Hop til indhold

Hvilke kamera har I ?

Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Jeg ved bare at der har været sådanne tråde tidligere... men jeg kan altså seriøst ikke finde noget når jeg bruger søg funktionen.. :vedikke:

Jeg gad godt at vide hvilke kamera I har... :confused:

Jeg er på udkig efter et som kan tage super skarpe billeder af Chili og Caia og til når vi er på ferie..Gerne et der reagere hurtigt også..

Jeg gad egentlig godt at det blev et med linse osv... men jeg synes bare der er såååååå mange på markedet, så bliver helt rundforvirret.

Hvad skal man kigge efter?!

I forvejen har vi et ganske alm. digital kamera... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg ved ikke det helt store, men vi har et canon eos 1000D, et digitalt spejlrefleks, som klarer sig rigtig pænt i alle tests jeg har set, og som kostede nogenlunde overskuelige 3000 kr eller noget i den stil. til gengæld er det jo så dyrt at købe ekstra linser og den slags gejl, men sådan er det jo.

jeg elsker det :hjerte: - og det er nemt at bruge selv for en abe som mig.

jeg har skrevet det før, men skriver det gerne igen, dpreview.com har de grundigste anmeldelser, så når du har fundet ud af hvilken kategori du er interesseret i, eller har fundet nogle enkelte kameraer at vælge imellem, er det et godt sted at gå ind og sammenligne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
jeg ved ikke det helt store, men vi har et canon eos 1000D, et digitalt spejlrefleks, som klarer sig rigtig pænt i alle tests jeg har set, og som kostede nogenlunde overskuelige 3000 kr eller noget i den stil. til gengæld er det jo så dyrt at købe ekstra linser og den slags gejl, men sådan er det jo.

jeg elsker det :hjerte: - og det er nemt at bruge selv for en abe som mig.

jeg har skrevet det før, men skriver det gerne igen, dpreview.com har de grundigste anmeldelser, så når du har fundet ud af hvilken kategori du er interesseret i, eller har fundet nogle enkelte kameraer at vælge imellem, er det et godt sted at gå ind og sammenligne.

Jeg bukker og nejer :-) Taaak for svar:5up:

Jeg må ind og kigge på den hjemmeside du henviser til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg sværger til Canon, har selv et 40D, som jeg er vildt glad for. Det 1000D søster lagkage anbefaler, tror jeg også er et rigtig godt ét at starte med. Det er altid en god idé at kigge på kameraet IRL, så man kan mærke hvordan det ligger i hånden.

God pointe med at se IRL:5up:

Og super at høre hvad der fungere for jer... :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

TÆNK har netop gennemført en stor test af 63 avancerede kameraer, de fleste med udskifteligt objektiv.

Du kan købe adgang til testen i 10 dage for 70 kr, så måske var det pengene værd.

Jeg har selv et Canon EOS 500D med en 18-135 objektiv. Jeg synes det er ret godt, men det klarer sig ikke overdådigt i testen.

Vinderne af TÆNKS test:

1) Panasonic Lumix DMC-G2K Kit + G Vario 14-42mm (med 75%) 4.508 kr

2) Canon EOS 60D Kit + EF-S 18-55mm IS -(med 74%) 7.749 kr

3) Nikon D7000 + AF-S G 16-85 VR (med 74%) 11.178 kr

Alle tre er spejlreflex med udskiftelig objektiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

ét råd til: når du så har valgt, så kig vidt og bredt og find det sted med den bedste pris, der kan godt være noget forskel - vi købte vores på nettet.

God idé, det er næsten altid billigere på nettet. MEN, man skal huske at også google den net-butik man beslutter sig for, der er masser af lurendrejere på nettet, ikke mindst når det kommer til foto-grej, som der jo er mange penge i... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige - man kan faktisk også købe brugt, hvis man handler over ét af de seriøse fotosites så er det ganske risikofrit. Har selv købt et kamera og et objektiv på den måde, og kender flere der har gjort det samme. Men det kræver nok at man sætter sig lidt ind i markedet først... Eller får hjælp af nogen der er mere inde i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger næsten altid pricerunner til mine netkøb.

Man søger på det mærke, man har besluttet sig for, og så vælger man det billigste sted... som ser troværdigt ud.

Der er tit brugerkommentarer.

