Hop til indhold

Din hunds specielle særhed


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna's særhed må være, at hun selv kommer og beder om at få snor på..

 

Vi kan gå tur og pludselig begynder Luna at sakke bagud og gå langsommere og langsommere.. I starten blev jeg lidt irriteret og tænkte, nå ja, så kommer hun i snor... Hun kan stadig sakke bagud, men så ved jeg da hvor hun er:lol: Og vupti i det sekund hun får snor på, så kan hun godt få fart på og gå foran i rask trav:lol:

 

Nu har jeg så lært, at tage flexilinene med, for så kan hun godt gå stærkt selvom hun har snor på:-D

 

En anden er, at hun med al tydelighed viser, hvis hun ikke vil den vej, jeg har planlagt på gåtur.. Hun stiller sig op og bliver stående.. Så kan jeg værsgo gå tilbage til hende og enten føje hende, eller give hende snor på og lokke hende med i min retning:mrgreen:

 

Hun laver lidt det samme trick, hvis vi ser en pind på vejen, som hun godt vil have.. Så stopper hun og venter.. og beder om lov til at tage pinden:mrgreen::lol::lol:

 

Vil Jacki ikke den vej, jeg ønsker at gå, eller gider hun ikke gå længere, stiller hun sig på tværs ind foran mig og bliver ved med det, indtil jeg enten skifter til en retning, hun gider at gå, eller vender om og går samme vej hjem :roll:

 

Hun kommer også ofte på en gåtur og stiller sig tværs foran mine ben, hvis hun "trænger" til en nussetur :roll::lun:

 

Når hun er med i bilen, ligger hun altid med forbenene trukket op under sig som en kat, også selvom buret er rigeligt stort til, at hun kan ligge som en "normal" hund :hmm:

 

Men altså nu er Jacki ikke helt normal, så hun har nærmest flere særheder end ikke :genert: Jeg er sikker på, at det er arv rettere end miljø, der gør sig gældende :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vil Jacki ikke den vej, jeg ønsker at gå, eller gider hun ikke gå længere, stiller hun sig på tværs ind foran mig og bliver ved med det, indtil jeg enten skifter til en retning, hun gider at gå, eller vender om og går samme vej hjem :roll:

 

Luna stopper bare, hvor hun er.. og oftest er jeg jo længere fremme end hun er.. Og så kigger man efter hende.. og der står hun så og glor på en, længere nede af stien:lol::lol: Ikke engang en guffer kan lokke hende, hvis hun virkelig er fast besluttet:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:

 

cujo er sådan rimelig normal :engel:

 

men han "smyger" sig op af folks ben, dem vi møder på gåture, ligesom en kat, med snuden rettet imod deres ansigt. Er folk ikke parate ender de med at tabe balance og lige bevæger sig 2 skridt til siden :genert:

 

Jo han liger 9 ud af 10 gange og nedstirre mig når jeg laver mad :damn: selvom der ikke falder noget af

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:

 

cujo er sådan rimelig normal :engel:

 

men han "smyger" sig op af folks ben, dem vi møder på gåture, ligesom en kat, med snuden rettet imod deres ansigt. Er folk ikke parate ender de med at tabe balance og lige bevæger sig 2 skridt til siden :genert:

 

Jo han liger 9 ud af 10 gange og nedstirre mig når jeg laver mad :damn: selvom der ikke falder noget af

 

Hehe Luna gør lidt det samme.. Hun læner sig op af folk, når vi møder dem på tur.. altså dem, som selv har henvendt sig til hende eller mig..

 

Og så ligger hun altid ude i køkkenet, når jeg laver mad.. så man er ved at vælte over hende:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe Luna gør lidt det samme.. Hun læner sig op af folk, når vi møder dem på tur.. altså dem, som selv har henvendt sig til hende eller mig..

 

Og så ligger hun altid ude i køkkenet, når jeg laver mad.. så man er ved at vælte over hende:roll:

:lol:

cujo har lært at ligge på afstand, ellers ryger han ud.

 

Nå ja, han tager gerne turen ned gemnem haven i fuld spurt et par gange før han skider :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved egentlig ikke, om Otto har særheder - men han gør mange søde eller irriterende ting som rutine..

 

En af hans kendetegn må være, at han snakker ekstremt meget. Han gøer ikke så meget, men knurren, hylen, grynten, mumlen, piben - kombineret med hyggelig ører-øjne-kommunikation.. Kan føre hele samtaler med ham - dog taler vi lidt forbi hinanden engang i mellem:rolleyes:

 

Han elsker at få føntørret numse... Han er håbløs at føntørre, fordi han konsekvent vender røven til:stupid:

 

Hans livret er frugt og afblomstrede roser.

 

Hvis han har valget mellem en glad legesyg hund og en børnehave - så vælger han børnehaven..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver næsten nødt til at fortælle om min gamle nabos hund... Selvom tråden hedder "DIN hunds særheder"

 

Det var en enorm rottweiler, som selvfølgelig havde lært, at man ikke måtte hoppe op.. Men han ville sååå gerne hilse helt tæt på, så han fandt sin egen teknik: Hvis man vejer noget nær 80 kg (eller hvad sådan en stor fyr vejer), så kan man nemlig meget elegant og pludseligt "snuble" ind i gæsters knæhaser - Så kommer de helt automatisk ned til ham:lol::lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med negleklipperiet har jeg ikke hørt om før, det er da ret specielt :lol:

 

Men skidt i numsen, og det vi her i huset kalder "dinglebæ", kan vist få de fleste hunde til at bede om hjælp - med mindre der er gulvtæppe eller et møbel i nærheden, man kan kure måsen henad :mrgreen:

 

Vinnie har jo en del særheder, de fleste negative, men nogle af de søde ting er hendes behov for at sutte, og så hendes hilseritual, som består i at hun skal have lov til at dutte næse med folk. Når det er gjort, får de lov at være i fred :lol:

 

 

Årh sig lige til når du er parat til at vi kommer på besøg :lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Novas særhed er vist hendes snakken... er hun utilfreds med noget eller vil hun have opmærksomhed undgår man ikke at høre det. Ikke hundevandte mennesker bliver ofte forskrækkede fordi hun ofte starter med noget der minder om knurren, men så ender det ud i sådan et hyl.

 

Dumle har den med panden... Når han skal have et kram eller bare lige have lidt opmærksomhed kommer han ofte kravlende op til en i sofaen, sætter panden mod halsen på en og venter. Andre gange hvis man bukker sig ned mod ham sætter han panden/snuderyggen mod skulderen og trykker til, han maser sig sådan helt ind til en :lol::lun:

 

Så er der hans potedasken. Når han lige vil have Novas opmærksomhed og han lige klasker poten i fjæset på hende. Virker det ikke klasker han igen poten i ansigtet på hende og kører den fra pande til snude. Virker det stadig ikke får hun et potedask i siden, med efterfølgende skub og et vuf lige i øret :roll::lol:

 

og så er der hans trillemoslen. Når man hygger på en græsplæne så ruller man rundt på den. Når man mosler allerbedst med en ven så triller man ryg mod ryg. Han har altid gjort det med Lexus, har fået lært Aslan det og har nu i et år forsøgt at lære Nova det, men har vist givet op :lol:

og når man hygger med os i sengen mosler han med ryggen til os mens han nærmest hiver sig nedad/opad imens han blive nusset :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En af Coopers særheder er at dutte ting. Jeg lærte ham det for sjovt, at dutte på min hånd, eller hvad jeg lige pegede på. Det synes han åbenbart var fantastisk, så det har han gjort stort set lige siden, uden at få besked på det.

 

Når vi går f.eks. fra et rum til et andet så går han bagved og dutter med næsen ind i knæet så man knækker sammen, det er pisse irriterende og han gør det mange gange. Han dutter i vores ansigter og arme, ben og andre steder. Det er forsøg på kontakt og han får det når han dutter, så det virker for ham :engel:

 

Nå ja så drikker han helst vand fra badeværelsets vandhane, det andet i vandskålene duer ikke, så han ber' om jeg åbner for hanen så han kan drikke :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis skipper får et rigtig lækkert tyggeben så står han først bomstille i flere sekunder og stirrer på det mens han slikker sig om munden.

