Hoppebolden Skrevet Marts 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 10, 2011 Hej alle sammen Duffy har på en eller anden måde fået en løs knæskal og er virkelig halt, så der er dømt total ro i en måned frem Er der nogle herinde som har erfaringer med hunde som er kommet sig efter en løs knæskal - evt. ledbåndsskade? Og hvordan I har gjort under sygdomsforløb / genoptræning? Hvad med fremtidsudsigter? Er virkelig nervøs for at Duffy aldrig bliver agility-hund igen :cry: Hvis det ikke hjælper med ro, så bliver der evt. tale om operation... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Altså løs knæskal som i patella luxation eller en ledbåndsskade? Er det ikke to forskellige ting? Jeg kender et par hunde der lever med PL i lav grad, uden nævnværdige gener, men kender også en del, der er blevet opereret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Patella luxation ! Men de hunde du kender - er de "sofahunde" eller aktive efter PL opstod? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Patella luxation ! Men de hunde du kender - er de "sofahunde" eller aktive efter PL opstod? De er aktive. Men om du kan dyrke agility tvivler jeg på. Hvad siger dyrlægen ift. operation/ikke operation? Jeg ved at der er en del herinde, der har oplevet PL og også fået hunde opereret. Så mon ikke de kommer på banen med gode råd på et tidspunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 De er aktive. Men om du kan dyrke agility tvivler jeg på. Hvad siger dyrlægen ift. operation/ikke operation? Jeg ved at der er en del herinde, der har oplevet PL og også fået hunde opereret. Så mon ikke de kommer på banen med gode råd på et tidspunkt Åh nej åh nej..... :megaked: Dyrelægen siger at vi lige skal se tiden an med ro en 14 dages tid - skal ringe til ham i morgen med en staus efter en uge.. Hvis der ikke er nogen bedring, skal vi evt. ha' taget røngten og så ellers begynde at tale om operation... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Åh nej åh nej..... :megaked: Dyrelægen siger at vi lige skal se tiden an med ro en 14 dages tid - skal ringe til ham i morgen med en staus efter en uge.. Hvis der ikke er nogen bedring, skal vi evt. ha' taget røngten og så ellers begynde at tale om operation... Jeg krydser fingre for at 14 dages ro gør underværker. Og jeg er helt sikker på at nogle af de andre brugere nok skal komme på banen med deres erfaringer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Patella luxation ! Men de hunde du kender - er de "sofahunde" eller aktive efter PL opstod? Min Groa har PL i meget mild grad. Vi har fået at vide agility er no go. Vi laver aktiviteter som skåner hendes knæ, så håber vi hun aldrig skal opereres. Svømning er en god måde at styrke knæet på, måske det er noget I kan bruge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Min Groa har PL i meget mild grad. Vi har fået at vide agility er no go.Vi laver aktiviteter som skåner hendes knæ, så håber vi hun aldrig skal opereres. Svømning er en god måde at styrke knæet på, måske det er noget I kan bruge? Jeg bliver mere og mere trist... Duffy er bare en super aktiv hund og "vi" :hjerte: bare agility ..... Hun elsker at svømme, så har allerede overvejet det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Jeg bliver mere og mere trist... Duffy er bare en super aktiv hund og "vi" :hjerte: bare agility ..... Hun elsker at svømme, så har allerede overvejet det.. Kan godt forstå, at du er trist, det er noget rigtig øv. Men mon ikke I kan finde noget andet sjovt at lave sammen, f.eks. rally? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Kan godt forstå, at du er trist, det er noget rigtig øv. Men mon ikke I kan finde noget andet sjovt at lave sammen, f.eks. rally? Rally er jo ikke det samme Duffy bliver først 2 år d. 6.5 og vi har kun trænet agility siden midt. Maj 2010 og kun været til to konkurrencer... Det er bare så unfair! Duffy regner jeg jo med bliver mindst 18 år :blink: .. så skal vi sgu' kede os sammen i nogle år endnu fremover! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Rally er jo ikke det samme Duffy bliver først 2 år d. 6.5 og vi har kun trænet agility siden midt. Maj 2010 og kun været til to konkurrencer... Det er bare så unfair! Duffy regner jeg jo med bliver mindst 18 år :blink: .. så skal vi sgu' kede os sammen i nogle år endnu fremover! Jamen, det ER rigtig uretfærdigt, og kan godt forstå, at du er ked af det. :ae: Og nej, rally er ikke det samme, men det er også sjovt, bare på en anden måde. Ligesom dogdancing eller sportræning eller noget helt tredje er det. Bare på en anden måde. Kan godt forstå, at du ikke synes, at det er det samme som agility, for agility er skidesjovt, og hundene elsker det jo for det meste. Ville bare sige, at I nok kan finde noget andet at lave sammen, selvom det ikke kan blive "førsteprioriteten". Ved godt, at det er en ringe trøst lige nu. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Øv, hvor en træls situation. Vi har været i den samme med Molly. Hun gik til agility og det var bare hendes nr. 1. Men så kom hun til skade og har en løs knæskal. Det er 1 1/2 år siden og de snakkede også om operation, men hun har heldigvis "7-9-13" aldrig været ret generet af det. Knæskallen har været ude få gange siden skaden opstod, så vi venter indtil videre med operation, også i følge aftale med dyrlægen. Molly går i water-walker (også pga. HD) og nu går vi så til Rally sammen. Det er slet ikke det samme for Molly, men hun er nødt til at nøjes med det, for at skåne knæet. Jeg håber i finder den rigtige løsning og god bedring med hende. Selv om Rally ikke er det samme som agility, så glæder Molly sig hver gang vi skal afsted, for det handler også meget om alenetid og total hygge sammen med enten min mand eller jeg i 1 hel time : ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Men nu skal jeg vel også passe på med at tage alle sorgerne på forskud.... Det er i hvert fald typisk med at ære hysterisk! Det er bare også så uvirkeligt.. Det ene øjeblik er man til konkurrence med sin hund som synes det er mega sjovt, og i den næste står man med en hund som ingenting må længere... Det er virkelig surrealistisk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nadia Besvaret Marts 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2011 hvad er PL..? jeg fik i går fredag af vide at min hund havde fået en ledbåndsskade.. så det hedder smertestillende i 10 dage, og ro i minimum 14 dage - 3 uger.. og så tager vi den derfra.. dyrlægen sagde det ku ende ud i en operation, men han sagde også at så skulle det være fordi hun ikke ville holde sig i ro og gøre skaden værre.. men hvis vi holdte hende i ro, skulle det gerne gå over.. så vi håber på det bedste lige pt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sahara Besvaret Marts 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2011 :ae: Zita Har også mild grad PL på det højre,det venstre er stabilt. Jeg havde også fra jeg fik Hende haft planer om at jeg ville gå til Agility med hende, men den ide har jeg droppet helt "heldigvis" kom vi aldrig igang med det, så det ikke noget hun "savner" men jeg syntes da det er pisse ærgeligt men jeg vil trods alt heller havde en hund der selv kan komme op til lejligheden,hoppe op i sengen uden jeg skal være helt efter hende og forhåbenlig bliver fri for operation og kan blive mange år gammel:hjerte: En jeg kenders hund noglelunde på samme alder med Zita har PL på begge ben og en del værre end Zita's hun er lige blevet opereret, jeg ved faktisk ikke om hun vil fortsætte med AG men kan næsten ikke forestille mig det. Men tror du skal lytte til din dyrelæge når i skal der hen igen og høre hvad h*n siger efter Duffy har været i ro et par dage :ae: Hun kan sikkert stadig få et aktivt liv men måske AG hver uge og konkurrencer bliver for meget for hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 :ae: Zita Har også mild grad PL på det højre,det venstre er stabilt. Jeg havde også fra jeg fik Hende haft planer om at jeg ville gå til Agility med hende, men den ide har jeg droppet helt "heldigvis" kom vi aldrig igang med det, så det ikke noget hun "savner" men jeg syntes da det er pisse ærgeligt men jeg vil trods alt heller havde en hund der selv kan komme op til lejligheden,hoppe op i sengen uden jeg skal være helt efter hende og forhåbenlig bliver fri for operation og kan blive mange år gammel:hjerte: En jeg kenders hund noglelunde på samme alder med Zita har PL på begge ben og en del værre end Zita's hun er lige blevet opereret, jeg ved faktisk ikke om hun vil fortsætte med AG men kan næsten ikke forestille mig det. Men tror du skal lytte til din dyrelæge når i skal der hen igen og høre hvad h*n siger efter Duffy har været i ro et par dage :ae: Hun kan sikkert stadig få et aktivt liv men måske AG hver uge og konkurrencer bliver for meget for hende. Duffy er blevet holdt i ro siden sidste søndag... Hun er ved at blive vanvittig - det er også uretfærdigt for Duffy når skoven ligger næsten lige ved siden af Igår blev hun lidt for vild og inden jeg nåede at stoppe hende, så det gik galt Hun skreg men tror det røg på plads med det samme... Det er bare så svært når man gør sit ypperste for at holde hende i ro - bærer hende op og ned af trapper, løfter rundt på hende, kommer kun ned på toiletture, hvor jeg ellers bærer hende derned og tilbage, så hun kun går lidt... Hvis så det sker ved bare lidt leg, hvad skal jeg gøre :megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts