Hop til indhold

Links regler


Administrator
 Share

Recommended Posts

Kære Hunde Forum brugere.

 

I går blev signatur reglerne ændret og i dag er det så linksreglerne der ændres på.

 

Hvorfor nu det?

Fordi vi lytter til jer og den feedback i giver, både ris og ros.

 

Linkreglerne har været nærmest umulige at forstå, både for jer medlemmer men også for Staffgruppen

indimellem, og det har betydet at mange har tolket dem forskelligt, og flere har ligefrem set det som

en forskelsbehandling af medlemmerne. Derfor er linkreglerne fjernet fra i dag af.

 

Vores regler og formuleringen af disse er ved at blive revideret, du er velkommen til at komme men konstruktive forslag.

 

Du finder forumreglerne nederst på siden, og andre nyttige links, så tag et kig ned i dybet indimellem :-)

  • Like 6
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Megen ris har vi givet jer her de sidste par dage..

 

Jeg har selv været inde over debatten, hvor jeg skrev lidt om mine erfaringer.

Nu er der endnu en erfaring til min samling - Forskellen på dette forum, og de andre jeg har været aktiv på, er at her bliver der sku lyttet, når brugerne synes der er noget der er galt :5up::5up:

 

Jeg synes det er rigtig positivt, at staff-gruppen har lyttet til os, tak admin og resten af gruppen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Megen ris har vi givet jer her de sidste par dage..

 

Jeg har selv været inde over debatten, hvor jeg skrev lidt om mine erfaringer.

Nu er der endnu en erfaring til min samling - Forskellen på dette forum, og de andre jeg har været aktiv på, er at her bliver der sku lyttet, når brugerne synes der er noget der er galt :5up::5up:

 

Jeg synes det er rigtig positivt, at staff-gruppen har lyttet til os, tak admin og resten af gruppen :5up:

 

Hep, den tåler gentagelse :klap::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig imponeret.

Jeg har også været medlem af en del forums gennem tiden. Alle steder kommer der revolution eller kritik et par gange om året. Jeg er blevet enig med mig selv om, at det nok altid vil være sådan.

Nogle gange er kritikken helt i skoven, og andre gange er den velovervejet og begrundet. De fleste gange bliver kritikken forstørret og vokser over en uge, og derefter falder det lidt til ro igen.

 

Jeg har aldrig været medlem af et forum, hvor der bliver vist sådan en imødekommenhed og vilje til ændring, som her på HF. Det er imponerende. Efter min mening så er kritikken, når alt lægges sammen, en lille smule ude af proportioner i den der tråd, hvor det hele kommer frem. Men alligevel bliver der lyttet og ændret :5up:

 

Jeg synes, at HF er et sundt forum, hvor der er en høj grad af selvjustits, og jeg tror det vil være en stor hjælp for moderatorerne, at reglerne forenkles og minimeres. Jeg tror godt, at HF kan bære, at reglerne er lidt løsere end så mange andre steder.

 

Mht links: Hvis man kortvarigt kommer til at forlade HF, fordi man følger et link, så er jeg helt sikker på, at de fleste meget hurtigt er tilbage.

Redigeret af Oskar-løwen
Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dejligt, hunde-forum er bedst uden alt for mange restriktioner. Det er på den måde dette forum fra start har skillet sig ud fra andre hundefora.

 

Admin vil gerne lytte til forslag.

 

En ting der har været oppe i den anden tråd, er problematikken omkring strafpoints og advarsler.

Er det ikke med til at øge snak i krogene at det er "hemmeligt" hvem der giver advarsler og strafpoints til hvilke debattører? Og hvorfor og hvornår.

 

Burde det i virkeligheden være synligt for alle, så der ikke er nogen hemmeligheder ?

 

Det kunne vel foregå så simpelt som at skrive i den pågældende tråd med et citat fra den der får advarsel: "Du får nu en advarsel pga dette indlæg fordi bla bla bla".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig i, at advarsler burde være synlige for alle.

Det ville synliggøre for andre brugere, hvad man må og hvad man ikke må og sikkert også være med til at forebygge indlæg, som kunne udløse advarsler. Samtidig vil jeg tro, at ledelsesgruppen ville være helt sikre på grundlaget for en advarsel, hvis den blev offentlig.

Nogen vil sikkert kalde det "en gabestok" men alligevel vil jeg mene at fordelene vil være betydeligt større end ulemperne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller en ekstra linie, under karma-point, så alle kan se, hvor uartig man har været :hmm:

 

Det skulle ikke være et formål at man skal stilles til skue, fordi man er gået over stregen. Der skulle ikke være et synligt tællesystem som sådan, men det skulle bare være synligt idet der blev givet en advarsel/strafpoint, altså det skal skrives i tilknytning til indlægget hvor personen er gået over stregen.

 

Formålet skulle være at skabe mere åbenhed og ærlighed omkring det. Så der ikke blev gisnet og snakket i krogene.

 

Jeg synes da det vil være helt ok at en moderator skriver til mig helt åbent hvis jeg f.eks. har skrevet grimt, det kan jeg da ikke blive flov over, for jeg har jo netop skrevet det offentligt, så alle kan se det i forvejen.

 

Jeg tror også at åbne "reprimander" vil forhindre at man tænker "Hmm, hvorfor får jeg hele tiden advarsler, er det mon kun mig? Og jeg får dem hele tiden af X-moderator, han er sgu efter mig."

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Hunde Forum brugere.

 

I går blev signatur reglerne ændret og i dag er det så linksreglerne der ændres på.

 

Hvorfor nu det?

Fordi vi lytter til jer og den feedback i giver, både ris og ros.

 

Linkreglerne har været nærmest umulige at forstå, både for jer medlemmer men også for Staffgruppen

indimellem, og det har betydet at mange har tolket dem forskelligt, og flere har ligefrem set det som

en forskelsbehandling af medlemmerne. Derfor er linkreglerne fjernet fra i dag af.

 

Vores regler og formuleringen af disse er ved at blive revideret, du er velkommen til at komme men konstruktive forslag.

 

Du finder forumreglerne nederst på siden, og andre nyttige links, så tag et kig ned i dybet indimellem :-)

Dejligt og tak admin og mods :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller en ekstra linie, under karma-point, så alle kan se, hvor uartig man har været :hmm:

 

 

Jeg fik en advarsel for kort tid siden, og jeg ville have fløjet fuldstændig i flint hvis den var blevet offentlig gjort for hele forum. Totalt ydmygende og nedværdigende! :???: Hvis jeg vil dele min advarsel, så er det da mit eget valg. Vil ikke stilles til skue som hende der ikke kan tale pænt.

 

Fx. fik jeg en advarsel for et indlæg til en bruger der lignede det indlæg Lykkeliv skrev til en bruger. Forskellen var bare at jeg fik en advarsel og Lykkeliv ikke fik en. Jeg er ikke uenig med Lykkeliv i det hun skrev, så ville da ikke anmelde hende.

Men ville måske have lyst til det, hvis hele forum skulle have lov at se min advarsel.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Jeg har fået en advarsel for dette indlæg :

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/22867-brug-af-de-rigtige-ord-og-betegnelser-8.html#post603653

 

Helt bestemt fordi jeg var blevet misforstået.

Men da advarslen ikke blev offentliggjort gjorde jeg ikke mere ved dét.

Hvis den var blevet offenliggjort, havde jeg nok undskyldt og forklaret mig tydeligere.

Så ud fra egen erfaring, tror jeg kun der kan komme noget godt ud af mere åbenhed omkring advarsler og andre sanktioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Jeg er rigtig imponeret.

Jeg har også været medlem af en del forums gennem tiden. Alle steder kommer der revolution eller kritik et par gange om året. Jeg er blevet enig med mig selv om, at det nok altid vil være sådan.

Nogle gange er kritikken helt i skoven, og andre gange er den velovervejet og begrundet. De fleste gange bliver kritikken forstørret og vokser over en uge, og derefter falder det lidt til ro igen.

 

Jeg har aldrig været medlem af et forum, hvor der bliver vist sådan en imødekommenhed og vilje til ændring, som her på HF. Det er imponerende. Efter min mening så er kritikken, når alt lægges sammen, en lille smule ude af proportioner i den der tråd, hvor det hele kommer frem. Men alligevel bliver der lyttet og ændret :5up:

 

Jeg synes, at HF er et sundt forum, hvor der er en høj grad af selvjustits, og jeg tror det vil være en stor hjælp for moderatorerne, at reglerne forenkles og minimeres. Jeg tror godt, at HF kan bære, at reglerne er lidt løsere end så mange andre steder.

 

Mht links: Hvis man kortvarigt kommer til at forlade HF, fordi man følger et link, så er jeg helt sikker på, at de fleste meget hurtigt er tilbage.

 

Til det markerede. Måske det er sundt, hvis tråde/indlæg primært reageres på, hvis de anmeldes af andre brugere? Altså de tråde, der måske udvikler sig i en uheldig retning.

 

Mht advarsler: Jeg ville godt nok være ked af, hvis advarsler var til frit skue. Hvis jeg får en advarsel for et indlæg, som f.eks Sigurds eksempel, så kan jeg da stadig lære og sige pænt undskyld til brugeren, uden alle andre skal vide, man har fået en advarsel derfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er klart imod at folk skal se hvorfor, man har jo et gult kort stående ved indlægget? eller er det kun mig der kan se mit gule kort her?

 

gult kort

 

Jeg så gerne det var en "anonym" admin/mod bruger der gav advarsler (en no-reply), så ingen følte at en bestemt mod var efter en fordi man ikke kan se hvem der har skrevet advarslen, selvom det er en staff beslutning af give en advarsel.

Og hvis man er uenig kan/skal man kun kontakte admin.

Og det kun er den fælles "mod" og admin/co-admin der kan give advarsler med sin egen bruger.

Så staff får pillet ved sine rettigheder... :genert:

 

Nok upopulært hos nogle :blink::drille:

Men har syntes det rigtigt længe og nu fik jeg muligheden for at komme af med den holdning.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er klart imod at folk skal se hvorfor, man har jo et gult kort stående ved indlægget? eller er det kun mig der kan se mit gule kort her?

 

gult kort

 

Jeg så gerne det var en "anonym" admin/mod bruger der gav advarsler (en no-reply), så ingen følte at en bestemt mod var efter en fordi man ikke kan se hvem der har skrevet advarslen, selvom det er en staff beslutning af give en advarsel.

Og hvis man er uenig kan/skal man kun kontakte admin.

Og det kun er den fælles "mod" og admin/co-admin der kan give advarsler med sin egen bruger.

Så staff får pillet ved sine rettigheder... :genert:

 

Nok upopulært hos nogle :blink::drille:

Men har syntes det rigtigt længe og nu fik jeg muligheden for at komme af med den holdning.

 

Jeps - jeg kan i al fald ikke se det :???:

 

Jeg synes, det er nogle rigtig gode forslag, du kommer med :5up: Dem stemmer jeg for :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - jeg kan i al fald ikke se det :???:

 

okay :lol: vidste faktisk ikke om alle kunne se det gule kort. Det er ved siden af citer/tak knappen.

 

Måske den skulle være synlig? men behøver jo ikke læse "begrundelsen" fra staff jo.

 

Uden at træde uden for nogle grænse, håber jeg, respekteret jeg advarselen uden protester (kun indvendigt :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...