Hop til indhold

Har din hund altid halsbånd på?

Gryn
 Share

Har din hund altid halsbånd på?  

86 stemmer

1. 1. Har din hund altid halsbånd på?

• Ja har altid halsbånd på.
      24
    • Har kun halsbånd på når vi går tur.
      55
    • Har IKKE halsbånd på når den er alene hjemme
      1
    • Har IKKE halsbånd på når den er alene hjemme/om natten.
      6

Recommended Posts

Ganske enkelt: Har din hund altid halsbånd på?

Groa har ikke sit på når hun er alene hjemme og heller ikke om natten.

Tror også det er dejligt for hende at få det af en gang i mellem.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:genert:Alto har så godt som aldrig halsbånd på - men han har sin sele på, når vi går tur. Han har aldrig halsbånd på hjemme :5up:

Sookie har heller intet på hjemme - men er vi på tur og hun løber løs har hun et "pynte-halsbånd" på med skilt i :mrgreen:

Sådan et fint et?

Groa har et til pænt brug når vi skal på besøg hos nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Mille har aldrig halsbånd på, vi ejer ikke et. Jeg mangler en "aldrig" svarmulighed :-)
:genert: den manglede jeg også... Bruger stort set kun halsbåd når jeg lufter hunde på rastepladser på vej til udstilling..Når vi er p gågaden. Og så når vi er på udstillinger i udlandet.. Men de har alle et skilt med deres navn på et halsbånd.. Jeg smider nemlig halsbånd og snore væk, men nu ved jeg ca hvor jeg skal lede henne når jeg kan se hvem der mangler :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Mille har aldrig halsbånd på, vi ejer ikke et. Jeg mangler en "aldrig" svarmulighed :-)

:genert: den manglede jeg også... Bruger stort set kun halsbåd når jeg lufter hunde på rastepladser på vej til udstilling..Når vi er p gågaden. Og så når vi er på udstillinger i udlandet.. Men de har alle et skilt med deres navn på et halsbånd.. Jeg smider nemlig halsbånd og snore væk, men nu ved jeg ca hvor jeg skal lede henne når jeg kan se hvem der mangler :mrgreen:

Undskylder meget.:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Indtil for nylig havde min store hund altid halsbånd på, men nu er min hvalp konsekvent begyndt at tage halsbåndet af ham, når de leger:stupid: og efterfølgende bide i det(det kostede to halsbånd inden jeg fandt ud af det:oops:).

Så nu går ingen af hundene med halsbånd med mindre vi er på tur.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altid halsbånd på! Hvor skal man ellers hænge det lovpligtige hundetegn?

Nu er ikke fordi jeg er hellig eller et dydsmønster el. lign., men jeg tør ikke løbe risikoen for at hun en dag skulle komme væk hjemmefra uden sit hundetegn. Der kan ske så meget - indbrud, ildebrand, eller bare at min søn glemmer at låse døren, hvilket af og til sker.

Vi har i øvrigt flere halsbånd at skifte imellem, alle behagelige og løse. Jeg tror ikke hun mærker at hun har dem på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har kun halsbånd på hundene, når vi går tur.

Ellers dvs. Kaia har lidt oftere, da Bamse ikke hænger fast i hendes - Men hun hænger dælme ofte fast i hans. Det må være pga. størrelses forskellen og forskellen i legestil :vedikke:

Så Kaias halsbånd er jeg knap så hysterisk med at huske at få af, hvor Bamses ryger af med det samme vi kommer indenfor døren.

Noget helt andet er, at de så hver anden gang vi går tur, har sele på i stedet for halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja altid halsbånd (undtagen hvis de skal i bad, og indtil de er tørre ) både nat og dag. Hvis nu de gik på "eventyr" (ikke at de har gjort det endnu), eller blev kørt ned, er det rart at tænke på, at jeg vil blive kontaktet hurtigt, hvis de bliver fundet.

Nu bor vi på landet, og vi har tit besøg af hunde, der kommer på besøg, og der er det rart at de hunde har halsbånd på, så jeg har noget at sætte linen i, når de skal følges hjem. Og den mulighed skal mine naboer da også have, hvis én af mine gik på besøg.

Hov glemte lige at den nye hund i huset, åbner alle døre, hvis de ikke er låste, og tænk hvis én af os glemte at låse :stupid:, så var alle hunde nok gået på eventyr, og vi bor ud til en vej (godt nok en mindre én af slagsen, men alligevel ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Når ellers hvalpen holder op med at tage halsbåndet af den store:stupid:, så kommer begge mine også til at gå med halsbånd af samme grunde som I andre giver, nemlig at det jo er nødvendigt med et hundetegn og det skal jo sidde fast et sted;-) og det kunne jo ske at de tog "på tur".

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altid halsbånd på! Hvor skal man ellers hænge det lovpligtige hundetegn?

Nu er ikke fordi jeg er hellig eller et dydsmønster el. lign., men jeg tør ikke løbe risikoen for at hun en dag skulle komme væk hjemmefra uden sit hundetegn. Der kan ske så meget - indbrud, ildebrand, eller bare at min søn glemmer at låse døren, hvilket af og til sker.

Vi har i øvrigt flere halsbånd at skifte imellem, alle behagelige og løse. Jeg tror ikke hun mærker at hun har dem på.

Jacki har altid på af samme årsag :-D

PLUS fordi hun selv kan åbne døre :damn: Hun har heldigvis (7-9-13) ikke fundet ud af at låse døre op endnu, men en skønne dag skal det nok få hendes lykkedes at dreje på vrideren, og så er f*nden løs :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites