Hop til indhold

Så går jagten ind!


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Spilop

Igen af mine ft cockere har skæve ben (synes jeg)

 

[ATTACH]41313[/ATTACH]

Sådan i en bedre vinkel

 

[ATTACH]41314[/ATTACH]

Sådan i en skidt vinkel

 

Og så skal I da også se den lille ny

 

[ATTACH]41315[/ATTACH]

 

14.jpg

Okay

 

Jep ft cockere rocks, men kun, kun, kun til nogle der har lyst at arbejde med dem, så Amocca bestemt en hund for dig. Piiiissssssssssst AC skal have ft cocker hvalpe, moderen Chilli er fin og lille, ved ikke med faderen, den har jeg aldrig set

 

Forside - www.charlochs.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Fordi hun ikke vil have en hund der ikke kan løfte næsen fra jorden og ikke en hund der overrumpler Karla... måske? :genert:

 

Ha ha intet problem når benene løber stærkt nok så kan næsen ikke være i jorden samtidig:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen af mine ft cockere har skæve ben (synes jeg)

 

[ATTACH]41313[/ATTACH]

Sådan i en bedre vinkel

 

[ATTACH]41314[/ATTACH]

Sådan i en skidt vinkel

 

Og så skal I da også se den lille ny

 

[ATTACH]41315[/ATTACH]

 

[ATTACH]41316[/ATTACH]

Okay

 

Jep ft cockere rocks, men kun, kun, kun til nogle der har lyst at arbejde med dem, så Amocca bestemt en hund for dig. Piiiissssssssssst AC skal have ft cocker hvalpe, moderen Chilli er fin og lille, ved ikke med faderen, den har jeg aldrig set

 

Forside - www.charlochs.dk

 

uha, it just got interesting... jeg er jo håbløst forelsket i Okay... Og Karla kan også lide både ham og sådan... så hmm måske? :hmm:

 

Må da lige snakke med AC... men hun stambogsfører i DJR, ikke? Ville en sådan tavle kunne overføres til DKK? Ikke fordi jeg ville udstille eller avle, men jeg kan vel ikke rigtigt bruge en DJR tavle til noget i ag-sammenhænge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Skrukhed, her Amocca

 

[ATTACH]41318[/ATTACH]

 

[ATTACH]41319[/ATTACH]

 

Mors 2 drenge 13 uger. Så er der vist vist hjerterum

 

Jeg er blevet orienteret om at alle DJR bøger kan overføres, men har ikke selv prøvet det endnu, Sådan har en DKK stambog og Okay en DJR stambog, men det er faktisk kun landsholdet det er aktuelt til. Så sæt igang

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Okay ½ søster eller bror

 

Okays opdrætter laver et kuld med Okays far igen og næsten samme linjer som moderen

 

Lokke, lokke, lokke

 

Hvalpe

 

Hvis du skal med på denne vogn skal jeg nok få Okay for-røngent fotograferet, så vi ved hvordan det ser ud. Lokker ikke særligt meget :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrukhed, her Amocca

 

Jeg er blevet orienteret om at alle DJR bøger kan overføres, men har ikke selv prøvet det endnu, Sådan har en DKK stambog og Okay en DJR stambog, men det er faktisk kun landsholdet det er aktuelt til. Så sæt igang

 

Det er også Årets hund og DM - i hvert tilfælde inden for lydighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Det er også Årets hund og DM - i hvert tilfælde inden for lydighed.

 

Heldigvis ikke gældende for agility, mine bastarder er rigtig velkomne til agility dm, jeg ved ikke om det stadigt gælder, men jeg har en del gamle pokaler fra årets hund med min ½ ft cocker Spilop, men det er 4 år tilbage, så det tør jeg ikke sige

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh Anna, jeg har den fineste brune FT cocker på mit ungehundehold - de kommer på lørdag. Kig efter!

Han er SÅ skøn! Vil så gerne hilse, uden at man skal hoppes på.. har så intens en kontant, at han glemmer at blinke.. når han løber i indkald er det hurtigere end lynet og LIGE hjem.

Har endnu ikke set ham stikke af på fært, og han vil bare gerne gøre glad..

 

Hvis jeg ikke var lidt lun på racen før, så er jeg da HELT solgt nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da lige en ft. du skal have :lun:

 

Nu er jeg blevet fuldstændig forelsket i sådan en, elsker jo min egen lille spaniel, og tænk hvis man kunne få noget ala Mingus, der kørte i et noget højere gear! Perfect match :5up:

 

 

Uden at være ekspert på feltet - er der så ikke ret stor forskel på en cavalier og en cocker? Altså sådan ift hvad de er avlet til og i hvor høj grad de er avler på brugsegenskaber/udseende...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay ½ søster eller bror

 

Okays opdrætter laver et kuld med Okays far igen og næsten samme linjer som moderen

 

Lokke, lokke, lokke

 

Hvalpe

 

Hvis du skal med på denne vogn skal jeg nok få Okay for-røngent fotograferet, så vi ved hvordan det ser ud. Lokker ikke særligt meget :rolleyes:

 

hvad forventer du at Okay ender på - sådan circus vægtmæssigt? Altså Sådan er helt ude i hampen i forhold til normalen ikke sandt? Jeg ville jo helst ikke over de 10-15kg...

 

Kan man godt have en ft cocker uden at skulle rende rundt med døde kaninunger i lommerne? :mrgreen: for det tror jeg altså bare ikke er mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Uden at være ekspert på feltet - er der så ikke ret stor forskel på en cavalier og en cocker? Altså sådan ift hvad de er avlet til og i hvor høj grad de er avler på brugsegenskaber/udseende...?

 

Jo meget. Ft'erne er en ren dyrket arbejdsmaskine og den vil gerne arbejde.

Mine ft'er er rolige inde, men løber hele tiden udenfor, og de skal arbejdes med. Cavaliere er en hund der har det godt med at arbejde, men kan overleve uden.

 

Ft'eren er kun avlet på arbejdsegenskaber, udseenden er uden betydning, hvor cavalieren har en udstillingsstandard de skal overholde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
hvad forventer du at Okay ender på - sådan circus vægtmæssigt? Altså Sådan er helt ude i hampen i forhold til normalen ikke sandt? Jeg ville jo helst ikke over de 10-15kg...

 

Kan man godt have en ft cocker uden at skulle rende rundt med døde kaninunger i lommerne? :mrgreen: for det tror jeg altså bare ikke er mig...

 

Okay vejede i går 12.6 kg, så jeg har en forventning om han ikke bliver højere og at hans max vægt bliver under de 15, men sikkert tæt på

 

Jo Sådan er den største ft cocker jeg nogensiden har set, jeg har gået til træning i mange ft spanielsklubber og han var den største cocker og for det meste var han størrere end springerne.

 

Sara Sarons (løb i Odense) ft cocker tæver høre også til i den store ende

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad forventer du at Okay ender på - sådan circus vægtmæssigt? Altså Sådan er helt ude i hampen i forhold til normalen ikke sandt? Jeg ville jo helst ikke over de 10-15kg...

 

Kan man godt have en ft cocker uden at skulle rende rundt med døde kaninunger i lommerne? :mrgreen: for det tror jeg altså bare ikke er mig...

 

HELT seriøst - du er nødt til at se den FT'er på mit hold. Tror ikke den er større end Karla? Ikke meget i hvert fald..

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay vejede i går 12.6 kg, så jeg har en forventning om han ikke bliver højere og at hans max vægt bliver under de 15, men sikkert tæt på

 

Jo Sådan er den største ft cocker jeg nogensiden har set, jeg har gået til træning i mange ft spanielsklubber og han var den største cocker og for det meste var han størrere end springerne.

 

Sara Sarons (løb i Odense) ft cocker tæver høre også til i den store ende

 

"Kender" godt Sara, hendes er jo også en fin hund... ret stor ja, men stadig lille nok til at holde sig i mellem og en lille speeder...

 

Uhadada, nu er jeg fristet.... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at være ekspert på feltet - er der så ikke ret stor forskel på en cavalier og en cocker? Altså sådan ift hvad de er avlet til og i hvor høj grad de er avler på brugsegenskaber/udseende...?

 

Ekstremt meget! Inden for cavalier er der også meget stor forskel på hvor meget jagtinstinkt og stædighed de har. Mingus har så rigeligt af begge dele, han har en viljestyrke der siger spar to.

 

Det jeg mente var, at jeg forestiller mig at en ft. er ligesom en voldsomt tunet Mingus - altså at den er meget mere energisk og arbejdsivrig :-D

 

Jeg elsker bare generelt spaniels, deres arbejdsglæde og evigt logrende hale :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ekstremt meget! Inden for cavalier er der også meget stor forskel på hvor meget jagtinstinkt og stædighed de har. Mingus har så rigeligt af begge dele, han har en viljestyrke der siger spar to.

 

Det jeg mente var, at jeg forestiller mig at en ft. er ligesom en voldsomt tunet Mingus - altså at den er meget mere energisk og arbejdsivrig :-D

 

Jeg elsker bare generelt spaniels, deres arbejdsglæde og evigt logrende hale :lun:

 

Ok - tak for forklaringen. Så er jeg med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
"Kender" godt Sara, hendes er jo også en fin hund... ret stor ja, men stadig lille nok til at holde sig i mellem og en lille speeder...

 

Uhadada, nu er jeg fristet.... :genert:

 

Elsebeth, Louis og jeg skal forhåbentligt også have ft rocker i juni fra Sverige. Rock, rock cocker:banan:ag klub

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...