Hop til indhold

DINE ABSOLUT favorit racer!


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Rottweiler: syntes det er en smuk hund, den er meget trænbar uden at være behagesyg (men konen vil ikke have en)

Dobbermand: Lidt det samme, desværre kender jeg ikke racen så godt endnu, har kun trænet sammen med en enkelt af slagsen, men er begyndt at studere den......kunne godt blive næste race, jeg skulle have.

Irsk Ulvehund: når jeg bliver "gammel" og ikke gider brugshunde og brugshundetræning, vil jeg have sådan en kæmpe, de har været i mit hjerte i mange år.

 

Schæfer (Hvid), Riesenschnauser og Boxer var også på listen, men dem har jeg jo prøvet :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Afganskmynde
Rottweiler: syntes det er en smuk hund, den er meget trænbar uden at være behagesyg (men konen vil ikke have en)

Dobbermand: Lidt det samme, desværre kender jeg ikke racen så godt endnu, har kun trænet sammen med en enkelt af slagsen, men er begyndt at studere den......kunne godt blive næste race, jeg skulle have.

Irsk Ulvehund: når jeg bliver "gammel" og ikke gider brugshunde og brugshundetræning, vil jeg have sådan en kæmpe, de har været i mit hjerte i mange år.

 

Schæfer (Hvid), Riesenschnauser og Boxer var også på listen, men dem har jeg jo prøvet :slem:

 

Jeg vil give dig ret i Irsk ulvehund:lun:irishwolfhound_dunning2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror aldrig der kommer et tidspunkt i mit liv, hvor jeg ikke har en springer. Vi er bare et godt match - selvom jeg er kan blive lidt lang i det hele, når der skal passes pels. I hvert fald når det er op til udstilling.

 

Ellers kunne jeg forestille mig at have en puddel og en braco italiano. Holder mig nok til jagthundene. Af de åbenlyse årsager; deres evne og ønske til samarbejde, og det at vi herhjemme går på jagt.

 

Men har også et godt øje til de små løver (sikke nogle titler min hund kunne have, hvis jeg havde sådan en taskestørrelse, der kunne være med i kabinen på alle fly) og til aussies, som jeg ser som en virkelig godt arbejdende hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ej, jeg forstår det simpelthen ikke. Hvordan kan folk have en hunderace ,der er skabt til at slå andre hunde ihjel, på deres ønskeliste?. Hvorfor ønske at have en hund, hvis formål er at slås til døden med andre hunde?. Forsøger virkelig at forstå, men fatter det altså bare ikke. De egenskaber I beskriver, kunne da beskrive min hund,... en springer spaniel?.

 

Jeg må indrømme at mine valg efterhånden er blevet ret meget baseret på, hvad der kan overleve et angreb fra en kamphund, men det er da ikke et valg jeg burde behøve at overveje, synes jeg. Men det er jo åbenbart fordi alt skal være mere og mere råt. :stupid: Jo,.... og så pga. Ekstra Bladet selvfølgelig. :roll:

 

 

Nej bare rolig...alt hvad der har tænder er snart på forbudslisten, så man skal højst frygte at få gumlet sin hund ijhel...

 

Det er lidt en kliché det der med at fortælle andre at de ligeså godt kunne have en bedlington terrier osv...er sikker på en springer kan klare sig fint til weightpull, men jeg er ikke sikker på den kan på det niveau jeg forventer af mine hunde...og så ville det da være synd...:engel:

 

Der er ikke større forskel på amstaffen og pitten, end at du ligeså godt kunne skrive det der om mit nuværende racevalg...den største forskel på amstaffen og pitten er vel egentlig at der er gamelinjer af pitten, men det er kun få entusiaster der holder liv i de linjer...og jeg mener at man sagtens ville kunne leve med en game hund, hvis man er sit ansvar bevidst...der er forskel på gameness og aggression...

 

Men rigtigt mange pitbulls kan omgås andre hunde og dyr på ligefod med så mange andre racer...nu ved jeg godt vi allesammen inklusive mig selv, ikke er vilde med ham, men kig engang på CM...er det tre stk. han har i sin gård?

 

Hvis man skulle vælge en race fra fordi den er avlet til kamp imod andre dyr kunne man jo ikke engang eje en boxer, som afstammer direkte fra bullenbeiseren som (som navnet antyder) var avlet til kamp imod tyre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nej bare rolig...alt hvad der har tænder er snart på forbudslisten, så man skal højst frygte at få gumlet sin hund ijhel...

 

Det er lidt en kliché det der med at fortælle andre at de ligeså godt kunne have en bedlington terrier osv...er sikker på en springer kan klare sig fint til weightpull, men jeg er ikke sikker på den kan på det niveau jeg forventer af mine hunde...og så ville det da være synd...:engel:

 

Der er ikke større forskel på amstaffen og pitten, end at du ligeså godt kunne skrive det der om mit nuværende racevalg...den største forskel på amstaffen og pitten er vel egentlig at der er gamelinjer af pitten, men det er kun få entusiaster der holder liv i de linjer...og jeg mener at man sagtens ville kunne leve med en game hund, hvis man er sit ansvar bevidst...der er forskel på gameness og aggression...

 

Men rigtigt mange pitbulls kan omgås andre hunde og dyr på ligefod med så mange andre racer...nu ved jeg godt vi allesammen inklusive mig selv, ikke er vilde med ham, men kig engang på CM...er det tre stk. han har i sin gård?

 

Hvis man skulle vælge en race fra fordi den er avlet til kamp imod andre dyr kunne man jo ikke engang eje en boxer, som afstammer direkte fra bullenbeiseren som (som navnet antyder) var avlet til kamp imod tyre...

 

Det eneste ved pitt bull der goer den farligere end mange andre racer, er ikke at den har storre tendens til aggresivitet end alle andre racer, men dens bygning og enorme kraftfulde kaeber, goer at den evner at goere langt mere skade, end f.eks en spaniel, golden eller sjaefer. Ja, jeg kender flere pit bulls, som er enormt underdanige og sooode og vice versa;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det eneste ved pitt bull der goer den farligere end mange andre racer, er ikke at den har storre tendens til aggresivitet end alle andre racer, men dens bygning og enorme kraftfulde kaeber, goer at den evner at goere langt mere skade, end f.eks en spaniel, golden eller sjaefer. Ja, jeg kender flere pit bulls, som er enormt underdanige og sooode og vice versa;-)

 

 

Ja og jeg mener jo så kun den slags er et problem hvis man ikke er sit ansvar bevidst, og samtidig har en ustabil hund...det er kombination af de faktorer der oftest har ledt til nogle rigtigt dumme episoder...

 

Men det er en helt anden debat...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste ved pitt bull der goer den farligere end mange andre racer, er ikke at den har storre tendens til aggresivitet end alle andre racer, men dens bygning og enorme kraftfulde kaeber, goer at den evner at goere langt mere skade, end f.eks en spaniel, golden eller sjaefer. Ja, jeg kender flere pit bulls, som er enormt underdanige og sooode og vice versa;-)

 

Hvad folk i Danmark ikke lige tænker over er at Pitten faktisk er en enormt populær familiehund i USA, hos helt almindelige familier. Og at den har været det i mere end 100 år. Den søde hund med ring om øjet i de gamle stumfilm om "Little Rascals" var en Pit Bull.

 

Det er ganske rigtigt en hund der kan misbruges, og bliver det. Men at se den udelukkende i det perspektiv er lidt det samme som at sige, at man aldrig vil bruge tændstikker fordi de også bliver brugt af pyromaner :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvad folk i Danmark ikke lige tænker over er at Pitten faktisk er en enormt populær familiehund i USA, hos helt almindelige familier. Og at den har været det i mere end 100 år. Den søde hund med ring om øjet i de gamle stumfilm om "Little Rascals" var en Pit Bull.

 

Det er ganske rigtigt en hund der kan misbruges, og bliver det. Men at se den udelukkende i det perspektiv er lidt det samme som at sige, at man aldrig vil bruge tændstikker fordi de også bliver brugt af pyromaner :vedikke:

 

 

Petey...end af de 50 pitbulls der blev brugt til staffordshire terrier avlsprojektet...:engel:

 

 

Jeg har forrestens stadig "the lost dogs" som jeg har lovet at sende videre hvis nogen vil læse den..:engel: har jo selv blot lånt den, indtil den næste gerne vil læse..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad folk i Danmark ikke lige tænker over er at Pitten faktisk er en enormt populær familiehund i USA, hos helt almindelige familier. Og at den har været det i mere end 100 år. Den søde hund med ring om øjet i de gamle stumfilm om "Little Rascals" var en Pit Bull.

 

Det er ganske rigtigt en hund der kan misbruges, og bliver det. Men at se den udelukkende i det perspektiv er lidt det samme som at sige, at man aldrig vil bruge tændstikker fordi de også bliver brugt af pyromaner :vedikke:

 

Ja, den er faktisk nr. 1 hos United Kennel Club, eller var sidst jeg checkede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt sjovt. Da jeg læste igennem denne tråd kom jeg til at tænke på hvor ufattelig meget mine favorit racer har ændret sig i løbet af de sidste par år. Før i tiden var jeg helt syg med spidshunde - og det er jeg også stadig. Synes de er fantastisk smukke og har en fantastisk personlighed.

Men de sidste par år hvor jeg er begyndt at gå meget op i hund og har "nærstuderet" samtlige racer så er jeg begyndt at sætte mere pris på det unikke i de forskellige racer.

 

Mynder (især afghaner, borzoi..nå ja og whippets) som ligger på min absolutte top liste ville jeg ALDRIG have drømt om at jeg skulle eje for 3-4 år siden.

 

En kongepudel har jeg før syntes var lidt plat...nu synes jeg den er absolut fantastisk ! Skal manden have en jagthund engang håber jeg at jeg kan overtale ham til sådan en...selvom det nok ikke lige kommer til at ske.

 

Jeg synes faktisk det er ENORMT svært for mig at vælge nogle få racer ud som favoritter :hmm:

MEN...

 

1. Whippets : milde, loyale, finurlig , puttegøje-agtig men total atlet når det gælder.

2. Afghansk Mynde : .....Bare fordi de minder om store frakler :klap:. Synes de er fantastisk smukke og majestætiske

3. Borzoi : ....også bare fordi....synes de er så über specielle....Kender ikke rigtigt til deres sind faktisk :genert:

 

Sådan har jeg også haft det med Pudler, men Groa smeltede mit hjerte fpr snart 5 år siden.

 

Jeg elsker Pudler, de er samarbejdsvillige, kan i reglen med andre dyr, en race som de fleste ikke er bange for, og så er de gode til at indstille sig efter forholdene.

 

Jeg elsker også Terriere, af få sådan en en gang er ikke udelukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH]39519[/ATTACH]Ej jeg må da lige spameriesenfan-albums-lidt-traening-picture19837-loke-11-feb-2011.jpg

Jeg elsker Riesen, den passer bare ikke ind i vores familie. Er vokset op med mellem.:blink:

 

Airedale terrier, airedale terrier, airedale terrier.

 

Og hvis jeg kunne vælge et par stykker oveni, så måtte det nok blive en border terrier og en cairn terrier.

 

Terriere er bare så skægge at leve sammen med. :klovn:

De er vildt smukke.

 

Rottweiler: syntes det er en smuk hund, den er meget trænbar uden at være behagesyg (men konen vil ikke have en)

Dobbermand: Lidt det samme, desværre kender jeg ikke racen så godt endnu, har kun trænet sammen med en enkelt af slagsen, men er begyndt at studere den......kunne godt blive næste race, jeg skulle have.

Irsk Ulvehund: når jeg bliver "gammel" og ikke gider brugshunde og brugshundetræning, vil jeg have sådan en kæmpe, de har været i mit hjerte i mange år.

 

Schæfer (Hvid), Riesenschnauser og Boxer var også på listen, men dem har jeg jo prøvet :slem:

Også en race jeg elsker, men den er desværre urealistisk for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej bare rolig...alt hvad der har tænder er snart på forbudslisten, så man skal højst frygte at få gumlet sin hund ijhel...

Men sugemærker kan da også være ret ubehagelige,.... at bortforklare om ikke andet. :lol:

 

Det er lidt en kliché det der med at fortælle andre at de ligeså godt kunne have en bedlington terrier osv...er sikker på en springer kan klare sig fint til weightpull, men jeg er ikke sikker på den kan på det niveau jeg forventer af mine hunde...og så ville det da være synd...:engel:

Garanteret,... hvis du hørte hvad Thailo har haft ødelagt ved at trække i snoren, så ville du skifte race. :slem:

 

Inden den første uge var gået havde han trukket sin hvalpesnor i stykker. Han kunne ikke have halsbånd med snaplås på, før han var 2 år gammel, for plastikspænderne kunne ikke holde (to halsbånd på den konto).

 

Han har revet karabinhagen på sin flexline i to stykker, så du skal altså ikke forklejne en springer. :drille::lol:

 

Ej spøg til side, så er jeg da godt klar over at man kan ønske sig en bestemt hunderace til et bestemt formål, og undskyld mit sene svar, jeg havde ikke opdaget at du havde svaret. :oops:

 

 

Der er ikke større forskel på amstaffen og pitten, end at du ligeså godt kunne skrive det der om mit nuværende racevalg...den største forskel på amstaffen og pitten er vel egentlig at der er gamelinjer af pitten, men det er kun få entusiaster der holder liv i de linjer...og jeg mener at man sagtens ville kunne leve med en game hund, hvis man er sit ansvar bevidst...der er forskel på gameness og aggression...

Det tror jeg somend også godt på,.. for der har jo været blandet pitt ind i amstaffen hele tiden (det er bare tys-tys!!!).

 

Men rigtigt mange pitbulls kan omgås andre hunde og dyr på ligefod med så mange andre racer...nu ved jeg godt vi allesammen inklusive mig selv, ikke er vilde med ham, men kig engang på CM...er det tre stk. han har i sin gård?

Jamen, det er jeg da heller ikke i tvivl om godt kan lade sig gøre, dog ikke på lige fod med gennemsnitshunden. Det er bare at jeg synes det kræver at man er klar over at hunden potentielt er farligere end en lab,... noget jeg synes folk har rigtig meget travlt med at bortforklare.

 

Hvis man skulle vælge en race fra fordi den er avlet til kamp imod andre dyr kunne man jo ikke engang eje en boxer, som afstammer direkte fra bullenbeiseren som (som navnet antyder) var avlet til kamp imod tyre...

Tjah, forskellen er nok lidt tidsperspektivet, men lad den nu bare ligge. Jeg kan bare ikke helt forstå at folk ønsker sig en hund (uanset hvad de vil bruge den til) når andre er bange for den og der findes andre muligheder. Med mindre de også er villige til at se realiteterne i øjnene og holde deres hund under ansvarlige former (og det er der nogle der gør, og det har jeg så også ret stor respekt for). Møder bare mange med løse kamphunde der mener at deres hund liiiiiige er undtagelsen, der selvfølgelig aldrig ville kunne finde på at tænde af.

 

For mig er det fint nok at folk har kamphunde, bare de dog ville lade være med at skulle bevise at netop deres hund ikke er farligere end alle andres, og derfor opsøger en allerhelvedes masse hund i fritløbsområder. Det synes jeg altså er fuldstændig gak og det er at gamble med andre menneskers sikkerhed/følelser overfor deres hunde. Undskyld, men det er hvad jeg har af tanker omkring det. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvad folk i Danmark ikke lige tænker over er at Pitten faktisk er en enormt populær familiehund i USA, hos helt almindelige familier. Og at den har været det i mere end 100 år. Den søde hund med ring om øjet i de gamle stumfilm om "Little Rascals" var en Pit Bull.

 

Det er ganske rigtigt en hund der kan misbruges, og bliver det. Men at se den udelukkende i det perspektiv er lidt det samme som at sige, at man aldrig vil bruge tændstikker fordi de også bliver brugt af pyromaner :vedikke:

 

Ja, den er godt nok populaer, men 'vi' har ogsaa STORE problemer med racerne i usa: 70 procent af hundene indbragt paa internater er Pitts, staff, og blandinger af disse racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan på det urealistiske fantasiplan (eller hvis vi nu flytter til Sverige, så kunne det blive realiteter) - pitt bull og papillon, azawakhen har vi længe fantaseret om og hvis jeg blev hjemmegående en dobermann.

 

Bliver vi boende i lejlighed, så er papillonen bare nummer 1, nem, praktisk, alsidig og pelsen kan klippes af :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Men sugemærker kan da også være ret ubehagelige,.... at bortforklare om ikke andet. :lol:

 

 

Garanteret,... hvis du hørte hvad Thailo har haft ødelagt ved at trække i snoren, så ville du skifte race. :slem:

 

Inden den første uge var gået havde han trukket sin hvalpesnor i stykker. Han kunne ikke have halsbånd med snaplås på, før han var 2 år gammel, for plastikspænderne kunne ikke holde (to halsbånd på den konto).

 

Han har revet karabinhagen på sin flexline i to stykker, så du skal altså ikke forklejne en springer. :drille::lol:

 

Ej spøg til side, så er jeg da godt klar over at man kan ønske sig en bestemt hunderace til et bestemt formål, og undskyld mit sene svar, jeg havde ikke opdaget at du havde svaret. :oops:

 

 

 

Det tror jeg somend også godt på,.. for der har jo været blandet pitt ind i amstaffen hele tiden (det er bare tys-tys!!!).

 

 

Jamen, det er jeg da heller ikke i tvivl om godt kan lade sig gøre, dog ikke på lige fod med gennemsnitshunden. Det er bare at jeg synes det kræver at man er klar over at hunden potentielt er farligere end en lab,... noget jeg synes folk har rigtig meget travlt med at bortforklare.

 

 

Tjah, forskellen er nok lidt tidsperspektivet, men lad den nu bare ligge. Jeg kan bare ikke helt forstå at folk ønsker sig en hund (uanset hvad de vil bruge den til) når andre er bange for den og der findes andre muligheder. Med mindre de også er villige til at se realiteterne i øjnene og holde deres hund under ansvarlige former (og det er der nogle der gør, og det har jeg så også ret stor respekt for). Møder bare mange med løse kamphunde der mener at deres hund liiiiiige er undtagelsen, der selvfølgelig aldrig ville kunne finde på at tænde af.

 

For mig er det fint nok at folk har kamphunde, bare de dog ville lade være med at skulle bevise at netop deres hund ikke er farligere end alle andres, og derfor opsøger en allerhelvedes masse hund i fritløbsområder. Det synes jeg altså er fuldstændig gak og det er at gamble med andre menneskers sikkerhed/følelser overfor deres hunde. Undskyld, men det er hvad jeg har af tanker omkring det. :oops:

 

 

Vi er enige rigtigt langt henad vejen...men jeg har ikke noget problem med at folk er bange for mine hunde, og de er mere end velkomne til at skifte fortov...:engel:....jeg er bange for heste, men det generer mig ikke at andre har dem...hehe

 

Jeg er enig i det ikke er en hund for alle...og jeg er også klart imod mange af de tumper der har dem...

 

Der er ikke blandet pit i amstaffen...der er ingen genetisk forskel på de to, da man som sagt i 1937 tog 50 rene pits og registrerede dem som staffordshire terriers...derfor kan man i dag stadig få parret en amstaff og en pit, og få den registreret som pit hos UKC...men ikke omvendt...man kan ikke få amstafftavle på en pitblanding...der kan kun avles udad...

 

Jeg forsøger at få det lidt frem i lyset, da jeg netop mener det vil være med til at give en større forståelse for hvad man har mellem hænderne...desværre har den viden nok desværre også en lokke-effekt på Johnny og Connie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende at se så mange forskellige racer vi elsker :klap:

 

Uh det er svært :genert:

Så tillader mig at lave flere forskellige top3 :mrgreen:

 

Min top3 for hvilken hund jeg kunne overveje at få næste gang - ved ikke rækkefølgen egentlig:

Bichon Frisé (men tror hvis jeg skulle have nr. 2 med Lumi, så tror jeg ikke jeg ville have en bichon frisé - for at få lidt variation)

Løwchen

Toypudel/dværgpudel (er lidt i tvivl)

 

De hunde er allergivenlige (jeg har pelsallergi), agilityvenlige, intelligente, lalleglade og legesyge :klap:

 

Min top3 - hvis jeg ikke skulle tænke på min allergi:

Dværgpinscher (bortset fra deres gø-gen)

Mops (men er ked af mange af dem har vejrtrækningsproblemer, så ved ik om det sku være en ren eller en blandings, hvor der er blandet med en med længere snude)

Fransk Bulldog (men samme problem som med mopsen)

 

Min top3 for hvilke hunderacer jeg synes er smukkest:

Toller

Japansk Spids

Finsk Spids

 

Tror jeg...nøjj det er svært...men Tollerens udseende er jeg ihvertfald helt pjattet med :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja, den er godt nok populaer, men 'vi' har ogsaa STORE problemer med racerne i usa: 70 procent af hundene indbragt paa internater er Pitts, staff, og blandinger af disse racer.

