Hop til indhold

Mine plejebørn Dennis og Dolly


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Synes lige I skal se min plejehvalpe.

De er fundet på en græsk ø nær Korfu, af en tysk eller engelsk mand der bor der. Han hader at gå rundt på denne kønne ø og se plade ihjelkørte hvalpe på gader og stræder.

Så han tog en ungtæve og 5 hvalpe ind til videreformidling gennem bl.and Græske Hunde.

Tøven og de 3 brogede er bortadopteret og jeg har så de sværeste, de sorte i pleje.

De er ganske små, ale minigravbasser, den ene som en Chi, dog langrygget.

Den hvide er tæven.Hun vejer ca 9 kg.

De vil komme til adoption på hjemmesiden: www.graeskehunde.dk

Den mindste er en del fremme i skoene, det er hannen, tæven er lidt mere ydmyg og har brug for stimulering, da hun ikke er så selvsikker og har behov for bekræftigelse, men er utrolig kælen også.

De er født ca 1 nov 2010 og altså ca 4 1/2 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh, hvor er de dog søde. :hjerte:

 

Men de er da ikke sorte, de er brogede?

 

hvis du går ind på græske hundes hjemmeside (pas på med det!) kan du se deres rigtigt brogede søskende - men jeg vil da give dig ret i, at de ikke er sorte :blink:

 

ulla, hvor er det dejligt, at mennesker som dig har overskud til sådan et par hvalpe. jeg håber, at du vil opdatere os med, hvordan de trives.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa- den i midten er Dennis og til højre er det Dolly.

Sally ,tæven er totalt menneskevant , men er sikkert smidt på gaden da hun ikke kunne amme mere og hvalpene ikke kunne afsættes.Måske har familien så beholdt en hvalp og kørt resten bort.

De var ca 6 uger, da de blev fundet.Dolly springer over mit børnehegn på 75 cm. så de er mobile. Dennis er mester i at komme gennem almindelig grønt plastikhegn , fordi han er så lille.

Så vi har liv og glade dage her.

Mine egne har taget rimelig pænt imod dem, men de 2 yngste af mine føler nok, at de ikke er de små mere, sådan lidt," jeg er her også".

De virker meget kloge og tilpasningsdygtige, kan lide børn uden at stresse og møder glad andre hunde her på vejen,altså kun de helt rolige.

Hvis ikke de var kommet væk dernede fra, var de endt på gaden , og ofte under en bil. Deres størrelse gør deres liv meget usikkert, for de er nok for bitte til at klare sig i en gadefodergruppe.

Tror ikke de bliver væsenligt større og tandskifte er fint i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis du går ind på græske hundes hjemmeside (pas på med det!) kan du se deres rigtigt brogede søskende - men jeg vil da give dig ret i, at de ikke er sorte :blink:

 

ulla, hvor er det dejligt, at mennesker som dig har overskud til sådan et par hvalpe. jeg håber, at du vil opdatere os med, hvordan de trives.

 

Ja, den side er jo alt, alt for farlig. :genert:

 

Jeg synes faktisk, at Dolly og Dennis er de sødeste i kuldet. :lun: Uhhh, hvis det ikke var for usikkert med Tyson og gøen i forhold til hund nr. 2, så kunne jeg godt finde på at snuppe en af dem!

 

Jeg er også helt vild med Nefalaki, hun ser altså også dejlig ud. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogle herindefra indimellem har tid til en plejehund, synes jeg i skulle prøve det.Man ansøger og bliver godkendt.

Men for nye plejefamilier er det lidt farligt , idet mange ikke magter at bortadopterer hunden.

Det er nok fordi jeg indimellem selv har et kuld, at jeg ved i mit hjerte, at hunden ikke er min, og er bedst tjent med en familie, der ikke i forvejen har 6 hunde, der kræver sit. Altså den bliver virkelig ønskehund.

I har ret , de søskende der er brogede røg hurtigt. De sorte er de svære at komme af med. De pluskpelsede ryger også først.

Min sorte egen græker var slet ikke til adoption dernede fra, alle vurdererde, der var sorte genbrugshunde nok i DK.Han blev spottet pga af sit sind af en bekendt af mig.

Han er så smuk idag.

Han hedder Snoopy og er fundet i en papkasse , smidt ud over klipperne.

Et kuld på ca 4 uger , kun 2 stk overlevede turen.Tilfældigt fundet inden de sidste døde.Alle hundeskæbner fra Grækenland er tragiske.

Snoopy har erstattet min elskede cockerhanhund Victor der døde af cancer som knap 11 årig, også en genbrugthund. Men Victor kunne udstilles med gode resultater, havde en super stambog.

I får lige et billede af min græske Snoopy:Her dog som hvalp.

Nu ligner han en bordermix, og bnevæger sig ligesådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

OPDATERING PÅ DOLLY OG DENNIS.

Så har Dolly fundet sin familie. En supersød dyrevant familie, et ungt par uden børn, Der er nær afslutning af deres længerevarende udddannelser.

De er 100 % indstillet på at lydighed og diverse kan tage lidt længere tid med en sådan hvalpe, der er fundet på gaden.Et par, jeg gerne havde solgt en af mine cockerhvalpe til.

Hvalpene er vel nu når 5 mdr. Dennis er lidt mindre end Dolly og vejer 4,5 kg, og begge kan desværre klemme sig gennem almindeligt hundehegn, så naboer har også indimellem besøg af dem.De er ikke bange for andre hunde , mennesker, både voksne og børn.

Dennis har også en familieansøgning, har dog ikke talt med dem endnu, de ser ham først, hvis de bliver godkendt til at adopterer.Dette står jeg ikke for i 1 ste omgang.

Så håber på en lykkelig afslutning i næste uge efter en extra ormekur.

Gkæder mig trods alt til kun at have 6 hunde i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...