Hop til indhold

Nysgerrig: hundeejer og hvad mere?


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Gæst Zarina

Jeg er blevet nysgerrig efter at høre, hvad alle de passionerede hundeejere laver, når de ikke lufter og aktiverer deres hunde eller debatterer her på forummet. Har jeres erhverv noget med hunde at gøre? Og hvordan går jeres erhverv i spænd med jeres hundeinteresse?

 

Lægger selv ud: jeg er musiker og fordeler min tid mellem at være aktivt udøvende og at undervise, og derudover skriver jeg også artikler og pressemeddelelser om musik. En sjælden gang kan det også blive til en forelæsning, og til efteråret skal jeg være dommer i en konkurrence, så alt i alt er det en afvekslende tilværelse.

 

At få hund har tvunget mig til et mere aktivt udeliv, hvilket jeg er kommet til at sætte stor pris på - faktisk er det nu tit mig, der er mere opsat på at gå tur end hunden :lol:

 

Jeg arbejder en del hjemme og har også tit mulighed for at have Stasia med, når jeg underviser eller har prøver, så det er alletiders. I perioder har jeg en del rejser, men der passer mine forældre hende - noget jeg sikrede mig, inden jeg købte hund, for ellers havde det ikke kunnet lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Socialrådgiverstuderende og handicaphjælper - men egentlig, så ser jeg mig vist mest som hundeejer ;-)

 

Mit job har jeg fordi jeg ikke skal have særlig mange vagter for at tjene nok supplement til SU'en - hvilket giver mig meeeeget mere tid til mine hunde ;-)

Selvom et job som hundeinstruktør er lidt en drøm, så ved jeg er der er mange som er langt mere kvalificerede til dette, end jeg :-)

 

Men hvis det stod til mig, fik jeg gerne lidt mere hund i mit liv - enten igennem frivilligt arbejde.. eller en hunde mere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg er uddannet landmand, et erhverv hvor der ikke er meget tid til hunde.

Pga. de enormt mange arbejdstimer man har som landmand.

Jeg har så altid haft heste ved siden af mit arbejde på landet, og det harmonere perfekt.

 

Nu er jeg så blevet pensionist, og går hjemme.

Så nu er hundene næsten hele mit liv.

Jeg træner stadig heste og underviser på freelance (staves?).

og har oftest mulighed for at have en af hundene med, i staldene.

 

Hvis jeg ikke havde mine hunde ville jeg nok have et kedeligt liv, kan slet ikke forstille mig hvad jeg skulle bruge alt den tid på ellers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er Projectassistent hos Novo Nordisk. Jeg går meget op i min hund (også for meget ifølge min mand). Desuden har jeg min egen lille hundeskole FunkyDogs. Jeg går pr.1 september ned i tid hos Novo, for at kunne bruge mere tid på hundeskolen.

 

Ellers går tiden mest med kulturelle ting, som teater, biffen, kunstudstillinger.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg er selvstændig, fordi jeg synes det er interessant og det passer mig godt, at starte mit eget op - men jeg undrer mig nogle gange, om jeg ville have taget springet, hvis det ikke var pga at jeg havde hund..

 

Ud over arbejde og hund, så kan jeg rigtigt godt lide at hygge mig med venner - mest middage, men også andre ting (biograf, bowling, koncerter..), at se familien, læse, gå til foredrag, og da jeg elsker vandet, er jeg ved at kigge på en vandsport.

 

Det meste af tiden går dog med arbejde og hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kanon idé med den tråd her! :5up:

 

Jeg er pædagogstuderende på 1. år. Arbejderpå døgninstitution for udviklingshæmmede i weekenderne (har været der et par år fuldtid inden jeg startede på semi) Jeg er IKKE til børn på institutionsbasis, men alle andre mennesker! - Og dyr :mrgreen:

 

Jeg elsker heste, men har desværre ingen for tiden. Og katter er også for lækre, men dem har jeg heller ingen af.

 

Ku godt tænke mig at uddanne mig til hunde og hesteadfærdsbehandler engang.

