Dorte Skrevet Marts 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 29, 2011 Opdrætter har spurgt om jeg selv vil bestemme min kommende hvalps stamtavlenavn. Kuldet er et indianerkuld, d.v.s. at alle hvalpe skal have indianer-inspirerede navne. Da jeg er en klovn til at finde på navne - og ikke er så meget inde i indianere - har jeg brug for nogle gode forslag. Jeg kunne godt tænke mig et navn, som enten selv kan bruges som kaldenavn eller som nemt kan forkortes til et kaldenavn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Lidt inspiration kan måske findes her Jeg synes, at navne som Aylen, Kanti, Koko, Muna, Rayen og Tuwa er smukke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 wow - en inspirerende side! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Disney indianere: Pocahontas Matoaka TigerLilly Meeko Nakoma Kekata Hiawatha Minnehaha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Glemte vist lige at skrive, at det er en tæve, jeg skal have. Jeg har selv lige fundet en liste over stammer og er faldet lidt for Kiowa Pawnee Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dimsen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Er det endnu en labrador du skal have? Jeg kender en opdrætter, der skal have hvalpe men indianer navne, gad vide om det er der, du skal have en hvalp fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Er det endnu en labrador du skal have? Jeg kender en opdrætter, der skal have hvalpe men indianer navne, gad vide om det er der, du skal have en hvalp fra. Det tror jeg det er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Her er en liste over indianerstammer, måske kan du finde noget der http://http://www.duda.dk/Temaer/Folkeslag/Indianere/stammer/stammer.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 KOKO: Native American Blackfoot name meaning "night." :5up: jeg stemmer på Koko Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Hvad med Nova, det betyder "jagte sommerfugle" men det er måske for tæt på Liva :hmm: Eller Shideezi (lidt svært at kalde men man kunne måske forkorte det :blink:) det betyder lillesøster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Uh Pawnee kan jeg godt li:lun: Oss Kiowa, men så er vi ovre i samme endelse som Liva.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dimsen Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Det tror jeg det er Har sendt dig en PB. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Uh Pawnee kan jeg godt li:lun: Oss Kiowa, men så er vi ovre i samme endelse som Liva.. Ja, Pawnee er et godt navn :5up: og så behøver du ikke et kaldenavn - det har to stavelser og dermed let at kalde på hunden Alternativt kan h*n (hvilket køn skal du egentlig have?) kaldes Paw = pote :klap: Det var i øvrigt dem med hanekam Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Uh Pawnee kan jeg godt li:lun: Oss Kiowa, men så er vi ovre i samme endelse som Liva.. Man kunne jo kalde hende for Kio, men jo det ligger tæt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Ja, Pawnee er et godt navn :5up: og så behøver du ikke et kaldenavn - det har to stavelser og dermed let at kalde på hunden Alternativt kan h*n (hvilket køn skal du egentlig have?) kaldes Paw = pote :klap: Det var i øvrigt dem med hanekam Det er en lille tæve. Ja, Pawnee synes jeg også bedre og bedre om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Har du læst "Den røde fjer" af Joan Grant? For så skal hun da hedde Piyanah. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Århh indianer navne er så flotte! Heldige dig Pawnee er super fint, synes jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Har du læst "Den røde fjer" af Joan Grant? For så skal hun da hedde Piyanah. Nej, den har jeg ikke læst. Men sødt navn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Nej, den har jeg ikke læst. Men sødt navn Piyanah i bogen er en stærk, intelligent og selvstændig ung indianerkvinde - det må da lige være nogle kvaliteter for din kommende hvalp. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Jeg vil også stemme på Pawnee, det lyder super godt . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Netspirit: Berømte krigere og generaler i indianerkrigene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Og der er endda en Little dog - eller Shu ka la:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 En kollega nævnte, at Pawnee hurtigt kan lyde som Horny ... så måske det ikke er så god en idé alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 YAZHI: Native American Navajo name meaning "little one." Det er da sødt..? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 YAZHI: Native American Navajo name meaning "little one." Det er da sødt..? Det er det helt bestemt. Ved du hvordan det udtales? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts