Hop til indhold

fristelser....


potil
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo ikke været inde og se på gadehunde.dk i lang tid, men var så der inde i dag og så at søde Olek har fået nyt hjem :fornaermet::hjerte:

 

Men så faldt jeg over ham her Gadehunde.dk

 

Jeg har altså godt nok et meget stort blødt punkt for de der skæve eksistenser :lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 246
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Droppede du helt at prøve at få Olek? Du havde jo ellers snakket om, at hvis han stadig var ledig efter nytår, ville du måske gerne have ham?

 

Men ham her ser også sød ud. :hjerte:

 

 

Jeg kunne ikke helt overskue det, med alle de "udfordringer" der har været de sidste par måneder, så det er sat lidt på standby indtil nogle af alle de løse ender er løst :blink:

så lige nu sidder jeg bare og sukker over alle hunde der skal ha' nyt hjem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke helt overskue det, med alle de "udfordringer" der har været de sidste par måneder, så det er sat lidt på standby indtil nogle af alle de løse ender er løst :blink:

så lige nu sidder jeg bare og sukker over alle hunde der skal ha' nyt hjem :oops:

 

Lyder fornuftigt. :5up:

 

Kender godt det der med at være fristet, selvom man godt ved, at timingen måske ikke er helt rigtig. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså godt nok et meget stort blødt punkt for de der skæve eksistenser :lun::lun::lun:

 

God formulering! :klap:

 

Det var også sådan vi blev involveret i rescue. Det er fedt, når enden er lykkelig, men også hårdt, for man må indse, at man bare ikke kan hjælpe dem allesammen, hvor gerne man end ville.

 

Synes det er sejt, at du kender dine egne grænser og hvornår overskuddet er der. Når man tager sådan en hund ind, skulle det helst holde hele dens liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den side kendte jeg ikke, men jeg må erkende, at jeg de seneste år tit har kigget de græskes sider - tanken tiltaler også mig. Ganske som med en danske omplaceringshund.

 

Der er da de første 4 hunde på den side, som jeg godt kunne tænke mig at se - Dexter, Moby, Nero og Zilvana - men nogle af dem ligner noget Russisk selvstændig hyrdehund, og de er ikke nemme i forvejen.

 

Er der nogle, der ved om denne forening har lige så store problemer som grækerne? Jeg synes, de græsker skifter hjem ret tit efter de er kommet til DK. Tyder for mig på, at ejermatchet ikke er godt nok og at for mange måske handler af medlidenhed?

 

Jeg har haft en hund, der var dansk vildhund i ni mdr før han kom her. Han blev normal, men det tog også 2 år - og til sidst måtte han alligevel flytte fordi han vedblev at frygte mine rare gamle katte.... Det var en knusende sorg.

Men han blev dog normal på alle andrepunkter - men sikke et arbejde!

 

Der var ikke den ting, han ikke skulle lære - og hver gang han er i et nyt miljø, falder han lidt tilbage og skal rettes op igen.

 

Hvis man som ejer ikke har mine redskaber og kender til opgavens omfang, så giver man måske op - og det forstår jeg. Men så burde man måske bare vurdere køberne bedre fra start - for hundenes skyld.

 

Men tanken tiltaler mig stadig... Utroligt at jeg gider det igen, men det gør jeg faktisk:-) jeg er sgu ikke normal :-)

 

Men man skal dælme kende sine grænser og vide, hvad man går ind til...

Link til indlæg
Del på andre sites

mine forældre har en græsk gadehund, som er totalt velfungerende og har været det fra day one. men selvfølgelig er det et sats, særligt med en hund, som du ikke kan møde først. græske hunde, og også flere af de andre foreninger, har jo en del hunde i pleje i danmark - måske kunne du se på dem, så har du jo bedre mulighed for at vurdere, hvor meget problematisk bagage hunden har med. i øvrigt synes jeg, at det er hos græske hunde, at jeg ser den mest udbyggede og "ærlige" beskrivelse af hundene - men måske de andre foreninger er super grundige, når først kontakten er etableret, det ved jeg selvfølgelig ikke.

 

jeg går også på disse sider flere gange ugentligt og lader mig friste :hjerte: (men det må blive, når min allergiske mand flytter på loftet :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den side kendte jeg ikke, men jeg må erkende, at jeg de seneste år tit har kigget de græskes sider - tanken tiltaler også mig. Ganske som med en danske omplaceringshund.

 

Der er da de første 4 hunde på den side, som jeg godt kunne tænke mig at se - Dexter, Moby, Nero og Zilvana - men nogle af dem ligner noget Russisk selvstændig hyrdehund, og de er ikke nemme i forvejen.

