Hop til indhold

FORDOMME


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Enig.

Jeg ved ikke om der er noget i luften lige i øjeblikket, for jeg synes godt nok aggressionerne sidder uden på tøjet pt. Det et generelt problem hos mange, at de har svært ved at blive udfordret på deres holdninger uden at tage det som et personligt angreb, men i denne tråd går folk da helt over gevind! :shock:

Hvad det der er så truende ved at en "rasmus modsat" kommer ind på forum og giver udtryk for nogle holdninger, der ikke lige er populære? Hvad er det der gør at nogle føler, de er nødt til at mobbe vedkommende ud? For det er jo det, der er i gang med at ske...

 

Og jeg vil da godt lige minde om at det er sket før... Husker bl.a. en der havde en race, som flertallet herinde ikke kunne acceptere. Så hellere mobbe vedkommende ud end prøve at komme i dialog. Og de gamle Cesar Millan debatter hvor det var helt ok at "pynte på sandheden" for at få ret. Som om CM ikke sagtens kan gøre sig selv til grin...

 

Lige i øjeblikket ligner H-F HG, og jeg kan næsten ikke finde på noget mere negativt at sige. Selvfølgelig kan man bare skride hvis man ikke kan tåle lugten i bageriet, men vi kunne jo også blive enige om at lufte lidt ud. Fald dog ned og acceptér at ikke alle kan have samme mening og samme måde at formulere sig på.

 

Super ærgeligt!!

Personligt syntes jeg også at det ligner mere og mere en side der grænser til noget meget useriøst.

Jeg havde slet ikke den tanke da jeg engang startede med at følge med herinde, da virkede det som om folk var her for at snakke hunde og hjælpe hinanden.

Men jeg skal da lige fortælle at sådan ser jeg det ikke mere ( en del steder)

 

Ingen tvivl om at fordomme netop herinde findes i stor stil.

 

Bliver man en gang slået ud af kurs og ikke lige svare som andre syntes at man skal, så er alle rovdyrene efter en konstant.:shock:

 

Men hvad, som tidligere skrevet og videnskabeligt bevist: Afsender ved det hele og hele sandheden, hvor imod modtager kun løser/høre 1/3 af hvad der bliver sagt/skrevet, og laver så sine egne forkolkninger ud fra det:stupid:

Flertallet, ikke dem der nødvendigvis har ret, men dem der kan få skrevet mest, også usagligt og mange gange har det slet ikke med tråden at gøre, tja, de vinder.

Man magter simpelthen ikke at sidde og forsvare sig selv på ting man ved er rigtige eller ens synspunkter, når man bare bliver jagtet med fråde om munden.

 

Mit indlæg er ikke for at der skal debateres på det, men bare en konstatering, som er prøvet af herinde ;):vinken:

 

Ha en dejlig weekend alle

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 630
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Afganskmynde
Jamen jamen......

 

Kan du slet ikke se, at det netop er lige der, kæden hopper af?

 

Der er jo netop IKKE plads til andres synspunkter i dine tråde. De bliver skudt ned kort og kontant, selvom de kommer med endog meget velovervejede og fornuftige grunde til, hvorfor de gør, som de gør.

 

Tag fx. navneskilt-tråden. I stedet for at erkende, at der måske godt kunne være gode argumenter for ikke at have halsbånd på hunden, når den er alene hjemme i hus/lejlighed, så skal man pludselig være forberedt på en tsunami i DK.

 

Jeg tror de færreste baserer deres dagligdag på muligheden for en evt. naturkatastrofe. De baserer den på hvad der er funktionelt og sikkert i dagligdagen. I en katastrofesituation er alt kaos uanset halsbånd/navneskilt/chipning og ingen i verden kan reelt forudse, hvad der vil ske med hverken mennesker eller hunde.

 

Hvis du havde laest, hvad jeg skrev, saa ville du have forstaaet at jeg netop ikke sagde 'tsunami i Dk'. Det er at ligger ord i munden paa mig som jeg ikke har sagt, og det er iovrigt noget jeg klart og argumenterende har forklaret i traaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Møder i nogensinde fordomme omkring jeres valg af hund?

 

Personligt bliver jeg til tider mødt med fordommen om at en DSG ikke er en rigtig hund, det er bare en lille tæpptisser og den kan man da ikke bruge til noget, samt at folk mener at en DSG er en aggresiv hund og en terrier... disse fordomme er bygget på uvidenhed, og det må folk jo om, men må da indrømme at det kan irriterer mig en gang i mellem.

 

TS: et lille forsøg på at køre debatten tilbage på sporet, fordi jeg synes faktisk det er et godt emne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møder i nogensinde fordomme omkring jeres valg af hund?

 

Tit. En Grand Danois er en dum hund, der savler i stænger. Det hører man hele tiden. Ingen af dele passer, efter min erfaring :vedikke:

 

Og jeg kan jo også godt lide mange af de racer, der er på forbudslisten, og håber stadig at blive den lykkelige ejer af en Pibble. Det møder man også en del fordomme over, for så må man jo være en slags kriminel eller social taber :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ja, jeg kan nu konkludere, at jeg igennem denne traad, ironisk nok kaldet 'Fordomme'. har oplevet saa aabenlys massiv personlig mobning paa HF, paa trods af, at jeg har tilstadighed forsogt at holde en aaben og sober og upersonlig tone igennem hele forlobet.

 

Men paa en maade har min traad, pga. denne aabenlyse fornedrelse fra flere, imod mig som person, egentlig faaet bragt indsigt i et reelt problem, der eksisterer, ogsaa ude i den virkelige verden. At den ideologi med 'at der skal vaere plads til alle' og 'vi skal vaere rummelige', ikke bare skal komme fra munden, men igennem det vi gor, maaden vi lever paa, og maaden vi debattere og forholder os til andre mennesker og deres holdninger...

 

Det anede mig, og det var med denne tanke, at jeg oprettede dette emne :"Fordomme" i forste omgang;-).

 

 

Tankevaekkende ikke...:hjerte:

 

Rigtig god weekend til jer alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møder i nogensinde fordomme omkring jeres valg af hund?

 

Nu har jeg ikke fået min hund endnu, så ved ikke om det tæller, men Audrey er 3/4 formel 1 labrador og mine forældres hund (og min bedste ven :lun:) er også labradorblanding, og jeg har da ofte oplevet, at folk har negative opfattelser af labradorhunden. Den er kun glad for mad, ugidelig og uinteressant, fordi den ikke kræver noget af sin ejer eksempelvis i forbindelse med træning.

 

Heldigvis ved jeg bedre :hjerte: og jeg glæder mig til at bevise at folk tager fejl når jeg får Audrey hjem! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kan nu konkludere, at jeg igennem denne traad, ironisk nok kaldet 'Fordomme'. har oplevet saa aabenlys massiv personlig mobning paa HF, paa trods af, at jeg har tilstadighed forsogt at holde en aaben og sober og upersonlig tone igennem hele forlobet.

 

Jeg er ked af at fortælle dig det her, men jeg synes på ingen måde du har holdt en sober og upersonlig tone i din tid her på HF.

 

Jeg har med vilje ikke deltaget aktivt i nogle af de seneste tråde. Det skyldes at jeg får en rigtig dårlig mavefornemmelse hver gang jeg ser et indlæg fra din hånd. Jeg husker især din første tid på HF, hvor jeg tit syntes, at du var meget hurtig på aftrækkeren og meget nedladende over for folk. Inklusiv mig selv. Jeg følte mig især meget trådt på ifm. alene hjemme-træning, som jeg har kæmpet og stadig kæmper meget med. Men det blev negligeret af dig og affejet med noget i retningen af, at det nok skyldtes at 'man' ikke magtede at gøre nok for sin hund som hundeejer eller noget i den retning (jeg gider ikke lige lede efter det, og det var heller ikke min tanke at rippe op i gamle tråde).

 

På trods af dine tidligere angreb, har aldrig følt behov for at gøre bruge 'anmeld'-knappen, for det er jo trods alt 'blot' et internetforum. Herre gud, så er det heller ikke vigtigere (med mindre man naturligvis følger sig meget personligt forfulgt). Men jeg vil sige, at jeg godt kan sidde og fortryde lidt, at jeg ikke gjorde brug af knappen dengang du var værst, når du nu åbenlyst sidder og fryder dig over, at et medlem har fået karantæne...

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Tit. En Grand Danois er en dum hund, der savler i stænger. Det hører man hele tiden. Ingen af dele passer, efter min erfaring :vedikke:

 

Og jeg kan jo også godt lide mange af de racer, der er på forbudslisten, og håber stadig at blive den lykkelige ejer af en Pibble. Det møder man også en del fordomme over, for så må man jo være en slags kriminel eller social taber :genert:

 

Hvor kan jeg bare godt forestille mig at folk har disse fordomme, i grunden har jeg dem selv, ikke overfor Grand Danois (den har jeg altid set som en smuk, æstetisk hund, jeg har dog ikke noget videre kendskab til den), men overfor forskellige kamphunde, men det er udelukkende på baggrund af at Pluto er blevet overfaldet to gange af en kamphund :cry: Men når jeg møder en kamphund prøver jeg at lade tvivlen komme den til gode, da jeg også har mødt utroligt mange søde kamphunde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Nu har jeg ikke fået min hund endnu, så ved ikke om det tæller, men Audrey er 3/4 formel 1 labrador og mine forældres hund (og min bedste ven :lun:) er også labradorblanding, og jeg har da ofte oplevet, at folk har negative opfattelser af labradorhunden. Den er kun glad for mad, ugidelig og uinteressant, fordi den ikke kræver noget af sin ejer eksempelvis i forbindelse med træning.

 

Heldigvis ved jeg bedre :hjerte: og jeg glæder mig til at bevise at folk tager fejl når jeg får Audrey hjem! :banan:

Self. tæller det :-D Og tillykke med at du skal have hvalp, det er altid så skønt :hjerte:

Jeg havde faktisk selv en gang den type fordom; jeg syntes self. at labben var en sød hund, men på daværende tidspunkt var det ikke en hund jeg ville anskaffe mig da jg også så dem som dovne og madglade. Men denne fordom bundede som så mange andre i ren og skær uvidenhed :oops: Fordi nu kender jeg en del mennesker med en lab og jeg må jo erkende at det er en skøn, trofast, aktiv og fantastisk hund. Og jeg vil da ikke nægte at jeg engang i fremtiden vil anskaffe mig en lab :hjerte:

Så min fordom blev bragt til skamme, heldigvis fordi hvor ville jeg gå glip af meget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg er ked af at fortælle dig det her, men jeg synes på ingen måde du har holdt en sober og upersonlig tone i din tid her på HF.

 

Jeg har med vilje ikke deltaget aktivt i nogle af de seneste tråde. Det skyldes at jeg får en rigtig dårlig mavefornemmelse hver gang jeg ser et indlæg fra din hånd. Jeg husker især din første tid på HF, hvor jeg tit syntes, at du var meget hurtig på aftrækkeren og meget nedladende over for folk. Inklusiv mig selv. Jeg følte mig især meget trådt på ifm. alene hjemme-træning, som jeg har kæmpet og stadig kæmper meget med. Men det blev negligeret af dig og affejet med noget i retningen af, at det nok skyldtes at 'man' ikke magtede at gøre nok for sin hund som hundeejer eller noget i den retning (jeg gider ikke lige lede efter det, og det var heller ikke min tanke at rippe op i gamle tråde).

 

På trods af dine tidligere angreb, har aldrig følt behov for at gøre bruge 'anmeld'-knappen, for det er jo trods alt 'blot' et internetforum. Herre gud, så er det heller ikke vigtigere (med mindre man naturligvis følger sig meget personligt forfulgt). Men jeg vil sige, at jeg godt kan sidde og fortryde lidt, at jeg ikke gjorde brug af knappen dengang du var værst, når du nu åbenlyst sidder og fryder dig over, at et medlem har fået karantæne...

 

Jeg må da have sovet i timen... Er der et medle der har fået karantæne :shock: På baggrund af denne tråd? Og hvor er det ærgeligt for vedkommende :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Ja Tonks har fået 14 dages karantæne.

 

Øv.. det er jeg da meget ked af på hendes vegne :cry:

Men må da indrømme at jeg (nu har jeg kun fulgt med i denne og den anden tråd hvor jeg tænker det er det der ligger til grund) ikke kan komme i tanke om noget "slemt" hun skulle have skrevet; nu ved jeg self. heller ikke hvor grænsen går, men alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da! Beagler er jo den dummeste hunderace... Og man kan jo ikke gå løs med dem, hvilket også vidner om deres lave intelligens...

 

Kan ikke andet end ryste på hovedet af den holdning...

 

:5up:

 

Og jeg kan i den forbindelse ikke have andre fordomme om folk med den holdning, at de TIHVERTIFALD ikke ved hvem Nuser er! :nar:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudler har intet med hunde at gøre, de er uintiligente og kan kun bruges til udstilling.

 

Det har jeg også hørt nogen sige, men så ved folk da virkelig ikke hvad de taler om. Pudler er super intelligente, og rangerer da også i top tre på stort set alle de undersøgelser jeg har set om hundeintelligens. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudel... :lun: :lun: :lun: Skal bare ha' én på et tidspunkt...

 

Det har jeg også hørt nogen sige, men så ved folk da virkelig ikke hvad de taler om. Pudler er super intelligente, og rangerer da også i top tre på stort set alle de undersøgelser jeg har set om hundeintelligens. :5up:

 

Ja det er en dejlig race. Groa er vores første Pudel, hun er dejlig og meget lærenem. Hun bliver ikke vores sidste Pudel. Ellers har vi haft Pudelblandinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

staffyer,Pitbulls og amstaffs er dræberhunde...og det er det eneste de kan...familehund? Umuligt...

 

 

Hjælper jo heller ikke at ejeren er fyldt mad tatooes og viser billeder med langt rødt skæg og underlig hat :drille::drille:

 

Og oven i det ejer det navn han gør :drille:

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kan nu altså godt li dig alligevel :blink::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
kunne så godt tænke mig at møde dig og hund en dag.

 

 

Du er velkommen...:-D...det er de fleste mennesker egentlig...:engel:

 

Kan godt lide at vise hundebasser frem...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hjælper jo heller ikke at ejeren er fyldt mad tatooes og viser billeder med langt rødt skæg og underlig hat :drille::drille:

 

Og oven i det ejer det navn han gør :drille:

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kan nu altså godt li dig alligevel :blink::hjerte:

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

jeg takker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg møder ofte mennesker der synes det er underligt at en stor mand som mig har to små hunde og ikke et par store voldsomme hunde.

 

I tilgift møder jeg mennesker der undres over ta de kommer når jeg kalder og kan gå på plads, for det plejer sådanne nogen jo ikke at kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...