Hop til indhold

Jeg føler mig dum


Gæst denyndigesarah
 Share

Recommended Posts

Gæst denyndigesarah

Hej alle løveelskere

 

Det sidste år har jeg drømt søde drømme om at få min helt egen lille nusseløve (jeg har ingen børn og får det heler aldrig)

Jeg har læst hver tråd her og kigget på alle de dejlige billeder I deler.

Og ville først oprette mig som bruger når min lille løve var her..

 

Jeg har nærkigget alle løvehjemmeside.. og er blevet meget forelsket i en hanhund fra King of Lions, en opdrætter som jeg fandt herinde.

Hele tiden vænner jeg tilbage til den. i weekenden tænkte jeg at jeg kunne prøve at skrive og spørge om den er tilsalgs. Man kan jo kun få et pænt nej.

I dag var der svar fra dem, og hvilket svar..Jeg er helt chokket over svaret:

 

Hej Sarah

Øhh hvor har du set han er til salg henne ????

Så vidt det er os bekendt står han under hanner på vores hjemmeside som avlshan.

Hvis han var til salg ville han jo nok stå under punktet til salg.

Men nej han er ikke til salg og vi har ingen planer om at sælge ham nogensinde

Det jeg skrev var kun: Jeg har forelsket mig i jeres Louie. Er han evt.tilsalgs?

Er det mig der er for pylret? Eller er sproget virkelig sådan i hundeverden? Hvis de havde svaret pænere fx med en henvisning til den de har tilsalgs, så havde jeg nok købt en

Mange hilsner Sarah som stadig gerne vil have sig en lille nusseløve

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Altså, det er jo nok fordi hun tænker om du overhovedet har læst på hendes hjemmeside.... Men måske har du ikke tænkt over opsætningen af siden, som regel står der kennelens tæver og hanner ét sted, og så hunde/hvalpe til salg et andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lottepigen
Hej alle løveelskere

 

Det sidste år har jeg drømt søde drømme om at få min helt egen lille nusseløve (jeg har ingen børn og får det heler aldrig)

Jeg har læst hver tråd her og kigget på alle de dejlige billeder I deler.

Og ville først oprette mig som bruger når min lille løve var her..

 

Jeg har nærkigget alle løvehjemmeside.. og er blevet meget forelsket i en hanhund fra King of Lions, en opdrætter som jeg fandt herinde.

Hele tiden vænner jeg tilbage til den. i weekenden tænkte jeg at jeg kunne prøve at skrive og spørge om den er tilsalgs. Man kan jo kun få et pænt nej.

I dag var der svar fra dem, og hvilket svar..Jeg er helt chokket over svaret:

 

Hej Sarah

 

Øhh hvor har du set han er til salg henne ????

Så vidt det er os bekendt står han under hanner på vores hjemmeside som avlshan.

Hvis han var til salg ville han jo nok stå under punktet til salg.

Men nej han er ikke til salg og vi har ingen planer om at sælge ham nogensinde

 

Det jeg skrev var kun: Jeg har forelsket mig i jeres Louie. Er han evt.tilsalgs?

 

Er det mig der er for pylret? Eller er sproget virkelig sådan i hundeverden? Hvis de havde svaret pænere fx med en henvisning til den de har tilsalgs, så havde jeg nok købt en

 

Mange hilsner Sarah som stadig gerne vil have sig en lille nusseløve

Jeg tror at de bare er brutale i sproget og ikke tænker på man kan blive stødt. Jeg har selv skrevet med dem og fået et ikke særlig pænt svar tilbage.

Jeg ved ikke om den gamle er med til at svare. Jeg tror det ikke, det lyder mere som et teenagetøsesvar.

Men det er ikke særlig heldigt at svare så grimt hvis man har en vare man vil sælge.

Jeg kunne forøvrigt godt selv finde på at skrive og spørge en opdrætter om en given hund er til slag. Det kan jo være den på et tidspunkt skulle videre.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Helt ærligt.....Så havde jeg nok skrevet noget ligene :oops:

 

Det kommer selvfølgelig meget an på formuleringen af din mail.

 

Men kunne måske komme til at opfatte det som temmelig useriøst, hvis en skrev og spurgte om en af mine alvshunde var til salg - I hvertfald hvis der ikke var anden begrundelse, end at man synes udseendet var pænt.

 

Det jeg som sælger finder seriøst er hvis folk spørger hvornår man planlagde kuld, hvilke linier de næste kuld blev fra, og at jeg godt kunne tænke mig noget efter samme linier som XXXX der stod som avlshan på hjemmesiden.

 

Og.... Kun som indskudt bemærkning nævner at hvis ovennævnte avlshan på et tidspunkt skulle udstationeres kunne man godt være interesseret hvis kemien og ønskerne passer sammen.

 

Men som du selv skrev det..... Så kunne du i værste fald kun få et nej, og det fik du så ;-)

Skriftsprog er en svær en, så der kan nemt opstå misforståelser og ting kan lyde hårdere end de er ment - Så glem det og kom ud og find en hvalp der er til salg, som passer til dig.

Pøj pøj med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg syntes det er et ret groft svar at give..

 

Hun kunne have sagt nej men hans hvalpe er til salg (hvis de er det ;)) eller lign.

 

Det er ingen grund til at give så flabet et svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Jeg synes ikke der er noget forkert ved deres besvarelse...

 

Det ville selv undre mig og foles en del underligt, hvis jeg blev kontaktet, om jeg ville saelge Tio eller Chloe, hvis jeg ikke selv havde givet udtryk for at ville saelge dem.

 

Da jeg placerede internat hunde, blev jeg sommetider kontaktet lobende af folk, nogle gange AAR efter, omkring hunde der allerede VAR adopteret paa trods af, at det stod udtrykkeligt med STORE bogstaver ved deres billede:hmm:.

 

Netop fordi de havde forelsket sig i deres billede....

 

Jeg synes, det ER dumt, fordi hvad i alverden forestiller disse folk sig:vedikke: - Skal jeg kontakte deres hjem og bede dem udleverer hunden fordi der er nogen der har forelsket sig i den eller hvad:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst denyndigesarah

Jeg havde snakket med en anden opdrætter der bor tæt ved dem. Hun sagde at de nok var interesseret i at sælge da han ikke var værd at bruge til avl. Han får kun 2 og 3 præmier på udstillinger

 

Jeg tror ikke de blev forskrækket, de svarede jo først efter 4 dage:vedikke:

 

Uanset hvad så synes jeg det er et uforskammet svar. Og jeg finder et andet sted at købe hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er helt rigtigt at gå et andet sted hen, hvis kommunikationen allerede er gået galt i første mail!

 

Jeg har selv skrevet til et par opdrættere efter en voksen hund, der skar jeg ud i pap, at jeg godt havde set hunden ikke var placeret i til salg afdelingen.

 

Til opdrætterens forsvar - jeg var også blevet lidt mystificeret, hvis nogen ville købe en, der ikke er til salg + det med at forelske sig i udseendet, der er jo også noget personlighed.

 

Held og lykke med at finde en løve :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg tror opdrættere får rigtig mange mærkelige mails fra folk, der ikke præsenterer sig og bare spørger hvad en hvalp koster osv. og man går nok hen og bliver lidt mistænksom over for alle dem med korte mails uden præsentationer. Til sidst tror jeg, at man nogle gange bare ikke får svaret så pænt, selvom man måske alligevel er et sødt og varmt menneske.

 

Nu skriver du også, at en anden opdrætter havde sagt, at deres hund ikke var værd at bruge til avl, så de nok var interesseret i at sælge. Det er den slags sladder og snakken bag ryggen om de andre opdrættere, der nok gør, at de reagerer lidt - de har sikkert også hørt hvisken i krogene om at den opdrætter ikke synes deres hund er god nok og burde sælges, og så reagerer de måske derefter.

 

Jo, de kunne godt have svaret tilbage og henvist til hvilke hunde, der så var til salg, hvis det var fordi du ikke havde forstået hjemmesiden korrekt, men man kan jo godt være en sød og god opdrætter uden at man er god til markedsføring eller kommunikation. Så jeg ville nok bare skrive sødt tilbage og lige afklare misforståelsen :) Eller ringe til dem. Det går så tit galt med mails.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke der er noget galt i svaret - må ærlig talt indrømme at når du skriver "Jeg har forelsket mig i jeres Louise - er han evt til salg?" uden at præsentere dig selv, spørge ind til hvilken hund Louie er osv., så virker du temmelig useriøs!

Een ting er at man nemt kan forelske sig i en hunds udseende, det sker vidst for os alle :lun:, men når man så kontakter ejer, så spørger man også lige grundigt ind til hvad hunden er for een, præsentere sig selv, fortæller hvad man kan tilbyde hunden og giver ejeren/opdrætter en chance for at danne sig et billede af hvilken person det er som er interesseret i vedkommendes hund - bare at spørge om han er tilsalg, udelukkende på udseende uden at spørge nærmere ind, virker for mig useriøst, sorry.. :genert:

 

Så næste gang så send en længere og mere uddybende mail, hvor du fortæller om dig selv, hvad du kan tilbyde hunden og spørger ind til hunden osv. - så du kan finde ud af om i kan matche hinanden. Held og lykke med at finde den rette hund! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er et ret groft svar at give..

 

Hun kunne have sagt nej men hans hvalpe er til salg (hvis de er det ;)) eller lign.

 

Det er ingen grund til at give så flabet et svar

 

Jeg er enig. Jeg synes også det er et flabet svar.

Selvom modtageren måske synes at spørgsmålet er "dumt" - så er det mindste man kan gøre at skrive et høfligt svar tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke der er noget galt i svaret - må ærlig talt indrømme at når du skriver "Jeg har forelsket mig i jeres Louise - er han evt til salg?" uden at præsentere dig selv, spørge ind til hvilken hund Louie er osv., så virker du temmelig useriøs!

Een ting er at man nemt kan forelske sig i en hunds udseende, det sker vidst for os alle :lun:, men når man så kontakter ejer, så spørger man også lige grundigt ind til hvad hunden er for een, præsentere sig selv, fortæller hvad man kan tilbyde hunden og giver ejeren/opdrætter en chance for at danne sig et billede af hvilken person det er som er interesseret i vedkommendes hund - bare at spørge om han er tilsalg, udelukkende på udseende uden at spørge nærmere ind, virker for mig useriøst, sorry.. :genert:

 

Så næste gang så send en længere og mere uddybende mail, hvor du fortæller om dig selv, hvad du kan tilbyde hunden og spørger ind til hunden osv. - så du kan finde ud af om i kan matche hinanden. Held og lykke med at finde den rette hund! :5up:

 

Men hvad nu hvis man ikke ved at det er "normen" for korrespondance mellem opdrætter og køber?

Det kan jo være, at trådstarter ikke aner hvordan jargonen normalt er og skal det så udelukke hende fra at være interesseret i en hund?

Så kan man jo vælge at svære på en pæn måde, eks. "jeg sælger kun til folk jeg kender godt og som jeg stoler på kan tage vare på en hund de næste mange år. Hvis du er interesseret i en hvalp vil jeg gerne, at du skriver mere uddybende om hvem du er og hvad du kan tilbyde en hvalp" - eller noget andet i den stil.

 

Hvis der kommer en hen til mig, mens jeg træner og spørger dumt til hvad jeg laver, så bruger jeg da også lige 2 minutter på pænt at forklare det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad nu hvis man ikke ved at det er "normen" for korrespondance mellem opdrætter og køber?

Det kan jo være, at trådstarter ikke aner hvordan jargonen normalt er og skal det så udelukke hende fra at være interesseret i en hund?

Så kan man jo vælge at svære på en pæn måde, eks. "jeg sælger kun til folk jeg kender godt og som jeg stoler på kan tage vare på en hund de næste mange år. Hvis du er interesseret i en hvalp vil jeg gerne, at du skriver mere uddybende om hvem du er og hvad du kan tilbyde en hvalp" - eller noget andet i den stil.

 

Hvis der kommer en hen til mig, mens jeg træner og spørger dumt til hvad jeg laver, så bruger jeg da også lige 2 minutter på pænt at forklare det.

Altså nu har jeg vidst aldrig spurgt folk hvordan man kontakter opdrætter - men for mig virker det ganske naturligt at man lige præsentere sig selv og hvad man kan tilbyde, når man kontakter en opdrætter/ejer, det har jeg gjort alle gange jeg har kontaktet en opdrætter, og alle gange har jeg fået et pænt, høfligt og uddybende svar tilbage. :5up:

 

De gange jeg har omplaceret dyr har jeg selv reageret lidt hurtigt, måske ikke så pænt, når folk netop bare har skrevet en kort mail som fx "Hvad koster h*n?" Sådanne ting kan pisse mig af :genert: at man ikke gider bruge tid på at præsentere sig selv og fortælle hvem man er - her står man og skal af med sin hund, som er en del af familien for langt de fleste hundeejere, og som man på ingen måder synes er sjovt at skulle omplacere - så mener jeg det er ganske normal høflighed at præsentere sig selv og udvise lidt respekt, i stedet for bare at spørge er han til salg eller hvad koster han, hvis man har oprettet en salgsannonce.

 

Tror i det her tilfælde at kommunikationen måske er gået gal begge veje for TS og opdrætter. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde snakket med en anden opdrætter der bor tæt ved dem. Hun sagde at de nok var interesseret i at sælge da han ikke var værd at bruge til avl. Han får kun 2 og 3 præmier på udstillinger

 

.

 

se, det kunne du jo godt svare tilbage til dem, så de ved, hvorfor du spurgte:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er et flabet og uforskammet svar at give.. Det mindste man kan gøre er vel at svare pænt tilbage. Og his man ikke magter det kan man jo altdi lade være med at svare.

Ikke nok med hun sætter egen kennel i dårligt lys, så synes jeg også det sætter os andre i et ikke så pænt lys. Hvis man vil opdrætte så snakker man pænt til evt. købere/andre interesserede. Ligesom man aldrig nedrakker og taler grimt om de andre kenneler til hvalpekøbere.

Omtale er godt, så længe det ikke er dårlig omtale.. Og havde hun svaret pænt tilbage "Nej desværre er Luie ikke til salg. Men vi har da bla bla etc etc" så havde det pludselig været mellem køber og sælger..Nu ved alle de mennesker som læser tråden her om det..Og hvis man ikke ønsker et flabet svar, så kontakter man ikke dem.

 

Jeg snakkede i tlf med Sarah igår.. Nogen herinde havde været søde og henvise hende til mig hvis hun ville have hjælp til at finde en løve :-D... Og jeg sagde også til hende at hvis hun bare havde skrevet er han til salg, var de nok blevet fornærmet..Men hun sendte mig mailen og det er en udførlig mail om familien, hvor de bor, hvor de har set Löwchen henne osv. osv.. Hun spørger på intet tidspunkt til prisen.

 

Som opdrætter får man da hele tiden henvendelser på de voksne (udstillingshunde)... Der er bla en amerikaner som skriver til mig jævnligt angående Beethoven og Magic. Han får da et pænt svar hver gang. Og hvem ved, hvis de nogensinde kommer til salg så er det nok ham jeg tænker først på.

Hvis man har et job som omfatter at man snakker med mange forskellige mennesker, må man gøre noget ved sin attitude..Det nytter heller ikke lægen fyrer et eller andet flabet af når man er deroppe. Så kommer man aldrig tilbage, og man fortæller endda vidt og bredt hvilken idiot den læge er.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er et flabet og uforskammet svar at give.. Det mindste man kan gøre er vel at svare pænt tilbage. Og his man ikke magter det kan man jo altdi lade være med at svare.

Ikke nok med hun sætter egen kennel i dårligt lys, så synes jeg også det sætter os andre i et ikke så pænt lys. Hvis man vil opdrætte så snakker man pænt til evt. købere/andre interesserede. Ligesom man aldrig nedrakker og taler grimt om de andre kenneler til hvalpekøbere.

Omtale er godt, så længe det ikke er dårlig omtale.. Og havde hun svaret pænt tilbage "Nej desværre er Luie ikke til salg. Men vi har da bla bla etc etc" så havde det pludselig været mellem køber og sælger..Nu ved alle de mennesker som læser tråden her om det..Og hvis man ikke ønsker et flabet svar, så kontakter man ikke dem.

 

Jeg snakkede i tlf med Sarah igår.. Nogen herinde havde været søde og henvise hende til mig hvis hun ville have hjælp til at finde en løve :-D... Og jeg sagde også til hende at hvis hun bare havde skrevet er han til salg, var de nok blevet fornærmet..Men hun sendte mig mailen og det er en udførlig mail om familien, hvor de bor, hvor de har set Löwchen henne osv. osv.. Hun spørger på intet tidspunkt til prisen.

 

Som opdrætter får man da hele tiden henvendelser på de voksne (udstillingshunde)... Der er bla en amerikaner som skriver til mig jævnligt angående Beethoven og Magic. Han får da et pænt svar hver gang. Og hvem ved, hvis de nogensinde kommer til salg så er det nok ham jeg tænker først på.

Hvis man har et job som omfatter at man snakker med mange forskellige mennesker, må man gøre noget ved sin attitude..Det nytter heller ikke lægen fyrer et eller andet flabet af når man er deroppe. Så kommer man aldrig tilbage, og man fortæller endda vidt og bredt hvilken idiot den læge er.

 

 

dejligt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde snakket med en anden opdrætter der bor tæt ved dem. Hun sagde at de nok var interesseret i at sælge da han ikke var værd at bruge til avl. Han får kun 2 og 3 præmier på udstillinger

 

Jeg tror ikke de blev forskrækket, de svarede jo først efter 4 dage:vedikke:

 

Uanset hvad så synes jeg det er et uforskammet svar. Og jeg finder et andet sted at købe hund.

 

 

ej undskyld totalt off topic........men fniiiiiiiiiiiis, hvor stort er det lige at opdrætterne pisser hinanden af på den måde........:mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

ej undskyld totalt off topic........men fniiiiiiiiiiiis, hvor stort er det lige at opdrætterne pisser hinanden af på den måde........:mrgreen:
:evil: Skal du ikke have en løve?..Men altså!! Jeg ved ikke om det kun er blandt løverne at folk snakker virkelig grimt om hinanden og starter alverdens rygter og melder hinanden for alt?

Men bortset fra det, så har de selv op til flere gange udtalt at de ville af med ham.. Han boede jo også på et tidspunkt her i 2-3 måneder... Hvor vi fik ham trænet og tog ham med på en udstilling. Han vandt faktisk fik både cert og blev BIR..

Men det var så også Isabella som handlede ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

:evil: Skal du ikke have en løve?..Men altså!! Jeg ved ikke om det kun er blandt løverne at folk snakker virkelig grimt om hinanden og starter alverdens rygter og melder hinanden for alt?

Men bortset fra det, så har de selv op til flere gange udtalt at de ville af med ham.. Han boede jo også på et tidspunkt her i 2-3 måneder... Hvor vi fik ham trænet og tog ham med på en udstilling. Han vandt faktisk fik både cert og blev BIR..

Men det var så også Isabella som handlede ham..

 

 

Nej, det er vist så ikke kun hos jer :roll: Vi kan da også en historie eller 2 hos os. -og NEJ jeg skal ikke have en løve!!! Nu har I prøvet at have en cocker, og vi har så en cockerdame der har fået løve... det fritager mig for også at prøve....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Der kunne godt svares pænere.

 

Nu var jeg til min første udstilling sidste weekend og jeg var noget overrasket over hvor mange mennesker der mener de er bedre end "os andre".

Fik nogle udtrolige snobbede svar ved nogle af udstillerne og det var bestemt ikke fordi jeg spurgte dum - Spurgte ind til deres hunde.

 

2 eksempler

 

En dame kommer trækkene med en Grand Danois.

Hun har den i så kort line at den nærmest må løfte hovedet og der var ikke mere afstand mellem hundens nakke og hendes hånd end små 20 cm.

De er på vej ind ad døren hvor der er mange mennesker og den stakkels hund har halen HELT mellem benene - Så den snart ligger op ad maven.

Den ryster og øjnene flakker.

 

Jeg siger så til hende at den vist ikke er helt tryg ved det her på en høflig måde og hun snerrer "NEJ han er bare spændt".

Jeg siger så ikke mere og går min vej for det kan jeg ikke holde ud at se på.

Kropssproget var SÅ tydeligt og hun ignorerede det fuldstændigt og fortalte folk omkring hende at han altså var champion i usa - uden de så meget spurgte indtil hunden.

 

En mand kommer gående med sin hund.

Min gamle mormor på 84 år kommer til at gå foran ham og hun går jo ikke så hurtigt.

Han møvrer forbi hende og er ved at vælte hende og det ser han udmærket men ikke så meget som en undskyldning kommer der og vi snakker altså om at det her skete på en af gangene så det var ikke endda fordi hun havde forvildet sig ind i ringen.

 

Sådan kan jeg nævne flere eksempler hvor folk har været ubehøvlede.

 

Sådan er det ikke kun i hundeverden men også i hesteverden når der er konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er vist så ikke kun hos jer :roll: Vi kan da også en historie eller 2 hos os. -og NEJ jeg skal ikke have en løve!!! Nu har I prøvet at have en cocker, og vi har så en cockerdame der har fået løve... det fritager mig for også at prøve....
det er da også rigtigt :mrgreen: Vores lille Eskil..Men vi blev sq ikke cocker-experter..jeg henviser stadig til dig :hjerte: men cockerdamen er da hurtigt blevet løveexpert...
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Capone
Hej alle løveelskere

 

Det sidste år har jeg drømt søde drømme om at få min helt egen lille nusseløve (jeg har ingen børn og får det heler aldrig)

Jeg har læst hver tråd her og kigget på alle de dejlige billeder I deler.

Og ville først oprette mig som bruger når min lille løve var her..

 

Jeg har nærkigget alle løvehjemmeside.. og er blevet meget forelsket i en hanhund fra King of Lions, en opdrætter som jeg fandt herinde.

Hele tiden vænner jeg tilbage til den. i weekenden tænkte jeg at jeg kunne prøve at skrive og spørge om den er tilsalgs. Man kan jo kun få et pænt nej.

I dag var der svar fra dem, og hvilket svar..Jeg er helt chokket over svaret:

 

Hej Sarah

 

Øhh hvor har du set han er til salg henne ????

Så vidt det er os bekendt står han under hanner på vores hjemmeside som avlshan.

Hvis han var til salg ville han jo nok stå under punktet til salg.

Men nej han er ikke til salg og vi har ingen planer om at sælge ham nogensinde

 

Det jeg skrev var kun: Jeg har forelsket mig i jeres Louie. Er han evt.tilsalgs?

 

Er det mig der er for pylret? Eller er sproget virkelig sådan i hundeverden? Hvis de havde svaret pænere fx med en henvisning til den de har tilsalgs, så havde jeg nok købt en

 

Mange hilsner Sarah som stadig gerne vil have sig en lille nusseløve

 

Hejsa Sarah.

