Hop til indhold

Uansvarlige muskel/kamphundeejere...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Det er jo netop det.. De vil ikke tage det kursus, og derfor kan politiet eller whoever hvis sag det måtte være, hente hunden og omplacere den via et dyreinternat, som selvfølgelig vil sørge for at en ny ejer har de rigtige kurser...

 

Jeg tror ikke en listehunde ejer herinde ville sige nej til et sådan kursus, hvis det betød at de kunne undgå mundkurv osv.

Enig igen :-D:5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo netop det.. De vil ikke tage det kursus, og derfor kan politiet eller whoever hvis sag det måtte være, hente hunden og omplacere den via et dyreinternat, som selvfølgelig vil sørge for at en ny ejer har de rigtige kurser...

 

Jeg tror ikke en listehunde ejer herinde ville sige nej til et sådan kursus, hvis det betød at de kunne undgå mundkurv osv.

Nej nu har vi jo ikke alle Brianerne og Hassanerne herinde, af en god grund igen...

 

Men det vil bare komme til at koste internaterne så mage penge hvis de skulle tage alle de muskelhunde ind, penge som de iforvejen har svært ved at skaffe..:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv været meget i tvivl om, hvad jeg skulle mene om hundeloven. Jeg kender en del eksempler på hunde der er blevet angrebet af Amstaff o.lign. Men også en del historier om terriere, franske bulldogs, schæfere og alle mulige andre racer. De bliver bare ikke til vandrehistorier på samme måde. Og det er måske mere frygt og fordomme end en egentlig trussel, der har skabt grobund for hundeloven. Et speciale om hundeloven som Cecilie Thorslund har skrevet på RUC viser i hvert fald, at den er lavet på et meget tyndt grundlag. Der er ingen tvivl om, at det er ejerne der er problemet - uanset racen. Så måske skulle man tage udgangspunkt der og gøre det lovpligtigt for nye hundeejere at få et "hundeførebevis", før de får hund og gå på hvalpekursus med hunden indenfor det første år eller lign.

 

Her på Vesterbro i Købehavn, hvor jeg går tur med min lille Cavalier er der heldigvis sjældent problemer. De ejere der har "bidske" hunde, har dem i snor og går en bue udenom os andre. De ejere der har lydige hunde, som går uden snor - kalder dem til sig, hvis der kommer hunde de ikke kender. Og de "listehunde" som er sociale, går i snor men uden mundkurv og hilser altid pænt på Bodil. Ejerne er ofte dybt frustrerede over, at de ikke kan motionere deres hunde - og at mange går en stor bue uden om dem. Kunne de ikke bare have valgt en anden race? Jo, men de vidste jo ikke at deres kærlige familiehund ville blive sat i bås med hunde, der er dårligt opdraget og trænet til hundekamp - og i sidste ende ville blive forbudt. Det er en svær debat - men med lidt større forståelse og lidt færre fordomme, tror jeg man kan nå langt.

 

Bodil er ren Cavalier King charles spaniel - men uden stamtavle. Hvis det blev påbudt alle hunde uden stamtavle at gå i snor og med mundkurv - så ville jeg uden tøven bryde loven - og slæbe Bodil med ind på Chistiansborg uden snor og mundkurv for at vise, hvor lydig og ufarlig hun er. Jeg ville være dybt frustreret og ulykkelig på min hunds vegne. Jeg ville nægte at følge loven, og jeg ville kæmpe for at få den ændret. Ville alle ikke det, hvis det var deres hund?

 

Dbh.

DS

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad kan det sammenlignes med på ulovlighedsstigen??? Som at køre uden sele, det går jo kun ud over en selv, hvis man da ikke lige rammer en når man flyver ud igennem forruden, men det er en mindre detalje...:mrgreen:

 

Jo vi skal have alle de svære ord med...:slem: :oops:

 

:vedikke: det kan vist ikke sammenlignes med noget, som jeg lige kan komme i tanke om.

