Hop til indhold

Andre muligheder end halvkvæl?


vinhou
 Share

Recommended Posts

Lille Nelliepigen har et lille og fint hoved - hendes hoved er så lille og fint, at hun uden problemer kan sveske sig ud af sit halsbånd. Jamen, det burde ikke være muligt, hvis halsbåndet sidder som det skal og så videre - men nu vil jeg gerne, at halsbåndet ikke sidder for stramt når hunden er lidt oppe at køre (I ved nok, hvordan halsen bliver lidt "tykkere" i de situationer), og der er kun éen centimeters forskel på Nellies hoved-mål og hals-mål, i afslappet tilstand. Desuden har hun en kort og glat pels, så det er et rent paradis for glideglade halsbånd. :mrgreen:

 

Når jeg så lige har hende ude at tisse ude ved mine forældre gider jeg altså ikke putte en sele på hende. For det meste daffer hun bare ud, snuser i et halvt minuts tid, tisser, og ind igen. Ligeledes hvis vi bare sidder ude på gårdspladsen i det gode vejr, det har jeg typisk bare en snor i hendes halsbånd. De bor på en gård, så verden går ikke under, hvis Nellie slipper fri, men - det er nu træls. Pludselig er halsbåndet smøget af hende - og hun gør det altså ikke med vilje - og så tøffer hun typisk over i deres lille semi-skov, hvor der ligger en masse katte-hømmer, som Nellie gerne vil spise (dét gør hun med vilje!). :stupid:

 

Så tænker jeg, at et halvkvæl burde da være en mulighed... men der er godtnok ikke mange af dem at vælge imellem, jeg synes kun jeg kan finde Hurtta, Hurtta og mere Hurtta, når jeg gerne vil have et halsbånd i stof/nylon eller lignende. Jeg vil ikke bruge kæde og jeg er træt af læder. Nellie skal alligevel have nyt halsbånd nu her (fordi hendes læderhalsbånd er ved at gå op i limningen). Andre muligheder end halvkvæl? Eller skal jeg virkelig stramme halsbåndet noget mere, så det ikke kan komme over hendes lille fine hoved? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Altså jeg ville bare bruge sele... Jeg kan ikke se det skulle være så besværligt at give på hvis man bare bruger selen generelt i stedet for halsbånd... :vedikke: Men jeg er så helle rikke så vild med de der halvkvæl, helkvæl halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad er der galt med Hurtta ? :vedikke:

 

Mjaeh, synes bare ikke de er specielt pæne. :genert:

 

Kattiie - det er mest det, at når jeg putter selen på hende plejer jeg at gå en længere tur med hende, mens snor-i-halsbåndet bare er til korte tisseture eller generel afslapning. Desuden bliver Sascha helt skør i bolden hvis hun ser jeg putter en sele på Nellie. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Mjaeh, synes bare ikke de er specielt pæne. :genert:

 

Kattiie - det er mest det, at når jeg putter selen på hende plejer jeg at gå en længere tur med hende, mens snor-i-halsbåndet bare er til korte tisseture eller generel afslapning. Desuden bliver Sascha helt skør i bolden hvis hun ser jeg putter en sele på Nellie. :oops:

 

Hmm Men er det ikke noget de kan lære? Jeg tænker hvis hun vænner sig til at selen er bare den man skal have på uanset om det er kort eller lang tur, og Sascha kan nok også vænne sig til det. Det vil nok bare være i starten de vil forvente noget mere :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm Men er det ikke noget de kan lære? Jeg tænker hvis hun vænner sig til at selen er bare den man skal have på uanset om det er kort eller lang tur, og Sascha kan nok også vænne sig til det. Det vil nok bare være i starten de vil forvente noget mere :vedikke:

Det kan de nok... de er jo kloge dyr. :blink: Det bliver dog snart mere besværligt da jeg er gravid og snart vil blive besværet af at skulle bøje mig ned. Hmm, det er nok mere mine egne vaner det handler om end hundenes. :engel:

 

Myndehalsbånd... tjaeh, har aldrig set et i virkeligheden. Kunne være man skulle kigge nærmere på dem.

 

Ellers må jeg simpelthen bare købe mig en sele mere til kort-ture, som jeg kan have liggende ude ved mine forældre. Jeg har det med at glemme ting alle vegne. Undtagen hundene, dem husker jeg altid at tage med mig hjem. Ellers ville mine forældre også blive utilfredse. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Det kan de nok... de er jo kloge dyr. :blink: Det bliver dog snart mere besværligt da jeg er gravid og snart vil blive besværet af at skulle bøje mig ned. Hmm, det er nok mere mine egne vaner det handler om end hundenes. :engel:

 

Myndehalsbånd... tjaeh, har aldrig set et i virkeligheden. Kunne være man skulle kigge nærmere på dem.

 

Ellers må jeg simpelthen bare købe mig en sele mere til kort-ture, som jeg kan have liggende ude ved mine forældre. Jeg har det med at glemme ting alle vegne. Undtagen hundene, dem husker jeg altid at tage med mig hjem. Ellers ville mine forældre også blive utilfredse. :mrgreen:

 

Men du skal vel også bøje dig ned for at give halsbånd på :vedikke: Og ja tit er det vores egen vaner hehe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nome halsbånd - ja, sådan et har jeg flere gange overvejet at anskaffe mig. De ser også så bløde og rare ud. Kan være det skulle være nu. :-D

 

Men du skal vel også bøje dig ned for at give halsbånd på :vedikke: Og ja tit er det vores egen vaner hehe :blink:

 

Nøh, mine hunde har praktisk talt altid halsbånd på. Også derfor jeg ikke bryder mig om, at det sidder for stramt. Det er en nødvendighed ved Nellie, for hun kommer ind imellem til at smutte ud ad døren ude ved mine forældre når de går ind/ud med deres hund, og herhjemme flipper hun helt ud, når der kommer gæster - hun flipper kun en smule ud, hvis der kommer en postmand, skraldemand, en hund forbi, folk med barnevogne, hvis der er en bil der holder stille udenfor mit hus - osv. Hun er skør i sit lille hundehoved. :mrgreen:

 

Dertil kommer, at hun én gang er kommet til at hoppe over hegnet. Det var ikke med vilje og hun så helt forvirret ud, men når jeg ved, det kan lade sig gøre, kommer hun ikke ud uden halsbånd (eller opsyn selvfølgelig). Det er lidt lettere med Sascha, hun kan nemmere tulle rundt nøgen uden den store fare for sig selv eller samfundet. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale halsbånd herindefra:

Galgo-Mødestedet

Her fås halvkvæl halsbåndene så de passer til hals og hovedmål og de har super service.

Jeg har godt nok "kun" fået et alm. myndehalsbånd, men det er vi svært tilfredse med :-D

 

Jeg har også købt et par stykker derfra :5up:

 

Jeg synes da der er masser af halvkvæler at vælge imellem. Jeg har selv 5 - 6 forskellige. Der er "Hvalpehalsbånd" (kan fås i alle størrelser i blødt webbing, læder med kæde, kæde med kæde, stof med kæde, stof med stof osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også købt et par stykker derfra :5up:

 

Jeg synes da der er masser af halvkvæler at vælge imellem. Jeg har selv 5 - 6 forskellige. Der er "Hvalpehalsbånd" (kan fås i alle størrelser i blødt webbing, læder med kæde, kæde med kæde, stof med kæde, stof med stof osv.

Helt enig! :-D

 

Jeg selv har et "hvalpehalsbånd" i webbing og et helt i læder uden kæde og især dét, kan hun have på uden at det glider af/over hovedet for det kan justeres så det sidder til og så har det en stop-ring der forhindre kvæl i at stramme helt.

 

Skal se om jeg kan finde et link af den type...

Link til indlæg
Del på andre sites

5. halsbånd fra oven er af samme type som det jeg har til Misja og det ryger ikke af, når hun går rundt med det på uden snor:

 

Det der hedder "Leather Classic Halsbånd med halvkvæl"

 

Læder halsbånd

 

Øj, den ser da også ret smart ud faktisk. :5up:

 

Jeg synes bare der ikke er meget at vælge mellem når man googler halvkvæl, for så kommer der nærmest kun de samme ting frem. Og når jeg så gerne vil undgå kæder og læder, såeh... i virkeligheden er jeg ret vild med læderhalsbånd, jeg synes bare de er besværlige at vedligeholde. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, den ser da også ret smart ud faktisk. :5up:

 

Jeg synes bare der ikke er meget at vælge mellem når man googler halvkvæl, for så kommer der nærmest kun de samme ting frem. Og når jeg så gerne vil undgå kæder og læder, såeh... i virkeligheden er jeg ret vild med læderhalsbånd, jeg synes bare de er besværlige at vedligeholde. :oops:

 

Læder, besværligt at vedligeholde? :genert:

 

Måske jeg bare er for vant til kvalitetsvarer :genert: Har kun læder fra Kenjan og det har holdt, alt sammen. Seler, liner og halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læder, besværligt at vedligeholde? :genert:

 

Måske jeg bare er for vant til kvalitetsvarer :genert: Har kun læder fra Kenjan og det har holdt, alt sammen. Seler, liner og halsbånd.

 

Skal måske lige nævnes, at jeg købte en 9 år gammel hetz-sele, der havde været brugt til BHP eller IPO-arbejde. Den var i fin stand, da jeg fik den, selvom den dog trængte til en rengøring (tror den har været opbevaret i skuet eller sådan noget?). Og det var nu ikke så meget læderet, som det var metalringene :mrgreen:

 

Efter Møffe voksede ud af den, er den så gået i arv til Naja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læder, besværligt at vedligeholde? :genert:

 

Måske jeg bare er for vant til kvalitetsvarer :genert: Har kun læder fra Kenjan og det har holdt, alt sammen. Seler, liner og halsbånd.

Øeh, ja... når hundene hopper rundt i søer og mudder og hvad har vi, så får halsbånd sådan en ikke specielt rar lugt... Bevares, jeg er vant til læderudstyr - altså, fordi jeg har heste, den skulle ikke misforstås, vel - men den ene gang jeg forsøgte at rengøre et læderhalsbånd blev det helt sært og fordrejet. :genert: Set i bakspejlet kunne jeg måske have overvejet at bruge de rigtige rengøringsmidler, men det havde jeg ikke lige herhjemme ved mig selv.

 

Hold da op, hvor er jeg egentlig god til at komme med undskyldninger og at efterrationalisere... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...