Hop til indhold

konstant forpustet hund


Gæst nadia
 Share

Recommended Posts

Stillede dyrlægen dianosen, ud fra en telefonsamtale?

 

Hvis min hund var konstant forpustet og jeg ringede til dyrlægen uden at denne bad mig komme forbi til nærmere udersøgelse, ville jeg med det samme skifte dyrlæge!

Det er altså for useriøst, at stille dianosen "alderdom" ud fra en telefonsamtale, når hunden lider af et symptom som kan skyldes tusind forskellige ting...

 

Prøv at forestille dig hvor ubehageligt det må være at ligge og ikke kunne få vejret, ikke engang når du ligger stille. Muligvis er der ikke noget at gøre ved det, men det mindste man kan gøre, er da enten at få det undersøgt ordentligt af en dyrlæge som tager sig tid til at kigge, føle og lytte på hunden.

Eller, hvis ejeren ikke har råd til en undersøgelse og eventuel behandling, så overveje at få aflivet dyret. Hvis den er over ti år, så vil der jo nok komme andre problemer som vil kræve behandling...

 

Jeg tænkte det samme.

 

TS du behøver ikke bekymre dig, du får aldrig mere et svar fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Magen til latterlig arrogance fra trådstarter og lige så overfladist viden bedre, efter den tlfsnak med dr dyr, som ejer har foretaget.

Og besynderlig dyrlæge, der ikke lige vil høre hjerte og lunger på hunden, altså for hunden skyld.

Min ældste hund begyndte og at trække vejret for heftigt først i maj i år.

Dyrlægen kunne intet finde ud over for hurtig vejrtrækning.

Så kom vi fastende næste morgen til diverse blodprøver, og 3 dage efter med facesprøver til hjerte/lungeorm. Alle prøver var normale.

Men 14-dage -3 uger efter kom der flod fra skeden,selvfølgelig lørdag middag og afsted i en fart til dyrehospital, hvor ultralyd viste en meget pusfyldt livmoder.Akut operation.

Gamle hunde skal da også behandles for deres skavanker. Hun blev 11 år i onsdags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Trådstarter, meget mærkelig tråd.

 

Ville nok lige skifte dyrlægen hvis min dyrlæge tillod sig at stille en diagnose over telefonen. Han burde da med respekt for sig selv, som minimum lytte på hjerte og lunger, særligt da vand i lungerne ofte giver forpustet hed. Gamle hunde skal ikke gå rundt og puste. Folk på plejehjem går hellere ikke rundt og puster hele tiden.

 

 

I øvrigt kan DU som det mindste sige tak for hjælpen til H-F`s bruger. Man skal være taknemelig for at andre ville bruge tid og energi på ens tråde og på at svare tilbage og komme med råd. Det er prisværdi.

Link til indlæg
Del på andre sites

ejer ringede til dyrlægen dagen efter, og hans diagnose var: at han er ved at være gammel, og dyrlægen ville ikke gøre noget ved sådan en gammel hund, det var almindelige alderdomstegn, som ville komme og gå i perioder, hvilket han har ret i..

 

sagde til dyrlægen at vi havde skrevet med jer osv, og han sagde at vi gjorde det helt rigtige ved at vente, og vi havde ret i vores egen konklusion, som han sagde, i kender jo hunden bedst, som ejer og passer.

 

så holder mig fra hunde-forum fremover med spørgsmål, som dyrlægen mente var en god ide.. han sagde at vi skulle stole noget mere på os selv og ikke andre som ikke kendte hunden..

 

så vil ikke sige tak for hjælp..

 

Ja selvfølgelig siger han det - så slipper han da for at se på hunden.... Jeg er chokkeret!

 

Dyrlægen skulle vel aldrig være Jens Breth Hansen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

ejer ringede til dyrlægen dagen efter, og hans diagnose var: at han er ved at være gammel, og dyrlægen ville ikke gøre noget ved sådan en gammel hund, det var almindelige alderdomstegn, som ville komme og gå i perioder, hvilket han har ret i..

 

sagde til dyrlægen at vi havde skrevet med jer osv, og han sagde at vi gjorde det helt rigtige ved at vente, og vi havde ret i vores egen konklusion, som han sagde, i kender jo hunden bedst, som ejer og passer.

 

så holder mig fra hunde-forum fremover med spørgsmål, som dyrlægen mente var en god ide.. han sagde at vi skulle stole noget mere på os selv og ikke andre som ikke kendte hunden..

 

så vil ikke sige tak for hjælp..

Hvad i H. havde du forventet af HF? At alm. hundeejere kunne stille en diagnose på hunden? Du burde skamme dig over det indlæg dem som svarede har svaret i god mening og forsøgt efter bedste evne at hjælpe dig og så smider du lort i hovedet på folk:evil: :fyfy:

 

Det er nok en meget god idé at holde dig fra at stille hunde spørgsmål herinde igen, for jeg tvivler på at der er ret mange hvis der overhovedet er nogen der vil svare dig...

 

Tag du nu bare bare og gør som mandlerne arrogante menneske:evil: :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

ejer ringede til dyrlægen dagen efter, og hans diagnose var: at han er ved at være gammel, og dyrlægen ville ikke gøre noget ved sådan en gammel hund, det var almindelige alderdomstegn, som ville komme og gå i perioder, hvilket han har ret i..

 

sagde til dyrlægen at vi havde skrevet med jer osv, og han sagde at vi gjorde det helt rigtige ved at vente, og vi havde ret i vores egen konklusion, som han sagde, i kender jo hunden bedst, som ejer og passer.

 

så holder mig fra hunde-forum fremover med spørgsmål, som dyrlægen mente var en god ide.. han sagde at vi skulle stole noget mere på os selv og ikke andre som ikke kendte hunden..

 

så vil ikke sige tak for hjælp..

 

Nadia... Prøv lige at læse tråden her ganske langsomt helt fra starten af. Også dine egne indlæg. Du vil jo IKKE nøjes med beskeder om at ejeren skal kontakte dyrlægen. Du vil ikke nøjes med gæt om at det nok er alderdom:cry:...

 

Jeg tror du er blevet rystet over dyrlægens besked til ejeren. Hunden betyder helt klart meget for dig..... :ae:

 

 

Hvis du læser hele tråden igen er jeg sikker på, at du så kan se, at du er lige lovlig hård ved os... :shock:

 

Vi er jo ikke et panel af eksperter, der sidder her for at rådgive dig medicinsk. Vi er helt almindelige hundeejere ligesom du selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg spurgte efter erfaring fra andre der havde oplevet det samme.. for at få af vide hvilke symptomer andre kender til, hvad dyrlægen siger og hvad man oplever personligt er stadig 2 forskellige ting.. at få svaret dyrlæge 20 gange i træk er ikke hjælp for en hundeejer :)

 

så kunne man enten lade være med at svare, eller komme med noget andet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stillede dyrlægen dianosen, ud fra en telefonsamtale?

 

Hvis min hund var konstant forpustet og jeg ringede til dyrlægen uden at denne bad mig komme forbi til nærmere udersøgelse, ville jeg med det samme skifte dyrlæge!

Det er altså for useriøst, at stille dianosen "alderdom" ud fra en telefonsamtale, når hunden lider af et symptom som kan skyldes tusind forskellige ting...

 

Prøv at forestille dig hvor ubehageligt det må være at ligge og ikke kunne få vejret, ikke engang når du ligger stille. Muligvis er der ikke noget at gøre ved det, men det mindste man kan gøre, er da enten at få det undersøgt ordentligt af en dyrlæge som tager sig tid til at kigge, føle og lytte på hunden.

Eller, hvis ejeren ikke har råd til en undersøgelse og eventuel behandling, så overveje at få aflivet dyret. Hvis den er over ti år, så vil der jo nok komme andre problemer som vil kræve behandling...

 

nej, ejer ringede til dyrlæge, fik hunden ud, og fik så af vide at det var pga alderdom.. ikke ud fra en samtale kun i en telefon, så skifter man da dyrlæge med det vums...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nej. Du behøver da heller ikke sige tak for hjælpen for de samme svar dyrlægen gav (alderdom). Det er da helt normal god opførsel at sige "tak for ekskrementer" når folk hjælper en.

 

 

ja dem vil jeg sige tak til, var lidt hurtig med svaret, det undskylder jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A Dogs Tale

Kan kun udfra egne kedelige erfaringer opfordre til at komme til dyrlæge, hvis en hund har vejrtrækningsproblemer - fordi det kan være et tegn på alvorlig sygdom.

 

Min hund var også forpustet og ellers helt almindelig. Dyrlægen gav pencillin, som ikke hjalp. Jeg bad gentagne gange om et røngtenbillede, som han til sidst indvilligede i

 

Det viste sig at være KOL - altså rygerlunger. (Både hunden og jeg er altså ikke-rygere!)

 

Men tænk hvis jeg ikke havde reageret?

Tænk, hvis jeg ikke havde skiftet dyrlæge til en, der tog mig seriøst?

 

Folk herinde rådgiver kun ud fra egne erfaringer - og jeg synes det er fantastisk, at der er så mange gode råd og erfaringer fra hundefolk. Det er dejligt at have nogen at læne sig op ad!

Men ingen er orakler eller dyrlæger, så der er grænser for vores formåen.

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bliver ved at modsige dig selv synes jeg...

 

 

En ting jeg synes er dybt forfærdeligt er at en dyrlæge ikke vil gøre noget eller lave yderligere undersøgelser fordi det er ALDERDOM!

 

Ja bevares en hund kan blive lidt mere sløv med alderen... men ALDERDOM ændre altså ikke hunden, der gør bivirkningerne ved alderdom! Alle de sygdomme som kommer med alderdom! Alderdom er ikke en sygdom, og bør IKKE udelukke undersøgelse ved mistanke om sygdom!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A Dogs Tale

Shii - er det mig, der modsiger mig selv? :confused:

 

For jeg synes da, jeg var meget klar i mæglet omkring at man skal komme afsted til dyrlægen. Mig bekendt er stakåndethed ikke et alderdomstegn, men et sygdomstegn.

 

I hvertfald min holdning at alderdom ikke er en sygdom. Men alderdom kan give forskellige (alvorlige ) sygdomme - og derfor skal man konsultere sin dyrlæge.

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...