Hop til indhold

Kæmpe kæmpe praletråd!


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Jeg havde et massivt gennembrud med Sally i dag på morgenturen! Har totalt optur over det :banan:

Min chef og jeg blev enige om at pigerne skulle skiftes til at være i snor, da deres leg har taget lidt overhånd (Ash lægger op til vild leg, og så tager Sally over og bliver for voldsom).

På den første sti i skoven ser jeg to hunde komme imod os, de er gamle og rolige, men jeg giver Sally hætten på, så hun ikke får sig gejlet op, og hun hilser pænt på hundene. Ash blev sluppet først, og inde i skoven kommer der en golden retriever imod os, som vi har mødt før, en sød dreng :engel: Sally gør, men jeg begynder at fodre hende OG HUN HOLDER MUND OG SPISER!! :banan: Det er ALDRIG sket før, at mad er nok til at distrahere hende :banan:

Da han er helt henne ved os, få hun selvfølgelig lov at hilse, som belønning for at være så dygtig! :hjerte:

5 minutter senere kommer der endnu 3 hunde imod os, en løs gul labrador, og en labradoodle og grand danois i snor.

Jeg fodrer hende igen, indtil labben er helt oppe ved os, og hun hilser pænt uden at have sagt en eneste lyd! :cool: Jeg blev ved at fodre mens vi passerede de to andre UDEN AT HILSE og hun blev ved at tage godbider uden at gø!!! :klap::banan:

Jeg kan bare slet ikke beskrive hvor fedt det føltes :banan::klap::mrgreen:

 

 

Herefter var det hendes meget velfortjente tur til at løbe fri :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::klap::klap::5up:

 

Hvad er det for hætte du giver hende på?

Det er fordi hun 99,99% procent at tiden kun reagerer på andre hunde hvis hun kan se dem (i frustration over ikke at kunne komme over til dem, uden snor er der ingenting).Det er altså meget sjældent hun reagerer på at kunne høre en hund, eller lugte at den er i hendes nærhed.

 

copy003.jpg

 

Denne her har jeg selv lavet. Der er elastik på oversiden af snuden så den sider til, og også om halsen, og den er lukket med velcro om halsen. Den sidder ikke specielt stramt eller noget, det er ikke meningen den skal forhindre hende i at åbne munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi hun 99,99% procent at tiden kun reagerer på andre hunde hvis hun kan se dem (i frustration over ikke at kunne komme over til dem, uden snor er der ingenting).Det er altså meget sjældent hun reagerer på at kunne høre en hund, eller lugte at den er i hendes nærhed.

 

copy003.jpg

 

Denne her har jeg selv lavet. Der er elastik på oversiden af snuden så den sider til, og også om halsen, og den er lukket med velcro om halsen. Den sidder ikke specielt stramt eller noget, det er ikke meningen den skal forhindre hende i at åbne munden.

 

Smart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Det er fordi hun 99,99% procent at tiden kun reagerer på andre hunde hvis hun kan se dem (i frustration over ikke at kunne komme over til dem, uden snor er der ingenting).Det er altså meget sjældent hun reagerer på at kunne høre en hund, eller lugte at den er i hendes nærhed.

 

copy003.jpg

 

Denne her har jeg selv lavet. Der er elastik på oversiden af snuden så den sider til, og også om halsen, og den er lukket med velcro om halsen. Den sidder ikke specielt stramt eller noget, det er ikke meningen den skal forhindre hende i at åbne munden.

 

Hilser hun på andre hunde med den på? Hvis, hvad siger hun så til det? Eller tager du den af når de er passeret... forklar forklar, for dem der ikke er så hurtige...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hilser hun på andre hunde med den på? Hvis, hvad siger hun så til det? Eller tager du den af når de er passeret... forklar forklar, for dem der ikke er så hurtige...:genert:

Hun hilser gerne på andre hunde med den på. Hun hilser pænt og høfligt når hun kun kan snuse og ikke se, men jeg kan sagtens tage den af når hun er helt tæt på en hund.. Det er KUN det at der er afstand til en anden hund, og hun ikke kan bestemme selv om hun må hilse, eller ikke kan komme hurtigt nok derover/den anden hund ikke kommer hurtigt nok op til hende (er i snor) der frembringer frustrationen. Så snart hun er blandt hunde (i snor) eller selv kan løbe hen og sige hej (til andre løse hunde i skoven) er hun sød og larmer ikke. Hun er også helt ok med at løse hunde løber op til hende når hun er i snor, det er altså ikke den "normale" udfarende schæfer med overbeskyttende tendenser i snor jeg har..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke :klap::klap: :banan::banan: dygtig :banan:

 

det er endnu ikke lykkedes mig med hapser at distrahere cujo :genert: han gør så hellere ikke, så ikke så tit man har brug for det.

jeg ved heller ikke hvorfor godbider pludselig kan overvinde hendes trang til udfarenhed, men jeg klager ikke :mrgreen: -og jeg fodrer hende altså hver dag :genert::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Hun hilser gerne på andre hunde med den på. Hun hilser pænt og høfligt når hun kun kan snuse og ikke se, men jeg kan sagtens tage den af når hun er helt tæt på en hund.. Det er KUN det at der er afstand til en anden hund, og hun ikke kan bestemme selv om hun må hilse, eller ikke kan komme hurtigt nok derover/den anden hund ikke kommer hurtigt nok op til hende (er i snor) der frembringer frustrationen. Så snart hun er blandt hunde (i snor) eller selv kan løbe hen og sige hej (til andre løse hunde i skoven) er hun sød og larmer ikke. Hun er også helt ok med at løse hunde løber op til hende når hun er i snor, det er altså ikke den "normale" udfarende schæfer med overbeskyttende tendenser i snor jeg har..

 

Tak - jeg skulle lige være med. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...