Hop til indhold

Kan man låne en agilityhund?


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Øv, har jo fået hundeallergi, så er bange for jeg må knuse mandens drøm om en agilityhund (mere). Smilla døjer desværre i perioder med halthed og nu har hun sørme en tur igen. :???: Vi fik hende røntgenfotograferet og ct-scannet i fredags (både skuldre, nakke og forben), men den viste ingenting.

 

Nå, men til det der med at låne.. Jeg kender desværre ikke nogen, der står og har en hund, der ikke selv bliver trænet. Ingen i familie/ vennekreds har hund... Men hvis man nu var så heldig at ens nabo, et familiemedlem, en god ven... havde en hund, de gerne vil låne ud til lidt aktivering og træning (undervisning evt stævner), ville det så fungere? Kunne man opbygge et godt/ tæt forhold med hunden selv om man kun så den et par gange om ugen? Hvis man boede tæt på, kunne det selvfølgelig også være, at man kunne komme forbi en gang eller 2 i ugen og tage den med i skoven.. :vedikke:

 

Kender I nogen, der låner andres hund og laver noget sammen med? Fungerer det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, har jo fået hundeallergi, så er bange for jeg må knuse mandens drøm om en agilityhund (mere). Smilla døjer desværre i perioder med halthed og nu har hun sørme en tur igen. :???: Vi fik hende røntgenfotograferet og ct-scannet i fredags (både skuldre, nakke og forben), men den viste ingenting.

 

Nå, men til det der med at låne.. Jeg kender desværre ikke nogen, der står og har en hund, der ikke selv bliver trænet. Ingen i familie/ vennekreds har hund... Men hvis man nu var så heldig at ens nabo, et familiemedlem, en god ven... havde en hund, de gerne vil låne ud til lidt aktivering og træning (undervisning evt stævner), ville det så fungere? Kunne man opbygge et godt/ tæt forhold med hunden selv om man kun så den et par gange om ugen? Hvis man boede tæt på, kunne det selvfølgelig også være, at man kunne komme forbi en gang eller 2 i ugen og tage den med i skoven.. :vedikke:

 

Kender I nogen, der låner andres hund og laver noget sammen med? Fungerer det?

 

Jeg tænker lidt....

Personligt har jeg selv pelsallergi og var meget allergisk som lille. Min allergi er klart blevet bedre, men kan godt mærke på vejrtrækningen, når jeg er i et hjem med dyr, der fælder.

MEN...jeg (og ved mange andre allergikere også) kan tåle hunde uden underpels - så som bichon'er og pudler :klap:

Og de egner sig klart til agility :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om flere der løber med andres hunde, så det tror jeg sagtens kunne fungere... Øv med allergi :-( betyder det så at hund nr 2 er helt udelukket?

 

Oprindeligt havde jeg tænkt, at jeg selv ville have løbet med svogrenes borderblanding når den blev gammel nok, men den har dårlige ben, så det bliver ikke aktuelt...

 

Kender ikke lige nogen, men skal nok holde øjne og ører åbne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt....

Personligt har jeg selv pelsallergi og var meget allergisk som lille. Min allergi er klart blevet bedre, men kan godt mærke på vejrtrækningen, når jeg er i et hjem med dyr, der fælder.

MEN...jeg (og ved mange andre allergikere også) kan tåle hunde uden underpels - så som bichon'er og pudler :klap:

Og de egner sig klart til agility :slem:

 

Planen var også vi skulle have haft en pudel. Men lige nu har jeg ikke så meget lyst til at skulle have én. Også fordi vi skal af med kattene (hvilket er meget hårdt for mig). Måske engang, hvis jeg finder ud af, at min allergi er stabil. Men selvfølgelig det er vi jo to om at bestemme i sidste ende..

