Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er, uden tvivl, korsbåndet der er røget sig en tur. De forreste af leddene, sagde Cluas, ikke de bagerste.

 

Møffe skreg, da Claus hev i hans ben og, med Møffe i fuld vågen tilstand, viste han mig, hvordan han kunne hive knæledet fra hinanden uden problemer.

 

Han blev dog nød til at tage nogle røntgenbilleder af Møffes knæ og skinneben, da dem fra Sallingvej ikke var gode nok (der var for lidt skinneben med). Møffe kom derfor i narkose, så billederne kunne tages og her demonstrerede han forskellen på de to ben. Venstre poppede uden problemer 1cm ud af sin plads (vil endda påstå, at det var mere), mens det andet knæ bare sidder som det skal og bliver siddende.

 

Nu hvor han har taget nye billeder, skal der måles på nogle ting, hvormed han beslutter, om det skal være den normale operation, eller om Møffe skal have en TTA-operation.

 

I sidstnævnte tilfælde, vil han gøre Møffes skinnebens knæled bredere, vist nok, ved at save i det og lægge noget ind, der holder det på plads. Hermed bliver ledet mere stabilt = bedre holdbarhed. Det kan være nødvendig med så stor en hund og Møffes unge alder at få en korsbåndsskade i, tyder på, at han måske er lidt forkert udviklet i leddet.

 

Operationen bliver desværre først på onsdag :cry: Og i mellemtiden skal Møffe holdes i total ro.. Han må helst kun lige komme ud for at tisse, da vi ellers risikerer, at han skader menisken :???: Hvor er jeg glad for min Kong nu...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er, uden tvivl, korsbåndet der er røget sig en tur. De forreste af leddene, sagde Cluas, ikke de bagerste.

 

Møffe skreg, da Claus hev i hans ben og, med Møffe i fuld vågen tilstand, viste han mig, hvordan han kunne hive knæledet fra hinanden uden problemer.

 

Han blev dog nød til at tage nogle røntgenbilleder af Møffes knæ og skinneben, da dem fra Sallingvej ikke var gode nok (der var for lidt skinneben med). Møffe kom derfor i narkose, så billederne kunne tages og her demonstrerede han forskellen på de to ben. Venstre poppede uden problemer 1cm ud af sin plads (vil endda påstå, at det var mere), mens det andet knæ bare sidder som det skal og bliver siddende.

 

Nu hvor han har taget nye billeder, skal der måles på nogle ting, hvormed han beslutter, om det skal være den normale operation, eller om Møffe skal have en TTA-operation.

 

I sidstnævnte tilfælde, vil han gøre Møffes skinnebens knæled bredere, vist nok, ved at save i det og lægge noget ind, der holder det på plads. Hermed bliver ledet mere stabilt = bedre holdbarhed. Det kan være nødvendig med så stor en hund og Møffes unge alder at få en korsbåndsskade i, tyder på, at han måske er lidt forkert udviklet i leddet.

 

Operationen bliver desværre først på onsdag :cry: Og i mellemtiden skal Møffe holdes i total ro.. Han må helst kun lige komme ud for at tisse, da vi ellers risikerer, at han skader menisken :???: Hvor er jeg glad for min Kong nu...!

 

Krydser fingre for en god operation på onsdag og for at han blir til at holde i ro indtil da :x2:

 

Og så får du lige sådan en her :ae: som du må give videre til Møffe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv... Håbede bare du ville skrive forstuvning.. :cry:

 

Men godt at høre, at det raske knæ er så stabilt - så er der vel også mindre risiko for skader der under genoptræningen.

 

Der er godt nok lang tid til på onsdag - håber han er ved godt mod og finder sig nogenlunde i at blive liggende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er, uden tvivl, korsbåndet der er røget sig en tur. De forreste af leddene, sagde Cluas, ikke de bagerste.

 

Møffe skreg, da Claus hev i hans ben og, med Møffe i fuld vågen tilstand, viste han mig, hvordan han kunne hive knæledet fra hinanden uden problemer.

 

Han blev dog nød til at tage nogle røntgenbilleder af Møffes knæ og skinneben, da dem fra Sallingvej ikke var gode nok (der var for lidt skinneben med). Møffe kom derfor i narkose, så billederne kunne tages og her demonstrerede han forskellen på de to ben. Venstre poppede uden problemer 1cm ud af sin plads (vil endda påstå, at det var mere), mens det andet knæ bare sidder som det skal og bliver siddende.

 

Nu hvor han har taget nye billeder, skal der måles på nogle ting, hvormed han beslutter, om det skal være den normale operation, eller om Møffe skal have en TTA-operation.

 

I sidstnævnte tilfælde, vil han gøre Møffes skinnebens knæled bredere, vist nok, ved at save i det og lægge noget ind, der holder det på plads. Hermed bliver ledet mere stabilt = bedre holdbarhed. Det kan være nødvendig med så stor en hund og Møffes unge alder at få en korsbåndsskade i, tyder på, at han måske er lidt forkert udviklet i leddet.

 

Operationen bliver desværre først på onsdag :cry: Og i mellemtiden skal Møffe holdes i total ro.. Han må helst kun lige komme ud for at tisse, da vi ellers risikerer, at han skader menisken :???: Hvor er jeg glad for min Kong nu...!

 

Øv altså, hvor træls. :ae:

Men rart at Møffe har fået en diagnose og at I ved hvad der skal gøres ved det

Jeg :x2: for at det snart er onsdag og at alt går som det skal :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

SIkke en omgang.. Men det må være rart at have en "diagnose".

 

Jeg håber tiden går stærkt til på onsdag.. Stakkels Møffe:cry:

 

Det er absolut rart!

 

Det er ikke ligefrem den fedeste diagnose, men omstændighederne taget i betragtning, så synes jeg langt bedre om den, end den første jeg fik...!

 

Og onsdag, komme hurtigt? Ja tak... Rigtig meget hurtigt! :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med det

 

Edit: Sikr dig nu endelig at du på forhånd ved alt om hvad der kræves af genoptræning!

 

Jeg ville ønske, at jeg havde fået alle informationerne inden Ottos patellaoperation... Havde godt nok en lang samtale med dyrlægen, da jeg skulle hente ham efter operation - men der kunne jeg slet ikke koncentrere mig om, hvad han sagde - ville bare se min hund..!!

 

Måske ville det være smart at tage ned forbi dyrlægen og snakke med en, der har styr på genoptræning (hos min dyrlæge er det en af sygeplejerskerne, der primært står for det) mandag eller tirsdag - uden Møffe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med at få en god samtale med Claus på onsdag om genoptræning. Vi snakkede let om det i dag, ganske let. Jeg fik nævnt, at jeg har kort til waterwalker (*host* der er tre klip endnu) og at vi jo heldigvis går mod varmere tider, så havet også kan bruges.

 

Er klar over, at der bliver lang tid med genoptræning osv. Det skal jeg nok få styr på. Først og fremmest skal jeg dog primært overleve de første tre uger, hvor han skal holdes så meget i ro som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv, øv og atter ØV!! :cry:

 

Havde godt nok håbet på en noget mere positiv melding.

 

Men nu ved du i det mindste hvad det er, hvornår han skal opereres og at han med al sandsynlighed er raske og dejlige Møffe igen når genoptræningen er overstået.

 

Føler bare rigtig, rigtig meget med jer og håber at Møffe kommer hurtigt over operationen. :ae: :ae:

Jeg lover at krydse fingre for jer på onsdag!!

Redigeret af Miss_menelli
Stavespasser
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Rigtig meget held og lykke med på onsdag..

 

Håber sådan at Møffe snart er på højkant igen.. Selvom jeg godt ved at det kommer til at tage tid..

 

Mange mange varme tanker til dig Rikke:ae::ae::ae:

Håber du kan holde modet oppe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med at få en god samtale med Claus på onsdag om genoptræning. Vi snakkede let om det i dag, ganske let. Jeg fik nævnt, at jeg har kort til waterwalker (*host* der er tre klip endnu) og at vi jo heldigvis går mod varmere tider, så havet også kan bruges.

 

Er klar over, at der bliver lang tid med genoptræning osv. Det skal jeg nok få styr på. Først og fremmest skal jeg dog primært overleve de første tre uger, hvor han skal holdes så meget i ro som muligt.

 

Jeg er ikke i tvivl om, at du nok skal få styr på genoptræningen. Det er bare vigtigt at få det før operationen, mener jeg.

 

Hvis jeg havde vidst, hvad der krævedes af genoptræning, som jeg ikke kunne gennemføre, var Pelle givetvis ikke blevet opereret, men aflivet.

 

Godt du taler med ham inden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...