Hop til indhold

at gå tur med to hunde


Dinah
 Share

Recommended Posts

Jeg går somregel med mine 3 i flex liner, man lærer hurtigt at vikle ind og ud. :mrgreen: Jeg tænker tit det er som at kniple ( hedder det ikke det ?

 

Jeg synes ikke de skal i dobbelt snor, synes ikke det er ok de slæber afsted med hinanden, men synes de alle skal have frihed med egen snor.

 

Går vi i byen osv er de i 3 alm snore.

 

Glæd dig du vil NYDE at have 2 hunde. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger 2 flexliner på 8 m.til mine to hunde.

 

Bamses sæter jeg i et bælte om livet og Nanas har jeg i hånden.

På den måde har jeg en fri hånd til at få "lukket" og gjort linen kort, hvis der kommer nogen forbi :-D

Nu du skriver bælte kommer jeg til at tænke på at jeg har en hvalpekøber med 4 hunde (en løve og 3 grækere ) hun bruger flexliner og har håndtagene sat fast forskellige steder på jakken, netop for at have hænderne fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Jeg har 6 hunde og de 5 går på venstre side med alm. snor. Den gamle vil helst ikke gå på samme side som de andre så hun går på hørje side eller et stykke bag os, så derfor har hun flexline på hvis hun har snor på. De kan efterhånden alle stop komando så er det nemmer at styre

 

Når jeg cykler med dem er alle på højre side, undtagen den gamle hun skal ikke løbe ved siden af cyklen og hvalpen er for ung endnu. Når vi er på cykletur er det forbudt at snuse. Det gøres før eller når vi når frem

 

Når jeg står på rulleskøjter og har hund/hunde med så er det max et par stykker af gangen og så er det på venstre side i alm. snor og der er det forbudt at snuse -der motionere vi. Snuse, tisse eller skide gøres før eller efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går tur med tre hunde. Den gamle, Mille, går løs de fleste steder, ellers går hun i en almindelig kort snor.

 

De to andre går i 8 m flex - i hver sin farve, så jeg altid ved, hvem jeg skal vikle ud/kalde ind eller lign.

 

Det fungerer rigtig godt, og hundene bliver efterhånden gode til at tage hensyn til hinandens liner, og de vikler sig egentlig ikke særlig meget ind i linerne.

 

Når jeg går byture eller ture sammen med andre er det oftest i korte liner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger 2 flexliner på 8 m.til mine to hunde.

 

Bamses sæter jeg i et bælte om livet og Nanas har jeg i hånden.

På den måde har jeg en fri hånd til at få "lukket" og gjort linen kort, hvis der kommer nogen forbi :-D

 

Nu du skriver bælte kommer jeg til at tænke på at jeg har en hvalpekøber med 4 hunde (en løve og 3 grækere ) hun bruger flexliner og har håndtagene sat fast forskellige steder på jakken, netop for at have hænderne fri.

 

Ja se, det havde jeg nemlig tænkt lidt på. Et løbe/motionsbælte og så den anden i flex. Når Rosita ikke er løs er hun max 2 meter fra mig alligevel. Coco, kunne jeg forestille mig, er mere egnet til flexen.

 

2 flexliner er udelukket, da jeg har gigt og det er umuligt for mig, at holde 2. Alternativt, som Janni siger, sætte den ene fast til et bælte ol.:hmm:

 

Ikke 2 af jer gør det ens, kan jeg læse mig frem til, så jeg starter med en alm line til Rosita og så flexen til Coco. Så må jeg se, hvad behovet er, for det er ganske givet at Rosita vil løbe hurtigere eller længere væk fra mig, når der er en anden hund med:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

2 normale læderliner.

 

Bruger stort set aldrig flexi. Jeg er sådan en der per reflex tager i snoren hvis hunden løber afsted og så brænder man altså fingrene og hunden bliver ikke stoppet. Desuden syntes jeg for nemt de ryger ud af hånden... og så er der lige det der med at trække hunden til sig der tager en halv krig.

 

Så to almindelige. Dumle lidt længere line end Nova fordi han helst vil gå forrest og trækker mere hvis ikke han gør og fordi han kan blive irriteret på Nova hvis hun går ind i ham.

og så er det ellers bare om at vikle ud... og vikle ud... og vikle ud igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går,undtagen til træning med alle 6 hunde på en gang, 4 sprælske cockerer og 2 græske 20 kg´s hunde.3 stk på hver side.

Bruger aldrig flex, så går de ikke OK. Mine ældste hunde har lært at gå på højre side ved cykling, så ingen problemer med dem. De yngste på venstre side, som ved lydighed.

Det er kun vane og træning.Og træning igen igen.

Da jeg for 3 år siden fik skiftet mit ene slidte knæ, foregik det i el-scooter med dengang 2 hunde på venstre , 2 ,de ældste til højre og den lille ny græker , 5 mdr,mellem mine ben på fodpanelet.

Så kom de løs på de grønne områder.

Sådan en opstilling kræver så også ,at evt fertile hanhunde ikke tror, de skal markerer med urin for hver meter hæk , vi passerer, også et træningsspørgsmål.

Så det kan lade sig gøre, det tager bare tid , især med store hvalpe, og unghunde i blandt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...