 

Og saa vil jeg lige tilfoje at hvis man har pitt eller staff som familiehund i usa, saa stiger ens husforsikring betydeligt og det er der en grund til (hundebid).:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og saa vil jeg lige tilfoje at hvis man har pitt eller staff som familiehund i usa, saa stiger ens husforsikring betydeligt og det er der en grund til (hundebid).:engel:

 

Dækker husforsikringen hundebid? Jeg ringede til Petrines ansvarsforsikring og brokkede mig voldsomt, jeg var ret overrasket over, at hun er lige så dyr som en stor og voldsom hund :engel:

 

Går ud fra indbo-forsikringen så falder tilsvarende, når racen åbenbart gnaver i alt og alle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Dækker husforsikringen hundebid? Jeg ringede til Petrines ansvarsforsikring og brokkede mig voldsomt, jeg var ret overrasket over, at hun er lige så dyr som en stor og voldsom hund :engel:

 

Går ud fra indbo-forsikringen så falder tilsvarende, når racen åbenbart gnaver i alt og alle :mrgreen:

 

Nej, de vil ikke daekke hvis det er en pitt/staff herovre og indbo falder tilsvarende;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

(skulle jeg have en lidt mindre race, skal det være en engelsk bulldog - findes der noget mere charmerende:lun:)

De er ganske enkelt fantastiske :lun: Har lige fået mit første eksemplar, har ellers haft franske bulldogs.

 

Mine absolutte yndlingsracer er:

 

engelsk bulldog - bastant, adstadig og med et fantastisk temperament. De er bare så blide og dejlige - og når min lille bøf så står og lige flasher sit underbid med tænder og det hele så er jeg virkelig solgt :hjerte: Deres charme er helt uimodståelig.

 

fransk bulldog - mere livlige og opfarende end en engelsk bulldog, men stadig en pragtfuld race. Fulde af personlighed.

 

Og så har jeg et blødt punkt for mopser - hele deres "jeg kan altså ikke gøre for det" og deres udtryk som bare er så nuttet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
great%20dane.jpg

Grand Danois - Blid, hengiven, kærlig, charmerende, tilpas doven, kan tåle et ordentligt kram :hjerte:

 

happy-pitbull-250x239.jpg

Pit Bull - Intelligent, sjov, charmerende, hengiven, udviser en fantastisk loyalitet overfor sin ejer. Desværre verdens mest mishandlede race. Jeg ville gerne have en, og vise hvor velfungerende de kan være.

 

doddebord.jpg

Dogue de Bordeaux - intelligent, rolig, hengiven, kan lave sjove ansigter. Bare en super hund!

 

I det hele taget kan jeg lide alle Molosser med ganske få undtagelser. Men den mest perfekte hund er en blandinghund. De fås desværre kun som unika ;-)

 

 

Hold kæft jeg fik et chok da jeg så det sidste billede. Det ser godt nok lidt klamt ud. Nå men apropro at du gerne ville vise hvor dejlig en pitbull kan være, så kom jeg til at tænke på en artikel der for nogle år siden var i et hundeblad. Det var en kvinde som var hundetræner og adfærdsterapuet og hun havde trænet mange hunde og havde selv nogle selvstændige hunderacer. Men hende og manden beslutter sig så for at en ammstaff, og kvinden siger bla at det også er for at vise at med den rette træning kan det blive en dejlig hund. Efter at hunden som 6 ( mener jeg det var ) måneders hvalp havde dræbt 2 af hendes katte måtte hun dog indse at det næppe var muligt at bevise at selvom den var i rette hænder skete der intet. Nå ja blot en artikel jeg kom til at tænke på. Ikke at du kan bruge den til at ret meget. Men tænkt engang, 6 måneder gammel hvalp og have 2 katte på samvittigheden, den har godt nok gået til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...