Hop til indhold

Hovedrengøring, det videnskabelige bevis.


KimC
 Share

Recommended Posts

Som single mand er jeg måske lidt overfladisk med rengøring her i huset. Jeg har altid opfattet kvinders hysteri med hovedrengøring som noget hormonbetinget der sættes i gang af foråret. Den slags hormonforstyrrelser er jeg jo lykkelig fri for. Eller er jeg?

Som det har været omtalt i andre tråde har jeg en irsk ulvehund som blev behandlet med et hormonpræparat for at opnå en kemisk kastration, som i øvrigt viste sig unødvendig, og havde mange bivirkninger. En af dem er en evig sult, og stjælen i køkkenet, hvilket han ikke har gjort før.

Sent Onsdag fik han fat i en liter saftkoncentrat, rød naturligvis. Jeg var i haven, og Happy gik i gang med at slagte denne her papkarton, hvilket åbenbart ikke var sålet endda. for han måtte slæbe den gennem hele huset for at få den slagtet. 0,95 liter rødt saftkoncentrat befinder sig nu spredt over hele huset, det der ud som der er sket et massemord.

Happy er meget billigt til salg for tiden.

I nat var der en farlig ballade inde i stuen, det lød som et voldsomt slagsmål. Hundene for forvirrede rundt og gøede, og væltede det hele. Men det var ikke hundene der slogedes. Det var to husmår der udkæmpede en territoriekamp, af alle steder inde i min brændeovn. Det er en ældre type der godt kan lukkes, men ikke tæt, så der stod en askesky ud i stuen. Nu ligger der et lysegråt lag støv over det hele, og tæpperne ser forfærdelige ud.

 

Og det beviser så, mener jeg, at forårsrengøring er hormonstyret.

 

Jeg har lejet tæppperensemaskine til efter påske, og støvet får lov til at blive liggende et par dage endnu. Hvem ved hvad er kommer mere inden da.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kan forsikre dig for at vi er nogle sørgelige eksemplarer af kvindekønnet, som er aldeles hormonforstyrrede. Det der med forårsrengøring er i hvert fald ikke noget, jeg begiver mig af med.

 

Og dog :hmm: Jeg går faktisk og piller lidt i bunkerne af "samlerobjekter" lige i øjeblikket, i håb om at finde den kornsnog, der nu har været løs i huset i 3 uger.

 

Men helt klart, det der med tæpperens, det ville jeg også vente med. Der kommer altid mere.

Når det begynder at knase under fødderne kan man så småt overveje at gå i gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forsikre dig for at vi er nogle sørgelige eksemplarer af kvindekønnet, som er aldeles hormonforstyrrede. Det der med forårsrengøring er i hvert fald ikke noget, jeg begiver mig af med

 

Her melder jeg mig også.. Jeg HADER at gøre rent.. Hvilket mit hjem også bærer præg af.. for det meste.. Men skal jeg have gæster, så bliver der ryddet op og gjort rent.. Sårn da..

 

Men ja, jeg ville også lade støvet ligge lidt. Der kommer garanteret mere;-):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som single mand er jeg måske lidt overfladisk med rengøring her i huset. Jeg har altid opfattet kvinders hysteri med hovedrengøring som noget hormonbetinget der sættes i gang af foråret. Den slags hormonforstyrrelser er jeg jo lykkelig fri for. Eller er jeg?

Som det har været omtalt i andre tråde har jeg en irsk ulvehund som blev behandlet med et hormonpræparat for at opnå en kemisk kastration, som i øvrigt viste sig unødvendig, og havde mange bivirkninger. En af dem er en evig sult, og stjælen i køkkenet, hvilket han ikke har gjort før.

Sent Onsdag fik han fat i en liter saftkoncentrat, rød naturligvis. Jeg var i haven, og Happy gik i gang med at slagte denne her papkarton, hvilket åbenbart ikke var sålet endda. for han måtte slæbe den gennem hele huset for at få den slagtet. 0,95 liter rødt saftkoncentrat befinder sig nu spredt over hele huset, det der ud som der er sket et massemord.

Men Happy er meget billigt til salg for tiden.

I nat var der en farlig ballade inde i stuen, det lød som et voldsomt slagsmål. Hndene for forvirrede rundt og øede, og væltede det hele. Men det var ikke hundene der slogedes. Det var to husmår der udkæmpede en territoriekamp, af alle steder inde i min brændeovn. Det er en ældre type der godt kan lukkes, men ikke tæt, så der stod en askesky ud i stuen. Nu ligger der et lysegråt lag støv over det hele, og tæpperne ser forfærdelige ud.