 

Udover dyr som fritidsinteresser, så går jeg også til fitness! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pædagogmedhjælper.

kontor assisten

job søgende

 

Før jeg flyttede til fyn var jeg også handicap aflaster, og gik bla til ridning med pigen. Et par måneder før jeg holdte fik de en hund :blink::blink::blink:

 

Tog en hgv, men har ikke fået lærerplads som økonomi assistent

(måske min chef havde en lille hvalp med på arbejde, hvis jeg havde en chef)

 

Nu nuller Aslan og jeg rundt, aslan i sin nye have og jeg i flyttekasserne og hundemadlavningen.

 

I fritiden kan jeg godt li at spille online first person shooter game :oops:

der snakker jeg bla med en anden pige/kvinde som har fået en 1 årig hund, samt en mand der har 2 chæfere. Og så er der alle ikke hunde ejerene som jeg jo også snakker med (jeg kan godt li at snakke :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er hjemmegående (pensionist) hos mine hunde, og derfor bruger jeg det meste af min tid med dem.

Jeg håber at kunne begynde at ride igen, da heste også har fyldt meget i mit liv.

Lige nu, er det ellers kæresten der får opmærksomheden, og så har jeg gang i min akvariehobby.

Ellers går tiden, igen med hundene, med besøg hos andre hunde-ejere, så er der tid til både leg og snak.

Så alt i alt, fylder hundene mest i min dagligdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder inden for det danske sundhedsvæsen som aftenvagt. Jeg er så heldig at jeg arbejder 5 vagter i en uge og 2 vagter i den anden uge. Det gør at Oskar er meget lidt alene hjemme. De dage jeg er på arbejde kommer manden hjem en time efter jeg er kørt.

 

Ud over tiden med min hund, arbejde og tiden herinde, så tegner og maler jeg lidt.

 

Jeg holder af at have gode venner på besøg til en hyggelig middag.

 

En god diskution er hellere ikke af vejen. Elsker at diskuterer alt lige fra politik til det mere åndelige.

 

Efter jeg har fået hund, kan jeg ikke undvære mine ture ud i naturen. Elsker at følge med i hvad der sker derude og årstidernes skiften.

 

Om sommeren bor vi en stor del af tiden i vores sommerhus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

sosu hjælper i grenå på 30 timer så det giver mig fritid til alt det sjove bla. kæreste hus have og hund men det er ikke noget med at gå til træning det gør vi det ikke i. vi har været heldig at han er god som han er med få særheder jeg gider ikke alt det der med træning komandoer osv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover at være hundeejer, så er jeg studerende. Jeg læser molekylær biologi på universitetet. Jeg mangler ca.1,5 år før jeg har min kandidatgrad. Og udover det så arbejder jeg ved siden af i en biograf. Jeg sælger billetter og hjælper min chef med forfaldent arbejde, hvis han lige mangler en ekstra hånd. Eks i denne tid hvor han er på ferie... Man skulle være biografdirektør :mrgreen:

 

Jeg vil gerne arbejde mere med hunde. Både indenfor opdræt, men også træning. Derfor er jeg nu igang med instruktøruddannelsen ved beagleklubben. Det er DSS der står for den, og det er DKK's program der trænes efter. Jeg vil dog gerne på flere kurser, eks klikkerinstruktør osv. I den forbindelse har jeg primært kig på hund og trænings uddannelser. Men det bliver ikke før jeg er færdig som kl.1 instruktør, og har sparet lidt penge sammen...

Indenfor avl har jeg indtil videre gennemført beagleklubbens opdrætterseminar her i år og næste år satser jeg på at tage DKK's kursus også.

Link til indlæg
Del på andre sites

God tråd. :5up:

 

Jeg har en kandidatgrad i kommunikation og arbejder lige nu som kommunikationskoordinator for BOS Danmark (en lille velgørende forening, der arbejder for at redde orangutangen og regnskoven - se http://www.orangutang.dk). Jeg har Tyson med på arbejde, og det er bare sååå hyggeligt. :-P

 

Jeg læser mange bøger og går tit i biografen, og så går jeg op i boligindretning (denne interesse er dog nu ved at vige, da hundeinteressen overskygger alt andet :-D). Venner, rejser, gode middage og en cocktail i ny og næ er heller ikke til at kimse af. Jeg har gået til forskellige former for dans i en del år (alt fra funk til afrodans til salsa til standard/latin), men det er ikke blevet til så meget på det seneste...

