Hop til indhold

Hvor mange timer går du med din hund?


Gæst Buddha
 Share

Antal timers gåture dagligt  

92 stemmer

  1. 1. Antal timers gåture dagligt



Recommended Posts

Jeanette H: Jeg cykler også lidt med Cooper og det giver en super motion :5up:

 

Jeg vil dog ikke anbefale fodersøg i forbindelse med cykling, alene pga. mavedrejning. Det turde jeg simpelthen ikke :oops:

 

Nej, det var også lidt det jeg tænkte.. Tror jeg nupper pivedyret med istedet for:-D

 

Vi har lige været ude hos min mor og fodre kat. Der kom bare en kæmpebyge da vi gik hjemad og jeg løb vel 1-1½ km, årh Luna elskede det:lun: Hun løb bare i fint trav:lun: Fandens også at jeg har så dårlige knæ:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej, det var også lidt det jeg tænkte.. Tror jeg nupper pivedyret med istedet for:-D

 

Vi har lige været ude hos min mor og fodre kat. Der kom bare en kæmpebyge da vi gik hjemad og jeg løb vel 1-1½ km, årh Luna elskede det:lun: Hun løb bare i fint trav:lun: Fandens også at jeg har så dårlige knæ:???:

 

Åh det er da bare træls.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret 1-2 timer, men det varierer meget. I torsdags var vi af sted i 4½ timer i træk med indlagt agility i en time, og ca 10 km. cyklen og en 2-3 km gang.

Så i fredags skete der derfor ikke rigtig noget, udover en kort luftetur på en lille halv time, og derudover var hun i haven.

Jeg var virkelig træt i fredags, og orkede ikke det store. Sådan nogle dage skal der være plads til, og jeg gider ikke have en hund der render rundt på væggene, fordi den forventer at skulle aktiveres eller gå i timevis hver dag.

Jeg vil gerne have lov at være træt eller syg en dag, og så have en hund der kan indordne sig efter det.

Derfor har jeg ikke rigtig nogle faste rutiner mht gåture og aktivering, og Gracie forventer af den grund heller ikke noget, men slapper af indenfor, eller tuller rundt i haven, når døren derud til står åben.

 

Det beskriver nok meget godt mit forhold til aktivering og gåture. Mine hunde skal affinde sig med en dag eller to i haven, hvis det er nødvendigt. Der er enorm forskel på hvor meget mine hunde laver. Lige fra en dag med 1½ time på får (hvilket er meget, meget hårdt) til en dag med hygge i haven. Og de skal kunne håndtere det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det beskriver nok meget godt mit forhold til aktivering og gåture. Mine hunde skal affinde sig med en dag eller to i haven, hvis det er nødvendigt. Der er enorm forskel på hvor meget mine hunde laver. Lige fra en dag med 1½ time på får (hvilket er meget, meget hårdt) til en dag med hygge i haven. Og de skal kunne håndtere det hele.

 

Det samme her.

For mig er det vigtigt at hundene kan klare en slappedag indimellem.

 

Det er også vigtigt for mig at det er mig der bestemmer hvornår vi skal ud og gå. Hvis hundene skal tisse kommer de selvfølgelig ud, men jeg gider ikke blive vækket om morgenen af en hund der vil ud, bare fordi vi plejer at gå på det tidspunkt.

Det samme når jeg kommer hjem fra arbejde, så er det heller ikke altid jeg går med dem med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme her.

For mig er det vigtigt at hundene kan klare en slappedag indimellem.

 

Det er også vigtigt for mig at det er mig der bestemmer hvornår vi skal ud og gå. Hvis hundene skal tisse kommer de selvfølgelig ud, men jeg gider ikke blive vækket om morgenen af en hund der vil ud, bare fordi vi plejer at gå på det tidspunkt.

Det samme når jeg kommer hjem fra arbejde, så er det heller ikke altid jeg går med dem med det samme.

 

Nej, det er helt rigtigt. Sådan har jeg det også. Jeg vil sgu sove til klokken 8 om søndagen hvis jeg har lyst. Også selvom jeg plejer at stå op halv 7. Så bliver jeg altså mildest talt ikke ret rar, hvis jeg bliver vækket af en hyperaktiv hund :blink: (og det går så ud over min kæreste...:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er helt rigtigt. Sådan har jeg det også. Jeg vil sgu sove til klokken 8 om søndagen hvis jeg har lyst. Også selvom jeg plejer at stå op halv 7. Så bliver jeg altså mildest talt ikke ret rar, hvis jeg bliver vækket af en hyperaktiv hund :blink: (og det går så ud over min kæreste...:oops:)

 

Når Anton engang imellem vågner for tidligt, så kan han heldigvis overtales til at sove lidt længere, hvis jeg løfter dynen, så han kan komme med ind under den :klap:Jeg er nemlig heller ikke god til at blive vækket for tidligt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme her.

For mig er det vigtigt at hundene kan klare en slappedag indimellem.

 

Det er også vigtigt for mig at det er mig der bestemmer hvornår vi skal ud og gå. Hvis hundene skal tisse kommer de selvfølgelig ud, men jeg gider ikke blive vækket om morgenen af en hund der vil ud, bare fordi vi plejer at gå på det tidspunkt.

Det samme når jeg kommer hjem fra arbejde, så er det heller ikke altid jeg går med dem med det samme.

 

Præcist!

Der var faktisk en periode hvor Gracie 'plagede' mig for at komme ud at gå, når jeg kom hjem uanset om jeg havde været på arbejde eller ude at handle.. Dvs. hun vandrede meget rundt, og kom og duttede til mig hele tiden, og det selvom hun havde været i haven.

Det var så fordi hun var blevet vant til at komme ud og gå hver gang jeg kom hjem fra arbejde.

Det var så noet jeg selv havde lært hende, og hun forventede det. Det tog noget tid, hvor jeg konsekvent lod være med at gå med hende, når jeg kom hjem, og ignorerede hendes puffen og bad hende lægge sig.

Det gør at jeg nu bare kan gå med hende når og hvis det passer mig, for hun forventer ikke at skulle noget på bestemte tidspunkter.

Indimellem går vi morgentur, men som regel kommer hun bare i haven.

Nogen gange går vi tur når jeg kommer hjem fra arbejde, hvis jeg har lyst og det passer bedst ind i planlægningen af min dag. Andre gange sidder jeg bare og slapper af, venter på vejret bliver bedre eller kl bliver 17-17.30, hvor jeg kan møde andre hunde hundefolk i hundeskoven.

Træning bliver som regel indlagt på gåturene, eller indenfor om aftenen.

Er jeg syg og dårlig, sover Gracie også gerne med mig næsten hele dagen

 

Sådan er det at være hund hos en single som mig.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme her.

For mig er det vigtigt at hundene kan klare en slappedag indimellem.

 

Det er også vigtigt for mig at det er mig der bestemmer hvornår vi skal ud og gå. Hvis hundene skal tisse kommer de selvfølgelig ud, men jeg gider ikke blive vækket om morgenen af en hund der vil ud, bare fordi vi plejer at gå på det tidspunkt.

Det samme når jeg kommer hjem fra arbejde, så er det heller ikke altid jeg går med dem med det samme.

Jeg har det helt på samme vis med det hele (bortset fra at jeg ikke kommer hjem fra et arbejde, men hjem kommer jeg jo :mrgreen: ), Misja kan også klare 3 hvile dage eller mere for det hænder at jeg har meget migrene eller at nerven i lænden sidder i klemme og det kan tage noget tid før jeg bliver mobil igen.

 

Jeg har ikke have så på sådanne dage må hun bare nøjes med tisse ture og måske, hvis jeg er heldig, en der kan komme og lufte ½-times tid.

 

Derud over insistere jeg på 1-2 hvile dage om ugen, de kan så falde forskelliget men det bliver når jeg synes at hun (eller jeg :engel:) trænger.

 

"Mere vil have mere", men det er ikke nødvendigvis et reelt behov hos hundene, det kan lige så godt være noget vi bare har vænnet dem til fordi vi har behov ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sjovt, min vågner som regel halv seks, jeg kan altid hører ham på trapperne-når han styrter op for at sige gomorgen. Jeg bliver da glad. Men hvornår vi kommer ud af døren er forskelligt- idag er det føørst om en halv times tid- men så ligger han bare uden for og gør noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sjovt, min vågner som regel halv seks, jeg kan altid hører ham på trapperne-når han styrter op for at sige gomorgen. Jeg bliver da glad. Men hvornår vi kommer ud af døren er forskelligt- idag er det føørst om en halv times tid- men så ligger han bare uden for og gør noget andet.

 

Jeg bliver også lykkelig, når Otto lige ligger hovedet på min mave eller springer op og giver mig et smækkys - men så må han også godt sove igen! v;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

"Mere vil have mere", men det er ikke nødvendigvis et reelt behov hos hundene, det kan lige så godt være noget vi bare har vænnet dem til fordi vi har behov ;-)

Der tror jeg du rammer hovedet på sømmet ;-)

 

Jeg tænker tit og ofte netop dét, når jeg ser/hører/læser om folk hvis lille selskabshund nærmest får mere motion (og aktivering) på én dag, end min hund får på en hel uge :vedikke:

 

Det er også vigtigt for mig at det er mig der bestemmer hvornår vi skal ud og gå. Hvis hundene skal tisse kommer de selvfølgelig ud, men jeg gider ikke blive vækket om morgenen af en hund der vil ud, bare fordi vi plejer at gå på det tidspunkt.

Det samme når jeg kommer hjem fra arbejde, så er det heller ikke altid jeg går med dem med det samme.

Jeg har det på samme måde, og Asta'en har fanget den ret hurtigt. Hun ligger og slumrer ved mine fødder indtil jeg står op, og det er ligemeget om jeg sover til 07 eller 12.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det beskriver nok meget godt mit forhold til aktivering og gåture. Mine hunde skal affinde sig med en dag eller to i haven, hvis det er nødvendigt. Der er enorm forskel på hvor meget mine hunde laver. Lige fra en dag med 1½ time på får (hvilket er meget, meget hårdt) til en dag med hygge i haven. Og de skal kunne håndtere det hele.

 

Tror nu ikke evnen til slapperdag har noget med aktivitetsniveauet generelt at gøre, var syg og doven i henved 3 uger, noget af tiden lå vi alle sammen bare i sengen i dagesvis og stod kun op for at tisse, ingen virkede utilfredse af den grund.

 

Ingen her i huset står frivilligt op før kl 10!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg tror på det der "Mere vil have mere". Det er ihvertfald ikke gældende herhjemme.

 

Jeg kan ikke mærke forskel på om Luna får sin lange gåtur på 2 timer eller ej. Og det har jeg aldrig kunne. Jo hun er mere træt selvfølgelig, men hun har aldrig rendt på væggene..

 

Så det tror jeg er individuelt fra hund til hund

 

Som sagt går vi langt fordi jeg vil holde hende nede i vægt, og fordi det egentlig er hyggeligt at være på gåtur:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

ahdh hundene tror jeg mere handler om mentaloverstimulering- at man hele tiden helikopterservicerer sin hund- det at den følger naturligt med-afslappet og roligt, skaber en veltilpasset glad og tryg hund, der lever i et smørhul-:vuf:.

Link til indlæg
Del på andre sites

10-20 minutter om morgenen

1 time til 1,5 time efter job

en 30 minutter om aftenen.

 

Herudover er han med på job - og lige nu ligger han heruden for i gårdhaven og nyder det i bilen med bagklappen åben og en sporline

 

Hugo er lidt svær at måle på, for han kan ikke være alene hjemme - endnu

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Altså jeg er kommet for sent på job et par gange fordi Motor sov over sig :oops: Normalt vækker han os, og så lægger han sig 20-30 min mere, og så har vi fået vores kaffe og er klar til at gå. Det er da ret smart :-D

 

Og synes sagtens Motor kan være glad, hvis han en dag har fået nogle korte ture, han kravler ikke rundt på væggene bare fordi han ikke har fået 4 timer, så synes ikke umiddelbart mere vil have mere hjemme ved os. Men han elsker da helt sikkert gåture, og jeg elsker ture jeg ikke helt ved hvor ender.. og så ender de bare med at blive lidt lange.

 

I weekender vågner Motor og Anders ligesom i hverdagene, Anders kan tit ikke falde i søvn igen, så er det hans tur, så gør de som i hverdagene. Hvis det er mig der skal gå med hunden, så siger jeg sov videre, og så sover Motor videre til kl. 10-11 :banan: Fantastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er vidst mere mig end hunden der gerne vil gå rigtig langt og længe :engel:

I dag har vi været ud og gå 15 min (er dårlig) og resten af dagen har hun ligget under dynen hos mig og snork-boblet, så er ikke i tvivl om hun ikke har noget i mod en slapper engang imellem.

Undrer mig bare over hun kan sove fra igår ca 22.00-09.00 imorges. Så var hun vågen, men lå på sin pude mens jeg spiste morgenmad. Ud og gå 15 minutter, hjem og løbe med sin hest et kort øjeblik. alene hjemme ca 1 time og så har hun seriøst ikke flyttet sig fra sengen siden og kan se hun er helt væk for hun drømme-bjæffer og benene løber :lun: Gad vide om hun kan sove til i morgen hvis jeg blir siddende :hmm: Nå, OT sorry :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om mere vil have mere, tror jeg afhænger meget af den enkelte hund.

Nogle hunde bliver nemt mæt af motion, og elsker en slapper dag eller 3.:mrgreen:

 

For Gracies vedkommende, tror jeg det er mere rutinebestemt. Hvis jeg konsekvent går tur med hende hver dag efter arbejde i 4 dage, men undlader at gøre det på 5. dagen, er det helt sikkert hun vil vandre rundt og hele tiden komme og dutte til mig med snuden som om hun siger "Hey du, det er altså nu vi plejer at gå tur." Jeg har dermed indlært en rutine, og hun vil derfor forvente at der sker noget, og det er sværere for mig at få ro på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Skonning

vi går en morgentur på 20-25 min så en eftermiddags tur på godt 3 kvarter, dette indbefatter også leg og så en aftens tur på godt 20-25 min

 

bar' lidt ærgeligt at vi ikke kan lege så meget med chip nu hvor han render rundt med lampeskærm :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...