 

Og det beviser så, mener jeg, at forårsrengøring er hormonstyret.

 

Jeg har lejet tæppperensemaskine til efter påske, og støvet får lov til at blive liggende et par dage endnu. Hvem ved hvad er kommer mere inden da.

:mrgreen:

Vi kan bytte hunde et par dage..

Igår havde jeg så travlt med hegnsætning og husmaling at jeg tænkte "Hvorfor ikke sparre de 2 tier jeg bruger til fodring og så bare sætte maden ud i nogle baljer il dem?" Som tænkt så gjort..Hundene havde fri adgang til (opblødt) tørfoder hele dagen igår...

Synes jo nok de åd ret meget (3-4 gange normal mængde)

:banan::banan::banan::evil::evil:

Lige inden aftenluftningen kastede de 4 store hvalpe op på gulvet (synkromt selvfølgelig) Og hold da kæft en bunke der var i de små maver :shock:

Nu burde jeg jo have set det komme, ikk?? men næ nej..Jeg lufter hunde og går i seng..I nat var der godt nok en vandren frem og tilbage til min seng.. en tænkte de vel var tørstige...

SÅ står jeg op kl 5 som altid.. og :banan::klap::evil::evil: Så ligger der 458 lorte fra døren ud til gården og ind gennem bryggers og køkken...Ala Roskilde festival har man valgt at skide i næste række når nu den foregående række var fyldt.. Men selvfølgelig har man været henne og tjekke om døren var åben og vadet lortene ud..

 

Nu 3.5 time og 6 lokumsruller senere er jeg endelig færdig..Overvejer seriøst slet ikke at fodre hundene den næste måned :evil:

 

Bortset fra det så tror jeg ikke hovedrengøring er hrmonbestemt.. Er det ikke bare en pligt man skal gøre?

Jeg gør hovedrent en gang om ugen (hvor vægge osv også liver vasket ned)..og almindelig rent hver dag..gulvvask dog 2-3 gange om dagen..

n hvis jeg ikke havde hundene ville jeg nok kun vaske gulv 1 gang om dagen..

Jeg kan godt lide her er rent :engel: Selvom det er svært med alle de hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forsikre dig for at vi er nogle sørgelige eksemplarer af kvindekønnet, som er aldeles hormonforstyrrede. Det der med forårsrengøring er i hvert fald ikke noget, jeg begiver mig af med.

 

Og dog :hmm: Jeg går faktisk og piller lidt i bunkerne af "samlerobjekter" lige i øjeblikket, i håb om at finde den kornsnog, der nu har været løs i huset i 3 uger.

 

Men helt klart, det der med tæpperens, det ville jeg også vente med. Der kommer altid mere.

Når det begynder at knase under fødderne kan man så småt overveje at gå i gang ;-)

Har du ikke et lille bur? Så køb en levende mus og sæt i det.. Kornsnogen vil sikkert søge til det tørreste af dine rum.. Sæt musen der og så sæt dig til at vent(om natten)..SÅ kommer den sikkert ind til musen..

Ellers hiv skuffer ud og tjek om den ligger under skufferne.. Og kig bag skabe...

En af vores fandt jeg inde i en stor højtaler..Den kom pludselig frem da jeg skruede op for bassen:mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Har du ikke et lille bur? Så køb en levende mus og sæt i det.. Kornsnogen vil sikkert søge til det tørreste af dine rum.. Sæt musen der og så sæt dig til at vent(om natten)..SÅ kommer den sikkert ind til musen..

 

Det var faktisk en super idé! De råd jeg har fået indtil nu har været med varmeplader o.lign. Men ja, selvfølgelig - en mus :stupid: Skal straks forsøges :5up:

 

Ellers hiv skuffer ud og tjek om den ligger under skufferne.. Og kig bag skabe...

 

Er gjort. Mangler bare at kigge bag køleskabet, er bange for at finde ham død der omme :genert:

 

En af vores fandt jeg inde i en stor højtaler..Den kom pludselig frem da jeg skruede op for bassen:mrgreen:

 

Ja det er sjovt nok. Jeg havde engang en Kongepython, der elskede at ligge ovenpå højttalerne. De er jo døve alligevel, og det luner herligt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var faktisk en super idé! De råd jeg har fået indtil nu har været med varmeplader o.lign. Men ja, selvfølgelig - en mus :stupid: Skal straks forsøges :5up:

 

 

 

Er gjort. Mangler bare at kigge bag køleskabet, er bange for at finde ham død der omme :genert:

 

 

 

Ja det er sjovt nok. Jeg havde engang en Kongepython, der elskede at ligge ovenpå højttalerne. De er jo døve alligevel, og det luner herligt :lol:

De kan jo komme ind alle steder... Hvad med bag køkkenskabe? der lugter med garanti af mus deromme..

Varmeplade tror jeg ikke på.. Det er varmt nok for den nu..Og kornsnoge er ikke dem der skal have mest varme..

Når jeg har haft slangeflugt har jeg altid fundet de ud ved "rotteræset" (vores muse- og rottefarm) i løbet af nogle uger..

De er døve ja, men de kan godt mærke bassen så skru op for musikken og se om den har gemt sig derinde..

Ellers må du låne Natascha og Indy. Indy er trænet til at snuse slanger op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg har altid opfattet kvinders hysteri med hovedrengøring som noget hormonbetinget der sættes i gang af foråret.

 

Hahaha "hormonbetinget"...:klap:

 

WOW, sikke en ballade men det lyder alligevel hylende morsomt. Dog er jeg glad for at jeg ikke skal staa for den rengoring, som lyder mest som noget nodvendigt og ikke bare lidt stov her og der.

 

Jeg kan godt lide at mig eget hjem ikke viser at 3 hunde bor der, men hvad andre gor, er mig lige gyldigt. der er jeg ikke saa sart - jeg skal jo ikke bo der:blink:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det var faktisk en super idé! De råd jeg har fået indtil nu har været med varmeplader o.lign. Men ja, selvfølgelig - en mus :stupid: Skal straks forsøges :5up:

 

 

 

Er gjort. Mangler bare at kigge bag køleskabet, er bange for at finde ham død der omme :genert:

 

 

 

Ja det er sjovt nok. Jeg havde engang en Kongepython, der elskede at ligge ovenpå højttalerne. De er jo døve alligevel, og det luner herligt :lol:

 

En..Kongepython:shock: Hvad blev der af den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
:mrgreen:

Vi kan bytte hunde et par dage..

Igår havde jeg så travlt med hegnsætning og husmaling at jeg tænkte "Hvorfor ikke sparre de 2 tier jeg bruger til fodring og så bare sætte maden ud i nogle baljer il dem?" Som tænkt så gjort..Hundene havde fri adgang til (opblødt) tørfoder hele dagen igår...

Synes jo nok de åd ret meget (3-4 gange normal mængde)

:banan::banan::banan::evil::evil:

Lige inden aftenluftningen kastede de 4 store hvalpe op på gulvet (synkromt selvfølgelig) Og hold da kæft en bunke der var i de små maver :shock:

Nu burde jeg jo have set det komme, ikk?? men næ nej..Jeg lufter hunde og går i seng..I nat var der godt nok en vandren frem og tilbage til min seng.. en tænkte de vel var tørstige...

SÅ står jeg op kl 5 som altid.. og :banan::klap::evil::evil: Så ligger der 458 lorte fra døren ud til gården og ind gennem bryggers og køkken...Ala Roskilde festival har man valgt at skide i næste række når nu den foregående række var fyldt.. Men selvfølgelig har man været henne og tjekke om døren var åben og vadet lortene ud..

 

Nu 3.5 time og 6 lokumsruller senere er jeg endelig færdig..Overvejer seriøst slet ikke at fodre hundene den næste måned :evil:

 

Bortset fra det så tror jeg ikke hovedrengøring er hrmonbestemt.. Er det ikke bare en pligt man skal gøre?

Jeg gør hovedrent en gang om ugen (hvor vægge osv også liver vasket ned)..og almindelig rent hver dag..gulvvask dog 2-3 gange om dagen..

n hvis jeg ikke havde hundene ville jeg nok kun vaske gulv 1 gang om dagen..

Jeg kan godt lide her er rent :engel: Selvom det er svært med alle de hunde

 

Jeg føler virkelig med dig, men alligevel tager jeg mig selv i at grine mig igennem dit indlæg :lol: Jeg synes det er så komisk, og det er nok fordi jeg selv har været ude for noget lignende med Pluto. Og når man står i situationen så er man bare SÅ irriteret og gal, det var jeg i hvert fald og hvis jeg så forestille mig at det var 4 hunde der havde haft gang i natteroderiet... :stupid::blink:

Men jeg gør rent når der trænger... hehe jeg er bestemt ikke en typisk kvinde, som regel gør vi rent herhjemme en gang om ugen, men der bliver altså ikke vasket vægge ned, vi støvsuger nok sådan ca hver dag, men det er udelukkende pga hundehår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Sent Onsdag fik han fat i en liter saftkoncentrat, rød naturligvis. Jeg var i haven, og Happy gik i gang med at slagte denne her papkarton, hvilket åbenbart ikke var sålet endda. for han måtte slæbe den gennem hele huset for at få den slagtet. 0,95 liter rødt saftkoncentrat befinder sig nu spredt over hele huset, det der ud som der er sket et massemord.

Happy er meget billigt til salg for tiden.

I nat var der en farlig ballade inde i stuen, det lød som et voldsomt slagsmål. Hundene for forvirrede rundt og gøede, og væltede det hele. Men det var ikke hundene der slogedes. Det var to husmår der udkæmpede en territoriekamp, af alle steder inde i min brændeovn. Det er en ældre type der godt kan lukkes, men ikke tæt, så der stod en askesky ud i stuen. Nu ligger der et lysegråt lag støv over det hele, og tæpperne ser forfærdelige ud.

Undskyld jeg :lol: men det ville jeg godt have set ggg."og så lige rød saft..."

Rengøring er jo en smags sag, for meget & for lidt er vel en personlig vurdering om hvordan man selv og ens hunde trives :-)

meget underholdene tråd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som single mand er jeg måske lidt overfladisk med rengøring her i huset. Jeg har altid opfattet kvinders hysteri med hovedrengøring som noget hormonbetinget der sættes i gang af foråret. Den slags hormonforstyrrelser er jeg jo lykkelig fri for. Eller er jeg?

Som det har været omtalt i andre tråde har jeg en irsk ulvehund som blev behandlet med et hormonpræparat for at opnå en kemisk kastration, som i øvrigt viste sig unødvendig, og havde mange bivirkninger. En af dem er en evig sult, og stjælen i køkkenet, hvilket han ikke har gjort før.

Sent Onsdag fik han fat i en liter saftkoncentrat, rød naturligvis. Jeg var i haven, og Happy gik i gang med at slagte denne her papkarton, hvilket åbenbart ikke var sålet endda. for han måtte slæbe den gennem hele huset for at få den slagtet. 0,95 liter rødt saftkoncentrat befinder sig nu spredt over hele huset, det der ud som der er sket et massemord.

Happy er meget billigt til salg for tiden.

I nat var der en farlig ballade inde i stuen, det lød som et voldsomt slagsmål. Hundene for forvirrede rundt og gøede, og væltede det hele. Men det var ikke hundene der slogedes. Det var to husmår der udkæmpede en territoriekamp, af alle steder inde i min brændeovn. Det er en ældre type der godt kan lukkes, men ikke tæt, så der stod en askesky ud i stuen. Nu ligger der et lysegråt lag støv over det hele, og tæpperne ser forfærdelige ud.

 

Og det beviser så, mener jeg, at forårsrengøring er hormonstyret.

 

Jeg har lejet tæppperensemaskine til efter påske, og støvet får lov til at blive liggende et par dage endnu. Hvem ved hvad er kommer mere inden da.

 

 

ååårh, det minder mig om da de små vandaler kom i køkkenet... Der var ikke noget som at komme hjem til 2 l. papgløgg spredt ud overalt og og det så oven i købet var lykkedes dem at åbne et skab og tømme en pose mel ud oveni... mine sko sad fast i gulvet så klistret var det lort...

 

Jeg tilstår jeg ryddede ikke op med det samme... Jeg gik ind i mit soveværelse, lukkede døren, lagde mig under dynen, og håbede det var væk når jeg kom ud igen....

 

-det var det ikke..... :megaked:

 

sildelage klistrer også pænt kan jeg hilse og sige....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forsikre dig for at vi er nogle sørgelige eksemplarer af kvindekønnet, som er aldeles hormonforstyrrede. Det der med forårsrengøring er i hvert fald ikke noget, jeg begiver mig af med.

 

Og dog :hmm: Jeg går faktisk og piller lidt i bunkerne af "samlerobjekter" lige i øjeblikket, i håb om at finde den kornsnog, der nu har været løs i huset i 3 uger.

 

Men helt klart, det der med tæpperens, det ville jeg også vente med. Der kommer altid mere.

Når det begynder at knase under fødderne kan man så småt overveje at gå i gang ;-)

 

" Hvis det knaser under fødderne når du går på gulvtæppet, så tag klipklappere på" Citat af jannik :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hmm.. Jeg har aldrig nogensinde overvejet at vaske væggene ned... Er det noget man gør? :hmm:

 

Alt efter hvilken type vægge eller maling der er på væggene så kan der være på sin plads at vaske dem ned.

 

Er man typen der brænder adskillige levende lys af hele vinteren og ikke altid køber de dyre i ægte stearin som ikke osder så meget så er væggene faktisk meget mere sorte hvis man " tør" tørre dem over.

 

På den lange bane ken man spare en omgang maling.

 

Man kan gøre sig selv den tjeneste at købe maling der er vaskbar , den er lidt dyrere men holder sig længere pæn da den kan vaskes.

 

Men start med at støvsuge alle væggene. Der er mere på den end man tror. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Den døde mæt af dage. Hvorfor det?

 

Man hoerer jo en masse om forsvundne slanger, saa jeg ville lige sporge naermere, saa jeg kunne faa at vide om jeg havde grund til at bekymre mig for en undsluppen python paa vej til usa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt efter hvilken type vægge eller maling der er på væggene så kan der være på sin plads at vaske dem ned.

 

Er man typen der brænder adskillige levende lys af hele vinteren og ikke altid køber de dyre i ægte stearin som ikke osder så meget så er væggene faktisk meget mere sorte hvis man " tør" tørre dem over.

 

På den lange bane ken man spare en omgang maling.

 

Man kan gøre sig selv den tjeneste at købe maling der er vaskbar , den er lidt dyrere men holder sig længere pæn da den kan vaskes.

 

Men start med at støvsuge alle væggene. Der er mere på den end man tror. :5up:

 

 

Støvsuge væggene???? :shock: :shock: :shock:

 

jeg skal tage mig sammen bare for at støvsuge gulvet... Her knaser det ikke, men du får automatisk sutsko på :stupid:

 

Ej, vil tage det op til overvejelse, næste gang jeg får en hjerneblødning og beslutter at gøre rent..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man hoerer jo en masse om forsvundne slanger, saa jeg ville lige sporge naermere, saa jeg kunne faa at vide om jeg havde grund til at bekymre mig for en undsluppen python paa vej til usa.

 

Kongepython er en af de mindste arter. Den hedder Ball Python på engelsk, hvis det siger dig noget. Og den er ganske ufarlig med mindre du er en mus ;-)

 

For øvrigt, den der lige er sluppet fra mig lever sandsynligvis vildt i din baghave. Det er en Corn Snake, en af de mest almindelige arter i midt/syd-staterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg gør ikke særlig tit hovede rent :)

 

Jeg kører stadig efter "Det skal ikke være rent, men se rent ud"-princippet :lol:

 

Jeg tørrer kun støv af hvis det irritere mig, feje gulvet bliver min. 1 gang i ugen, til trods for rotterne faktisk dagligt smider strøgelse ud af buret :)

 

Opvask ca. hver 2. dag eller når alle 4 tallerkner er beskidte :lol:

 

Tøjvask ca. 1 gang i måneden :)

 

Gulvvask, når jeg lige husker det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Kongepython er en af de mindste arter. Den hedder Ball Python på engelsk, hvis det siger dig noget. Og den er ganske ufarlig med mindre du er en mus ;-)

 

For øvrigt, den der lige er sluppet fra mig lever sandsynligvis vildt i din baghave. Det er en Corn Snake, en af de mest almindelige arter i midt/syd-staterne.

 

 

Ja, jeg er ikke glad for tanken... men ja, vi har corn snakes og div. andre mere eller mindre farlige arter der hvor vi bor. bl.a den farlige rattle snake er meget alm. og der er skilte med advarsler alle vegne i parken (af den grund faar vores hunde ikke lov til at snuse i buske om sommeren:shock:) - Saa vi har ikke brug for flere slanger.

 

Jeg har heeeeldigvis ikke set nogen i vores have. Mit haab er, at de holder sig langt vaek pga. vores farlige cocker og 2 mynder.

 

Har dog set en corn slange i parken for 2 aar siden, laa og solede sig paa en stenvaeg. ca. 2 meter:shock: corn slanger kan jo blive STORE.

 

Nu til dine slanger - hvor mange har du og hvilke og kommer de godt ud af det med hinanden og hundene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du må heller lade støvet ligge et par dage for der kommer med garanti mere til :klap:.

 

En fordel var der dog ved askeskyen fra brændeovnen. Den havde samme virkning på myggene som askeskyen fra vulkanen havde på flytrafikken. Vi havde ro for myggene resten af natten. Nu er der så bare et lysegråt lag på alt i hele stuen, og myggene er kommet på vingene igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...