Hop til indhold

Hvor mange timer går du med din hund?


Gæst Buddha
 Share

Antal timers gåture dagligt  

92 stemmer

  1. 1. Antal timers gåture dagligt



Recommended Posts

Gæst Buddha

Sådan gennemsnitlig, hvor mange timer sammenlagt på en dag? Gælder ikke så meget hvalpe..

 

Kommer afstemning om et øjeblik.

 

Vi går nok omkring 4 timer i snit, men jævnligt mere, og nogle gange føles det som om man ikke laver andet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har svaret 1-2 timer. Han får 3 daglige gåture af minimum ½ times varighed. Så kan der selvfølgelig komme længere ture i weekenderne eller bare hvis humøret og tiden er til det, men minimum 1½ time :-D

 

Jeg er dybt imponeret over de 4 timer :shock: skipper ville vist gå i strejke hvis han boede hos jer :lol:

:shock: Ok men i har også have som han kan rende rundt i..

Men havde godt på fornemmelsen at Motor var forkælet. Og så at han bare er i alt for god form.

 

Det er nu ikke hård march fremad, vi kan sagtens bare hænge ud et sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nede på, med alle ture inc. på en dag, 2-3 timer minus ca. 1 gang om ugen, der er det 1-2 timer.

 

Da Misja var en ung vårhare der krævede mere, var det 3-5 timer i gennemsnit, lidt afhængig af årstid og på hvor mange gange på en uge vi var ude at cykle.

 

God pointe, Motors ture er helt sikkert også skruet op fordi det er for varmt til seriøse løbeture..

Link til indlæg
Del på andre sites

På almindelige hverdage bliver det til lige omkring 1 time, så har svaret 0-1 time. I weekenderne er det længere og også nogle gange i hverdagene, men oftest stadig under 2 timer (når træning ikke tælles med).

 

Jeg ved ikke hvordan jeg ville kunne få 4 timers gåtur til at passe med fuldtidsjob + godt 1 times kørsel, så længe døgnet kun har 24 timer, og jeg også skal have lidt at spise og noget søvn :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op BUddha, Cooper vil meget gerne bo hos dig :engel:

 

Han får mellem 1-2 timer dagligt. Han får nogle gange mere, når det er weekender osv. ellers fridage. Han vil helt sikkert gerne have mere, og det arbejder vi på, men det skal jo også passe sammen, så han også kan få det tilsvarende til vinter.

Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: jeg vil ikke lige "ødelægge" afstemningen lige pt, for der er det NUL :mrgreen:

 

Men normalt er det vel omkring 1½ time og mere i weekenderne, hvor det godt kan blive det dobbelte :5up: Og så forøvrigt så går Sookie generelt længere end Alto, for han giiiider ikke gå med på mine lange turer :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

På almindelige hverdage bliver det til lige omkring 1 time, så har svaret 0-1 time. I weekenderne er det længere og også nogle gange i hverdagene, men oftest stadig under 2 timer (når træning ikke tælles med).

 

Jeg ved ikke hvordan jeg ville kunne få 4 timers gåtur til at passe med fuldtidsjob + godt 1 times kørsel, så længe døgnet kun har 24 timer, og jeg også skal have lidt at spise og noget søvn :cool:

 

Vi er jo 2 mennesker, og jeg har deltidsjob. Men tror da jeg måske lige skulle få skruet lidt ned igen, synes bare altid vi ender med at havne vildt langt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi går 2-3 timer rimeligt fast hver dag, og faktisk aldrig under to. en halv time morgen og aften, som bare er en trissetur, men alligevel ikke kan blive kortere (jeg fatter altså ikke dem, der kan gå ud 5 minutter med hunden :vedikke: halfdan ville ikke engang nå ud af porten!)

 

og så går vi en eftermiddagstur på mindst (og som regel) en times tid, men også nogle gange om ugen 2 timer, hvis vejret er godt, eller vi tager på udflugt, eller jeg synes, at jeg trænger til at røre mig lidt :mrgreen: eftermiddagsturene er i øvrigt som regel en kombi af gå og en hel masse leg/snusen/hængen ud, så det er sjældent mere end 5 km.

 

jeg er en pivdoven og talentløs hundeejer på mange måder, men turene, dem elsker jeg :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har svaret 0-1 time - men det er vist ½-2 timer.

Lumi plejer at komme ned at tisse om morgenen og om aftenen og så en lang tur om eftermiddagen. Eller...alt er relativt...Motor vil nok synes turen er kort.. :lol: Men eftermiddagsturen er på 45-60 minutter. Om sommeren bliver det ofte 1-1½ times tur, fordi jeg joiner kaffe-kageholdet i Søndermarken. Lumi elsker deres hunde og så får jeg en kop te med de gamle damer...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det passer ind I jeres hverdag, og Motor er glad for det, er der vel ingen grund til at skrue ned for det?

Altså - jeg kan godt blive lidt øm i benene hehe. I dag var vi ude 4 timer i streg.

Og der kommer jo hvalp om to måneder, så nok hellere skrue lidt ned nu, så han ikke tænker det er dens skyld?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret 2 - 3 timer, fordi det nok er mest typisk, men så er der også dage, hvor vi går 4 -5 timer med stop undervejs, hvor vi slapper af og får lidt forsyninger, inden vi går videre.

 

Hun får 3-4 ture, hvoraf de korte er ca 20 min, og så en rigtig lang, ofte midt på dagen eller om aftenen.

 

Vi går dog nok kortere tid i vinterperioderne, til gengæld går vi hurtigere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt 2-3 timer pr. dag.

 

Når jeg skal arbejde er det en tissetur på ca 20 minutter både morgen og aften og så den lange tur om eftermiddagen. Har jeg fri, så nyder jeg at tage den lange tur om morgenen, hvor alt er så stille herude :-)

 

Jer der bruger mere end 3 timer om dagen på gåture, får jeres hunde speciel foder eller får de bare lidt ekstra eller...? Undskyld hvis det ikke passer til trådens emne, men jeg er nysgerrig :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret 1-2 timer, men det bliver til mere i weekenden.

 

Vi går det samme, om det er vinter eller sommer - begge hunde elsker sne og især Bamse elsker kulde :mrgreen:

 

Lige for tiden er de ikke meget indendørs - har jo hundelem - Nana ligger midt på gårdspladsen i solen og Bamse graver sig et hul og ligger i skyggen :lol:

 

Vi er også en del i haven for tiden, hvor Nana graver huller og Bamse og jeg kaster pind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er stort set ude det meste af dagen sammen - hvad man skal kalde gåtur eller bare være i skoven eller ved vandet, er svært at sige- Faktisk tager jeg ham i snor for at begrænse at han løber for meget, da han stadig er unghund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt 2-3 timer pr. dag.

 

Når jeg skal arbejde er det en tissetur på ca 20 minutter både morgen og aften og så den lange tur om eftermiddagen. Har jeg fri, så nyder jeg at tage den lange tur om morgenen, hvor alt er så stille herude :-)

 

Jer der bruger mere end 3 timer om dagen på gåture, får jeres hunde speciel foder eller får de bare lidt ekstra eller...? Undskyld hvis det ikke passer til trådens emne, men jeg er nysgerrig :genert:

 

nu er vi ikke nogen af dem der går særligt langt, men faktisk har jeg overvejet, om det kunne være en idé at give en eller anden form for high performance-foder, selv om vi ikke er sportsfolk, fordi min hund er så aktiv, og fordi han konsekvent er til den tynde side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...