 

Aina, er du ikke sød at skrive i min allergi-tråd også. Jeg kunne godt bruge noget af din erfaring. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om flere der løber med andres hunde, så det tror jeg sagtens kunne fungere... Øv med allergi :-( betyder det så at hund nr 2 er helt udelukket?

 

Oprindeligt havde jeg tænkt, at jeg selv ville have løbet med svogrenes borderblanding når den blev gammel nok, men den har dårlige ben, så det bliver ikke aktuelt...

 

Kender ikke lige nogen, men skal nok holde øjne og ører åbne.

 

Tak, det må du gerne. Men det er nok også svært for andre at låne deres hund ud, når de ikke kender ham. Men du ved jo, hvor sød han er mod dyr. ;-)

Planen var jo at han skulle have haft den pudel og starte nede ved Sanne på et tidspunkt. Det ville han så gerne. :???:

 

Min onkel har godt nok en amerikans bulldog, men det er nok ikke lige noget for den. :lol:

 

Træls du ikke kan løbe med borderblandingen. Det er da godt nok synd den allerede har fået sådan en diagnose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved min AG-træner løber med en border collie, hvor ejerens primære interesse er lydighed. Jeg ved ikke hvor meget hun træner med den, men det er nok ikke meget mere end et par gange om ugen.

Så det kan nok lade sig gøre, men det er nok ikke alle der er så heldige lige at kunne låne sådan en hund.

 

Ja, for de folk man kender træner tit selv deres hund, sådan er det jo. Så jeg tænker også en nabo (som måske har en hund med noget energi, den skal have brændt af, måske en opdrætter (eller en der har mange hunde), eller måske én der (som mig selv) ikke selv kan lave sådan noget med sin hund pga alder/ handicap eller noget...:hmm:

 

Men jeg ved godt, det bliver svært. Og jeg var så også i tvivl om, om hunden ville have lyst til det. Men hvis man nu byggede forholdet/ venskabet til den op lidt af gangen, kunne det måske godt være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv, hvor er det træls.

Sådan noget pis, med alle dem der får allergier pt. :damn:

 

Tror "sagtens" det kan lade sig gøre at låne en hund.

Især til AG, som er noget hundene ofte virkelig, virkelig elsker og hvor man lære meget til selve træningen.

 

Ved godt at meget også skal trænes hjemme, men trods alt ikke i helt så stort et omfang, som når man skal have en lydighedshund op i konkurrencer.

 

Til AG, så lære hunden også hurtigt hvem der er den fedeste i verden - Og det er føreren :mrgreen: - Kan man så få en dag eller to mere med hunden i ugen, så tror jeg slet ikke det er noget problem. Det ses jo tit i AG.

 

Har da selv overvejet at hive fat i Nicole (Sitto) igen og høre om hun vil løbe med Kaia her til april, da vi har fået lov at komme på AG sandkassehold med bettefisen :5up: Det ser jeg ikke som et problem, hvis man finder nogen der tør stole på én ;-)

 

 

Det svære er desværre nok at finde en hund :vedikke:

Men mon ikke der tuller nogle hr. og fru leverpostej hunde rundt, hvor ejerne vil synes det er fantastisk de selv slipper for at aktivere og motionere hunden nogle dage i ugen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor er det træls.

Sådan noget pis, med alle dem der får allergier pt. :damn:

 

Tror "sagtens" det kan lade sig gøre at låne en hund.

Især til AG, som er noget hundene ofte virkelig, virkelig elsker og hvor man lære meget til selve træningen.

 

Ved godt at meget også skal trænes hjemme, men trods alt ikke i helt så stort et omfang, som når man skal have en lydighedshund op i konkurrencer.

 

Til AG, så lære hunden også hurtigt hvem der er den fedeste i verden - Og det er føreren :mrgreen: - Kan man så få en dag eller to mere med hunden i ugen, så tror jeg slet ikke det er noget problem. Det ses jo tit i AG.

