Hop til indhold

Hvilken egenskab elsker du mest ved din hund?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Ved Luna elsker jeg hendes umiddelbare livsglæde, den viser sig i hendes iver for at opleve alt, og ikke gå glip af noget, hendes høje energi niveau og impulsive væsen :lun:

 

Selvsamme egenskab hader jeg dog også til tider, det er jo denne egenskab der næsten gør det umuligt at lære hende at gå pænt i snor, for på den ene side, så eeeelsker jeg jo at se hende spæne omkring og føle at verdenen er en stor legeplads, og på den anden side, så kunne jeg godt tænke mig at hun ikke sprang frem i snoren, men de to ting harmonerer altså ikke, så jeg har valgt livsglæden :hjerte:

 

Der er ikke noget bedre end at se hende springe op på en forhøjning for at kigge efter harer, for derefter at spæne over på den anden side og grave et hul, og så tilbage igen fordi hun mente hun hørte en mus, og sådan spæner hun frem og tilbage på hele turen, og jeg elsker at kigge på hende :lun:

 

Hvilken egenskab elsker du højst ved din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvilken egenskab elsker du højst ved din hund?

 

Hendes helt overdrevne og urimelige NUTTETHED :lun:

Og den måde hun bare tager det for givet at jeg er til for hende, og hjælper hende med alt - åbne dør midt om natten, rede hendes seng når den er fuld af bamser (som hun selv har slæbt derop, men selvfølgelig ikke kan finde ud af at fjerne igen :rolleyes:), virke som levende håndklæde og kløpind osv. - med andre ord, den tillid hun har til mig, på trods af de traumer hun stadig bærer rundt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes helt overdrevne og urimelige NUTTETHED :lun:

Og den måde hun bare tager det for givet at jeg er til for hende, og hjælper hende med alt - åbne dør midt om natten, rede hendes seng når den er fuld af bamser (som hun selv har slæbt derop, men selvfølgelig ikke kan finde ud af at fjerne igen :rolleyes:), virke som levende håndklæde og kløpind osv. - med andre ord, den tillid hun har til mig, på trods af de traumer hun stadig bærer rundt på.

 

Årh, den del er også fantastisk, og lyder lidt som en af Luna's andre egenskaber jeg elsker, men Luna har jo aldrig været udsat for noget grimt, og det kommer derfor mere naturligt for hende, hos dig må det bare føles som den ultimative gave og et bevis på at du gør det rigtigt :lun:

 

ps. Luna kom pivende op i soveværelset her til morgen for at bede mig om at fjerne det strå hun havde siddende i r*ven, er det den slags tillid du taler om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ps. Luna kom pivende op i soveværelset her til morgen for at bede mig om at fjerne det strå hun havde siddende i r*ven, er det den slags tillid du taler om :blink:

 

Lige nøjagtigt - når de selv beder om hjælp :lol:

Vinnie er ekspert i at tigge om assistance. Hun kommer hen og skubber til mig med snuden, så går hun hen til det, hun skal have hjælp med, og bliver ved med at trippe frem og tilbage indtil jeg rejser mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes evne til at vise overvældende glæde når hun møder folk hun kender :hjerte: - eller nogen hun mener kunne være søde :mrgreen:

 

Hun er en fryd at have med på togperroner eller i lufthavne, fordi hun hilser alle velkomne med en iver og entusiasme der får hele hendes lille krop til at logre...

 

Selv komplet fremmede mennesker stopper op og smiler glad til hende sådanne steder... "sikke en herlig velkomst" får vi ofte med på vejen, når vi henter manden fra lufthavnen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nøjagtigt - når de selv beder om hjælp :lol:

Vinnie er ekspert i at tigge om assistance. Hun kommer hen og skubber til mig med snuden, så går hun hen til det, hun skal have hjælp med, og bliver ved med at trippe frem og tilbage indtil jeg rejser mig :lun:

 

Det gør Luna også, og hvis jeg ikke reagerer hurtigt nok på at hun står og stirrer på mig, så begynder hun at pive, og hvis det ikke virker, så dasker hun mig med poten, så måske er jeg blevet lidt for meget husslave :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes evne til at vise overvældende glæde når hun møder folk hun kender :hjerte: - eller nogen hun mener kunne være søde :mrgreen:

 

Hun er en fryd at have med på togperroner eller i lufthavne, fordi hun hilser alle velkomne med en iver og entusiasme der får hele hendes lille krop til at logre...

 

Selv komplet fremmede mennesker stopper op og smiler glad til hende sådanne steder... "sikke en herlig velkomst" får vi ofte med på vejen, når vi henter manden fra lufthavnen :-D

 

Dejligt med sådan en stor tillid til at omverdenen vil en det godt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Birgitte hver morgen i ca. en måned taget morgenturen (jeg er bare selv mest til aftenture). Men Bella kommer alligevel ind til mig kl. seks og stikker snuden op i mit hoved for at vække mig. Selvom jeg hellere ville sove videre er der nu ikke noget som at blive vækket af en hund der har savnet en hele natten mens man sov.

 

:hjerte:

 

(Hvorfor hun så ikke vil sove inde hos os ved vi stadig ikke noget om, hun har adgang).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Birgitte hver morgen i ca. en måned taget morgenturen (jeg er bare selv mest til aftenture). Men Bella kommer alligevel ind til mig kl. seks og stikker snuden op i mit hoved for at vække mig. Selvom jeg hellere ville sove videre er der nu ikke noget som at blive vækket af en hund der har savnet en hele natten mens man sov.

 

:hjerte:

 

(Hvorfor hun så ikke vil sove inde hos os ved vi stadig ikke noget om, hun har adgang).

 

Hundemøsser, findes der noget bedre :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på - er det før eller efter hendes morgenmad? :???:

 

Ja, eller som forleden hvor vi var til træning, og Luna insisterede på at jeg skulle have et møs, føj for den, hendes godbidder var tubeost med skinke, og det lugter altså bestemt ikke godt når det bliver åndet lige ind i hovedet på én :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hans glæde ved tilværelsen :hjerte: kan man blive andet end glad når hunden opfører en jubeldans igennem hele huset fordi man har fisket et længe glemt tyggeben ud fra under sofaen :lol:

 

eller den måde han kommer springende op i sengen og ruller sig rundt ovenpå os indtil vi også indser at nu er det en ny dag og tid til morgenmad :mrgreen: ej okay den sidste her kan også være vældig irriterende i weekenderne :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

hans glæde ved tilværelsen :hjerte: kan man blive andet end glad når hunden opfører en jubeldans igennem hele huset fordi man har fisket et længe glemt tyggeben ud fra under sofaen :lol:

 

eller den måde han kommer springende op i sengen og ruller sig rundt ovenpå os indtil vi også indser at nu er det en ny dag og tid til morgenmad :mrgreen:ej okay den sidste her kan også være vældig irriterende i weekenderne :rolleyes:

 

Ja, det er lidt sjovt, at det vi elsker aller mest, til tider også er det vi hader mest :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Jeg elsker når Luffe omkring kl 17.15 kommer og vil møsse mig for at sige: Er der snart mad?

 

Jeg elsker når Buddy krøller sig sammen i sofaen eller i sengen tæt op af mig, elsker at mærke hans lille varme krop.

 

Elsker deres glædeshyl når jeg kommer fra arbejde, 2 basser (det kalder vi dem) der siger Wau wau waaaaauuuuu når de ser en, er noget af det bedste.

 

Jeg elsker, når den ene har snuppet en sok, og den anden spærrer vejen for mig, så jeg ikke kan komme hen til hunden med sokken :-D

 

Jeg elsker når du putter op af hinanden i deres hus! Jeg elsker at de hver morgen hilsen overstrømmende på hinanden, lige som de siger: Er du her endnu -fedt nok:hjerte:

 

Jeg elsker det at de bare er her:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker at se hans tillid til mig vokse. Når han kigger på mig og "siger" mor er den bedste i verden og passer på lille mig :hjerte:

 

Og en lille praktisk ting, så elsker jeg også at han allerede nu har så meget styr på blæren at jeg kan nå at få tøj på om morgenen inden vi skal ud :blink::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt egoist er man vel altid.. jeg er måske meget. For det jeg elsker allermest ved mine hunde er deres uforbeholdne kærlighed for deres tætte forbindelse til mig. Jeg elsker når de sidder og glor på mig med ørerne tilbage og våde hundeøjne.

Det er nok også derfor jeg har førerfikserede hunde og ikke selvstændige hunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt egoist er man vel altid.. jeg er måske meget. For det jeg elsker allermest ved mine hunde er deres uforbeholdne kærlighed for deres tætte forbindelse til mig. Jeg elsker når de sidder og glor på mig med ørerne tilbage og våde hundeøjne.

Det er nok også derfor jeg har førerfikserede hunde og ikke selvstændige hunde ;-)

 

Det er det nok, jeg bliver nemlig paranoid når Luna sidder og stirrer på mig, jeg kan slet ikke have det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Uhh den er jo svær, elsker jo det hele...

 

Men især når han putter sig ind til mig om natte, når han skubber til dynen med sin snude for at komme ind under. :lun:

 

Den taknemmelighed han viser mig når han har fået mad (han kommer ind stille sig foran mig og strækker sig, som for at sige tak for mad mor). :-D

 

Jeg elsker at jeg nu har vundet så meget tillid tilbage hos ham at han ikke bliver bange for mig når jeg f.eks. bukker mig ned. :klap:

 

Jeg elsker at se ham lege med sin tøjbamse, og elsker hans reaktion når jeg har købt et nyt ben eller legetøj til ham; han sprinter rundt i stuen og kaster rundt med det. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her er det nok hans glæde for alt og alle, og så hans egenskab til at tilpasse sig lynhurtigt, han opføre sig altid pænt når vi er ude og vi kan stort set have ham med overalt :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker at han er så kærlig. Han vil så gerne ligge tæt uanset om vi ligger i sengen eller på sofaen og så giver han kys hver gang han ser chancen til det :lun: og er der nogen der ikke gider kysses, så snyder han dem bare og giver dem et kys når de mindst forventer det :lol:

 

Derudover så nyder jeg også, at han er så fjollet. Uanset hvor dårligt humør jeg er i, så kan han få mig til at grine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg elsker at han er så kærlig. Han vil så gerne ligge tæt uanset om vi ligger i sengen eller på sofaen og så giver han kys hver gang han ser chancen til det :lun: og er der nogen der ikke gider kysses, så snyder han dem bare og giver dem et kys når de mindst forventer det :lol:

 

Derudover så nyder jeg også, at han er så fjollet. Uanset hvor dårligt humør jeg er i, så kan han få mig til at grine.

 

Den må jeg også melde mig på, det er bare super skønt :-D

 

Derudover så kommer Pluto altid og trøster mig hvis jeg er ked af det, i sandhed min bedste ven :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker Coopers livsglæde. Han elsker hele verden, alle mennesker og alle dyr. Hele hans verden er en stor lyserød boble og jeg tager mig selv nogen gange i at smile når jeg går med ham:lun: Folk må tro jeg er småtosset :lol:

 

Desuden er det hans tro på mig, at jeg vil hjælpe ham. Han elsker at drikke vand fra håndvasken på badeværelset ( hvem mon har lært ham det :oops:) og han stiller sig ud og stirre op på håndvasken og på mig og frem og tilbage indtil jeg har fattet det og åbner for vandhanen :engel: Eller når vi er ved dyrlægen og han er så bange at det hele ryster og halen er mellem benene og han så beder om at gemme hovedet i mine arme og så falder til ro og kan klare det. Eller som nu hvor han lige har kastet op for 5 min. siden, og ikke har det så godt, så vil han gerne "gemme" hovedet i mine arme og trøstes.

 

Når han om aftenen springer op i sengen mellem mig og kæresten og smider sig på ryggen med 4 stænger i vejret og snorker i løber af 5 sekunder. Når vi skal træne og han er PÅ og bare vil arbejde.

 

Jeg elsker min hund og kun jævnligt er jeg ved at kvæle ham over de samme ting :oops::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody's evner til at sove, når der ikke sker noget..

 

Man kan læse en bog uden at blive forstyrret af en hund der vil aktiveres..

Man kan få lov at se sine ynglingsserier i fred og ro

Og man kan få lov at sove længe i weekenderne :banan:

 

Men skal der ske noget, så er han på med det samme.

Ligesom at trykke på on/off knappen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Qairo's absolutte glæde ved at spurte i ren mynde-stil over marken med halen piskende til alle sider. Det elsker jeg...at se ham glædes over noget så "simpelt" - det får mig til at blive varm om hjertet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...