Bagge Skrevet Marts 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 22, 2011 Er det normalt når hunde blir ældre ( Molly er snart 11mdr), at de går fra at elske alle hunde til kun at være sød overfor de kender? Førhen kunne Molly hilse på nærmest alle hunde, hvis hun får lov at hilse på fremmede hunde nu rejser børsterne sig og hun gør dem lige i hovedet Ikke at hun behøver snakke med alle hunde, men undrer mig lidt over denne ændring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Hej, Bare det var så vel;-). Jeg går stadig og "venter på" at ham af min på to år skal begynde at synes at andre hunde er uinteressante:stupid:. Uanset hvad jeg gør(og vi øver meget) er han ved at gå fuldstændig i koma over ikke at få lov til at hilse på alt og alle(godbidder er han ikke interesseret i). Men jeg har på fornemmelsen at ham af min måske nærmere er undtagelsen:oops:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Har hun været i løbetid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Har hun været i løbetid? Ja, det er ved at være 5-6 uger siden den sluttede mener jeg. Det underlige er hun stadig gør som hun plejer når en hund er i sigte, logrer og trækker ud i snoren hvis ikke jeg afleder, men når de så kommer tæt på siger hun fra. Nu er jeg ikke den bedste til hundesprog men sys det ser ud som om hun hurtigt går fra "glad hund der vil hilse" til usikker hund der råber skrid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 ud over, at det nok er meget sædvanligt, når en hund blir voksen, at den ikke længere gider alle, ville jeg overveje, om det også kunne hænge sammen med, at hun har ondt. netop det her med at hun pludselig skifter fra glad til "sur", kunne måske være en indikator på, at hun har negative erfaringer med nærkontakt altså jeg er slet ikke sikker i min sag, men med en hund som molly, der er på smertestillende og alligevel jævnligt halter (hvilket vel på en eller anden måde er et tegn på smerter?), så ville jeg nok selv tænke i den retning også. er det både hanhunde og tæver? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 ud over, at det nok er meget sædvanligt, når en hund blir voksen, at den ikke længere gider alle, ville jeg overveje, om det også kunne hænge sammen med, at hun har ondt. netop det her med at hun pludselig skifter fra glad til "sur", kunne måske være en indikator på, at hun har negative erfaringer med nærkontakt altså jeg er slet ikke sikker i min sag, men med en hund som molly, der er på smertestillende og alligevel jævnligt halter (hvilket vel på en eller anden måde er et tegn på smerter?), så ville jeg nok selv tænke i den retning også. er det både hanhunde og tæver? Hun er faktisk ikke på smertestillende mere, men har selv tænkt det kunne hænge sammen med noget der gjorde/gør av. Ja, det er faktisk alle fremmede hunde, kommer de for tæt får de lige en røffel, men er det dem hun kender er hun stadig glad. Tænker lidt om hun kan have haft en dårlig oplevelse, den ene dag var vi i hundeskov hvor hun mødte en meget større hund der slet ikke forstod hun ikke ville lege, så der skulle hun sige ret kraftigt fra Hmm, den anden dag farede hun faktisk i hovedet på min venindes hund hun ellers ofte ser, først over en tyggepind (hun har aldrig haft resoourceforsvar) og bagefter da den ville på skødet af mig. Måske skal jeg prøve at smertestille hende igen og se om det gir en ændring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Hun er faktisk ikke på smertestillende mere, men har selv tænkt det kunne hænge sammen med noget der gjorde/gør av.Ja, det er faktisk alle fremmede hunde, kommer de for tæt får de lige en røffel, men er det dem hun kender er hun stadig glad. Tænker lidt om hun kan have haft en dårlig oplevelse, den ene dag var vi i hundeskov hvor hun mødte en meget større hund der slet ikke forstod hun ikke ville lege, så der skulle hun sige ret kraftigt fra Hmm, den anden dag farede hun faktisk i hovedet på min venindes hund hun ellers ofte ser, først over en tyggepind (hun har aldrig haft resoourceforsvar) og bagefter da den ville på skødet af mig. Måske skal jeg prøve at smertestille hende igen og se om det gir en ændring. de hunde jeg kender, som er blevet "gimpede" eller hvad du vil kalde det, efter de er blevet voksne, er i hvert fald alle blevet det stort set udelukkende over for hunde af samme køn - så hvis hun skælder ud på mere eller mindre alle hunde hun møder, ville jeg helt sikkert tænke i retning af smerter. der var én herinde der nævnte for et par dage siden, at i følge en eller anden undersøgelse var det noget i stil med 80% (husker ikke tallet) af hunde med adfærdsproblemer, der i virkeligheden havde smerter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 ud over, at det nok er meget sædvanligt, når en hund blir voksen, at den ikke længere gider alle, ville jeg overveje, om det også kunne hænge sammen med, at hun har ondt. netop det her med at hun pludselig skifter fra glad til "sur", kunne måske være en indikator på, at hun har negative erfaringer med nærkontakt altså jeg er slet ikke sikker i min sag, men med en hund som molly, der er på smertestillende og alligevel jævnligt halter (hvilket vel på en eller anden måde er et tegn på smerter?), så ville jeg nok selv tænke i den retning også. er det både hanhunde og tæver? Jeg sad med samme tanke her.. Smerter kan sagtens være årsagen. Der var en hund på jobbet, der reagerede på samme måde.. dvs hun gik også til angreb, men det var pga smerter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Jeg sad med samme tanke her.. Smerter kan sagtens være årsagen. Der var en hund på jobbet, der reagerede på samme måde.. dvs hun gik også til angreb, men det var pga smerter Hun går dog ikke til angreb, men siger stærkt skrid. Tror jeg prøver at smertedække hende igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Hun går dog ikke til angreb, men siger stærkt skrid.Tror jeg prøver at smertedække hende igen. Jeg skulle lige til at sige det.. Genoptræner I stadig? Hende jeg var i praktik hos (ved waterwalker) sagde at under genoptræning skal hunden altid smertedækkes.. og så trappes langsomt ned, når hunden bliver stærkere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Smerter er da sansynligt, men også de hormonforandringer ,der foregår efter løbetiden. Hun nærmer sig jo den tid, hvor nogle uheldige tæver bliver falsk drægtige. Og det giver da stress. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Jeg skulle lige til at sige det.. Genoptræner I stadig? Hende jeg var i praktik hos (ved waterwalker) sagde at under genoptræning skal hunden altid smertedækkes.. og så trappes langsomt ned, når hunden bliver stærkere.. Hun er færdig med genoptræning, dog laver vi stadig nogle øvelser med hende selv. Vil starte med at undgå hun skal hilse på fremmede hvor situationen ikke er under kontrol, håber en masse gode oplevelser på lidt afstand gør hende glad igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Smerter er da sansynligt, men også de hormonforandringer ,der foregår efter løbetiden. Hun nærmer sig jo den tid, hvor nogle uheldige tæver bliver falsk drægtige. Og det giver da stress. Blir de ikke først falsk drægtige når de skulle have født hvis de var blevet med hvalpe under løbetiden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Hun er færdig med genoptræning, dog laver vi stadig nogle øvelser med hende selv. Vil starte med at undgå hun skal hilse på fremmede hvor situationen ikke er under kontrol, håber en masse gode oplevelser på lidt afstand gør hende glad igen Skipper tæller vel ikke rigtig som en fremmed hund? Ellers stiller vi gerne op hvis du tror det kan bruges... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Skipper tæller vel ikke rigtig som en fremmed hund? Ellers stiller vi gerne op hvis du tror det kan bruges... Nej tror jeg ikke han gør men nu får vi af se på lørdag, regner med det blir godt hvis vi kan kigge lidt på alle de andre hunde. Sidst vi var afsted med Duffy og Gracie blev hun godt nok lidt trykket ved Gracie, ved ikke helt hvad der foregår i det lille myr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Nej tror jeg ikke han gør men nu får vi af se på lørdag, regner med det blir godt hvis vi kan kigge lidt på alle de andre hunde. Sidst vi var afsted med Duffy og Gracie blev hun godt nok lidt trykket ved Gracie, ved ikke helt hvad der foregår i det lille myr er det både store og små hunde hun reagerer på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 er det både store og små hunde hun reagerer på? Ja, små hunde som hun kender er toppen, store hunde hun kender der virker hun lidt trykket når de hilser, store+ små fremmede er no-go. Ikke fordi hun har gjort nogen noget (endnu ) men hun skal jo helst ikke have flere dårlige oplevelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Så kan jeg lige fortælle at vi fik hilst på fremmede HF-hunde i lørdags og Molly tog det så pænt Tror det at situationen var så rolig (og måske at hun var træt) hjalp rigtig godt. Hun hilste både på hunde og en lille pige Og vi brugte tiden på at sidde og gå rundt og kigge på alle de andre, en rigtig god oplevelse :5up: Det er dog stadig det samme når vi går tur :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Blir de ikke først falsk drægtige når de skulle have født hvis de var blevet med hvalpe under løbetiden? Luna's falske drægtigheder kom nogle gange, allerede efter 3-4 uger.. Hun var helt håbløs med både løbetider og falske drægtigheder.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts