Hop til indhold

Sæson for lopper og flåter..?

Tine1
 Share

Recommended Posts

Otto fik for ca. 4 uger siden en Frontlinekur... og er i tvivl om, jeg skal give ham en ny kur nu eller om 4 uger...

Der står på pakken, at den dækker mod lopper i optil 8 uger og flåter optil 4 uger.

Jeg sidder bare og tænker, at hvis flåterne stadig sover, så gider jeg da ikke sprøjte min hund med dyrt, giftigt stads..

Hvordan gør i? Kan man ikke give en kur hver 8 uge i vintersæsonen og hver 4. uge i sommer/efterårssæsonen..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet givet til hverken kat eller hund her i vintersæsonen.. Jeg fangede dog en flåt på katten her forleden, så de er begyndt at vågne igen -men han går så også i skoven, så har også større risiko for at de hopper på... Jeg vil give ham frontline her en af dagene, Duffy venter jeg stadig lige lidt med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Frontline plejer at virke dårligt.. Der er flere og flere lopper der er blevet resistente overfor det :)

Da jeg havde kat brugte jeg Advatage, men lopperne var først ordenlig udryddet efter 4 pipetter (givet med 4 ugers interval)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig give Leffe den slags. Men det er fordi, at jeg har fået fortalt det er noget meget giftigt stads, ikke mindst for de børn i huset der kæler med hunden efterfølgende:vedikke:.

Leffe fik hvidløgskapsler sidste sommer, det virkede helt fint her...han har i hvert fald ikke haft lopper. En enkelt flåt blev det til, men jeg sjuskede også med hvidløget:oops:.

Dosering af frontline kan jeg altså ikke hjælpe med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke givet Frontline i vinterhalvåret, hverken til hund eller katte. I den periode kan jeg ikke se nogen mening i at fylde dem med gift.

Jeg er dog begyndt at give Gracie hvidløgsgranulat, og i år vil jeg forsøge om det kan holde lopper og flåter væk.

Kattene vil jeg snart begynde at give Frontline igen, da de ikke spiser hvidløg.

Mht. intervallerne mellem behandlingerne med Frntline, så trækker jeg den så længe som muligt. Jeg mener der står på pakken at man skal give det med 4-5 ugers interval, hvor jeg gerne har givet hver 6 uge om sommeren, medmindre der begyndte at dukke flåter op på dyerne inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav nu kun Otto en kur, fordi han kradsede sig helt vildt og havde kradsemærker over det hele.. Hverken jeg eller dyrlægen kunne finde lopper, men heller ikke noget andet, så derfor skød man lidt med loppekur - og han har faktisk ikke kradset sig meget siden.

Tror jeg udskyder kuren lidt.. så der i hvert fald er 6 uger i mellem..

- og så har jeg slet ikke tænkt over det med børnene, der nusser hunden... hmm... Nu har jeg kun børn hveranden uge, så måske skulle jeg give ham det fremover, når drengene er hos deres far.

Tak for svar..:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også holdt pause her i vinter, men har netop bestilt hvidløgspulver på nettet,, så jeg kan få startet op igen.

Vi har ikke prøvet hvidløg før så jeg er spændt på om det virker :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan giver I hundene hvidløgspulver - hvidløgsgranulat eller hvidløgskapsler ?:confused:

Jeg giver ikke nogen loppemidler om vinteren, men ellers fra forår til vinter, men jeg synes ikke loppe/flåtmidler virker mod flåter.

Vi var i Thy (ved vesterhavet) sidste år - og der var ikke én dag, hvor vi ikke måtte pille flåter af hundene - mærkelig nok især hos den ene hund :vuf:- og hundene var ikke i nogen skov, men vi gik tur i klipperne (marehalmen). Jeg var ikke klar over, at der er flåter sådan et sted.

Link til indlæg
Del på andre sites