Hop til indhold

så var der noget galt alligevel...


korvis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 222
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mosgaard

Puhh for da helt ondt i maven på jeres vegne:shock: Men godt du kunne komme afsted til dyrehospitalet med det samme - og dejligt de var så hjælpsomme, så du kunne komme hjem med nogle svar, eller udelukkelser i hvert fald. Nu håber jeg da det kommer til at gå fremad for jer, og vil følge med i tråden, hvis du vil skrive updates om staklen.

Det kan være TTouch kan være behjælpelig hvis du skal nusse hende og lave slappeaf øvelser? Men i hvert fald så ønskes I alt mulig go bedring:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for al omtanke!

 

For at det ikke skal være løgn, gjorde Frostie næsten stuntet om i dag da jeg kom hjem fra arbejde..!! Nu var jeg bare forberedt, og hurtig som en ninja!!!

 

Jeg hørte omgående at hun slæbte poterne, så jeg fik straks fat i hende og kommanderede hende i "sit" medens jeg fik overtøjet af. Så stillede jeg hende op på gulvet (allerede her kunne hun gå bedre igen), og så prøvede jeg at efterligne noget af det dyrlægen gjorde - bøjede hendes poter bagud og tjekkede at hun rettede dem hurtigt op, tjekkede at hun reagerede når jeg kildede hende på ørespidserne og omkring øjnene. Så fik jeg nulret hende lidt over rygmusklerne, og sluttede af med at strække hendes bagben. Hun strækker fint ud bagud, men nægter totalt at strække fremad...

 

Jeg tror, at når hun ligger og sover (hvilket hun stensikkert gør da jeg er på arbejde) så er det at den her nerve sætter sig fast... Efter at jeg nu har "haft fat i hende" går hun fint igen, og hun springer også op ad mig som hun plejer. Hun er glad, og jeg kan stadig ikke se tegn på at hun har ondt - men hun er f****me svær, da hun er så ufølsom overfor smerte.

 

Det er jo rart at jeg ikke behøver være bange for at hun får hjerneblødning når hun laver det stunt, men jeg håber søreme at det går over med tiden... Hun burde jo være smertefri nu, da hun får metacam, men jeg synes nu ikke jeg kan mærke den store forskel fra før..? :hmm:Men det er måske kun positivt, for så har hun måske ikke haft så ondt før heller? Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke og tro... Har i hvert fald bedt dyrlægen om at ringe mig op, og så må vi se hvad han siger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for al omtanke!

 

For at det ikke skal være løgn, gjorde Frostie næsten stuntet om i dag da jeg kom hjem fra arbejde..!! Nu var jeg bare forberedt, og hurtig som en ninja!!!

 

Jeg hørte omgående at hun slæbte poterne, så jeg fik straks fat i hende og kommanderede hende i "sit" medens jeg fik overtøjet af. Så stillede jeg hende op på gulvet (allerede her kunne hun gå bedre igen), og så prøvede jeg at efterligne noget af det dyrlægen gjorde - bøjede hendes poter bagud og tjekkede at hun rettede dem hurtigt op, tjekkede at hun reagerede når jeg kildede hende på ørespidserne og omkring øjnene. Så fik jeg nulret hende lidt over rygmusklerne, og sluttede af med at strække hendes bagben. Hun strækker fint ud bagud, men nægter totalt at strække fremad...

 

Jeg tror, at når hun ligger og sover (hvilket hun stensikkert gør da jeg er på arbejde) så er det at den her nerve sætter sig fast... Efter at jeg nu har "haft fat i hende" går hun fint igen, og hun springer også op ad mig som hun plejer. Hun er glad, og jeg kan stadig ikke se tegn på at hun har ondt - men hun er f****me svær, da hun er så ufølsom overfor smerte.

 

Det er jo rart at jeg ikke behøver være bange for at hun får hjerneblødning når hun laver det stunt, men jeg håber søreme at det går over med tiden... Hun burde jo være smertefri nu, da hun får metacam, men jeg synes nu ikke jeg kan mærke den store forskel fra før..? :hmm:Men det er måske kun positivt, for så har hun måske ikke haft så ondt før heller? Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke og tro... Har i hvert fald bedt dyrlægen om at ringe mig op, og så må vi se hvad han siger...

 

Kan massage, fys eller kiro egentlig bruges mht. sådan en nerve??? Eller kan/skal den gå på plads af sig selv???

 

Godt at du reagerede så hurtigt i dag, og havde kigget godt efter hvad dyrlægen havde gjort :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan massage, fys eller kiro egentlig bruges mht. sådan en nerve??? Eller kan/skal den gå på plads af sig selv???

 

Godt at du reagerede så hurtigt i dag, og havde kigget godt efter hvad dyrlægen havde gjort :5up:

 

Jeg tror at det kommer an på hvorfor den sidder i klemme..? Sådan har jeg i hvert fald hørt det da jeg selv har haft det... Hvis det er fordi musklerne er irriterede og hævede, og derfor trykker på nerven, skal musklerne ha' ro indtil de har det så godt igen at de kan tåle massage.

 

Jeg fik snakket med dyrehospitalets fys. da jeg hentede Frostie i går, og jeg skal nulre hendes ryg forsigtigt, og lave strækøvelser. Men egentlig massage skal vente i hvert fald 14 dage, sa' hun. Frostie var til kiro ca. 14 dage før dette skete, og der var intet i vejen, ikke det mindste at rette op på. Hun fik også stor ros for sine flotte rygmuskler, så det kom virkelig bag på mig da det skete...

 

Lidt rart at jeg selv kan tjekke, sådan bare en lille smule, at reflekserne er i orden, så jeg ikke skal være bange for at hun har fået en hjerneblødning hver gang det sker..!! Lyse i øjnene med en lommelygte kan man jo også gøre, og se om pupillerne trækker sig sammen, men det så jeg ingen grund til i dag. Ikke at man selv skal lege dyrlæge, absolut ikke! Men man kan jo konstatere at der ikke er livsfare, og nøjes med at ringe dyrlægen i stedet for at køre derind hver gang, hvis det sker igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv synd at Frostie skal døje med sin ryg. Havde da håbet at det var en engangsforestilling. Jeg har sådan nogle poser med gele i, som vi fik af dyrehospitalet dengang Sydney gik til genoptræning.De skulle varmes op og derefter skulle vi ligge dem på leddet før vi lavede bøje- strækøvelser. Det virkede supergodt. Det var meget nemmere at lave øvelser med hende, når leddet var varmet op. Ved ikke om de vil være gode til Frostie, men du må gerne låne dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv synd at Frostie skal døje med sin ryg. Havde da håbet at det var en engangsforestilling. Jeg har sådan nogle poser med gele i, som vi fik af dyrehospitalet dengang Sydney gik til genoptræning.De skulle varmes op og derefter skulle vi ligge dem på leddet før vi lavede bøje- strækøvelser. Det virkede supergodt. Det var meget nemmere at lave øvelser med hende, når leddet var varmet op. Ved ikke om de vil være gode til Frostie, men du må gerne låne dem.

 

Ja, det er godt nok synd for hende... Håber virkelig det snart går væk.

 

Det lyder smart med de poser, men tør ikke gøre det uden at spørge dyrlægen først... Men hvis det er ok med ham vil jeg gerne, tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille update på Frostie...

 

Hun er ikke ok endnu, absolut ikke... Men nu har hun ikke slæbt poterne, eller er væltet, siden lørdag, og det ta'r jeg som et godt tegn. Desværre ser det ud til at hendes mave ikke har det godt med Metacam, da hun fik diarré og opkast. Hun var også meget stille og kunne godt ligne én med kvalme. Jeg stoppede så med at gi' hende noget, og nu er mavsen ok igen.

