Hop til indhold

Telepatiske hunde


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Denne bog vil jeg gerne anbefale - den er smadderspændende og man får både revet sig i håret og sagt nej for pokker da ud i stuen undervejs:-)

 

Hunde som ved hvornår deres ejere kommer hjem og andre uforklarlige kræfter hos dyr av Rupert Sheldrake (9788721015459) - Adlibris Bokhandel

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Afganskmynde

Jeg har ikke laest bogen men set udsendelser og ellers laest om dette ganske naturlige og almindelige, men ikke desto mindre fantastiske faenomen. Ja, det er gaasehuds fantastisk og jeg har rent faktisk oplevet det med mynderne isaerdeleshed.

 

Tio ved instinktivt hvornaar det er badetid, trods det at jeg ikke har valgte dage eller tidspunkter, eller giver forudgaaende anledning til konklusionen. Mon tonefaldet er anderledes i min stemme ved kalden uden jeg selv kan ane den, ved tankerne om bad, det ved jeg ikke og synes det ikke selv. Men Tio har fornemmelsen... Cockeren kan jeg sagtens snyde, og ogsaa chloe paa dette punkt, men Tio er fabelagtig forudsvidende eller folsomt fornemmende og bliver snedigt vaek og leger gemmeleg indtil jeg maa indlede en jagt i haven og afhente ham surmulende.

 

Tio tilkaldte ogsaa min hjaelp kun 8 mdr gammel ved et livsfarligt uheld trods min umiddelbare irettesaettelse af ham. Jeg gyser stadig og faar gaasehud havde han ikke fortsat med at alarmere mig, trods irettesaettelsen. Et liv var gaaet tabt havde han adlydt mig og jeg glemmer det aldrig. Efter den dag er baandet imellem os lidt staerkere, end de andre, fordi jeg ved, han har specielle talenter og jeg ved heldigvis de eksisterer og at hans kald er vaerd at lytte til.

 

Chloe har utrolig fornemmelse for tid! Hun vaagner uanset sengetid og kalder naar klokkeslaget falder paa 7.30 om morgenen paa uret. Ret fantastisk (irriterende) fornemmelse for tid har hun isaerdeleshed.

 

Jeg har ikke oplevet ovenstaaende med vores cocker og har laest afgansk mynders genetik er taettest paa ulven end mange andre racer, saa mon dette i sig selv har noget at sige, er noget jeg umiddelbart funderer over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder rigtig spændende:5up: Må lige have set på om der skal investeres i den.

Tror også at hunde kan føle/fornemme mange ting, vi mennesker ikke umiddelbart tænker over.

Jeg plejer at kalde det hundens sjette sans.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min cairn terrier, Trille, "fortalte" altid min anden hund samt familien når jeg var ved at være hjemme. Sådan ca ½ time før jeg ankom begyndte hun at sige til. Hun lagde sig ved døren og Rasmus, min labrador, begyndte at te sig som om jeg var på vej op ad trappen.

Trille gjorde dette uanset jeg havde Rasmus med eller ikke og uanset om jeg var på kursus en weekend, en uge eller bare hjemmefra nogle timer. Trille kunne aldrig vide hvornår jeg kom hjem, da der absolut intet mønster har været i mine aktiviteter hjemmefra.

 

En anden cairn, som pudsigt nok også hed Trille, fortalte sin ejer når dennes mand var ved at få "hjerteanfald" og skulle tage medicin. Der gik nogen tid før det gik op for ejeren, at hun kunne bruge hundens adfærd som forudsigelse.

 

Dyr er fantastiske til at indføle og til telepati. Jeg passede gennem flere år en kollegas hunde når hun og familien var på ferie i udlandet og jeg har måtte sende SMS til hende og bede hende lade være med at tænke "hjemad"! Hun kunne ikke forstå hvordan jeg kunne vide at hun sad og tænkte på sine hunde, før jeg fortalte hende at hendes ene hund blev meget urolig og forventende. Jeg måtte også sende SMS når hun pakkede ned til hjemrejsen og bede hende tænke på noget andet.

Efter nogle ferier lærte hun det og der var ro på hunden :-D

Det samme når jeg passer en anden hund når ejeren er på ferie i udlandet. Der har jeg også måtte sende SMS og bede ejeren om at tænke på noget andet. Nu skal jeg igen passe en hund 10 dage og er meget spændt på om hun, nu hun er blevet voksen, også mærker ejerens tanker og følelser på afstand.

 

Min kat, Batman, lavede jeg aftaler med, da han var ung. Han fik lov at komme ud på betingelse af, at han troppede op og satte sig i en transportkasse jeg satte ned i gården på angivne tidspunkter. Det gjorde han! Bad jeg ham være i kassen kl 12 var han der og når jeg havde tjekket han var OK og takkede, smuttede han igen og kom tilbage på det tidspunkt jeg bad ham være der.

Der var intet mønster i det og alligevel kom han "til tiden". Efter et par uger på denne måde fik han lov at komme og gå som det passede ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Akita var hvalp, skete det at hun tyggede i et par af mine ting (som hvalpe nu gør!).. så jeg lavede en lille hvalpegård af noget camping-hundehegn i en krog af værelset vi boede i. Hun hoppede ud over (selvom det var meget højere end hende, og uden at vælte det!?).. Så jeg aftalte med hende, at jeg lod være at bure hende inde, og hun lod være med at bide i mine ting. Og hun rørte ikke mine ting efter det. Hun var ikke mere end 4 mdr ca, så bestemt ikke voksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Uh! Den lyder spændende den bog!

 

For jeg har også tit tænkt over hvordan Dexter dog vidste de ting, som han tit gør..

Han er en hund, der er sensitiv stemningsmæssigt og han er enormt opmærksom på mig..

 

Han ved altid hvornår jeg er på vej ud af døren og det vil sige 20 min før... Også selvom jeg laver noget forskelligt inden. Han ved også altid hvis jeg skal på arbejde til natten og hvornår jeg ikke skal. Når jeg har gået aftentur med gutterne (gør jeg ca. samme tidspunkt hver aften lige meget hvad), og tager snoren af Dexter, før jeg selv tager overtøjet af, smutter Dexter ind i seng til kæresten hvis jeg har fri og hvis jeg skal på arbejde bliver han ved mig indtil jeg tager afsted..

 

Ligesom afghansk mynde fortæller, så kan jeg heller ikke snyde ham i bad.. Han ved det altid og holder sig pludselig laaaangt fra mig... Jeg troede egang at det var shampooen han kunne dufte og regne ud, når jeg stod og blandede det op. Men jeg har brugt andre mærker siden og jeg har heller ikke altid skulle blande op. Nogle gange har jeg endda vasket ham i en håndvask, fremfor inde i bruseren. Men han ved det ALTID inden jeg går igang.

 

Derudover, så er Dexter altid oppe at køre ligesom jeg selv, aftenen inden udstilling og han følger fuldkommen med i al klargøringen..

 

Har spekuleret meget over, om det er noget med at han er VIRKELIG god til at fornemme min sindstilstand..:hmm:

 

Sådan er det slet ikke med Boris. Jeg har ikke sådan oplevet at han har fornemmet noget specielt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Den er nu bestilt på biblioteket! :D Har også allerede oplevet nogle få ting med Inca, hun kan altid fornemme hvornår min kæreste er ved at være hjemme. Ca. 20 min før bliver hun urolig og sætter sig ude i gangen og piver lidt (som om hun vil gå ham i møde), og for det meste når jeg skal ud af døren ved hun det også, nogle gange er det som om hun prøver at "trække tiden ud", et eksempel fra igår: Inca havde lige været ude at tisse, der gik så ca. ½ time og jeg sad og prøvede at tage mig sammen til at smutte ned og handle; MEN, Inca sætter sig ved døren, og jeg tænker at det jo godt kunne være hun bare lige skulle tisse/lave nr. 2, men nææh nej, hun gik bare ud i haven og satte sig ned :hjerte: Så kunne jeg ellers stå der i nogle minutter og så gik vi ind igen, og hun pev med det samme vi kom ind og jeg tog pungen i lommen osv.

 

Har nogle af jer også oplevet, at jeres hunde pludselig gør af ingenting/stirrer intenst på noget (fx. en væg)? Som om der er et spøgelse/andet man ikke kan se? Det gør Inca nemlig også ret ofte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Spændende bog, som jeg må have læst :-D

 

Min ældste - Charlie har også en efter min mening lidt uhyggelig evne. Han kan mærke når jeg går lav - får lav blodsukker - hvis det sker om natten, så vækker han mig - ved at løbe frem og tilbage foran min seng - reagerer jeg ikke springer han op i sengen og stikker næsen ned i synet på mig. Det er sket nogle gange efterhånden

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv har nu spurgt i 5 boghandler og de glor alle sammen på mig som et stort spørgsmåltegn, 3 af dem kunne ikke skaffe den, de sidste 2 mente den ikke fandes.

 

Jeg har været på bibliotektet og de siger de ikke kan finde noget hverken med bogens titel eller forfatter. Jeg har selv søgt på bibliotek.dk men der kommer intet frem.

 

Hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var faktisk ude for en situation i fredags, hvor jeg kom til at tænke på denne tråd igen..

Midt i at jeg stod og bagte cupcakes kommer kæresten og spørger om jeg ikke vil med hjem til et vennepar og spise aftensmad om et par timer.. Selvfølgelig ville jeg det..

Lige derefter ændrede Dexter adfærd. Han begyndte at holde sig helt tæt til mig og det gjorde han indtil vi tog afsted. Og når Dexter holder sig tæt til mig, så er det sådan noget med, at stå så tæt på mit ben, så jeg kan mærke ham lidt, men stadig så han ikke står helt tæt op af mig...

 

Virkelig mærkeligt.. Undrer mig over, hvad han kunne fornemme der, siden han bare vidste det.

 

(Bonus info: han har ikke problemer med at være alene hjemme. Jeg havde været hjemme hele dagen og havde været en lang tur i hundeskoven med kræene. Så han var hverken understimuleret eller noget.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...