 

Har da selv overvejet at hive fat i Nicole (Sitto) igen og høre om hun vil løbe med Kaia her til april, da vi har fået lov at komme på AG sandkassehold med bettefisen :5up: Det ser jeg ikke som et problem, hvis man finder nogen der tør stole på én ;-)

 

 

Det svære er desværre nok at finde en hund :vedikke:

Men mon ikke der tuller nogle hr. og fru leverpostej hunde rundt, hvor ejerne vil synes det er fantastisk de selv slipper for at aktivere og motionere hunden nogle dage i ugen :hmm:

 

:lol: Bor i et område hvor der er en del boligbyggeri (deriblandt ældre damer med små hunde). Har godt nok kigget lidt langt efter en skøn blanding sheltie/ pudel, som jeg bare altid MÅ hen og sige hej til. Hun siger selv, den gerne vil gå nogle meget lange ture (og hun ser helt træt ud ved tanken) Faktisk mødte jeg hende også nede i Salling forleden (og hjalp hende m.ed at finde en pæn hue i tørklædeafdelingen :engel:). Desværre tror jeg ikke hun genkendte mig... :hmm: Ej, det bliver sgu vist for kompliceret... :genert: Men sådan i den retning, kunne det jo godt være...måske

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, har jo fået hundeallergi, så er bange for jeg må knuse mandens drøm om en agilityhund (mere). Smilla døjer desværre i perioder med halthed og nu har hun sørme en tur igen. :???: Vi fik hende røntgenfotograferet og ct-scannet i fredags (både skuldre, nakke og forben), men den viste ingenting.

 

Nå, men til det der med at låne.. Jeg kender desværre ikke nogen, der står og har en hund, der ikke selv bliver trænet. Ingen i familie/ vennekreds har hund... Men hvis man nu var så heldig at ens nabo, et familiemedlem, en god ven... havde en hund, de gerne vil låne ud til lidt aktivering og træning (undervisning evt stævner), ville det så fungere? Kunne man opbygge et godt/ tæt forhold med hunden selv om man kun så den et par gange om ugen? Hvis man boede tæt på, kunne det selvfølgelig også være, at man kunne komme forbi en gang eller 2 i ugen og tage den med i skoven.. :vedikke:

 

Kender I nogen, der låner andres hund og laver noget sammen med? Fungerer det?

I min gamle klub der var/er meget til AG på konkurrence plan, ses det rigtig ofte at en person løber flere gange men med andres hunde.

 

Jeg selv har haft lånt Misja ud til en der gik RO med hende igennem ca. 1½ år, 1 gang om ugen og stillede i konkurrence med hende.

 

Det kan sagtens lade sig gøre med en hund der enten kender og har tillid til dig fra start af, eller en generalt tillidsfuld hund. Forholdet bliver under alle omstændigheder opbygget undervejs, hvis jeres kemi og temperament passer sammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

I min gamle klub der var/er meget til AG på konkurrence plan, ses det rigtig ofte at en person løber flere gange men med andres hunde.

 

Jeg selv har haft lånt Misja ud til en der gik RO med hende igennem ca. 1½ år, 1 gang om ugen og stillede i konkurrence med hende.

 

Det kan sagtens lade sig gøre med en hund der enten kender og har tillid til dig fra start af, eller en generalt tillidsfuld hund. Forholdet bliver under alle omstændigheder opbygget undervejs, hvis jeres kemi og temperament passer sammen...

 

Det lyder godt. Hvis man f.eks får undervisning sammen kan vedkommende der låner sin hund ud jo også bedre følge med i, at hunden bliver trænet på samme måde, som man selv ønsker. (Jeg ville selv ikke kunne acceptere, hvis det var en eller anden stivstikker (der ikke forstod at gøre det sjovt for Smilla) eller lign.

