Hop til indhold

Udstilling Tønder


Gæst Malinois
 Share

Recommended Posts

Gæst Malinois

Så har vi fået set vores billeder igennem fra Tønder.

 

Hvorfor har Løwchen idag ingen pels, meget små tynde ben. Ser meget bange ud. ?? :cry:

Sådan så min Løwchen ud for 13 år siden. Er der slet ikke sket mere indenfor denne smukke race i alle disse år. :confused:

 

Jeg bliver helt ked af det, når jeg ser disse hunde. På selve dagen, så jeg ikke så meget. Men manden har taget nogle rigtig gode billeder til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 446
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så har vi fået set vores billeder igennem fra Tønder.

 

Hvorfor har Løwchen idag ingen pels, meget små tynde ben. Ser meget bange ud. ?? :cry:

Sådan så min Løwchen ud for 13 år siden. Er der slet ikke sket mere indenfor denne smukke race i alle disse år. :confused:

 

Jeg bliver helt ked af det, når jeg ser disse hunde. På selve dagen, så jeg ikke så meget. Men manden har taget nogle rigtig gode billeder til mig.

 

Arh.. Så det var din mand, der stod og tog billeder af alle hundene?.. Jeg undrede mig også over hvorfor der stod en fremmed og tog flere billeder direkte af Dexter og jeg.. Syntes faktisk at det var lidt ubehageligt:genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lottepigen
Så har vi fået set vores billeder igennem fra Tønder.

 

Hvorfor har Løwchen idag ingen pels,.

Kan det være fordi ikke alle opdrætterne har deres hunde siddende i bure? Eller måske er det fordi ikke alle opdrætterne fjerner deres tæver fra deres unger når hvalpene er 3 uger? Eller det kunne også være at nogen af de opdrættere der findes nu, lader deres hunde komme med i skoven? Og altså ikke kun når der skal tages billeder så det SER UD som om man tager dem med... Jeg har så også set nogle skamklipper deres løwchens lange pels. Det er synd hvis det bliver standaren. Det er jo ikke puddelhunde, vel?
meget små tynde ben..
Det er da en lille hund. Selvfølgelig har de små ben :confused: Min mening er nu at det går mere modsat. Nogen af de hunde man ser er meget større end de 32 cm standaren siger. Er det mon fordi nogle ved at jo større hunden er, jo flere hvalpe kan den få?
Ser meget bange ud. ?? :cry:.
Jeg har kun set nogle få hunde der ser bange ud. Men en masse der ligner maskiner inde i ringen. Helt uden glæde. De går bare og står bare som de bliver placeret. Det gør mig ked af det. Har de ikke noget liv ved siden af udstillingerne? Min opdrætter er valgt ud fra det liv hendes hunde lever.
Sådan så min Løwchen ud for 13 år siden. Er der slet ikke sket mere indenfor denne smukke race i alle disse år. :confused:..
Hos nogle er der vel.. Men de ældgamle opdrættere har ikke rykke sig en mm. De bruger stadig de samme kenler (fra tysk) og laver også stadig far(mor) og dater(søn) parringer. Som nogle af dem har gjort før - selvom de før har fået syge hvalper på de parringer.

 

Jeg bliver helt ked af det, når jeg ser disse hunde. På selve dagen, så jeg ikke så meget. Men manden har taget nogle rigtig gode billeder til mig.
Af fremmede hunde? det skal han nok passe på med.

 

Så må jeg lige sige at jeg har lidt problemer med at tage dig (eller dine indlæg) seriøst. Når jeg ved du er Tinas bedste veninde så kommer det altså hurtigt til at ligne rygklapperi. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lottepigen
Arh.. Så det var din mand, der stod og tog billeder af alle hundene?.. Jeg undrede mig også over hvorfor der stod en fremmed og tog flere billeder direkte af Dexter og jeg.. Syntes faktisk at det var lidt ubehageligt:genert:
Du kan forlange at du bliver fjernet fra billeder der bliver offenligjort :-D fx hvis det er på hundeforum, hjemmesider eller facebook.
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan forlange at du bliver fjernet fra billeder der bliver offenligjort :-D fx hvis det er på hundeforum, hjemmesider eller facebook.

 

Ja, jeg har i øvrigt set et billede af mig på facebook fra i Tønder. Og synes det er ret ubehageligt, at jeg bare florerer på (for mig) fremmedes brugere!

Synes generelt at det er ret ubehøvlet at tage billeder af mennesker og deres hunde, som man ikke kender, uden at spørge om lov først.

Men hvis man pænt spurgte om det var okay, at man tog en masse billeder af min hund. Ville jeg da nok svare ja, hvis personen så sendte et eller flere gode billeder til mig.

Men jeg kan ikke se nogen mening i, at man går og retter kameraet mod fremmede..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har i øvrigt set et billede af mig på facebook fra i Tønder. Og synes det er ret ubehageligt, at jeg bare florerer på (for mig) fremmedes brugere!

Synes generelt at det er ret ubehøvlet at tage billeder af mennesker og deres hunde, som man ikke kender, uden at spørge om lov først.

Men hvis man pænt spurgte om det var okay, at man tog en masse billeder af min hund. Ville jeg da nok svare ja, hvis personen så sendte et eller flere gode billeder til mig.

Men jeg kan ikke se nogen mening i, at man går og retter kameraet mod fremmede..?

 

Det kan jeg dæleme godt forstå - jeg ville også blive ret gal ....

Det er altså dårlig stil

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er til udstilling er du vel på offentlig grund? Og så må enhver vel tage billeder? :vedikke:

 

Da jeg var i Vejen postede jeg ved ca 30-40 billeder herinde af hunde derfra...

 

der er et eller andte underforstået jeg går glip af kan jeg ligesom fornemme på indlæggene i denne tråd - men dem om det - men synes det er et lidt sært indlæg uden billeder til :vedikke:

 

Jeg vil da se de der skaldede tyndbenede løver der tales om ... for sådan synes jeg ikke de ser ud dem jeg kender.... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår
Når du er til udstilling er du vel på offentlig grund? Og så må enhver vel tage billeder? :vedikke:

 

Da jeg var i Vejen postede jeg ved ca 30-40 billeder herinde af hunde derfra...

 

der er et eller andte underforstået jeg går glip af kan jeg ligesom fornemme på indlæggene i denne tråd - men dem om det - men synes det er et lidt sært indlæg uden billeder til :vedikke:

 

Jeg vil da se de der skaldede tyndbenede løver ... for sådan synes jeg ikke de ser ud.... ;)

Så skal man sløre ansigterne Og tattoo's osv der kan hjælpe til med at identificere personerne.. Tror jeg? Det gælder vel næsten også hunde? :)

Mener jeg at jeg lærte i folkeskole.. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er til udstilling er du vel på offentlig grund? Og så må enhver vel tage billeder? :vedikke:

 

Da jeg var i Vejen postede jeg ved ca 30-40 billeder herinde af hunde derfra...

 

der er et eller andte underforstået jeg går glip af kan jeg ligesom fornemme på indlæggene i denne tråd - men dem om det - men synes det er et lidt sært indlæg uden billeder til :vedikke:

 

Jeg vil da se de der skaldede tyndbenede løver der tales om ... for sådan synes jeg ikke de ser ud dem jeg kender.... ;-)

 

For mit eget vedkommende er der kæmpestor forskel på, om det er billeder af Liva eller mig, der fiser rundt på nettet.

 

Jeg har intet imod at se hende rundt omkring - altså hvis det er for det positive.

 

Billeder af mig - der vil jeg gerne selv bestemme hvor de ligger

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er til udstilling er du vel på offentlig grund? Og så må enhver vel tage billeder? :vedikke:

 

Da jeg var i Vejen postede jeg ved ca 30-40 billeder herinde af hunde derfra...

 

der er et eller andte underforstået jeg går glip af kan jeg ligesom fornemme på indlæggene i denne tråd - men dem om det - men synes det er et lidt sært indlæg uden billeder til :vedikke:

 

Jeg vil da se de der skaldede tyndbenede løver der tales om ... for sådan synes jeg ikke de ser ud dem jeg kender.... ;-)

 

:hmm:Ja, det tror jeg også... Måske noget med lottepigens kommentar ang. ts venskab med en af opdrætterne...

Link til indlæg
Del på andre sites

I min yngstes børnehave og sønnens fritter, skal man skrive under på, at der må tages billeder af ens barn. Begge steder må forældre IKKE selv tage billeder til fx fastelavn.

Jeg blev da selv ret irriteret, da jeg så mit barn smurt ind i chokolade i hele ansigtet på internettet lagt ud af en anden forælder:evil:

 

fandt dette link: http://www.update.dk/cfje/lovbasen.nsf/ID/LB03578664

Link til indlæg
Del på andre sites

For mit eget vedkommende er der kæmpestor forskel på, om det er billeder af Liva eller mig, der fiser rundt på nettet.

 

Jeg har intet imod at se hende rundt omkring - altså hvis det er for det positive.

 

Billeder af mig - der vil jeg gerne selv bestemme hvor de ligger

 

Fair nok, men jeg er bare ret sikker på, at det kan du ikke, så længe du er på offentlig grund tror jeg gerne jeg som privatperson må tage billeder af dig, hvis jeg skulle lyste? :vedikke:

 

Det tager jeg faktisk i mig igen - ikke kun som privatperson... jeg har faktisk været på forsiden af Fyns stiftens fritids-tillæg uden at jeg er blevet spurgt....

 

Jeg gik banegennemgang til et stævne. SÅ jo, jeg er ret sikker på, at er du på offentlig grund kan enhevr tage et billede af dig og bruge det...

 

På papirversionen var det øverste af min ansigt dog skåret af

?ui=2&ik=f9f13cdba7&view=att&th=12a18ce671f35bc2&attid=0.2&disp=inline&realattid=e1e6a320b53e8876_0.2&zw

 

Men i onlineversionen var jeg i fuld figur

 

835182_750_496_0_0_0_0.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er til udstilling er du vel på offentlig grund? Og så må enhver vel tage billeder? :vedikke:

 

Da jeg var i Vejen postede jeg ved ca 30-40 billeder herinde af hunde derfra...

 

der er et eller andte underforstået jeg går glip af kan jeg ligesom fornemme på indlæggene i denne tråd - men dem om det - men synes det er et lidt sært indlæg uden billeder til :vedikke:

 

Jeg vil da se de der skaldede tyndbenede løver der tales om ... for sådan synes jeg ikke de ser ud dem jeg kender.... ;-)

 

Altså.. Jeg synes også, at det er okay, hvis en fremmed person tager et par enkelte billeder af Dexter og jeg.. Men jeg synes det er skummelt, hvis den samme person bare blev ved med at tage flere billeder af Dexter og jeg hver gang vi var inde i ringen..

 

Men ja, jeg ville da også gerne se billederne:-D Det kunne jo være, at jeg kunne få lov til at se et par pæne billeder af mig og kræet, nu der blev taget flere af os:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

se lige mit link ovenover:vinken:

 

I mine øjne giver dette jo netop lov til at tage billeder... at være på en hundeudstillng og tage billeder af folk i ringen er vel netop "situationsbilleder"?

 

Og man kan jo ikke sige, at personen er i en intim situation... og det er kun i de tilfælde du ikke må offentliggøre uden at sløre o.lign.

 

Der er ikke særlige grænser for fotografering og offentliggørelse af billeder, der ikke viser personer. Når man offentliggør et foto på nettet af en genkendelig person, betragtes det som en elektronisk behandling af personoplysninger. Det gælder også selv om der ikke er anført noget navn ved fotoet.

 

Persondataloven gælder også for offentliggørelse af personbilleder. Der kræves som hovedregel samtykke og Datatilsynet har nedskrevet retningslinier for dette.

 

Datatilsynet skelner mellem portrætbilleder og situationsbilleder:

 

Portrætbilleder

Som udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre portrætbilleder på internet. Det vil sige billeder, der fokuserer på enkeltpersoner. Væsentlige hensyn til ytringsfriheden har dog fået Datatilsynet til i nogle tilfælde at sige god for billeder, der er sat på nettet uden samtykke.

 

Situationsbilleder

 

Harmløse billeder af aktiviteter må offentliggøres uden samtykke, f.eks billeder fra en gågade,

fra en fodboldkamp eller fra besøg i en zoologisk have.

 

Det gælder dog ikke hvis billederne f.eks. viser genkendelige personer i intime situationer.

Andre situationsbilleder der ikke kan offentliggøres uden samtykke kan være

 

 

  • Billeder optaget af ansatte på arbejde i en privat virksomhed eller en offentlig myndighed

 

  • Billeder af kunder i en forretning, i banken, på posthuset m.v.

 

  • Besøgende på en bar, natklub, diskotek eller lignende

 

Internetmedier der hører under medieansvarsloven har andre regler for offentliggørelse af personbilleder.

 

Læs mere under emnet fotografering og billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

grund tror jeg gerne jeg som privatperson må tage billeder af dig, hvis jeg skulle Fair nok, men jeg er bare ret sikker på, at det kan du ikke, så længe du er på offentlig lyste? :vedikke:

 

Det tager jeg faktisk i mig igen - ikke kun som privatperson... jeg har faktisk været på forsiden af Fyns stiftens fritids-tillæg uden at jeg er blevet spurgt....

 

Jeg gik banegennemgang til et stævne. SÅ jo, jeg er ret sikker på, at er du på offentlig grund kan enhevr tage et billede af dig og bruge det...

 

På papirversionen var det øverste af min ansigt dog skåret af

?ui=2&ik=f9f13cdba7&view=att&th=12a18ce671f35bc2&attid=0.2&disp=inline&realattid=e1e6a320b53e8876_0.2&zw

 

Men i onlineversionen var jeg i fuld figur

 

835182_750_496_0_0_0_0.jpg

 

til det markerede:

 

citat

Portrætbilleder

Som udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre portrætbilleder på internet. Det vil sige billeder, der fokuserer på enkeltpersoner

Link til indlæg
Del på andre sites

til det markerede:

 

citat

Portrætbilleder

Som udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre portrætbilleder på internet. Det vil sige billeder, der fokuserer på enkeltpersoner

 

Det fokuserer jo ikke på mig som person - jeg er blot en del af en situation "sære mennesker der vandrer i ring på en bane og peger"! Er ihvertfald ret sikker på, at det er sådan journalisten har tolket det i denne situation ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Situationsbilleder

 

Harmløse billeder af aktiviteter må offentliggøres uden samtykke, f.eks billeder fra en gågade,

fra en fodboldkamp eller fra besøg i en zoologisk have.

 

her ser jeg det klart at der menes, at der sagtens kan tages et billede af dig med liv i baggrunden med andre mennesker, men det er ikke det samme som at direkte tage et billede af fremmede på fx gågaden og lægge ud på nettet

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh.. Så det var din mand, der stod og tog billeder af alle hundene?.. Jeg undrede mig også over hvorfor der stod en fremmed og tog flere billeder direkte af Dexter og jeg.. Syntes faktisk at det var lidt ubehageligt:genert:

 

men her er det jo ikke en situation men direkte billeder, hvilket der da klart er forskel på:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Situationsbilleder

 

Harmløse billeder af aktiviteter må offentliggøres uden samtykke, f.eks billeder fra en gågade,

fra en fodboldkamp eller fra besøg i en zoologisk have.

 

her ser jeg det klart at der menes, at der sagtens kan tages et billede af dig med liv i baggrunden med andre mennesker, men det er ikke det samme som at direkte tage et billede af fremmede på fx gågaden og lægge ud på nettet

 

jeg tror det er et tolkningsspørgsmål... og jeg tror ikke at "den holder i retten", hvis billederne er taget på en offentlig hundeudstilling og viser ekempelvis ejer og hund i ringen... med mindre selvfølgelg at trådstarter har taget 100 billeder af Dexter og ejer og ingen andre... så kan det da godt være :vedikke:

 

Men hvorom alting er : må vi se billederne? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lottepigen

Nu har jeg set de billeder på facebook. og tak for link :mrgreen:

Det mystiske er at på langt flest af bilderne er alle skåret fra. bare ikke et hvor man kan se 4 udstillere. 3 af de personer er fanget på det forkerte fod. Kun ts veninde ser pæn ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...