Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har din hund altid halsbånd på?

Har din hund altid halsbånd på? 86 stemmer

1. 1. Har din hund altid halsbånd på?

• Ja har altid halsbånd på.
      27%
      24
    • Har kun halsbånd på når vi går tur.
      63%
      55
    • Har IKKE halsbånd på når den er alene hjemme
      1%
      1
    • Har IKKE halsbånd på når den er alene hjemme/om natten.
      6%
      6

Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Featured Replies

Besvaret

Ganske enkelt: Har din hund altid halsbånd på?

Groa har ikke sit på når hun er alene hjemme og heller ikke om natten.

Tror også det er dejligt for hende at få det af en gang i mellem.

Besvaret

Mine har næsten kun halsbånd på når de er udenfor...men det sker da at jeg glemmer dem, så de sover med dem på...men aldrig når de er uden opsyn...

Besvaret

Mine har kun på når vi færdes offenligt.... de har det aldrig på herhjemme eller når vi smutter ned over foldene og markerne.

Besvaret

Her har Obelix også tit halsbånd fri :-D.

Jeg tager det ofte af ham.

Besvaret

:genert:Alto har så godt som aldrig halsbånd på - men han har sin sele på, når vi går tur. Han har aldrig halsbånd på hjemme :5up:

Sookie har heller intet på hjemme - men er vi på tur og hun løber løs har hun et "pynte-halsbånd" på med skilt i :mrgreen:

Besvaret

Min har altid.. men det er kun fordi jeg overhovedet ikke tør andet da han stikker af lige så snart han se bare den mindste sprække..

Besvaret

Møffe har det kun på, når vi er ude og gå... Gider ikke, det sidder i vejen hjemme, når man nusser med ham og så holder det også på varmen, bare for at finde en rigtig dårlig undskyldning, for jeg gider faktisk bare ikke, at han har det på :genert:

Besvaret
  • Forfatter
:genert:Alto har så godt som aldrig halsbånd på - men han har sin sele på, når vi går tur. Han har aldrig halsbånd på hjemme :5up:

Sookie har heller intet på hjemme - men er vi på tur og hun løber løs har hun et "pynte-halsbånd" på med skilt i :mrgreen:

Sådan et fint et?

Groa har et til pænt brug når vi skal på besøg hos nogen.

Besvaret
Mille har aldrig halsbånd på, vi ejer ikke et. Jeg mangler en "aldrig" svarmulighed :-)
:genert: den manglede jeg også... Bruger stort set kun halsbåd når jeg lufter hunde på rastepladser på vej til udstilling..Når vi er p gågaden. Og så når vi er på udstillinger i udlandet.. Men de har alle et skilt med deres navn på et halsbånd.. Jeg smider nemlig halsbånd og snore væk, men nu ved jeg ca hvor jeg skal lede henne når jeg kan se hvem der mangler :mrgreen:
Besvaret

Vi bruger mest sele, men den har han kun på når han skal på tur :-D

Besvaret
  • Forfatter
Mille har aldrig halsbånd på, vi ejer ikke et. Jeg mangler en "aldrig" svarmulighed :-)

:genert: den manglede jeg også... Bruger stort set kun halsbåd når jeg lufter hunde på rastepladser på vej til udstilling..Når vi er p gågaden. Og så når vi er på udstillinger i udlandet.. Men de har alle et skilt med deres navn på et halsbånd.. Jeg smider nemlig halsbånd og snore væk, men nu ved jeg ca hvor jeg skal lede henne når jeg kan se hvem der mangler :mrgreen:

Undskylder meget.:oops:

Besvaret

Mine har kun halsbånd/eller sele på når vi går tur, ellers så går de altid rundt uden :blink:

Besvaret

Hej,

Indtil for nylig havde min store hund altid halsbånd på, men nu er min hvalp konsekvent begyndt at tage halsbåndet af ham, når de leger:stupid: og efterfølgende bide i det(det kostede to halsbånd inden jeg fandt ud af det:oops:).

Så nu går ingen af hundene med halsbånd med mindre vi er på tur.

V.H. Sille

Besvaret

Ja, altid halsbånd på! Hvor skal man ellers hænge det lovpligtige hundetegn?

Nu er ikke fordi jeg er hellig eller et dydsmønster el. lign., men jeg tør ikke løbe risikoen for at hun en dag skulle komme væk hjemmefra uden sit hundetegn. Der kan ske så meget - indbrud, ildebrand, eller bare at min søn glemmer at låse døren, hvilket af og til sker.

Vi har i øvrigt flere halsbånd at skifte imellem, alle behagelige og løse. Jeg tror ikke hun mærker at hun har dem på.

Besvaret

Lidt svær at svarre på, da vi kun bruger halsbånd tl træning ellers aldrig. :hmm::confused::vedikke:

Besvaret

Har kun halsbånd på hundene, når vi går tur.

Ellers dvs. Kaia har lidt oftere, da Bamse ikke hænger fast i hendes - Men hun hænger dælme ofte fast i hans. Det må være pga. størrelses forskellen og forskellen i legestil :vedikke:

Så Kaias halsbånd er jeg knap så hysterisk med at huske at få af, hvor Bamses ryger af med det samme vi kommer indenfor døren.

Noget helt andet er, at de så hver anden gang vi går tur, har sele på i stedet for halsbånd.

Besvaret

Ja altid halsbånd (undtagen hvis de skal i bad, og indtil de er tørre ) både nat og dag. Hvis nu de gik på "eventyr" (ikke at de har gjort det endnu), eller blev kørt ned, er det rart at tænke på, at jeg vil blive kontaktet hurtigt, hvis de bliver fundet.

Nu bor vi på landet, og vi har tit besøg af hunde, der kommer på besøg, og der er det rart at de hunde har halsbånd på, så jeg har noget at sætte linen i, når de skal følges hjem. Og den mulighed skal mine naboer da også have, hvis én af mine gik på besøg.

Hov glemte lige at den nye hund i huset, åbner alle døre, hvis de ikke er låste, og tænk hvis én af os glemte at låse :stupid:, så var alle hunde nok gået på eventyr, og vi bor ud til en vej (godt nok en mindre én af slagsen, men alligevel ).

Besvaret

Hej,

Når ellers hvalpen holder op med at tage halsbåndet af den store:stupid:, så kommer begge mine også til at gå med halsbånd af samme grunde som I andre giver, nemlig at det jo er nødvendigt med et hundetegn og det skal jo sidde fast et sted;-) og det kunne jo ske at de tog "på tur".

V.H. Sille

Besvaret
Ja, altid halsbånd på! Hvor skal man ellers hænge det lovpligtige hundetegn?

Nu er ikke fordi jeg er hellig eller et dydsmønster el. lign., men jeg tør ikke løbe risikoen for at hun en dag skulle komme væk hjemmefra uden sit hundetegn. Der kan ske så meget - indbrud, ildebrand, eller bare at min søn glemmer at låse døren, hvilket af og til sker.

Vi har i øvrigt flere halsbånd at skifte imellem, alle behagelige og løse. Jeg tror ikke hun mærker at hun har dem på.

Jacki har altid på af samme årsag :-D

PLUS fordi hun selv kan åbne døre :damn: Hun har heldigvis (7-9-13) ikke fundet ud af at låse døre op endnu, men en skønne dag skal det nok få hendes lykkedes at dreje på vrideren, og så er f*nden løs :damn:

Besvaret

Jeg bruger sele så mine har aldrig halsbånd på.

De har også kun selen på når vi skal på tur ellers ikke.