Hop til indhold

Hundeforsikring..???

Gæst Kisbye
 Share

Recommended Posts

Gæst Kisbye

Vi har vores Diesel forsikret hos TRYG lige pt. : udv. ansvar + sundhed.

Jeg er dog ikke helt sikker på om det er det bedste, der er i hvert fald det minus at han kun kan være forsikret til han bliver 10 år hos Tryg, og jeg regner jo med han skal blive mindst 15 år ;-)

Overvejer lidt at skifte til alm. brand fordi jeg kan se de har en livslang.

Hvor har i jeres forsikret ...??? Nogen gode forslag til andre end Tryg og alm. brand.

Kunne godt tænke mig den var livslang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har vores Diesel forsikret hos TRYG lige pt. : udv. ansvar + sundhed.

Jeg er dog ikke helt sikker på om det er det bedste, der er i hvert fald det minus at han kun kan være forsikret til han bliver 10 år hos Tryg, og jeg regner jo med han skal blive mindst 15 år ;-)

Overvejer lidt at skifte til alm. brand fordi jeg kan se de har en livslang.

Hvor har i jeres forsikret ...??? Nogen gode forslag til andre end Tryg og alm. brand.

Kunne godt tænke mig den var livslang :-)

jeg har også i tryg, som vi har været glade for i år, men jeg skifter til enten dyrekassen eller alm. brand, netop fordi tryg ikke dækker livslangt. og alt andet lige er der nok en vis sandsynlighed for, at hundene får mere behov for dyrelægehjælp, når de kommer op i alderen. vær obs på, at det er nemmere at flytte en ung hund - jeg mener, at der ofte kræves dyrlægeattest el.lign. for at flytte en hund der er fyldt 4. så vi skifter her til foråret, når der skal betales igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili og Caia er hos dyrekassen... Er vældig glad for det.

Begge med livslang osv.

Førhen havde jeg Chili hos tryg, men her er selvrisioken højere, præmiesummen meget lavere og så dækker den nemlig ikke hele livet..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
jeg har også i tryg, som vi har været glade for i år, men jeg skifter til enten dyrekassen eller alm. brand, netop fordi tryg ikke dækker livslangt. og alt andet lige er der nok en vis sandsynlighed for, at hundene får mere behov for dyrelægehjælp, når de kommer op i alderen. vær obs på, at det er nemmere at flytte en ung hund - jeg mener, at der ofte kræves dyrlægeattest el.lign. for at flytte en hund der er fyldt 4. så vi skifter her til foråret, når der skal betales igen.

Det er nu ikke svært overhovedet at få flyttet ens hund selvom den er over 4 år :-)

Chili er lige blevet flyttet over til dyrekassen (6 år).. Men det er korrekt at der skal en dyrlægeattest til.. Men det kræver nu ikke det store :-)

Selvf. kan det måske være svært at få hunden flyttet, hvis den har fejlet al verdens ting og sager osv... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her er Obelix forsikret i Top danmark.

Vi har endnu (bank bank) ikke haft brug for den, så om den er "god" ved vi ikke. Jeg har tilgengæld også hørt godt om dyrekassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sillepigen

Det var da en spændende tråd det her.

Jeg har Sille, en dansk svensk gårdhund på 7½ forsikret hos tryg. Jeg har aldrig gjort brug at forsikringen, for det har aldrig været aktuelt. Mon det ville kunne lade sig gøre at flytte hendes forsikringer til dyrekassen? Hun er ansvarsforsikret og sygeforsikret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en spændende tråd det her.

Jeg har Sille, en dansk svensk gårdhund på 7½ forsikret hos tryg. Jeg har aldrig gjort brug at forsikringen, for det har aldrig været aktuelt. Mon det ville kunne lade sig gøre at flytte hendes forsikringer til dyrekassen? Hun er ansvarsforsikret og sygeforsikret.

Nej max 6 år desværre. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg regner med at bruge hundetotal fra dyrekassen. Jeg fik alm. brand til at ringe mig op og fandt ud af at en til svarende forsikring ved dem, ville koste over tusind kroner om året mere.

Så med mindre det er fordi man godt kan undvære nogle af de ting som hundetotal tilbyder kan det vist ikke betale sig.

Agria, har jeg lidt forstået som om, at det bedst kan betale sig hvis man har en race med arvelige problemer som ad og hd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg regner med at bruge hundetotal fra dyrekassen. Jeg fik alm. brand til at ringe mig op og fandt ud af at en til svarende forsikring ved dem, ville koste over tusind kroner om året mere.

Så med mindre det er fordi man godt kan undvære nogle af de ting som hundetotal tilbyder kan det vist ikke betale sig.

Agria, har jeg lidt forstået som om, at det bedst kan betale sig hvis man har en race med arvelige problemer som ad og hd?

Jeg ville nok vælge agria alligevel, selv den mest raske hund på papiret kan jo blive syg.. Altså hvis ikke prisforskellen er helt vild?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok vælge agria alligevel, selv den mest raske hund på papiret kan jo blive syg.. Altså hvis ikke prisforskellen er helt vild?

Ja det er rigtigt, men ved Agria er det vist ikke sådan en pakke, men nogle tilbud man selv skal vælge til, og hvis man skal have hd og den slags med, så bliver det vist meget dyrt, i forhold til at risikoen er ret lille. Desuden synes jeg at dyrekassen dækker rigtig godt på andre områder, men det er jo altid lidt et sats med forsikringer.

EDIT - har lige kigget lidt på den agria, og synes den er lidt underligt skruet sammen, det er for eksempel forskelligt hvor meget selvrisikoen er på efter hvad hunde fejler og sådan noget... Med hundetotal er det 600 kr vist og så dækker de ellers 80%...

Link til indlæg
Del på andre sites