Du skal på ingen måde føle dig dum:blink:

Svaret kunne sagtens have været formuleret meget pænere, samt givet dig oplysningerne på en pænere måde.

 

Hundeverdenen er en hård nød:shock:

Specielt efter at man ikke snakker sammen mere, men kun skriver mails og beskeder.

Det er for nemt at tolke forkert når vi skriver, desværre.

Man tolker jo kun som man selv vil, derfor er det ikke måden at tale sammen på.

 

Havde du nu ringet og snakket, så havde du sikkert/måske fået en anden oplevelse af svaret mm.

 

Du kan også se det i forums, folk er noget mere modige når de sidder hjemme bag computeren og taster løs.

 

Hvis nu man i stedet for gik tilbage til "gamle dage" hvor man ringede, ville folk ikke være så nedladende og sikker på at det de ser er det rigtige, dialogen ville bryde det;):5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Capone
:evil: Skal du ikke have en løve?..Men altså!! Jeg ved ikke om det kun er blandt løverne at folk snakker virkelig grimt om hinanden og starter alverdens rygter og melder hinanden for alt?

Men bortset fra det, så har de selv op til flere gange udtalt at de ville af med ham.. Han boede jo også på et tidspunkt her i 2-3 måneder... Hvor vi fik ham trænet og tog ham med på en udstilling. Han vandt faktisk fik både cert og blev BIR..

Men det var så også Isabella som handlede ham..

 

Nej, desværre er det mange gange standarten imellem hundefolk, ved ikke hvad det er der sker:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår
Jeg synes ikke der er noget galt i svaret - må ærlig talt indrømme at når du skriver "Jeg har forelsket mig i jeres Louise - er han evt til salg?" uden at præsentere dig selv, spørge ind til hvilken hund Louie er osv., så virker du temmelig useriøs!

Een ting er at man nemt kan forelske sig i en hunds udseende, det sker vidst for os alle :lun:, men når man så kontakter ejer, så spørger man også lige grundigt ind til hvad hunden er for een, præsentere sig selv, fortæller hvad man kan tilbyde hunden og giver ejeren/opdrætter en chance for at danne sig et billede af hvilken person det er som er interesseret i vedkommendes hund - bare at spørge om han er tilsalg, udelukkende på udseende uden at spørge nærmere ind, virker for mig useriøst, sorry.. :genert:

 

Så næste gang så send en længere og mere uddybende mail, hvor du fortæller om dig selv, hvad du kan tilbyde hunden og spørger ind til hunden osv. - så du kan finde ud af om i kan matche hinanden. Held og lykke med at finde den rette hund! :5up:

Det er langt fra de fleste der skriver om sig selv og hvad de kan tilbyde en hund/hvalp, når de skriver til opdrætter..! Jeg kan godt forstår, man synes hun lyder lidt useriøs, hvis man havde en annonce i dba, gul og gratis osv, for der ER nemlig mange, mange useriøse mennesker, der skriver derinde! Men som opdrætter synes jeg ikke, man kan tillade sig at svare på den måde!

Vi (Lions of Denamark) for også hendvendelser som YS, og jeg ved med sikkerhed, at min mor (Kennel-löwchen) svarer alle høfligt og respektfuldt! Og ja, man tænker da "Nøj, hun lyder da godt nok useriøs!", men det er jo ikke alle der kan formulere sig i breve (af den ene eller anden grund) eller aner (som der er een i forvejen herinde, der har skrevet) hvordan man starter med at skrive til en opdrætter. Så svarer man pænt tilbage, og evt. selv stiller de spørgsmål, eller i det mindste havde sagt "Nej, han er desværre ikke til salg. Men jeg vil da gemme dit nummer til HVIS vi en dag vil sælge ham." Man behøver jo ikke gemme hendes nummer, men man har været høflig.

 

Så jeg mener også at det er et uforskammet svar, og at YS overhovedet ikke er sippet!

Redigeret af Obama-lamselår
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...