Hop til indhold

Tror I på sjælevandring?


Audrey
 Share

Recommended Posts

Nu får I en meget lang historie :oops:

 

Jeg har været henne og besøge Audrey igen idag. Hun er altså bare vokset for hver uge der er gået :shock:

 

Opdrætter Mie vidste vist ikke rigtigt, hvordan jeg ville tage det, da hun fortalte mig, at jeg nok skulle forberede mig på, at jeg skal være meget bestemt overfor Audrey, og virkelig vise hende at det er mig der er chef. Hun er en rigtig bisse! Selvom hun er den mindste i kuldet, er hun ikke bange for at starte slåskampe med de andre, og hun går bare til den! Hun gør hvis hun har noget at sige og er ret generelt virkelig langt fremme i skoene. :rolleyes:

 

Det har fået mig til at tænke på, at hun på mange måder minder om min dejlige hest Lady, som blev aflivet for snart to år siden. Hun var også en ledertype, hun var en rigtig "hoppe", og hun skulle i hvert fald nok fortælle andre, hvad der passede hende eller ikke gjorde. Men bag facaden var hun også den dejligste hest, sød og kærlig, og vi havde en forståelse for hinanden, som ingen andre kunne tage del i. Hun kunne finde på at lave ballade med mig, når hun vidste jeg kunne tage det, men hvis hun fik en rytter, som hun kunne mærke var urutineret, listede hun nærmest afsted, og det var tydeligt at se, at hun passede på vedkommende på ryggen af hende. Hun fornemmede når jeg var ked af det, og hun tilgav mig altid, hvis jeg havde en dårlig dag, og kom til at lade hende tage skraldet.

Hun var fantastisk og jeg savner hende stadig enormt meget, men pludselig har jeg fået en følelse af, at hun slet ikke er så langt fra mig, som jeg hidtil har troet.

 

Jeg har aldrig rigtigt troet på reinkarnation. At ens sjæl bosætter sig i et andet legeme af enten højere eller ringere rang, afhængigt af sjælens fortjeneste eller skyld. Men lige pludselig giver det mening for mig, og jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke:

 

Kan Audrey være en reinkarnation af Lady?

 

Lady var rideskolehest i tre år før hun blev min, og den eneste grund til at hun havnede sådan et sted, var p.g.a. en benskade. Havde hun ikke haft den benskade, havde jeg nok aldrig mødt hende. Det var også p.g.a. denne skade, at jeg til sidst tog mit livs sværeste valg. Det var ikke kærlighed ved første blik (hun brækkede skulderen på min daværende yndlingshest :rolleyes:), men det kom helt af sig selv, da jeg begyndte at ride hende. På samme måde var Audrey ikke den første hvalp, som kom spænende, sådan som man så gerne vil kunne fortælle om mødet med ens lille nye familiemedlem. Jeg troede faktisk at det skulle være en af de andre hvalpe, men pludselig havde Audrey lagt sig til ro op ad mig, og mens hun lå der og sov, sad jeg og aede hende, og blot ved det, opstod der kemi. Det var, som om hun valgte mig.

 

Lady er det dyr, som har betydet mest for mig. Hun har lært mig at tage det fulde ansvar for et dyr. Den erfaring kan jeg nu bruge til at sørge for Audrey, og jeg kan ikke abstrahere fra den tanke, at det ikke kan være tilfældigt, at de to har så mange fælles træk.

 

Hvis Audrey er Lady, så har Ladys sjæl ventet på, at jeg igen var klar til at have hende i mit liv, og denne gang kan jeg have hende lige fra starten, og sørge for at hun får det liv hun fortjener. Desuden var Lady fuld af liv, energi, og arbejdsglæde, og jeg kan ikke forestille mig et bedre match med hendes sjæl, end med en ung, rask hundekrop, som kan spæne rundt uden problemer, og oparbejde et tæt samarbejde med mig som ejer.

 

Det kan være det lyder, som det rene vås og pladderromantik, eller måske bare ønsketænkning fra min side. Men nogle gange skal man jo have lov til at tro på, at der er mere mellem himmel og jord, end vi umiddelbart går og bilder os selv ind.

 

Jeg er i hvert fald sikker på, at Audrey og jeg er et perfect match, og vi kommer til at få et fantastisk liv sammen,

 

Lige nu sidder jeg og småflæber. Dels fordi jeg tænker på Lady og savner hende, dels fordi jeg er så lykkelig over at min hvalp er Audrey. :hjerte:

 

Mine to prinsesser:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vild med tanken om sjælevandring, men jeg tror overhovedet ikke på det. Desværre.

 

Sikken et smukt billede af Lady!! :lun:

 

Og hvor er det bare fantastisk, at det føles så rigtigt mad Audrey!!

 

Tusind tak :kys:

 

Hun var ufatteligt smuk og det er virkelig ikke løgn når jeg siger, at min drømmehest ikke var halvt så smuk som Lady.

 

Jeg er også rigtig glad. Tror virkelig vi får det godt sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg ville enormt gerne tro sjælevandring er muligt - Tanken virker rigtig fin og sød.

Desværre tror jeg bare slet ikke på det og den smule af mig der finder tanken sød,tror bestemt ikke det kan være muligt at skifte fra hest til hund.

Hvis det endelig er det kunne lade sig gøre ville det holde sig indenfor arten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville enormt gerne tro sjælevandring er muligt - Tanken virker rigtig fin og sød.

Desværre tror jeg bare slet ikke på det og den smule af mig der finder tanken sød,tror bestemt ikke det kan være muligt at skifte fra hest til hund.

Hvis det endelig er det kunne lade sig gøre ville det holde sig indenfor arten.

 

Jah, jeg tænker jo, at hvis det virkelig kan lade sig gøre for en sjæl, at genopstå i et andet legeme, så er der ingen begrænsninger på, i hvilken form. Det er jo heller ikke sådan, at jeg sidder og tænker: "Audrey er Lady". Der er kun en Lady og Audrey er Audrey, men det vækker bare tanker i mig, at de har så meget til fælles i adfærd og udstråling. :-)

 

Jeg er faktisk ikke religiøs, men hvorfor skulle der ikke eksistere uforklarlige omstændigheder? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Jeg er ked af at du har mistet Lady, det er meget tydeligt at du elskede hende højt. Hun så virkelig skøn ud.

 

Men netop det du selv skriver :

Citat " måske bare ønsketænkning fra min side. Men nogle gange skal man jo have lov til at tro på, at der er mere mellem himmel og jord, end vi umiddelbart går og bilder os selv ind ".

Er med til at vi ikke bliver helt knust. Kroppen beskytter sig selv mod at bukke helt under.

 

Jeg tror ikke på der er noget som helst efter dette liv, der til har jeg mistet alt alt for mange mennesker og dyr.

 

Men det er en rar følgelse når man får en ny hundeven i flokken og man med et pludseligt smil kan sige " Se det gjor ........ også " det får en til at mindes den/dem man savner på en god måde også selvom det smerter lidt. " vis du forstå"

 

jeg tror også når det handler om dyr at vi meget tit og ofte ender med en der har lidt det samme sind m.m, helt ubevist og ikke nået man som sådan tænker over før en dag man lige stopper op og tænker hvorfor ????.

 

Citat

"Jeg er i hvert fald sikker på, at Audrey og jeg er et perfect match, og vi kommer til at få et fantastisk liv sammen,

Lige nu sidder jeg og småflæber. Dels fordi jeg tænker på Lady og savner hende, dels fordi jeg er så lykkelig over at min hvalp er Audrey".

 

Du skal mindes lady alt det du vil og glæde dig over at hun var din for en stund og nu er det Audrey det gælder, forhåbenlig i rigtig mange år frem i tiden og helt sikker vil Audrey gør ting som Lady kunne gøre det og det vil få dig til at smile, måske med en klump i halsen, men det er desværre det der høre med til livet. Nyd den tid du har med dem når de er her på jordren. Et er sikkert, med dyr for man hjertet knust tilsidst. det er prisen for at elske dem.

 

 

Hvor er Audrey dog en kær lille pige :lun:.

Tillykke med hende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

den smule af mig der finder tanken sød,tror bestemt ikke det kan være muligt at skifte fra hest til hund.

Hvis det endelig er det kunne lade sig gøre ville det holde sig indenfor arten.

 

:lol: Lad os håbe at den åndelige verden kender den regel :lol:

 

Jeg tror på det Audrey, og hvis det føles rigtigt, så er det nok sådan. Du er heldig at du har fundet din sjæleven :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP

Jeg tror på at der findes mere mellem himmel og jord, hvis man selv tror på det :-D

 

Det er en smuk tanke og hvis du selv tror på det, så er det jo ligemeget hvad andre tror... :-D

 

Du har fundes den mest perfekte hund for det, og det er så dejligt. Allerede nu tror jeg på du får en fantastisk hund, og hun en dejlig ejer med rigtige mange skønne år sammen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror på at der er nogle "sjæle" vi møder, fordi det er sådan det skal være.

 

Som da jeg havde reserveret en korthåret chihuahua, men nogen havde meldt afbud på Bitten få minutter før jeg kom og kiggede - og den korthårede var sød, men på ingen måde en lille Bitten. Så valgte hun mig, jeg hende.

Eller da Dolph var blevet solgt tre gange, men blev ved at dukke op på hjemmesider, i mails og på forum. Så må man jo ringe. Så må man jo besøge. Så må man jo tage med hjem.

 

Jeg meeeget åben for al det spirituelle - og hvis det er sådan det føles, så er det sådan det skal være :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RikkeP

Jeg tillader mig lige at smide en historie til dig :-D

 

For 7 år siden passede jeg min dødende mor, og vi snakkede meget om hvordan det ville være at være død... Jeg tror ikke, jeg troede på at der ville være "noget" efter livet inden hun blev syg, men tanken om aldrig at skulle se hende igen, var meget skræmmende, så jeg ændrede på min tro, da jeg viste jeg skulle miste en af dem jeg elskede allermest.

 

Hun sagde, at hun ville holde øje med hendes børn, og at jeg skulle love at holde øje med hende... Der gik ikke længe før sygdommen tog hende, og ca 1 mdr efter hendes død, sad jeg inde i stuen og så tv.

Jeg ser tilfældigt ud af vinduet, og der står en lille fugl helt stille i luften.. Det var ikke bare et split sek, men flere minutter og så fløj den igen.

 

Nogle vil mene at det er en nysgerrig fugl, men jeg er sikker på at jeg havde besøg af min mor og at hun bare holdte hvad hun havde lovet.

 

Man må heldigvis selv bestemme hvad man tror på, når dette liv er slut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på sjælevandring eller reinkarnation, men jeg tror på at der kan opstå energier, nogle stærkere end andre, når nogle vi holder af dør.

 

Lady lyder til at have haft stor betydning i dit liv, og selvfølgelig savner du hende stadig den dag idag.

 

Du har jo, på et eller andet tidspunkt, knyttet dig til hende. Hun har rørt dig og fået dig til at elske hende med sin unikke personlighed.

 

Det du har følt for Lady, er måske blevet vækket da du mødte Audrey.

 

Hvis de begge er to stædige "damer", som ikke finder sig i hvad som helst, har de jo en stor del af personligheden tilfælles.

 

Jeg ville ikke selv bryde mig om at tænke på at nogle jeg holdt af som var døde, pludselig dukkede op i mit liv i form af en hund, en nyfødt baby eller måske et helt andet dyr som jeg skulle have tæt inde på livet.

 

Jeg ville tænke at Audrey er Audrey - hun er sin egen og ikke Lady.

 

Så kan jeg meget bedre lide tanken om at Lady har sørget for at du har fundet Audrey da du var klar, så hun kan skabe glæde og kærlighed i dit liv. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tillader mig lige at smide en historie til dig :-D

 

For 7 år siden passede jeg min dødende mor, og vi snakkede meget om hvordan det ville være at være død... Jeg tror ikke, jeg troede på at der ville være "noget" efter livet inden hun blev syg, men tanken om aldrig at skulle se hende igen, var meget skræmmende, så jeg ændrede på min tro, da jeg viste jeg skulle miste en af dem jeg elskede allermest.

 

Hun sagde, at hun ville holde øje med hendes børn, og at jeg skulle love at holde øje med hende... Der gik ikke længe før sygdommen tog hende, og ca 1 mdr efter hendes død, sad jeg inde i stuen og så tv.

Jeg ser tilfældigt ud af vinduet, og der står en lille fugl helt stille i luften.. Det var ikke bare et split sek, men flere minutter og så fløj den igen.

 

Nogle vil mene at det er en nysgerrig fugl, men jeg er sikker på at jeg havde besøg af min mor og at hun bare holdte hvad hun havde lovet.

 

Man må heldigvis selv bestemme hvad man tror på, når dette liv er slut.

 

Jeg synes det er en smuk historie. Jeg tror du har ret i, at din mor holder øje med, om du har det godt.

 

Jeg har altid været skeptisk overfor folk, som siger de kan se ånder, og i det hele taget den spirituelle verden. Og det tror jeg stadig jeg er, men nogle gange, sker der bare ting, som er uforklarlige. Så kan man jo selv vælge, om man vil søge en logisk forklaring, eller om man tør åbne sig for alternative muligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes at det er en dejlig tanke.. jeg ved ikke helt om jeg tror på sjælen kan vandre til en "ny" krop..

Men efter at have mistet flere personer igennem de sidste år, tror jeg helt sikkert på at der er mere end vi kan se..

Og at der findes spøgelser er jeg helt sikkert på.. Vi er lige flyttet fra en lejlighed der har været dødsbo og der har været mange underlige episoder i den lejlighed!!

 

Et lille eks. er at en hund jeg passe for en veninde kunne gø ad det samme hjørne nat efter nat.. (der var før i tiden en dør) og om dagen ville hun ikke der over..

 

Tvét tænder og slukker, forstærkeren skruer op, papkasser vælter omkuld osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Jah, jeg tænker jo, at hvis det virkelig kan lade sig gøre for en sjæl, at genopstå i et andet legeme, så er der ingen begrænsninger på, i hvilken form. Det er jo heller ikke sådan, at jeg sidder og tænker: "Audrey er Lady". Der er kun en Lady og Audrey er Audrey, men det vækker bare tanker i mig, at de har så meget til fælles i adfærd og udstråling. :-)

 

Jeg er faktisk ikke religiøs, men hvorfor skulle der ikke eksistere uforklarlige omstændigheder? :hmm:

Det siger jeg heller ikke at der ikke gør - Jeg siger bare jeg ikke tror på det - Omend jeg gerne ville.

Den videnskabelige del af mig overtager i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
:lol: Lad os håbe at den åndelige verden kender den regel :lol:

 

Jeg tror på det Audrey, og hvis det føles rigtigt, så er det nok sådan. Du er heldig at du har fundet din sjæleven :5up:

Ej det er da ikke en regel - Det er bare hvad jeg tror ;-)

 

Nu er der jo stor forskel på om man mener man har fundet sin sjæleven eller om man tror på sjælevandring - Det er jo 2 vidt forskellige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej det er da ikke en regel - Det er bare hvad jeg tror ;-)

 

Nu er der jo stor forskel på om man mener man har fundet sin sjæleven eller om man tror på sjælevandring - Det er jo 2 vidt forskellige ting.

 

Jeg forstår det Umulia skriver på den måde, at hvis Lady og jeg er sjælevenner, så har hendes sjæl fundet mig igen.

 

 

Det var egentlig slet ikke fordi jeg ville starte en debat omkring det, jeg havde vist bare brug for at dele mine tanker med andre dyreelskere, og ville gerne høre hvad I har haft af oplevelser. :-) Havde slet ikke forventet at folk ville kommentere, jeg er bare glad for, at man har gidet læse hele mit indlæg og at nogle også selv har delt deres tro og oplevelser.

 

Så tak for det alle sammen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Jeg forstår det Umulia skriver på den måde, at hvis Lady og jeg er sjælevenner, så har hendes sjæl fundet mig igen.

 

 

Det var egentlig slet ikke fordi jeg ville starte en debat omkring det, jeg havde vist bare brug for at dele mine tanker med andre dyreelskere, og ville gerne høre hvad I har haft af oplevelser. :-) Havde slet ikke forventet at folk ville kommentere, jeg er bare glad for, at man har gidet læse hele mit indlæg og at nogle også selv har delt deres tro og oplevelser.

 

Så tak for det alle sammen :bighug:

Så må du lade være med at lave spørgsmåltegn i overskriften :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror! Og så længe du tror, så er det ægte og sandt! :hjerte: Din tro er alt ingen kan tage fra dig! Ingen kan modbevise eller bevise din påstand, men du har lov til at have den. Jeg tror!

 

Universet er ikke en række tilfældigheder! Jeg tror det er en energi, der bringer os sammen der har et særligt bånd igennem hele eksistensen. Izzie er min sjælehund, vi var meant to be, kan ikke passe det bare er en tilfældighed.

 

Tro på det! :kys: Kredit for at overveje det! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes at det er en dejlig tanke.. jeg ved ikke helt om jeg tror på sjælen kan vandre til en "ny" krop..

Men efter at have mistet flere personer igennem de sidste år, tror jeg helt sikkert på at der er mere end vi kan se..

Og at der findes spøgelser er jeg helt sikkert på.. Vi er lige flyttet fra en lejlighed der har været dødsbo og der har været mange underlige episoder i den lejlighed!!

 

Et lille eks. er at en hund jeg passe for en veninde kunne gø ad det samme hjørne nat efter nat.. (der var før i tiden en dør) og om dagen ville hun ikke der over..

 

Tvét tænder og slukker, forstærkeren skruer op, papkasser vælter omkuld osv.

 

Uha, sådan noget synes jeg er så uhyggeligt. :shock: Det tør jeg næsten ikke tro på, for det ville bare være for skræmmende. Men hvordan skal man ellers forklare den slags ting? :vedikke:

 

Og dyr har jo en 6. sans, så når de reagerer over noget, som ikke er tydeligt for os mennesker, så er det fordi der er en speciel energi, som hunden i dit tilfælde, mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en sød historie, og en dejlig tanke, genfødsel og sjælevandring ved jeg ikke om jeg tror på hmmm, der er måske mere mellem himmel og jord og alt det der.:vedikke:

Men sjæleven det er helt fantastisk tillykke med at du har fundet sådan en, :klap: jeg har selv været så heldig at få lov at opleve det, ud af vores 4 hunde er der en der er helt specielt min, han valgte også selv mig da vi var nede for at vælge hvalp, og ingen tvivl om at der er et helt specielt bånd mellem os, et jeg aldrig før har oplevet. :lun:

Jeg synes det er en dejlig tanke du har, nyd den og din dejlige hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt i mig siger, at det tror jeg ikke på, men jeg har oplevet lidt det samme med min nuværende hund Cooper (labrador).

 

Jeg (vi) aflivede vores elskede Nikko (Shiba) på knap 4 år den 14 marts 2009. Cooper blev født 1 uge senere den 21. marts 2009. Man må sige det er 2 vidt forskellige racer, som har rigtig mange uligheder, men alligevel er der så mange ligheder i disse 2 hunde.

 

Vi, min kæreste og jeg har ofte joket med, at Nikko hvisker Cooper i øret og fortæller ham hvad han skal gøre. Han gør utrolig mange ting, som Nikko gjorde fuldstændig på samme måde. Folk synes Nikko nogle gange var bims i hovedet når han fik sine flip, med at spasse rundt og skrige mærkelige lyde, Cooper gør det samme :lun:

 

Jeg vil så gerne tro, der er lidt af Nikko i Cooper, men måske er det bare min kæreste og jeg, der "ødelægger" hundene uanset race :oops:

 

Held og lykke med din hund, er sikker på I nok skal få en masse godt ud af hinanden og hygge jer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt i mig siger, at det tror jeg ikke på, men jeg har oplevet lidt det samme med min nuværende hund Cooper (labrador).

 

Jeg (vi) aflivede vores elskede Nikko (Shiba) på knap 4 år den 14 marts 2009. Cooper blev født 1 uge senere den 21. marts 2009. Man må sige det er 2 vidt forskellige racer, som har rigtig mange uligheder, men alligevel er der så mange ligheder i disse 2 hunde.

 

Vi, min kæreste og jeg har ofte joket med, at Nikko hvisker Cooper i øret og fortæller ham hvad han skal gøre. Han gør utrolig mange ting, som Nikko gjorde fuldstændig på samme måde. Folk synes Nikko nogle gange var bims i hovedet når han fik sine flip, med at spasse rundt og skrige mærkelige lyde, Cooper gør det samme :lun:

 

Jeg vil så gerne tro, der er lidt af Nikko i Cooper, men måske er det bare min kæreste og jeg, der "ødelægger" hundene uanset race :oops:

 

Held og lykke med din hund, er sikker på I nok skal få en masse godt ud af hinanden og hygge jer :-D

 

Det er jo også lidt sådan jeg har det. Jeg har aldrig rigtigt troet på det, og spøgelser tør jeg slet ikke tro på :oops:

 

Men så er der bare nogle ting, som gør, at man spørger sig selv: Kan det virkelig være et tilfælde?

 

Der sker selvfølgelig som regel også det, at det dyr man har påvirkes af ejerens personlighed, og så kan ens dyr jo let komme til at ligne hinanden, men man kan jo ikke ændre på dyrets personlighed. Lady var en hest med rigtig meget personlighed, og hun var ikke en hest, som tilpassede sig, vi groede bare sammen. Og Audrey har jeg slet ikke fået hjem endnu, men hver gang jeg har besøgt hende, har hun gjort noget "Lady-agtigt" (hvordan man så kan overføre hvalpeløjer til en hest :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror på sjælevandrig, og håber på at få Speedy igen på et tidspunkt.

 

Har haft oplevleser som barn, kunne fortælle min mor at xx by så sådan ud før, selv om jeg ikke havde været der før, påstod min mor.

 

Hold da op, er du så ikke, hvad man kalder et medie?

 

Edit: Jeg krydser fingre for at du får lov til at møde Speedy igen en dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...