Foto & video produkter - Sammenlign priser & anmeldelser på PriceRunner Danmark

--Og så kommer posten med en pakke!!:banan:..

Jeg elsker nethandel..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

TÆNK har netop gennemført en stor test af 63 avancerede kameraer, de fleste med udskifteligt objektiv.

Du kan købe adgang til testen i 10 dage for 70 kr, så måske var det pengene værd.

Jeg har selv et Canon EOS 500D med en 18-135 objektiv. Jeg synes det er ret godt, men det klarer sig ikke overdådigt i testen.

Vinderne af TÆNKS test:

1) Panasonic Lumix DMC-G2K Kit + G Vario 14-42mm (med 75%) 4.508 kr

2) Canon EOS 60D Kit + EF-S 18-55mm IS -(med 74%) 7.749 kr

3) Nikon D7000 + AF-S G 16-85 VR (med 74%) 11.178 kr

Alle tre er spejlreflex med udskiftelig objektiv.

For at kunne bruge en test til noget skal man jo kende kriterierne og de skal jo heklst svare til det man også selv ænsker ellers kan man ikke bruge det til ret meget.

Der er mange mærker at vælge i mellem, jeg er også selv inkarneret Canon bruger.

EOS 1000D er ganske udmærket; men er lige blevet opgraderet til EOS 1100D og koster i KIT ca. 4000,00 For godt 6000,00 kan man få et EOS 500D men også dette er opgraderet og hedder nu EOS 600D. det koster med en 18-135 mm ca. 7400,00

Så det handler meget om hvor meget man vil betale; men ud i en butik og prøv dem, f.eks Kamerahuset i kønehavn som altid har gode priser (findes også på nettet)

Jeg har selv EOS 40D og 7D og kan helt klar anbefale Canon

:vinken: Venlig hilsen Steen Stenild

P.S. linser køber man hos bageren - objektiver køber man hos fotohandleren

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har selv et Nikon D5000.

Er super glad for det og det er et fint begynder kamera, hvor de forskellige motivprogrammer fungere ganske godt - Indtil man selv får mod på at begynde at rode med de manuelle indstillinger ;-)

Så fungere kameraet skam også fint... Mine evner følger bare ikke helt med :mrgreen:

Købte det med et 18-55mm objektiv.... Det var OK til en start, men fandt hurtigt ud af at vovserne ofte var for langt væk til at det kunne følge med. Så det blev temmelig hurtigt skiftet ud med et 18-105mm. (Eller måske 135 mm. kan ikke lige huske det) da min far tilbød mig det til låns - Og vil snart have et nyt igen.... :engel:

Men om det er Canon eller Nikon, er der ikke den store forskel på, før man begynder at være temmelig meget inde i sagerne og have meget specifikke og bestemte krav.

Hvor meget havde du tænkt dig du vil spytte i et nyt kamera?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har selv et Nikon D5000.

Er super glad for det og det er et fint begynder kamera, hvor de forskellige motivprogrammer fungere ganske godt - Indtil man selv får mod på at begynde at rode med de manuelle indstillinger ;-)

Så fungere kameraet skam også fint... Mine evner følger bare ikke helt med :mrgreen:

Købte det med et 18-55mm objektiv.... Det var OK til en start, men fandt hurtigt ud af at vovserne ofte var for langt væk til at det kunne følge med. Så det blev temmelig hurtigt skiftet ud med et 18-105mm. (Eller måske 135 mm. kan ikke lige huske det) da min far tilbød mig det til låns - Og vil snart have et nyt igen.... :engel:

Men om det er Canon eller Nikon, er der ikke den store forskel på, før man begynder at være temmelig meget inde i sagerne og have meget specifikke og bestemte krav.

Hvor meget havde du tænkt dig du vil spytte i et nyt kamera?

Øjj jeg synes det er meget forvirrende med hvilke slags objektiv man skal have :-) Men som udgangspunkt skal det bruges når jeg er ude med vovserne, til hundetræning/stævner, og når kæresten og jeg er på ferie..

