Hop til indhold

Hvor mange besøg ved opdrætter inden hvalpen kom hjem ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja jeg synes det kunne være interessant at høre lidt om :-D

 

Hvor mange gange var du ude og besøge din kommende hvalp, inden du fik hvalpen hjem ?

 

Var der et minimumskrav om antal gange fra opdrætters side og hvor gammel var hvalpen, da den kom hjem ?

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

øhm nu var min opdrætter jo min tidligere chef så jeg har været hos hende mange gange og hun har haft mindst en hund emd på arbejde hver dag (hun har 4) og jeg har været med til at scanne jasons mor flere gange gennem graviditeten og har set lille jason som foster derved (det var før jeg vidste jeg skulle have ham) og da jeg vidste jeg skulle have ham blev det kun til ét besøg da han var 9,5 uger (hans søskende var allerede flyttet der) og så igen da jeg hentede ham som ca. 12 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

Speedy, Freia og Mega var 9-10½ uge gamle da vi hentede dem, alle tre fik vi hjem med det samme.

Groa så vi da hun var 4 uger igen da hun var 6 uger og fik hende hjem da hun var 8 uger. Oprætter stillede ikke krav om besøg, men ville meget gerne at folk kom. Det var fedt at besøge Groa og følge hende. Da hun var 6 uger kunne jeg næsten ikke gå fra hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg var ude og se Buddy 4 gange (5 gange, hvis man også tæller den gang med, hvor han stadig lå i mavsen på moderen ;-)) inden jeg hentede ham i en alder af 8 uger.

 

Jeg ved ikke om opdrætter havde et minimumskrav, for det var ikke nødvendigt med mig, ;-) men hun havde dog et maximum krav (de 4 gange jeg var der) for at der ikke skulle komme nogen rendene hele tiden og stresse mor og hvalpe. Der var ti af slagsen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg besøgte Milo i hans 2., 4. og 7. uge. Første gang var et besøg for at se stedet an, og for at Janni og co kunne se os an. Der havde været snak om, at det måske kunne blive aktuelt at vi kunne købe Milo hvis alle havde god mavefornammelse. Blev så rørt da vi fik at vide, at vi måtte købe ham, og det var endda meningen at de ville have beholdt ham selv. Nårh ja, når vi tæller besøg, så gjorde Janni jo også noget så stort som at komme og besøge os med Milo i hans 9. uge. Vi hentede ham i slutningen af hans 9. uge. Det var et krav at vi kom og besøgte dem, så de kunne se os an, og de så meget gerne at vi kom og besøgte vores hvalp (og var bare så søde til at åbne deres hjem for os igen og igen). :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange gange var du ude og besøge din kommende hvalp, inden du fik hvalpen hjem ?

 

Vi så hvalpene første gang da de var 14 dage.

1½ uge senere, havde vi fundet ud af at vi gerne ville og godt kunne have en hvalp.

Dernæst var vi der gennemsnitlig 2-3 gange om ugen (opdrætter boer 3 km fra os)

Vi er så heller ikke i tvivl om at Aslan er den helt rigtige hund for os.

 

 

Var der et minimumskrav om antal gange fra opdrætters side og hvor gammel var hvalpen, da den kom hjem ?

 

Opdrætter ville møde alle købere, og kunne hun ikke li dem, blev de afvist.

Vi er helt vildt søde og rare hunde mennesker :blink:

 

Aslan og søskende blev afhentet da de var8½ uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

1 gang og der var jeg ikke med for jeg var ikke flyttet her op endnu tyson flyttede ind en uge før mig mens jeg var nede og gøre min lejlighed ren og få den synet så alle havde set min hund før mig det var hårdt men jeg snakkede med ham i telefon man er en smule tosset når man er 275 km fra sin hund og ikke har set ham endnu men han kom løbende i mod mig da jeg så endelig landede her oppe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst daytime

Vi så hende samme dag vi tog hende med hjem. Historien er, at opdrætteren havde to kuld hvalpe med få ugers mellemrum, og havde "gemt" to tæver fra første kuld, som hun ville se udvikle sig. De var nu 4½ måned, og hun havde bestemt sig for, hvilken af de to hun ville avle på.

Derfor kom datteren og jeg ind til en 4½ måned gammel hvalp og de bedårende 7 ugers hvalpe.... MEN... vi faldt pladask for den store.... så hun kom med hjem samme eftermiddag. Vi var ikke et øjeblik i tvivl :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Jeg besøgte Kiwi 1 gang inden vi fik hende hjem i går. Og hun er 12 uger gammel.

 

Besøgte hende da hun var 9 uger og havde egentlig fået tilbudt at få hende med hjem med det samme, men da jeg skulle rejse til Kreta 4 dage efter syntes vi det ville være synd at tage hende hjem for at smide hende i en pansion

 

Så ville hellere vente til vi kom hjeme fra ferie så hun kunne være hos nogle hun kendte

Link til indlæg
Del på andre sites

Ramses var 13 dage da jeg så ham første gang. Jeg var på "hvalpejagt" på et skue. Og jeg havde hørt om opdrætter og lige netop DET kuld...

 

Opdrætter skulle liiiige hjem og fodre hunde.. Og så fik jeg lov at komme med.

Derefter var det et krav at jeg besøgte ham en gang om ugen.. Så det bliver til 6 gange, -plus afhentning.

Alle seks gange var det med bus og tog frem og tilbage. En tur på et par timer hver vej. Jeg kunne ikke DRØMME om at sige til opdrætter at jeg ikke havde tid eller at det var for besværligt.......

Og... Uuuuh, hvor var han sød... a194.gif Man bliver totalt forelsket...

Link til indlæg
Del på andre sites

...Silke var 17 dage da jeg mødte hende første gang.

Igen havde opdrætter et krav om at jeg skulle besøge hende hver uge indtil jeg fik hende hjem. Så det gjorde jeg selvfølgelig.

Denne gang boede min hvalp i nabobyen, så jeg var kun 20 minutter om at cykle derhen.. DET var ren fornøjelse. a200.gif

 

Jeg vil nødig undvære at følge min hvalp -også i de første uger af dens liv.. a207.gif

 

Silke 17 dage, og 7 uger... suk..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Mine var 8 uger da de flyttede hjem.

Jenna var jeg ovre ved 3 gange inden hun flyttede hjem. Det var lidt omstlndigt, da opdrætteren boede langt fra tog og jeg havde ingen bil, så det var tog til Sjælland hver gang og så var opdrætteren heldigvis så sød at køre de 20 minutter hver vej for at hente mig og bringe mig til toget igen.

 

Player har jeg slet ikke tal på mere, da jeg ud over besøg også op til flere gange også var oppe og passe ham og hans kuld-søskende 1-3 dage af gangen.

 

Der var ikke nogen krav fra opdrætterene i nogen af tilfældene, ud over selvfølgelig at de gerne ville møde en inden de solgte hvalpen, men med Player var den lissom ikke aktuel, da opdrætteren af ham er en god veninde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Brutus var vi ude at se 1 gang inden, da han var 6 uger tror jeg. Bananna mødte vi ikke før den dag vi kom og hentede hende. Vi snakkede istedet for i tlf og skrev over mail sammen, sånn ville jeg ikke have gjort idag, da jeg nu har fået væsentlig mere viden inden for hundeområdet, og opdræt af hvalpe. Det kunne jo ligeså godt være løgn alt det de havde sagt om deres opdræt, det var det så heldigvis ikke. De var begge 8 uger da vi hentede dem.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Søndergaard's Funky Mr. Fred (Labrador) hentede vi i Skive og vi bor i Hellerup. Jeg havde fundet opdrætter på nettet og da jeg så billedet af Funkys mor ringede jeg straks for at spørge om det var muligt at købe en hvalp efter hende. På det tidspunkt var det ikke bestemt hvem der skulle være faren og heldigvis kunne vi godt købe en hvalp. Clair (Funky's mor) fik 11 hvalpe og vi havde bestilt en sort han. Der var 3 sorte hanner og vi havde først valg. Vi var oppe at se ham da han var 4 uger og da han var 5 uger og så hentede vi ham 8½ uge gammel og 6kg tung. Nu vejer han 38kg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...