 

Er der nogle, der ved om denne forening har lige så store problemer som grækerne? Jeg synes, de græsker skifter hjem ret tit efter de er kommet til DK. Tyder for mig på, at ejermatchet ikke er godt nok og at for mange måske handler af medlidenhed?

 

Jeg har haft en hund, der var dansk vildhund i ni mdr før han kom her. Han blev normal, men det tog også 2 år - og til sidst måtte han alligevel flytte fordi han vedblev at frygte mine rare gamle katte.... Det var en knusende sorg.

Men han blev dog normal på alle andrepunkter - men sikke et arbejde!

 

Der var ikke den ting, han ikke skulle lære - og hver gang han er i et nyt miljø, falder han lidt tilbage og skal rettes op igen.

 

Hvis man som ejer ikke har mine redskaber og kender til opgavens omfang, så giver man måske op - og det forstår jeg. Men så burde man måske bare vurdere køberne bedre fra start - for hundenes skyld.

 

Men tanken tiltaler mig stadig... Utroligt at jeg gider det igen, men det gør jeg faktisk:-) jeg er sgu ikke normal :-)

 

Men man skal dælme kende sine grænser og vide, hvad man går ind til...

Nu kan jeg kun tale på grækernes vegne, men her kan jeg godt garantere at godkendelsesprocessen for nye hundeejere er meget, meget grundig. Der er altid personligt besøg og vurdering før en eventuel godkendelse. Der bliver også lagt et stort stykke arbejde i at matche hund og ejer.

 

Ja, det går galt engang imellem, men jeg synes faktisk der er langt strengere krav og bedre forundersøgelser end der er hos de danske internater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor skifter de græske så hjem så mange gange i DK? Det undrer mig bare... Jeg kender en, der har arbejdet der - hun siger godkendelsesproceduren den gang var dårlig - men den er måske forbedret? Det håber jeg da, for det er jo liv man henter herop... Og det er jo ikke pga allergi de skifter hjem hver gang vel?

 

Jeg har aldrig mødt en gadehund - mig bekendt - men jeg kender et par stykker, der trives i bedste velgående i DK. Dejlige hunde ud fra beskrivelsen. Men jeg har adfærdsbehandlet en græsk gadekat:-) Den glemmer jeg aldrig. Sikke en kat!

 

Herligt lille dyr - som også endte med at blive "normal":-)

Link til indlæg
Del på andre sites

PS har tænkt over dette - og det kan jo også bare være et tegn på at Græske er ærlige om kring disse ting, mens andre ikke skriver det!.... Det slog mig lige. Det behøver ikke vælre negativt.

 

Lidt som at jeg er katteopdrætter og skriver at mine katte er fri for HD, nyresygdomme og Døvhed - og så ser en det og tænker: Jesus lad mig købe kat et andet sted, mens en anden tænker "Wow hun har testet dem godt"

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor skifter de græske så hjem så mange gange i DK? Det undrer mig bare... Jeg kender en, der har arbejdet der - hun siger godkendelsesproceduren den gang var dårlig - men den er måske forbedret? Det håber jeg da, for det er jo liv man henter herop... Og det er jo ikke pga allergi de skifter hjem hver gang vel?

 

Jeg har aldrig mødt en gadehund - mig bekendt - men jeg kender et par stykker, der trives i bedste velgående i DK. Dejlige hunde ud fra beskrivelsen. Men jeg har adfærdsbehandlet en græsk gadekat:-) Den glemmer jeg aldrig. Sikke en kat!

 

Herligt lille dyr - som også endte med at blive "normal":-)

 

Jeg tror at uanset hvor grundig en godkendelsesproces man har, så er der stadig folk der bliver overraskede over hvor stort et arbejde det kan være at få en hund med lig i lasten. Så jeg tror at en høj omplaceringsprocent er svær at undgå. Og jeg vil faktisk også hellere have, at hundene bliver omplaceret, end at de er et sted, som ikke har "rum" til dem.

 

Godkendelsesprocessen er rigtig grundig, hvis du spørger mig, og består af flere samtaler og et personligt møde i hjemmet.

 

Jeg har selv haft en del plejehunde i hjemmet og nu et stk permanent plejehund - alle rigtig velfungerende og skønne hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Tror de kunne blive gode venner med Motor :banan::hjerte::lun:

 

Jaha! Best buddies, faktisk :lun: Mig, Motor og Skipper er helt overbevist... ham den sovende mand tvivler jeg på er lige så frisk :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
...er sikker på at han falder pladask for dem begge :banan:

 

Viste ham Dexter, og jo, han synes virkelig, virkelig han er fin. Men der hvor vi håber at flytte hen, må man kun have 2 hunde, og vi er jo skrevet op til en hvalp til sommer..

 

Har seriøst siddet og vist Anders fede huse, udenfor Kbh, han er bare IKKE klar på det :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...