 

Nu hvor jeg har Tyson, er jeg blevet rigtig glad for gode ture i den friske luft og især skovture o.l., hvor vi rigtig kommer ud i naturen.

 

Lige nu fylder hund, hund, hund næsten alt i min verden, og jeg er meget fortørnet over, at jeg ikke kan få hundebarsel! :megaked: I det hele tager måtte der gerne være mere hund i mit liv, så nu starter jeg som frivillig skribent på hundedates.dk - så kan jeg vel få lidt afløb for mine lyster ad den vej.

 

Jeg savner venner med hund, for ingen af mine venner har hunde eller er for den sags skyld hundeelskere. Heldigvis deler min mor min glæde ved hunde, og hun agerer fast hundesitter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Tak for mange spændende svar - herligt at få stillet nysgerrigheden :mrgreen:

Sjovt, at der er så mange, der på den ene eller anden måde arbejder med mennesker - det ser ud til at være ret gennemgående.

 

Glemte selv at fortælle om min hobby. Det er MODE! :oops: Så er man stemplet - lille hund og mode som hobby :lol:

Det skal dog siges, at jeg interesserer mig for det på et mere seriøst plan end bare at dulle mig op og tømme den nærmeste strøgbutik. Jeg er meget interesseret i historisk mode og kan tidsbestemme et par sko inden for et årti bare ved at se hælen :lol: Min egen mormor syede for hertuginden af Schwerin før 2. verdenskrig og fik senere en modebutik på Lyngby Torv, som hun havde fra 1936 til 1971. Ærgerligt at den lukkede før jeg blev født - til gengæld har jeg været heldig at arve restlageret :mums:

Ellers følger jeg med i de store designeres kollektioner og får selv skrabet lidt sammen - ofte fra ebay. Heldigvis har jeg jo rig lejlighed til at få brugt herlighederne, når jeg har koncerter.

Min favoritting er sko - og jeg har over 200 par :oops: Derfor går jeg ikke op i tøj til hunde - vil hellere købe til mig selv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kandidatgrad i IT, Kommunikation og Organisation - eller dvs. jeg har alle eksaminerne, men mit speciale er endnu ikke færdigtskrevet :damn:

 

Mens jeg forsøgte at skrive speciale har jeg arbejdet som informationschef i butik (da jeg køb tør for SU og derfor måtte tjene til huslejen på anden vis) og derfor var "operation hund" også skrinlagt i en lang periode, da hund og butiksarbejdstider slet slet slet ikke passer sammen....

 

Nu har jeg heldigvis fået "rigtigt" arbejde :blink: pr 1. sep. på trods af det manglende speciale... Så fra 1. sep er jeg forretningsudvikler, der har jeg mulighed for at arbejde hjemmefra og flexe. Min mand arbejder hjemmefra 1-2 gange om ugen og min svoger (som også bor i huset) arbejder på en døgninstution for mentalt handicappede, så han er hjemme . han arbejder so oftest nattevagter, så på den måde håber vi at kunne begrænse Karlas alene hjemme tid mest muligt....

 

Hvor meget hunden kommer til at fylde i mit liv er svært at sige - hun er her jo ikke endnu - men hvis forventningen op til at hun kommer kan bruges som målestok :mrgreen: så bliver det nok en hel del

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik ud af folkeskolen for mange år siden. Gik der i 10 år, og så var det nok.

Jeg har bl.a. været postarbejde, kørt med aviser ( distribution) mad til pensionister og kørt en mælkerute i Vejle/Horsens/Juelsminde området.

har en del kuser inden for tansport og logistik.

Har kørt lastbil en del år med lidt afbræk ind i mellem. Har set en del af Europa, og containerterminalerne i Århus, Hamburg og Bremerhaven kender jeg som min egen bukselomme.

I dec 2004 faldt jeg baglæns ud af lastbilen og knuste mit ene håndled. Går hjemme det meste af tiden men tager ind i mellem en uge eller to med skibscontainere eller kører som anden chauffør til Spanien. Groa er naturligvis med, ellers er hun med Jan. Vores hunde har alle været med ude at køre siden de var 10-12 uger gamle.

