Hop til indhold

Cavachon


Gæst bøvle
 Share

Recommended Posts

Gæst bøvle

Er der nogen kenneler i Danmark, der har blandingen cavachon, tror jeg den hedder, en blanding ml. En cavalier og en bishon fris'e?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det ved jeg, og havde heller ikke hørt om racen før jeg så den på animal planet, så var jeg da nysgerrig om den var kommet til landet... så også golden dooleys, ved ikke om det staves sådan, der findes på meget...:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det ved jeg, og havde heller ikke hørt om racen før jeg så den på animal planet, så var jeg da nysgerrig om den var kommet til landet... så også golden dooleys, ved ikke om det staves sådan, der findes på meget...:roll:

 

De hedder goldendoodles - og de findes i Danmark. Der er vist også et par stykker herinde

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Thinkpink

Hej

Jeg er også vild med de billeder af Cavachoner, som jeg har set. Og beskrivelsen af hundene på amerikanske sites lyder som om det passer til mine ønsker og muligheder.

 

Måske vi skulle gå sammen om at spørge kenneler fra begge racer og høre, om de kunne tænke sig at lave et kuld til os .:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg er også vild med de billeder af Cavachoner, som jeg har set. Og beskrivelsen af hundene på amerikanske sites lyder som om det passer til mine ønsker og muligheder.

 

Måske vi skulle gå sammen om at spørge kenneler fra begge racer og høre, om de kunne tænke sig at lave et kuld til os .:hmm:

Jeg tror I får svært ved at overtale opdrættere af hver sin race til det projekt. De brænder jo hver især for lige præcis for deres race og ønsker at avle nogle sunde, velfungerende dyr og set fra den vinkel, giver det ikke så meget mening at blande dem :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Det får du ikke meget ud af ,hvis du vil have en seriøs opdrætter til dette.

Cavalier er behæftet med så mange arvelige sygdomme, at opdrætter kun tænker på at lave sunde hvalpe og ikke parre med andre racer, der så kan bibringe flere af disse sygdomme.

Og så bliver de desuden smidt ud af DKK, for bevidst at lave blandinger er jo ikke et formål, men et uheld.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Louise86
Det får du ikke meget ud af ,hvis du vil have en seriøs opdrætter til dette.

Cavalier er behæftet med så mange arvelige sygdomme, at opdrætter kun tænker på at lave sunde hvalpe og ikke parre med andre racer, der så kan bibringe flere af disse sygdomme.

Og så bliver de desuden smidt ud af DKK, for bevidst at lave blandinger er jo ikke et formål, men et uheld.

 

Det synes jeg egentlig er noget pjat. Er begge forældre sunde og raske, forstår jeg ikke modstanden imod at lave blandinger, når det er med omtanke og hvis man ved, at de kan afsættes.

 

En cavachon lyder som en super hund, jeg så lige indslaget på Animal Planet og der er ikke meget, der taler imod den. Så jeg synes det er synd, at den som en god blandingshund bare afskrives.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg egentlig er noget pjat. Er begge forældre sunde og raske, forstår jeg ikke modstanden imod at lave blandinger, når det er med omtanke og hvis man ved, at de kan afsættes.

 

En cavachon lyder som en super hund, jeg så lige indslaget på Animal Planet og der er ikke meget, der taler imod den. Så jeg synes det er synd, at den som en god blandingshund bare afskrives.

 

Der er masser af argumenter for, hvorfor det er en dårlig idé her. http://www.hunde-forum.dk/debat/30016-cavapoo-hvalp-soges.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...