Hop til indhold

Hvor mange timer går du med din hund?


Gæst Buddha
 Share

Antal timers gåture dagligt  

92 stemmer

  1. 1. Antal timers gåture dagligt



Recommended Posts

Vi holder pit-stop i intercity-toget så :fornaermet: og ja, har tit barnevognen med, så vi kan komme ind alle vegne :engel:

 

Tror jeg er nede på 3-4 timer så, når du er nøjeregnende!

 

Haha, sorry for min skematiske nøjagtigheds lyster!

 

Men ved godt du vælter meget rundt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har svaret 1-2 timer, men det svinger meget...

 

Nogle dage om ugen kører jeg i skoven eller triller ned i byen og tilbage igen og der kommer vi op på 1,5 times tid bare på formiddagsturen. De dage kommer vi sammenlagt op over de 2 timer, men der sker så til gengæld heller ikke ret meget andet end dét, og et fodersøg eller to.

 

Andre dage kommer hun ud på 2-3 korte tisseture af 15 minutters varighed, så der kan vi ikke engang ramme 1 time. Her bruger vi så til gengæld tid på andre ting, såsom spor, træning, hundeleg osv.

 

Når jeg har hende med mig en hel dag, fx. som onsdag og fredag i denne uge, hvor jeg var på arbejde 12-17 begge dage, får hun sjældent mere end 30 minutter sammenlagt. Hun bruger rigtigt meget energi på "at være" nye steder, der er så meget der skal gennemsnuses, mennesker der skal hilses på og ikke mindst holdes øje med, at hun bare smider sig til at sove så snart vi kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

så laver vi tilgengæld så mange andre aktive ting.

 

Ingen kritik, men jeg tror (håber) fysisk udholdenhed også kan give større koncentration og udholdenhed mentalt - ved ikke om jeg er på fuldstændigt vildspor.

 

Petrine har fx store problemer med udholdenheden til agility, både træning og konkurrencer, synes hun bliver vildt hurtigt flad, så satser på lidt fysisk træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad godt, vi ikke behøvede vandre Køge tynd, men så skal jeg skrue gevaldigt ned for maden.. Og jeg synes helt ærligt at 200 gram kød til 26 kg hund er for lidt..

 

Synes nu ikke Luna er i speciel god kondi, selvom vi går så meget

 

Satser på at svømning hjælper.. Og der bliver skruet lidt ned for gåturene, når vi begynder at svømme, for så gør vi det istedet for, og så kan vi cykle hjem (Luna i traileren)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen kritik, men jeg tror (håber) fysisk udholdenhed også kan give større koncentration og udholdenhed mentalt - ved ikke om jeg er på fuldstændigt vildspor.

 

Petrine har fx store problemer med udholdenheden til agility, både træning og konkurrencer, synes hun bliver vildt hurtigt flad, så satser på lidt fysisk træning.

 

Det tror jeg du har helt re i! At fysisk udholdenhed også giver mental udholdenhed.

Men jeg træner så bare fysisk udholdenhed på andre måder. Eks. ved at have hundene med på ridetur, løbe med dem, svømme med dem eller træne med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad godt, vi ikke behøvede vandre Køge tynd, men så skal jeg skrue gevaldigt ned for maden.. Og jeg synes helt ærligt at 200 gram kød til 26 kg hund er for lidt..

 

Synes nu ikke Luna er i speciel god kondi, selvom vi går så meget

 

Satser på at svømning hjælper.. Og der bliver skruet lidt ned for gåturene, når vi begynder at svømme, for så gør vi det istedet for, og så kan vi cykle hjem (Luna i traileren)..

 

Hvis det er forbrændingen der betyder så meget for hendes velbefindende, har du så overvejet at undersøge hvordan hunden forbrænder bedst? Altså personligt aner jeg intet om det, men mennesker forbrænder jo kcal bedre ved nogle former for motion end andre. Så jeg tænker at man måske kan finde en motionsform eller et tempo, der giver ekstra godt på kcal-kontoen, så hun kan nyde lidt ekstra mad;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er forbrændingen der betyder så meget for hendes velbefindende, har du så overvejet at undersøge hvordan hunden forbrænder bedst? Altså personligt aner jeg intet om det, men mennesker forbrænder jo kcal bedre ved nogle former for motion end andre. Så jeg tænker at man måske kan finde en motionsform eller et tempo, der giver ekstra godt på kcal-kontoen, så hun kan nyde lidt ekstra mad;-)

 

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe det an:oops: Og har ikke en kreativ tanke i kroppen:oops:. Men det er da en eminent ide:-D Har du nogle ideer? Så tager jeg gerne imod dem med kyshånd:-D

 

Gerne noget, der evt også kunne bygge noget muskel på hendes bagpart:-D

 

Jeg ville jo rigtig gerne løbe med hende, men jeg må ikke (har væske i mit højre knæ:???:) og hun bryder sig ikke om cyklen (hvilket min massør også siger, kun giver korte muskler, ikke de lange "gode" muskler)

 

Mit bud ville egentlig være svømning/waterwalk, men det er stadig lidt for koldt til at smide hende i vandet på stranden i 10-15-30 minutter, tror jeg. Hun har jo nogle dumme led, så jo varmere vand des bedre..:???:

 

Luna løber ikke af sig selv, men skal "gåes med". At hente pinde og bolde er noget, JEG kan gøre, når nu jeg ikke kan finde ud af at holde fast på dem.

 

Hun er meget doven og ydermere har vi en "navlestreng", der dog er ved at blive lidt længere end de 10 meter, den har været på. Så selv i vandet skal jeg med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe det an:oops: Og har ikke en kreativ tanke i kroppen:oops:. Men det er da en eminent ide:-D Har du nogle ideer? Så tager jeg gerne imod dem med kyshånd:-D

 

Gerne noget, der evt også kunne bygge noget muskel på hendes bagpart:-D

 

Jeg ville jo rigtig gerne løbe med hende, men jeg må ikke (har væske i mit højre knæ:???:) og hun bryder sig ikke om cyklen (hvilket min massør også siger, kun giver korte muskler, ikke de lange "gode" muskler)

 

Mit bud ville egentlig være svømning/waterwalk, men det er stadig lidt for koldt til at smide hende i vandet på stranden i 10-15-30 minutter, tror jeg. Hun har jo nogle dumme led, så jo varmere vand des bedre..:???:

 

Luna løber ikke af sig selv, men skal "gåes med". At hente pinde og bolde er noget, JEG kan gøre, når nu jeg ikke kan finde ud af at holde fast på dem.

 

Hun er meget doven og ydermere har vi en "navlestreng", der dog er ved at blive lidt længere end de 10 meter, den har været på. Så selv i vandet skal jeg med..

 

Altså jeg ved ikke ret meget om det, men hvis man skal sammenligne med mennesker, så forbrænder en halv times løb jo noget mere end en times gåtur. Så derfor tænker jeg at puls og åndedræt måske har en påvirkning på selve forbrændingen?

Jeg må lige google det senere og se om jeg kan finde noget. Det er lidt træls at hun ikke vil løbe ved cyklen. For der kan man jo netop få lidt tempo på. Hvorfor mener hende massøren at cykling kun giver korte muskler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ahhh Jeanette *pling* :idea:

 

Kan du få en af dine veninder eller mor til at cykle med Luna - for så cykler DU i forvejen og er "haren" som Luna skal løbe efter?? Dét må da få fut i hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg ved ikke ret meget om det, men hvis man skal sammenligne med mennesker, så forbrænder en halv times løb jo noget mere end en times gåtur. Så derfor tænker jeg at puls og åndedræt måske har en påvirkning på selve forbrændingen?

Jeg må lige google det senere og se om jeg kan finde noget. Det er lidt træls at hun ikke vil løbe ved cyklen. For der kan man jo netop få lidt tempo på. Hvorfor mener hende massøren at cykling kun giver korte muskler?

 

Jeg kan ikke huske det:oops: Men det er noget med at man kan træne muskler så de er store og runde og korte (:vedikke:), eller man kan træne dem lange og bløde.. Og så er det noget med at hunden finder en bestemt rytme, der ikke belaster, at løbe i (ved siden af cykel osv) og dermed ikke bruger sig optimalt. Men skåner sig selv bedst muligt.

 

Men jo, hun ville sikkert have godt af at få pulsen op. Sidst vi var i svømmehal fik hun vest på, fordi det var så længe siden sidst, og der var hun jo forpustet og med tungen hængede helt ude, efter 5 minutter.. Det oplever vi jo aldrig på gåturene..