 

så dutter han lidt til det, slikker lidt på det og så går dansen igang. Masser af playbows og hoppen omkring. Så tager han det i munden og kaster det op i luften et par gange inden han piler ud på græsplænen for at nyde det :lun:

 

Om natten sover han enten i fodenden eller i kurven ved siden af sengen. Men ved 6 tiden hver morgen møver han sig helt op imellem os. så begynder han at vride og vende sig indtil han kommer rundt på ryggen og så snorker han videre den sidste times tid. Så ligger han jo lige i position til at vække os med et slik i hovedet når det er tid til morgenmad :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja... Dumle vil også helst have vand fra flasken eller helt rent ihvert fald. Det der når det har stået i skålen i 10min... næh fy da føj da, så må man hellere kradse lidt udenpå skålen så man får fyldt rent vand i :stupid: :lol:

 

Vi overvejede på et tidspunkt at købe sådan en "vandautomat" hvor vandet løber rundt i, lidt som sådan et have springvand, men blev ret hurtigt enige om at vi aldrig ville få Dumle fra den igen. Han ville jo stå og slubre vand konstant med sådan en :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør Luna også, alt imens hun piver og småskriger af frustration over at det ikke vil som hun vil :lol:

:lol::lol::lol:

 

 

 

Nå ja.. Oskar plejer også at kaste rundt med hundekiks. Hvis han får en nede i køkkenet/stuen, kan han finde på at styrte rundt om spisebordet, alt i mens han smider rundt med godbidden :genert: Det ser total åndssvagt ud, men altså.. I det mindste holder den da lidt længere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lumen

Lumen går helt i selvsving når hun skal lege med sit pivedyr! Hun starter med at imiterer lyden som pivedyret siger, hvorefter hun bider i det og "jamre" videre i samme toner :lol:

 

Andet yndlingslegetøj er plastik doserings koppen til vaskemidlet. Den er for stor til hun kan bide over det men det stopper hende ikke i at blive ved med at forsøge -måske det pludselig lykkes :stupid: Hun jagter den fibrilsk rundt i stuen, koppen triller afsted og Lumen knurrer højlydt :vuf:

 

Det bedste hun ved er at sove hos mig i sengen.

-Enten under dynen imellem mine ben (ja, det SKAL være imellem mine ben)

-I min arm

- Eller bare puttet HELT tæt op ad mig -så er man sikker på at vågne hvis nu jeg skulle finde på at gå :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har bestemt ikke nogen særheder :genert:

 

Eller....

 

 

Kimmi fortæller historier om hendes dag, når man kommer hjem..... med lyd, mimik og en indædt tro på, at hun rent faktisk kan tale :roll::mrgreen:

Hun lytter også konstant til jorden, hvis man er steder, hvor der kunne være mus - med mange skøre hovedstillinger som resultat....

Nåh ja - der er vist også noget med noget vand, som hun vist nok elsker at være sur på :engel:

 

Vilya..... bakker ind på plads ved folk, når hun gerne vil have en godbid - også gerne ved fremmede, der ser ud som om de måske har godbidder.... Giver det ikke noget, bruger hun bare poten som krog og stjæler folks hånd.... Hun bruger faktisk den der pote ret meget - hun skal nemlig også holde i hånd, når hun bliver nusset. Hun ruller sig ret meget - i alt og ingenting... og i sofaen, når hun virkelig hygger. Når noget derhjemme ikke passer hende går hun i boksen = hun sætter sig i hjørnet (først af sofaen og hvis det ikke virker, så af stuen) med ryggen til.

 

Sære kræ

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Luffe smider sig ned hvis han støder på en ekstra dejlig duft på gåturen. Der går kun et splitsekund fra han stopper til han ligger der - og han er helt umulig at få videre :-D

 

Hver dag kl 17.15 præcis kommer han luskende for at slikke mig i hovedet - det betyder: Nu må du ikke glemme at det snart er madtid!

 

Og så snakker han ikke med hunde, der er mindre end ham selv (kun lillebror Buddy) - eller har det ingen interesse, tror han har lidt storhedsvanvid... og er er klar over, at han ikke er for stor selv :mrgreen:

 

Når han spiser larmer han gevaltigt - til gengæld kan han snige sig hen og spise Buddys mad uden så meget som en lyd.

 

OG Buddy - han er bare sær helt generelt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Særheder......ja,da :mrgreen:

 

Bamse er ekstremt utålmodig og ytre det gerne ved at pibe :roll:

Når han tisser løfter han først det ene ben, vender sig og løfter så det andet ben og tisser færdigt.

Han sladre, hvis Nana stikker af - kommer prompte ind af hundelemmen og piber og piber.

Hvis han ikke får opmærksomhed, ligger han sig i sin seng og karter rundt - siger vi så en bestemt sætning ("Hva' er det", med tryk på "hva'" ), så flipper han helt ud og karter rundt i sengen.

Når vi leger indenfor, kan man få ham til at stå på hoved, ved at sige: "Skal du stå på hoved". Han "står" på issen med numsen lige i vejret :lol:

 

Nana har også hendes særheder, men ikke lige så mange som Bamse :-D

Når hun leger med andre hunde, så dutter hun dem i siden.

I det hele taget er hun lidt sær og som min bror siger, så er hun født gammel. Hun er så rolig, så rolig og det frækkeste hun har gjort er, at bære en sutsko ud på gårdspladsen - wauv det var frækt :mrgreen:

 

Min gamle, elskede Ida, bed også hendes klør - har aldrig klippet dem.

Ville ønske at, især Nana gjorde det - hendes negle er bare altid så lange og jeg hader at klippe dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Forresten, om morgenen, så kan Motor godt lide at slikke søvnen af min hånd når jeg lige er vågnet og klør ham lidt på brystet mens jeg siger godmorgen, eller - måske ikke lide, men føler det er en pligt han SKAL udføre. Og så bliver han vildt irriteret når jeg så ikke lige gider og flytter min hånd eller prøver at fange hans tunge. Så rynker han øjnene og lægger ørerne surt tilbage, og klasker en pote på min arm så jeg er ved at brække den (den ligger ud over sengekanten), og så skal der bare vaskes rent!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo kan godt finde på at stå på med forpoterne på gulvet, kroppen i sofaen og hovedet på bordet...og SOVE...:shock:

 

Victoria kan lære de fleste tricks ved at glo på Pablo og efterligne dem...men lige præcis at gø på kommando nægter hun....ved ikke om det er en særhed, det siges jo om racen at de ikke gør medmindre det er nødvendigt...:engel:

 

Men så har hun til gengæld en idé om at ude ved min mor er det sjovt at løbe ind i døren så hurtigt man kan...og det er ikke fordi hun skal på toilet eller gerne vil ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsedyret har lidt sære tendenser og ritualer :genert::mrgreen:

- Han sover længe og når han endelig står op triller han sig i alle gulvtæpperne inden han helt kan vågne...

- når jeg går i bad, går flipsedyret i seng :vedikke::stupid::mrgreen:

- når han er er rigtig meget skidetrængende begynder hans øre at klø!!

 

Også siger han den der synthesizer-discolyd ligesom i "krøller eller ej", når han gaber :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine skider ikke på sit areal

 

- lejede sommerhus på Bornholm, hun gik konsekvent ud på den anden side er symbolsk sølle hæk

- passer hus for søster, hun går i grøften

- til konkurrencer, hun laver INTET før vi er gået væk og udenfor evt indhegning

 

Derimod har hun intet mod lidt rester i bagdelen, dem kører hun gerne af i sofa / seng etc

 

Buster laver heller aldrig på sit areal - og vil i det hele taget helst gerne være i fred, når han besørger.

 

Han bryder sig bestemt heller ikke om at have rester i bagdelen - i det hele taget bryder han sig ikke om fremmedlegemer på sin krop (fx blade på poterne :mrgreen: )

 

Ved ikke om dette er en særhed, men jeg har ikke set andre hunde gøre det i samme grad som Buster: Han ryster sig flere gange dagligt, selvfølgelig efter særligt spændende/ophidsende oplevelser, men altså også på en almindelig gåtur - det starter helt ude fra snuden, går gennem kroppen så alle ben letter fra jorden og slutter så ved halespidsen :). Han gør det gerne flere gange i træk indtil han fået det "rigtige" ryst.

Redigeret af Bustertrold
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...