 

Jeg bruger meget, alt for meget, af min fritid her inde. Jeg bruger også en masse tid på Groa, hun har haft stress men gennem masser af arbejde med hende samt behandlinger hos dyrlæge har hun det bedre. Nu træner vi en masse sjove ting, hun er nemlig til at få kontakt med. derudover læser jeg en del bøger, laver en hjemmeside og så fotograferer jeg meget. Kan bedst lide at fotografere landskaber og lastbiler og så min lille krøltop.

Er kredsrepræsentant i Pudelklubben, det er et stort arbejde at få en død kreds op at stå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for mange spændende svar - herligt at få stillet nysgerrigheden :mrgreen:

Sjovt, at der er så mange, der på den ene eller anden måde arbejder med mennesker - det ser ud til at være ret gennemgående.

 

Glemte selv at fortælle om min hobby. Det er MODE! :oops: Så er man stemplet - lille hund og mode som hobby :lol:

Det skal dog siges, at jeg interesserer mig for det på et mere seriøst plan end bare at dulle mig op og tømme den nærmeste strøgbutik. Jeg er meget interesseret i historisk mode og kan tidsbestemme et par sko inden for et årti bare ved at se hælen :lol: Min egen mormor syede for hertuginden af Schwerin før 2. verdenskrig og fik senere en modebutik på Lyngby Torv, som hun havde fra 1936 til 1971. Ærgerligt at den lukkede før jeg blev født - til gengæld har jeg været heldig at arve restlageret :mums:

Ellers følger jeg med i de store designeres kollektioner og får selv skrabet lidt sammen - ofte fra ebay. Heldigvis har jeg jo rig lejlighed til at få brugt herlighederne, når jeg har koncerter.

Min favoritting er sko - og jeg har over 200 par :oops: Derfor går jeg ikke op i tøj til hunde - vil hellere købe til mig selv :mrgreen:

 

 

Uh uh uh - må man godt skrive sådan noget?

Jeg er nemlig desværre også noget af en mode-fanatiker ;-) Kan ved gud grød ikke skrue mig ned i en haute-coture kjole..

Men min svaghed er italienske og franske tasker (hvide - og det er eddermame en dum farve at vælge som yndlingen) og sko..

Har skåret ned på mængden af sko, tilgengæld er kvaliteten af dem så dejlig uovertruffen :-D Køber ind i Italien, når pengene er til det!

 

Når du nu siger du kan tidsbestemme en hæl (elsker Ferragamo for sin kilehæl) så kan jeg tilgengæld tidsbestemme OG prissætte gamle møbler ret præcist efterhånden - en eller anden defekt man får når man har arbejdet i et brugtvarehus..

Kan priserne på musselmalet stel på fingerspidserne og har set alle de kongelige figurer der er - næsten ;-)

 

Sikke mange ting vi kan alle sammen :lol:

 

Nå ja - hvis der er nogen som vil bytte med alle jeres fede jobs, så siger I bare til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Uh uh uh - må man godt skrive sådan noget?

Jeg er nemlig desværre også noget af en mode-fanatiker ;-) Kan ved gud grød ikke skrue mig ned i en haute-coture kjole..

Men min svaghed er italienske og franske tasker (hvide - og det er eddermame en dum farve at vælge som yndlingen) og sko..

Har skåret ned på mængden af sko, tilgengæld er kvaliteten af dem så dejlig uovertruffen :-D Køber ind i Italien, når pengene er til det!

 

Når du nu siger du kan tidsbestemme en hæl (elsker Ferragamo for sin kilehæl) så kan jeg tilgengæld tidsbestemme OG prissætte gamle møbler ret præcist efterhånden - en eller anden defekt man får når man har arbejdet i et brugtvarehus..

Kan priserne på musselmalet stel på fingerspidserne og har set alle de kongelige figurer der er - næsten ;-)

 

Sikke mange ting vi kan alle sammen :lol:

 

Nå ja - hvis der er nogen som vil bytte med alle jeres fede jobs, så siger I bare til!

 

Ja, man har sine svagheder - i øjeblikket sværmer jeg for Yves Saint-Laurent sko :lun: Men Louboutin, Miu Miu, Manolo Blahnik og Prada er heller ikke at foragte :mrgreen:

 

Kan godt se problemet med den hvide farve - jeg er selv gået lidt bort fra hvidt, efter jeg fik en brun hund.... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man har sine svagheder - i øjeblikket sværmer jeg for Yves Saint-Laurent sko :lun: Men Louboutin, Miu Miu, Manolo Blahnik og Prada er heller ikke at foragte :mrgreen:

 

Kan godt se problemet med den hvide farve - jeg er selv gået lidt bort fra hvidt, efter jeg fik en brun hund.... :lol:

 

Jeg spilder bare - konsekvent.. Senest ned over en stof Prada.. heldigvis ikke min :lol::mrgreen: Bildte min mor ind at det var hende selv..:oops:

 

Louboutin giver liiiige et par ekstra centimeter ift. Manolo - derfor er han min favorit :mrgreen: Når man er 160, tæller ALT!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Jeg spilder bare - konsekvent.. Senest ned over en stof Prada.. heldigvis ikke min :lol::mrgreen: Bildte min mor ind at det var hende selv..:oops:

 

Louboutin giver liiiige et par ekstra centimeter ift. Manolo - derfor er han min favorit :mrgreen: Når man er 160, tæller ALT!

 

Jeg er kun 156, så du er jo et helt højhus i sammenligning :lol:

Går dog ikke med hæle over 4 inches, og det er både nogle af mine Loubs og Manolos! Ellers er løsningen plateausåler, som bl.a. YSL, Miu Miu og Marni laver en del af :5up:

 

Nå, nu må jeg hellere lade være med at skræmme folk væk med mit sko-ævl :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ææælsker sko - men mit speciale er legetøj :mrgreen: Jeg har arbejdet i branchen i 15 år og elsker elsker elsker legetøj. Kan slet ikke forestille mig ikke at arbejde med legetøj, men det kan jeg jo blive nødt til at lære nu hvor jeg får et "rigtigt" job ....

 

Jeg er så stor legetøjsnørd at jeg trak min mand med i Toys R Us i Paris på vores bryllupsrejse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er uddannet sygeplejerske, men prøver at leve af at male billeder.

 

Imellem de to har jeg haft et lillebitte tøjfirma, mens vi boede i Portugal. Vi eksporterede til 3 faste aftagere i Danmark. Og fandt ud af at mærkevarer rent faktisk er en mærkat i nakken. Et andet firma fra et andet land kan af den samme fabrik købe et parti skjorter af nøjagtig den samme metervare, og ofte det samme design (!) og sælge i et andet land med en anden mærkat i nakken til en helt anden pris!

Måske derfor kan det ikke ses på mig i dag at jeg har haft med tøj at gøre, jeg nægter nemlig at give ret mange penge for mit tøj.

Men jeg kan nu godt li at gøre en god handel på udsalg eller på et udenlandsk marked :5up:

 

Min mand laver tilbygninger til sommerhuse og den slags, og min datter går i 1.g og vil læse japansk.

 

Jeg bruger meget tid sammen med min familie, og selvfølgelig især med min hund, og så bruger jeg alt, alt for meget tid på hunde-forum, for her er så hyggeligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

uh så fine og spændende liv i allesammen har - man bliver jo helt flov over hvor lidt der sker i sit eget her for tiden :oops:

 

Jeg var så uheldig at få ødelagt min ryg pga. for hårdt arbejde (det der med at lytte til min egen krop og stoppe når den sagde fra, det var jeg ikke så god til, og det skulle jo gå galt :cry:) så jeg blev sygemeldt i maj måned og har så stille og roligt arbejdet min ryg op til at blive stærkere til min sagsbehandler sidst i juni sagde at det var på tide jeg blev raskmeldt. Desværre var min ryg ikke helt enig med at jeg var klar til at arbejde igen, så har er nu på kontanthjælp og har derigennem fået vikarjob på schulstad (guuud hvor er det bare verdens kedeligste job:roll:, men jeg kan holde til det so far og ihh hvor er det skønt at arbejde for at få sine penge igen:-))

Jeg venter så på svar fra uddannelsespladser nu, men håber på at alt går som forventet og jeg kan starte min udd. som finansøkonom til august :mrgreen:

 

Min fritid lige pt går med biografture, veninderne og hund, hund, hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...