 

måske skal man også holde sig til at vurdere ulovligheder i forhold til sig selv - udsætter det her nogen for fare, skader det nogen, forstyrrer det nogen, snyder det nogen? en cyklist drejer til højre for rødt, bør jeg blive forarget? tja, forstyrrede han nogen, udsatte han nogen for fare? næ. en amstaff tuller rundt nede i parken og sniffer efter tævetis imens hans mennesker får sig en smøg - bør jeg blive forarget? tja, han forstyrrer ikke nogen, han udsætter ingen for fare - så hos mig møder de altså kun forståelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tildels så ja det er jeg faktisk, både for hundenes skyld (begge parter) og for de evt. mennesker der skulle blive ædt af dem, men mest for hundenes egen skyld...

 

Det er helt ok at du har oprettet en tråd for at gøre opmærksom på at du er for loven, vi andre har jo også tidligere oprettet tråde for at gøre opmærksom på at vi er imod :blink:

 

Men da du i "alt og intet"-tråden allerede har skrevet at denne tråd kun er halvseriøs og mest fordi du syntes det kunne være sjovt med en popkorn-tråd, så vælger jeg at undlade at deltage :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de går på labberne og pekingeser/terrier blandningerne, så ryger mine sgu i dakaspanden, Emma er for gammel til at lære at gå med mundkurv (desuden er hendes tænder så porrøse at de nok falder fra hinanden hvis hun hakker) Saga kan ikke holde til det psykisk er jeg 80% sikker på...

 

Ja... sådan har jeg det også med Silke... Jeg ville nok bare ikke aflive før vi blev taget på fersk gerning...

Som tingene ser ud i dag, så ville DET jo have laaaange udsigter..:mrgreen:

Måske ville hun afgå ved en naturlig død inden..

 

Nogle af listehundeejerne har det nok på samme måde...:shock:

 

Vi elsker alle vores hunde. Ingen af os vil påføre dem urimeligheder, som de slet ikke forstår... Bare for at overholde en meningsløs og dum lov..

Link til indlæg
Del på andre sites

Den slags bliver jeg rasende over og råber højt!!! Manden er lille og skrøbelig og jeg er SÅ træt af tumpede cyklister, der lige akkurat ikke rammer ham!

 

altså jeg hader også hensynsløse cyklister! men ikke cyklister der kigger sig godt for, og så gør noget ulovligt, når der ikke er nogle små, skrøbelige mænd i nærheden, som de kan ramme. jeg kan f.eks. også finde på at køre over for rødt, hvis der ikke er nogen i nærheden. det var nu også en dårlig sammenligning.

Link til indlæg
Del på andre sites

popcorn_soda.jpg

 

 

med billet til første række ... :stupid:

 

Jeg tror desværre aldrig rigtig at tråden kommer igang, hvilket Agnete vist også er lidt ked af :blink:

 

Fra "alt og intet":

 

Ej det halvsindsyge indlæg kommer først når jeg er begyndt på træning med min køter, bare for at have mit på det tørre, så skal jeg nok kalde nogle folk for "tabere" herinde... :mrgreen:

 

Naaa jeg tror bare jeg fik pakket det for pænt ind, at jeg syntes det er ok med mig, at de afliver hvalpe i flæng nu, der har en forkert race. Og hvorfor der ikke er flere der er forargede over at loven ikke bliver overholdt. men igen igen er folk pisseligeglade med hvad der sker i vores samfund..:roll:

 

Eller også er der for mange der har sat mig på Ignorer, til at det blievr sjovt... *smiley der rækker fårk med begge hænder*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lusen
Jeg tror desværre aldrig rigtig at tråden kommer igang, hvilket Agnete vist også er lidt ked af :blink:

 

Fra "alt og intet":

 

Jamen så nupper vi da bare en kiks

 

tudekiks.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Fra "alt og intet":

 

 

Må jo indrømme at jeg syntes det er kedeligt at folk bare laver debatter som de ikke vil noget med alligevel :vedikke:

 

Syntes jo - nu TS ikke ønsker noget med debatten alligevel - at den så skulle have været oprettet nede i løst snak, men nok bare mig :vedikke:

 

 

Til gengæld syntes jeg det er dejligt at der ikke er nogen der hopper i hendes nygravet hul :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...