Hop til indhold

Uansvarlige muskel/kamphundeejere...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Må jo indrømme at jeg syntes det er kedeligt at folk bare laver debatter som de ikke vil noget med alligevel :vedikke:

 

Syntes jo - nu TS ikke ønsker noget med debatten alligevel - at den så skulle have været oprettet nede i løst snak, men nok bare mig :vedikke:

 

 

Til gengæld syntes jeg det er dejligt at der ikke er nogen der hopper i hendes nygravet hul :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Ja, og sådan som debatten udvikler sig, så hører denne tråd nok endnu mere til ned i løst snak :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er helt ok at du har oprettet en tråd for at gøre opmærksom på at du er for loven, vi andre har jo også tidligere oprettet tråde for at gøre opmærksom på at vi er imod :blink:

 

Men da du i "alt og intet"-tråden allerede har skrevet at denne tråd kun er halvseriøs og mest fordi du syntes det kunne være sjovt med en popkorn-tråd, så vælger jeg at undlade at deltage :-D

Tråden kan sgu da ikke blive andet end halvseriøs, når her også sidder muskelhunde ejere med på forum..:mrgreen:

Jeg tror desværre aldrig rigtig at tråden kommer igang, hvilket Agnete vist også er lidt ked af :blink:

 

Fra "alt og intet":

Jeg havde ellers brugt 5 min på at lave den..:megaked:

 

Jamen så nupper vi da bare en kiks

 

tudekiks.jpeg

Nej tak er rigeligt tyk, med mine 65 kg kampvægt, ja jeg ved det godt, jeg er en fed klam luder..:megaked:

hvordan smager de der korn ?

 

jeg ved hvordan de lyder, det er dog ikke pop

 

[media]

[/media]

pop-rock..:mrgreen:

Må jo indrømme at jeg syntes det er kedeligt at folk bare laver debatter som de ikke vil noget med alligevel :vedikke:

 

Syntes jo - nu TS ikke ønsker noget med debatten alligevel - at den så skulle have været oprettet nede i løst snak, men nok bare mig :vedikke:

 

 

Til gengæld syntes jeg det er dejligt at der ikke er nogen der hopper i hendes nygravet hul :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Aslan forhelvede her er jo iforvejen en masse der ikke har mening med noget.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lusen
Jamen så nupper vi da bare en kiks

 

tudekiks.jpeg

 

 

Nej tak er rigeligt tyk, med mine 65 kg kampvægt, ja jeg ved det godt, jeg er en fed klam luder..:megaked:

 

ØH :shock:.. finger VÆK.. jeg skrev VI... og havde ingen mening om hva du var/er... og da slet ikke fed, klam eller lu.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Capone

Ufatteligt at disse tråde bliver ved med at dukke op:confused:

 

Den hundelov er og bliver noget af det latterligste, og det siger ikke så lidt, de har brugt tid på inde i børnehaven.

 

Jeg kan på ingen måde tage noget af den lov seriøst, tværtimod.

Når man sætter en masse eksperter igang med at undersøge og give deres besyv med til loven, og så børnehaven totalt overruler hvad de er kommet frem til:stupid:

 

Jeg ville bryde loven, hvis jeg havde en velfungerende muskelhund eller blanding, den ville aldrig komme til at gå med mundkurv.

 

At se dyrlæger er ved at brude sammen over masse drab på hvalpe, er bare ikke iorden

 

Jeg havde den mest lækker Am. bulldog gående på 8 mdr, da den sindsyge lov trådte i kraft, aldrig har jeg tudet så meget som den dag min mand måtte gå den tunge gang til dyrlægen med ham.

Han var så dejlig selvsikker og rigtig nussegøj, men loven forbud mig at lade ham leve, han måtte ikke få et nyt hjem, han skulle bare lægges til at sove.

 

Jeg skrev et langt brev til ministerne om vores arbejde her igennem mange år med hunde, netop at redde så mange som muligt fra aflivning og finde nye og gode hjem til dem, jeg spurgte dem direkte hvad de troede vi følte nu?

Samt hvordan dyrlæger ville have det med at aflive sunde og raske hunde fremover

 

Fik bare et råddent standart svar" sådan var det jo også da pitten blev ulovlig"

 

Jeg forstår godt de dyrlæger der ikke vil/kan være en del af disse masse drab, de har taget sig en lang uddannelse for at redde dyr ikke for at slå dem ihjel.

 

Den lov skal bare afskaffes igen, og de hysteriske mennesker der har blæst det op i medierne, skulle have mundkurv på.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske man skulle lade være med at skrive i alt og intet, at det kun er det man er ude på :mrgreen: Tror det ville virke lidt bedre så, hvis man absolut skal..

 

Det tror jeg du har ret i, men Agnete må åbenbart have troet at alle dem der ville hoppe i med begge ben, ikke læser "alt og intet" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad kan det sammenlignes med på ulovlighedsstigen??? Som at køre uden sele, det går jo kun ud over en selv, hvis man da ikke lige rammer en når man flyver ud igennem forruden, men det er en mindre detalje...:mrgreen:

 

Jo vi skal have alle de svære ord med...:slem: :oops:

 

Meget uenig. Hvis man ikke har seel på kan man i den grad skade sine medpassagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Meget uenig. Hvis man ikke har seel på kan man i den grad skade sine medpassagerer.

 

Jo lo, der er i dan grad, grund til at lægge snærende bånd på sig selv! :slem:

 

Det er selve ideen med lovgivning! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ufatteligt at disse tråde bliver ved med at dukke op:confused:

 

Den hundelov er og bliver noget af det latterligste, og det siger ikke så lidt, de har brugt tid på inde i børnehaven.

 

Jeg kan på ingen måde tage noget af den lov seriøst, tværtimod.

Når man sætter en masse eksperter igang med at undersøge og give deres besyv med til loven, og så børnehaven totalt overruler hvad de er kommet frem til:stupid:

 

Jeg ville bryde loven, hvis jeg havde en velfungerende muskelhund eller blanding, den ville aldrig komme til at gå med mundkurv.

 

At se dyrlæger er ved at brude sammen over masse drab på hvalpe, er bare ikke iorden

 

Jeg havde den mest lækker Am. bulldog gående på 8 mdr, da den sindsyge lov trådte i kraft, aldrig har jeg tudet så meget som den dag min mand måtte gå den tunge gang til dyrlægen med ham.

Han var så dejlig selvsikker og rigtig nussegøj, men loven forbud mig at lade ham leve, han måtte ikke få et nyt hjem, han skulle bare lægges til at sove.

 

Jeg skrev et langt brev til ministerne om vores arbejde her igennem mange år med hunde, netop at redde så mange som muligt fra aflivning og finde nye og gode hjem til dem, jeg spurgte dem direkte hvad de troede vi følte nu?

Samt hvordan dyrlæger ville have det med at aflive sunde og raske hunde fremover

 

Fik bare et råddent standart svar" sådan var det jo også da pitten blev ulovlig"

 

Jeg forstår godt de dyrlæger der ikke vil/kan være en del af disse masse drab, de har taget sig en lang uddannelse for at redde dyr ikke for at slå dem ihjel.

 

Den lov skal bare afskaffes igen, og de hysteriske mennesker der har blæst det op i medierne, skulle have mundkurv på.:roll:

 

ØH? Hvorfor fik I ham aflivet???

Ifølge loven var det jo "kun" hvalpe født efter 17 marts som skulle aflives... Og loven trådte i kraft d. 1. juli:???:.

 

Din hund kunne da ikke nå at blive 8 måneder på så kort tid? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

ØH? Hvorfor fik I ham aflivet???

Ifølge loven var det jo "kun" hvalpe født efter 17 marts som skulle aflives... Og loven trådte i kraft d. 1. juli:???:.

 

Din hund kunne da ikke nå at blive 8 måneder på så kort tid? :vedikke:

 

man må hellere ikke omplacere listehunde jo, altså sælge eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

man må hellere ikke omplacere listehunde jo, altså sælge eller andet.

 

 

Jammen, det er da ikke hundelovens skyld, at nogen vælger at skille sig af med en skøn og velfungerende hund?

 

Hundeloven har i mange tilfælde gjort, at folk fandt andre løsninger end at skille sig af med deres (liste)hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen, det er da ikke hundelovens skyld, at nogen vælger at skille sig af med en skøn og velfungerende hund?

 

Hundeloven har i mange tilfælde gjort, at folk fandt andre løsninger end at skille sig af med deres (liste)hunde..

 

Altså capone har en hundepension/internat og omplacere hunde for folk, det kan næppe betale sig for hende at prøve at omgås loven hvis hun opdages.

Hunden er sikkert registreret og skal jo omregistreres til ny ejer, kan man ikke når man ikke må.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen, det er da ikke hundelovens skyld, at nogen vælger at skille sig af med en skøn og velfungerende hund?

 

Hundeloven har i mange tilfælde gjort, at folk fandt andre løsninger end at skille sig af med deres (liste)hunde..

Jeg tror, det var en hund, Capone havde stående på hendes internat :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, det var en hund, Capone havde stående på hendes internat :-)

 

:shock:Okay... Det vidste jeg ikke lige...

 

Hunden var jo slet ikke i nærheden af aldersgrænsen for ulovlige hvalpe. Og loven havde været undervejs i 4 måneder. Det må både tidligere ejer og Capone have været klar over.

 

Løsningen kunne jo have været, at Capone havde fået indregistreret hunden i sit eget navn inden 1. juli. Når nu der ikke var andre, der ville overtage ham...

 

Jeg ved egentlig ikke, hvordan reglerne er for internat-hunde.. Er de stadig registrerede i tidligere ejers navn til man finder nye hjem til dem? Eller er det internatet, der er registreret som ejer? Eller (utænkeligt:hmm:) er hunden ejerløs i den periode?

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:Okay... Det vidste jeg ikke lige...

 

Hunden var jo slet ikke i nærheden af aldersgrænsen for ulovlige hvalpe. Og loven havde været undervejs i 4 måneder. Det må både tidligere ejer og Capone have været klar over.

 

Løsningen kunne jo have været, at Capone havde fået indregistreret hunden i sit eget navn inden 1. juli. Når nu der ikke var andre, der ville overtage ham...

 

Jeg ved egentlig ikke, hvordan reglerne er for internat-hunde.. Er de stadig registrerede i tidligere ejers navn til man finder nye hjem til dem? Eller er det internatet, der er registreret som ejer? Eller (utænkeligt:hmm:) er hunden ejerløs i den periode?

 

At regitsrere hunden i hendes navn havde jo ikke ændret på at hun ikke kunne beholde den, og dermed skulle den aflives...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...