Jeg har ikke sat et fast beløb, men da jeg får ca. 4000 kr. tilbage i skat tænker jeg deromkring - max 5000 sådan ca.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har et canon eos 500D... synes efter noget tid at standard objektivet ikke var nok:blink:... så jeg købte et 70-300mm (is usm) til når jeg er ude med bøllerne.:engel:

Tak:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et canon eos 500D... synes efter noget tid at standard objektivet ikke var nok:blink:... så jeg købte et 70-300mm (is usm) til når jeg er ude med bøllerne.:engel:

freya, ved du noget om objektiver? jeg kunne virkelig godt tænke mig et, men kan slet ikke overskue, hvad man skal købe. får man noget som helst ud at at købe de "billige" til 1000-1500 eller skal man op i 3-4000 før det batter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
freya, ved du noget om objektiver? jeg kunne virkelig godt tænke mig et, men kan slet ikke overskue, hvad man skal købe. får man noget som helst ud at at købe de "billige" til 1000-1500 eller skal man op i 3-4000 før det batter?

En smule ved jeg nok:oops:..... men noget ved jeg og det er at jeg aldrig ville bruge penge på et objekt til billige penge. Så hellere spare op:5up:. I sær de lange tele objektiver kan det godt svare sig at bruge lidt ekstra penge på, da du hurtigt kan ende ud med et objektiv hvor blænden skal højt op før du får en hurtig lukketid - og det giver ikke de smukke slørede baggrunde. Derudover (har jeg læst mig frem til) kan det best svare sig at vælge et objektiv med USM (ultra sonic motor) på de lange tele objektiver da det hjælper objektivet med at fokusere hurtigere - igen at foretrække når man tager billeder af hunde i bevægelse.

Jeg gav selv lige knapt 4000 kr for mit objektiv... og jeg synes de penge er givet rigtig godt ud!!! selvom jeg godt ved hvilket jeg hellere ville have haft hvis jeg havde pengene til det.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle så kaldte "kit-objektiver", billigere men helt ok objektiver, der som regel kan købes sammen med selve kamerahuset i en "pakke". Som regel et 18-55mm (eller lignende) og et i omegnen af 55-250 eller 55-200. De er gode til prisen, og fine at starte med, men når man bli'r mere erfaren så vil man nok ha' noget der "kan lidt mere". Og så kan man ellers begive sig ud i den store objektiv-jungle!!! :skraek: At købe kamera er dødnemt i forhold!

Jeg vil personlig anbefale at man starter med kit-objektiverne, og først når man ved hvad man har brug for, begynder at tænke på de dyrere varianter.

Man kan vælge at købe kameraet med ét af kit-objektiverne, eller begge to. Du kan roligt regne med at du får brug for begge to. Med et 18-55 har du nok til at kunne ta' billeder af f.eks. lidt landskabs-ish billeder, og billeder af flere end én hund (eller mennesker...). Men vil du ta' portrætter (hunde eller mennesker), eller billeder af hunde på lidt afstand, så er der brug for lidt flere mm. Med begge kit-objektiverne, er du dækket ind i "normalområdet" (sådan ca. fra 18 til 200/250mm), hvad gælder de fleste af os hunde-amatørfotografer.

Men der findes ca. 1000 måder at gøre det på, og spørger du 10 fotografer får du garanteret 6-7 forskellige svar... Det er nemlig så afhængigt af hvad vi fotograferer, hvor og hvornår - og det finder man som regel først ud af når man er kommet i gang..!

Link til indlæg
Del på andre sites

En smule ved jeg nok:oops:..... men noget ved jeg og det er at jeg aldrig ville bruge penge på et objekt til billige penge. Så hellere spare op:5up:. I sær de lange tele objektiver kan det godt svare sig at bruge lidt ekstra penge på, da du hurtigt kan ende ud med et objektiv hvor blænden skal højt op før du får en hurtig lukketid - og det giver ikke de smukke slørede baggrunde. Derudover (har jeg læst mig frem til) kan det best svare sig at vælge et objektiv med USM (ultra sonic motor) på de lange tele objektiver da det hjælper objektivet med at fokusere hurtigere - igen at foretrække når man tager billeder af hunde i bevægelse.

Jeg gav selv lige knapt 4000 kr for mit objektiv... og jeg synes de penge er givet rigtig godt ud!!! selvom jeg godt ved hvilket jeg hellere ville have haft hvis jeg havde pengene til det.:mrgreen:

Det er nemmerlig meget vigtigt!!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites