Hop til indhold

Så går jagten ind!


Amocca
 Share

Recommended Posts

:hmm: jrt / ft spaniel? hvad siger folket? Omend, hvis den der sidder bag dem skal forestille at være mor - så har det da aldrig været nogen af delene....

 

Terrier-JackRussel/fieldtrade- – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

der står at moderen er blanding af jagt terrier og jrt... hvad end så end jagt terrier er, har ikke så meget forstand på dem.. men gætter på den er sort :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:hmm: jrt / ft spaniel? hvad siger folket? Omend, hvis den der sidder bag dem skal forestille at være mor - så har det da aldrig været nogen af delene....

 

Terrier-JackRussel/fieldtrade- – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Altså, jeg kan da godt se noget tysk jagtterrier i moren (går ud fra, at det er det, de mener, når de skriver jagtterrier). :hmm:

 

[ATTACH]42689[/ATTACH]

 

[ATTACH]42690[/ATTACH]

 

Og så tror jeg muligvis, at billedet snyder pga. perspektivet, jeg er ikke sikker på, at hun er så stor igen. På billede nr. 2, hvor man kan se hende stå op i baggrunden, synes jeg ikke, at hun ser så høj ud. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu begynder jagten på hund nr 2 officielt :shock: :banan: og jeg er stadig i 7 sind hvorvidt det er en god ide :stupid: om jeg kan honorere de krav det stiller at have to hunde, om Karla synes det er en god ide og hvad det vil gøre ved hende, at jeg nogen gange skal afsted med kun den nye.... :rolleyes:

 

Men jeg tror på, at det kan lykkedes... ikk? :genert:

 

Såfremt jeg gerne vil have hvalp til juli, så skal morhund være parret sådan omkring nu...

 

Jeg har kig på et par stykker... 2 af dem er klar allerede omkring maj, så ved ikke rigtigt om jeg synes det er optimalt :hmm: Og en enkelt der venter hvalpe i slutningen af juni... den passer perfekt, men der er en del cavalier i blandingen - og selvom både far og mor er øjenlyst og hjertescannet med godt resultat (en sjældenhed ved blandingshvalpe), så er jeg alligevel lidt loren ved cavalieren :oops: synes jeg hører om lidt for mange der har dårlige erfaringer med racen helbredsmæssigt...

 

Uha hvor er det altså svært...

 

De to der er for tidligt klar er henholdsvis en border collie :shock: (i know, nu står verden ikke længere - og jeg ved heller ikke helt om jeg synes det er sagen) og en ren dansk svensk gårdhund. Begge fra DKK opdræt.

 

Den sidste (som er klar slut juni) er en dsg/cavalier + cavalier blanding.

 

Med jeres aktivitetsbehov er det en katastrofe hvis cavalien slår igennem , jeg møder jævnligt en gammel mand med en 1½års calvalier- han stopper op for hver 100 meter og sætter albuen på plads. Vi er oppe i 90% rater af cacaliere der før eller siden hamrer igennem muren med alvorlige genetiske defekter.

 

Jeg synes dsgeren er et godt valg - en robust,glad,altid klar,livlig,let ,sjov og fræk hund der kan forcerer hvad som helst på den ½ tid- den er nem at have med og med at gøre,bliver aldrig syg, kan med alle hunde- dsgeren er en fest. Det eneste jeg kan se som er negativt ved en sund dsger er at den fryser meget om vinteren- men det er der jo råd for.

 

Men held og lykke-spændende hvad du vælger- måske du har valgt-har ikke læst hele tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Med jeres aktivitetsbehov er det en katastrofe hvis cavalien slår igennem , jeg møder jævnligt en gammel mand med en 1½års calvalier- han stopper op for hver 100 meter og sætter albuen på plads. Vi er oppe i 90% rater af cacaliere der før eller siden hamrer igennem muren med alvorlige genetiske defekter.

 

Elsker cavalierer - men der er for lidt "fut" i dem til det jeg søger - så de er ude igen... tror bare jeg blev lidt "forblændet" af et blandingskuld der vitterligt var undersøgt for arvelige defekter :-) Det er desværre så sjældent man finder det :evil:

 

Jeg synes dsgeren er et godt valg - en robust,glad,altid klar,livlig,let ,sjov og fræk hund der kan forcerer hvad som helst på den ½ tid- den er nem at have med og med at gøre,bliver aldrig syg, kan med alle hunde- dsgeren er en fest. Det eneste jeg kan se som er negativt ved en sund dsger er at den fryser meget om vinteren- men det er der jo råd for.

 

Lige det markerede er jeg ikke enig i, men derudover jo, så hælder jeg til DSG. Har jo allerede en smuksak af en DSG-blanding, men hun er som dsg-tæver er flest (ihvertfald de DSG tæver jeg har mødt) relativt reserveret og mokkeagtig overfor fremmede hunde...

 

Men held og lykke-spændende hvad du vælger- måske du har valgt-har ikke læst hele tråden

 

Har endnu ikke valgt - det er aaaaalt for svært :lol: suk.... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg kan da godt se noget tysk jagtterrier i moren (går ud fra, at det er det, de mener, når de skriver jagtterrier). :hmm:

 

[ATTACH]42689[/ATTACH]

 

[ATTACH]42690[/ATTACH]

 

Og så tror jeg muligvis, at billedet snyder pga. perspektivet, jeg er ikke sikker på, at hun er så stor igen. På billede nr. 2, hvor man kan se hende stå op i baggrunden, synes jeg ikke, at hun ser så høj ud. :vedikke:

 

jeg havde slet ikke set der stod moderen var en blanding (læste det kun som JRT)...

 

Tysk jagtterrier:

Skulderhøjde for hanner 33 - 40 cm, tæver 33 - 40 cm.

Vægt for hanner 9 - 10 kg, tæver 7,5 - 8,5 kg.

 

JRT:

Idealhøjde 25 til 30 cm.

Vægt : Beregnes med 1 kg pr 5 cm af højden, således at en hund på 25 cm bør veje ca 5 kg, og en hund på 30 cm bør veje ca 6 kg.

 

Men spørgsmålet er jo så, om der med FT spaniel menes cocker eller springer? Jeg hælder mest til at det er en springer, hvalpenes farver taget i betragtning.... og det er jo en pænt stor hund.... så er bange for at kunne ende med at den bliver for stor...

 

+ der er jo måske lidt riiiiiigeligt terrier i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ammoca-jeg kan ikke finde ud af at citere en lille del af din tekst......men så lad mig omformulerer- min skjønne har flere legekammerater,heraf to dsg tæver- og de leger med alt hvad de møder og med en glæde og drillesind,som er skønt at deltage i -selv en sur gammel rotweiler, Jeg holder utrolig meget af dsgéns drev.

hvis ikke det lige var fordi man ikke kan have hundrede hunde-ja så skulle jeg da have en dsger.

 

det er ikke længe siden der var en dsger ellerdsg blanding på et dyrenes beskyttelse internat - så du den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk 5 dsgere på dyrenesbeskyttelses hjemmeside ligenu- 8mdr,2år hanner,tæver, kvikke og forsigtige. Og de fleste i Brande :banan:

 

Jeg vil desværre ikke byde min voskne tæve at der kommer en anden voksen tæve ind i hjemmet og jeg vil ikke have en hanhund... så det må vist være en hvalp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo svært at sige, hvor meget beaglen slår igennem, men du kan jo risikere at få en meget "beagle'sk" hund. I mit hoved er det bare ikke rigtig dig. :hmm: Men de bliver da helt sikkert søde at se på. :lun:

 

Altså, der er jo kun 25% beagle i... :slem:

 

Nu har jeg snakket med dem der har kuldet og lavet en aftale om at komme ud forbi og møde forældrenedyrene (hvalpene er endnu ikke født)... Hun sagde at han absolut ikke var "beagleagtig" og at jeg var velkommen til at tage ham med ud på en lille tur selv... (Petrine vil glædes over, at der efter sigende er terrier i ham også :mrgreen: )

 

Det kan jo ikke gå være, end at jeg siger "tak, men ellers tak" :vedikke: Men kønne det er de altså begge to - i min optik :mrgreen: - tror de vil lave fiiiine langbenede ag-hvalpe ;-)

 

Mor er ca. 35cm over ryggen og vejer 8 kg. Far knap 45 og vejer 10-11 kg... umiddelbart super Karla match...

Link til indlæg
Del på andre sites

For det er jo så let at sige nej til små nuttede hvalpe. :mrgreen:

 

Ej, ved godt, at I også takkede nej til nogle hvalpe første gang, I skulle have hund. :blink:

 

De er der jo heldigvis ikke endnu ;-) Der er kun en voksen meget stor tyk pigehund og en voksen slank drengehund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaai Amocca. Jeg kan ikke se annoncen så du må lige fortælle mig hvilken blanding det er udover dsg og 25 % beagle ?

Mega spændende !

 

mor er dsg. Far er en dsg-blanding. Præcis hvad der er i ham er dog lettere ukendt. De har skrevet beagle baseret på hans hvalpebilleder - hvor han ligner lidt en beagle... men om det er det, vides ikke. Der skulle efter sigende være JRT i ham fra hans far, nogle af hans søskende var lavbenede, men han er langbenet...

 

Så præcis hvad han er? godt spørgsmål :vedikke: Jeg skal møde ham og tæven imorgen, og har fået lov at tage ham med ud på en lille tur, så jeg kan fornemme hvor "færdhund"-agtig han er... Hun synes dog ikke selv at han er særligt beagle-agtig. Han kan gå uden snor og han stikker ikke af fra haven... så 7-9-13 blev min hvalp født i nat :lun:

 

Såfremt jeg siger ja tak imorgen, så kommer der billeder i morgen aften :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

mor er dsg. Far er en dsg-blanding. Præcis hvad der er i ham er dog lettere ukendt. De har skrevet beagle baseret på hans hvalpebilleder - hvor han ligner lidt en beagle... men om det er det, vides ikke. Der skulle efter sigende være JRT i ham fra hans far, nogle af hans søskende var lavbenede, men han er langbenet...

 

Så præcis hvad han er? godt spørgsmål :vedikke: Jeg skal møde ham og tæven imorgen, og har fået lov at tage ham med ud på en lille tur, så jeg kan fornemme hvor "færdhund"-agtig han er... Hun synes dog ikke selv at han er særligt beagle-agtig. Han kan gå uden snor og han stikker ikke af fra haven... så 7-9-13 blev min hvalp født i nat :lun:

 

Såfremt jeg siger ja tak imorgen, så kommer der billeder i morgen aften :-D

 

Ørj det er spændende! Du får måske hvalp, Trine har bestilt sin.. er mega misundelig xD

Link til indlæg
Del på andre sites

mor er dsg. Far er en dsg-blanding. Præcis hvad der er i ham er dog lettere ukendt. De har skrevet beagle baseret på hans hvalpebilleder - hvor han ligner lidt en beagle... men om det er det, vides ikke. Der skulle efter sigende være JRT i ham fra hans far, nogle af hans søskende var lavbenede, men han er langbenet...

 

Så præcis hvad han er? godt spørgsmål :vedikke: Jeg skal møde ham og tæven imorgen, og har fået lov at tage ham med ud på en lille tur, så jeg kan fornemme hvor "færdhund"-agtig han er... Hun synes dog ikke selv at han er særligt beagle-agtig. Han kan gå uden snor og han stikker ikke af fra haven... så 7-9-13 blev min hvalp født i nat :lun:

 

Såfremt jeg siger ja tak imorgen, så kommer der billeder i morgen aften :-D

 

Hvor er det altså spændende! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...