 

Altså jeg skulle jo nok kunne få hende til det, hvis jeg har noget godt guf med.. Hun kan godt løbe ved siden af, men hun ligner en, der har fået tæsk, hver gang:roll:

 

Og SÅ træder pylregenet i gang hos moaren:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh Jeanette *pling* :idea:

 

Kan du få en af dine veninder eller mor til at cykle med Luna - for så cykler DU i forvejen og er "haren" som Luna skal løbe efter?? Dét må da få fut i hende.

 

Det burde det ja, men nej jeg har ingen til at hjælpe mig.. Slet ikke nu, hvor have-arbejdet skal i gang.. Så er min mor optaget:???: (altså pt er de jo så i Skotland:mrgreen:) Mine veninder bor ikke i nærheden.. de bor inde mod byen alle sammen..

 

Men det burde ihvertfald kunne få hende i omdrejninger :-D

 

Men jeg kunne jo prøve med en frikadelle eller 2:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det burde det ja, men nej jeg har ingen til at hjælpe mig.. Slet ikke nu, hvor have-arbejdet skal i gang.. Så er min mor optaget:???: (altså pt er de jo så i Skotland:mrgreen:) Mine veninder bor ikke i nærheden.. de bor inde mod byen alle sammen..

 

Men det burde ihvertfald kunne få hende i omdrejninger :-D

 

Men jeg kunne jo prøve med en frikadelle eller 2:lol::lol:

 

Kan du ikke trække cyklen ind til dine veninder eller lignende? Eller bor de sådan 10 km væk fra dig?

 

Tror altså bare du må sige, du SKAL. Sammen med frikadellen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke trække cyklen ind til dine veninder eller lignende? Eller bor de sådan 10 km væk fra dig?

 

Tror altså bare du må sige, du SKAL. Sammen med frikadellen :mrgreen:

 

Meget mere end 10:cry:

 

Ja, det er det jeg må.. Hvor længe ville I cykle her i starten 5 minutter? 10 minutter? Evt cykle 5 og gå 5 og gøre det 2-3 gange?

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget mere end 10:cry:

 

Ja, det er det jeg må.. Hvor længe ville I cykle her i starten 5 minutter? 10 minutter? Evt cykle 5 og gå 5 og gøre det 2-3 gange?

 

Intervaltræning med 5 minutter cykling og 5 minutters gang lyder fornuftigt. Hvad er hendes yndlingsbeskæftigelse på gåturen? For så kan det jo være 5 minutters cykling og så 5 minutter med det sjoveste i verden.

 

Jeg tror den beskrivelse fra svømmehallen er ret god. Altså du kan se, at hun får pulsen op og begynder at halse.

 

Måske hvis du kan finde nogle bakker eller noget kuperet terræn, ville det også være godt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Intervaltræning med 5 minutter cykling og 5 minutters gang lyder fornuftigt. Hvad er hendes yndlingsbeskæftigelse på gåturen? For så kan det jo være 5 minutters cykling og så 5 minutter med det sjoveste i verden.

 

Jeg tror den beskrivelse fra svømmehallen er ret god. Altså du kan se, at hun får pulsen op og begynder at halse.

 

Måske hvis du kan finde nogle bakker eller noget kuperet terræn, ville det også være godt?

 

Det ville være kanon for Luna, men jeg kan ikke gå op af bakker flere gange med mine knæ:oops:

 

Luna's yndlingsting er mad:genert: Hun er en rigtig førstegangs hund, hvor man laver en masse fejl:genert: Ruskeleg er badrk.. medmindre hun selv tilbyder det en sjælden gang. Lege med mig, kan vi heller ikke finde ud af:genert:

 

Vi laver aldrig rigtig noget på gåturene andet end at gå..:genert:

 

MEN jeg kunne jo lave et lille fodersøg? så kommer hendes puls også ned igen? Eller er det for dumt? Især hvis hun skal ud og cykle 5 minutter igen:hmm:

 

Kunne tage hendes yndlingspivedyr med og få hende til at løbe lidt efter det.. Det vil hun for det meste godt en gang eller 2. Det er sådan et, der er gemt væk til hverdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville være kanon for Luna, men jeg kan ikke gå op af bakker flere gange med mine knæ:oops:

 

Luna's yndlingsting er mad:genert: Hun er en rigtig førstegangs hund, hvor man laver en masse fejl:genert: Ruskeleg er badrk.. medmindre hun selv tilbyder det en sjælden gang. Lege med mig, kan vi heller ikke finde ud af:genert:

 

Vi laver aldrig rigtig noget på gåturene andet end at gå..:genert:

 

MEN jeg kunne jo lave et lille fodersøg? så kommer hendes puls også ned igen? Eller er det for dumt? Især hvis hun skal ud og cykle 5 minutter igen:hmm:

 

Kunne tage hendes yndlingspivedyr med og få hende til at løbe lidt efter det.. Det vil hun for det meste godt en gang eller 2. Det er sådan et, der er gemt væk til hverdag.

 

Jeg synes bestemt det er en god idé med fodersøg. For hvis hun synes det er fedt, så bliver det jo også fedt at cykle. Fordi cykling = fodersøg.

 

Og hvis hun nu bliver sej til at cykle - jamen så kan I jo sagtens klare bakkerne sammen (bare du har nok gear på cyklen... );-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt det er en god idé med fodersøg. For hvis hun synes det er fedt, så bliver det jo også fedt at cykle. Fordi cykling = fodersøg.

 

Og hvis hun nu bliver sej til at cykle - jamen så kan I jo sagtens klare bakkerne sammen (bare du har nok gear på cyklen... );-)

 

Ork ja, vi bliver så seje.. Men hvis vi så siger 2x5 minutter cykling (med indlagt fodersøg) og så hver 2. dag?

 

Og så regner jeg med at vi om en måneds tid kan begynde at svømme

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork ja, vi bliver så seje.. Men hvis vi så siger 2x5 minutter cykling (med indlagt fodersøg) og så hver 2. dag?

 

Og så regner jeg med at vi om en måneds tid kan begynde at svømme

 

Ja, det lyder fornuftigt. Og så måske lave en plan. Sådan at første uge hedder 2 gange 2x5 minutters cykling. Næste uge 2x7 minutter osv. For jeg tænker at en halv time i jævnt tempo kan hun sagtens komme op på.

Bare sørg for at hun holder et jævnt tempo og traver. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder fornuftigt. Og så måske lave en plan. Sådan at første uge hedder 2 gange 2x5 minutters cykling. Næste uge 2x7 minutter osv. For jeg tænker at en halv time i jævnt tempo kan hun sagtens komme op på.

Bare sørg for at hun holder et jævnt tempo og traver. :-D

 

Det er en plan:5up::-D

 

Og jep trav:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret 1-2 timer, men det varierer meget. I torsdags var vi af sted i 4½ timer i træk med indlagt agility i en time, og ca 10 km. cyklen og en 2-3 km gang.

Så i fredags skete der derfor ikke rigtig noget, udover en kort luftetur på en lille halv time, og derudover var hun i haven.

Jeg var virkelig træt i fredags, og orkede ikke det store. Sådan nogle dage skal der være plads til, og jeg gider ikke have en hund der render rundt på væggene, fordi den forventer at skulle aktiveres eller gå i timevis hver dag.

Jeg vil gerne have lov at være træt eller syg en dag, og så have en hund der kan indordne sig efter det.

Derfor har jeg ikke rigtig nogle faste rutiner mht gåture og aktivering, og Gracie forventer af den grund heller ikke noget, men slapper af indenfor, eller tuller rundt i haven, når døren derud til står åben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lusen

Ved ik hva jeg skal svare, der er dage hvor vi slet ikke går tur, men hvor de er med i marken, skoven og stalden.

De dage er de faktisk mere trætte og tilfredse end de dage hvor vi bare tuller i snor i et par timer.

 

Idag har de været med alle sammen siden kl.07 og til 12. Så igen fra 13 til 16.15. og lige nu ligger de rundt omkring og gidder ikke engang løfte hovedet hvis jeg rejser mig.

Omkring kl.19. går vi ud igen i et par timer, folden skal tjekkes og hestene flyttes... så der er de også med igen.

Jeg tror at mine er aktive i ca.6-8 timer om dagen sammen med os, også til hverdag.

Speciel aktivering "kun" for dem er nok ikke mere end 2 timer om dagen. (spil, leg, søg,osv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...