 

Faktisk tror jeg egentlig jeg ville syndes det var fedt, hvis nogen gad at gå til rally med hende, så ville jeg bare selv tage med og kigge på (specielt i starten). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

I måtte gerne låne en af mine hunde hvis vi havde bor i nærheden af hinanden.. men vi bor i Malmö. Jeg har en der er super til agility og rally på begynder niveau.. Hun elsker begge dele og er super lærenem med godbidder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Canis Lupus

busydogs.dk

 

Hendes hund Cash løber konkurrence agility med en ven af hendes og går samtidig lydighed på højere konkurrence plan + at den hyrder!

 

Skam du bør så langt fra mig. Har et konkurrence emne (klubmester), som en god handler godt måtte løbe AG med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har da selv overvejet at hive fat i Nicole (Sitto) igen og høre om hun vil løbe med Kaia her til april, da vi har fået lov at komme på AG sandkassehold med bettefisen :5up: Det ser jeg ikke som et problem, hvis man finder nogen der tør stole på én ;-)

 

Du siger bare til hvis det er ;-)

 

Og til trådstarter, så kan det sagtens lade sig gøre at løbe med en lånehund :5up: - som de andre siger, er det sværeste nok bare at finde lånehunden. Jeg deltog i sommeren 2009 i DGI's landsstævne, og det var med min venindes hund jeg løb - det var endda hende jeg var afsted med, og på trods af at hun sad på sidelinjen og kiggede, var det overhovedet ikke noget problem at løbe med hendes hund :-D jeg overtog bare agility træningen af hunden et par måneder forinden.

 

Har også selv flere gange overvejet at gøre noget seriøst ud af planerne om at finde en lånehund til agility - men nu vil jeg jo så lige afvente og se om jeg måske kunne være så heldig at måtte låne Kaia :hjerte: ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har jeg bare ondt af både dig og Smilla :cry:

 

Jeg har ingen erfaringer med at løbe med andres hunde, men tror det kommer meget an på hunden. Cajsa duer f.eks. overhovedet ikke til at løbe med andre. Mingus kan godt til dels, men jeg skal ikke være i nærheden.

 

Hvis vi boede lidt tættere på hinanden, og jeg skulle beholde Mingus, ville jeg overhovedet ikke være i tvivl om at I gerne måtte låne ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Planen var også vi skulle have haft en pudel. Men lige nu har jeg ikke så meget lyst til at skulle have én. Også fordi vi skal af med kattene (hvilket er meget hårdt for mig). Måske engang, hvis jeg finder ud af, at min allergi er stabil. Men selvfølgelig det er vi jo to om at bestemme i sidste ende..

 

Aina, er du ikke sød at skrive i min allergi-tråd også. Jeg kunne godt bruge noget af din erfaring. :-)

 

Jo selvfølgelig.... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har jeg bare ondt af både dig og Smilla :cry:

 

Jeg har ingen erfaringer med at løbe med andres hunde, men tror det kommer meget an på hunden. Cajsa duer f.eks. overhovedet ikke til at løbe med andre. Mingus kan godt til dels, men jeg skal ikke være i nærheden.

 

Hvis vi boede lidt tættere på hinanden, og jeg skulle beholde Mingus, ville jeg overhovedet ikke være i tvivl om at I gerne måtte låne ham :-D

 

Hvor er du sød, dejlig tillidserklæring. :kys: Mingus er også bare så dejlig. :lun:

 

Jeg er glad for, at I alle tror det ville kunne fungere. Så kan det jo godt være, der dukker én op på et tidspunkt. Det er heller ikke fordi det bare skal være nu og her, ville bare gerne vide om det var helt håbløst at tænke i den retning, hvis muligheden bød sig.

Smilla vil jo nok desværre være lidt on/off i perioder skal vi indstille os på. Vi havde f.eks også fået en billet til noget waterwalking af bestyrelsen i klubben. Hvis nu man havde haft en dejlig lånehund kunne vi måske have taget den med. Det havde heller ikke behøvet kun at være agility, men bare sådan gode oplevelser. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...