 

Jeg har lige snakket med dyrlægen, og han har skrevet en anden slags smertestillende ud, dem skal jeg hente om lidt, og så håber jeg de virker bedre. Han sa' også at hvis ikke hun har det bedre om en uge-10 dage, så vil han henvise hende til en CT-scanning, hvor man bedre kan se hvad der egentlig sker i den ryg.

 

Eller ser Frostie ud til at ha' det fint med livet som sofahund, men igen - det er svært da hun er så ekstremt god til at skjule smerte. Hun går meget forsigtigt og samlet med sine bagben, så ingen tvivl om at noget er galt. Indimellem liver hun op, og jeg må stoppe hende i at lægge op til leg med Iso - det er nemlig strengt forbudt! Men så kan man jo bare gø ad fasanerne i haven i stedet for..!

 

Vi får lavet vores strækøvelser dagligt, og hun strækker nu fremad igen, som hun ellers pure nægtede i starten. Det ta'r jeg også som et godt tegn, selv om hun selvfølgelig ikke er i nærheden af hvad hun plejer at kunne strække. Iso ryger så med af bare farten, og er også ved at være rigtig dygtig til at strække ud!

 

Jeg håber at de nye piller bli'r bedre modtaget af Frosties mave, og at hun snart får det bedre. Jeg har mailet Anne Line/a-touch, der kommer til Danmark igen i april. Hende har jeg fået anbefalet af rigtig mange, så det håber jeg også meget på kan hjælpe min stakkels Frostie-tøs...

 

Et andet godt tegn må også være at Frostie er begyndt at lave ballade igen... Så jeg kommer igen tit hjem til et hjem der er tydeligt gennemsøgt for spiselige ting..! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for update og godt at hun ikke har haft flere "anfald" :5up:

 

Gud ved hvad pokker der er galt med hende :hmm:

 

Det lyder da ikke til at hun har de store smerter, når nu hun er i pjattehumør - men det er så heller ikke til at vide med sådan en jeg - skjuler - da - mine - smerter - hund. Håber at de nye piller er bedre end de gamle.

 

Jeg krydser i hvert fald fingre for stadig bedring for hende.

 

Og så lige :ae: til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Dejligt at læse, at der er fremskridt, men synd for hende, at hun ikke kunne tåle det 1. smertestillende - håber det fungerer med det andet :x:

 

Ved hvor svært det er, at holde normalt legesyg hund i ro, når den bor sammen med en god legekammerat - håber det bliver ved at gå :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at det går bedre. Håber at AnneLine kan hjælpe hende. Har ikke selv prøvet hende, men Susanne/Meg bruger hende jævnligt. Hun kan bare nogle ting.

Hun har jo ry for at være en rigtig mirakel-mager, ved ikke hvor mange der efetrhånd har anbefalet hende! Så jeg krydser for at hun kan hjælpe med Frosties ryg.

 

Dejligt at læse, at der er fremskridt, men synd for hende, at hun ikke kunne tåle det 1. smertestillende - håber det fungerer med det andet :x:

 

Ved hvor svært det er, at holde normalt legesyg hund i ro, når den bor sammen med en god legekammerat - håber det bliver ved at gå :-)

 

Jeg er lige kommet hjem fra arbejde, og det var en helt anden Frostie der mødte mig i døren! Frisk og glad, med logrende hale! Så umiddelbart tror jeg at de nye smertestillende (Previcox) fungerer meget bedre for hende, og krydser for at de hjælper på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige kommet hjem fra arbejde, og det var en helt anden Frostie der mødte mig i døren! Frisk og glad, med logrende hale! Så umiddelbart tror jeg at de nye smertestillende (Previcox) fungerer meget bedre for hende, og krydser for at de hjælper på det.

 

Orv hvor dejligt:-D Previcox er bare godt, for mange hunde ihvertfald:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...