Hop til indhold

Må jeg se dit halsbånd og din snor?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Kahlia
Udstillingsoutfit:

 

20959_1347369084157_1229191878_31075920_2149750_n.jpg

 

Helt tynd (knækker hvis den bliver stram) tæt sølvkæde og Stjernetosse line i hvid med sølv og lyserøde perler :lun: Synes den er SÅ yndig, at jeg tit har lyst til at bruge den til LP prøver også :mrgreen:

 

Åh, hvor fint! :lun:

MÅ HA'! Hvor har du fundet det henne? :genert: Og knækker det også hvis en hund på ca. 7 kg trækker lidt i det (for så må jeg bare opdrage ham lidt bedre til ikke at trække :engel:)?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 194
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åh, hvor fint! :lun:

MÅ HA'! Hvor har du fundet det henne? :genert: Og knækker det også hvis en hund på ca. 7 kg trækker lidt i det (for så må jeg bare opdrage ham lidt bedre til ikke at trække :engel:)?

 

Stjernetosse er en bruger herinde, som har lavet linen til mig - der er en lille karabinhage i og jeg tror godt den kan klare 7 kg. Min Vilya vejer 14 kg og det kan den godt klare - tror dog den ville springe, hvis hun lavede sådan nogle voldsomme hop fremad :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har en del forskellige halsbånd og snore :genert: og seler....

 

Hun har et Hurtta-sport i sort med klikspænde, som jeg ikke er specielt glad for, det bruger vi til rally-træning.

91177_hurtta_halsbaand_.p200

Hun har også et Hurtta-sport halvkvæl i brun, som jeg er ret glad for, men det er hos svigerne, da det er nemmest for dem, at man bare lige kan hive det af og på hende...

 

file_1_2.jpg

 

Så har vi vores elskede NOME agilityline - som vi virkelig snart bliver nødt til at købe en ny af.... for den er ved at være ret så slidt og nusset....

 

31738d1282591817-fagre-nye-verden-nomehalsband-31040_397054132053_581222053_4301789_877049_n.jpg

 

Herudover har hun et rødt EZY-dog neopren halsbånd, men det er blevet købt liiiiige lille nok, så det bruger jeg ikke.

 

red_collar_600_x_387_.jpg

 

Og en hel del forskellige pyntehalsbånd :oops: som hun praktisk talt ALDRIG bruger :stupid: blandt andet 2 myndehalsbånd i læder. Det ene med udskæringer i sort / hvid og det andet med similisten på.... og et rundsyet læderkvæl i det blødeste kalveskind...

 

Hendes seler er ikke så interessante - det er primært forskellige Trixie-versioner... har opgivet at finde seler i lækker kvalitet der sidder ordentligt på hende... :vedikke:

 

Snore har jeg et par stykker også... Jeg har en 2 m rundsyet kalveskindssnor der passer til kvælerhalsbåndet. de er helt lys naturfarvet. Så har jeg en 2m rundsyet sort læderline, en tynd tynd 2m sort nylonline uden ringe, en tynd hvis læderline på omkring 1 meter og selvfølgelig spor- og flexliner (men de tæller vel ikke :mrgreen:)

 

Mit næste køb (udover hvalpeaccesories) bliver en rundsyet læderline uden ringe, håndtag o.lign. ca 2 meter lang... OG en ny agilityline....

Link til indlæg
Del på andre sites

har lige købt denne i rød og den er her imorgen:cool:

 

Den er lækker - og garanteret fin til din størrelse hunde :5up: Til lidt større (læs ivrige ikke-snor-trænede border collier) fungerer den SLET ikke! Den hund, der trækker mest, får hele linen, mens den anden hænger et eller andet sted oppe ved håndtaget :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh ja :5up:

 

Superflot!!! Hvordan, hvorfor? Ville det fungere med længere pels? Tænker om pelsen vil sidde fast i perlerne :genert:

 

 

Tak :-D

 

Altså, det er kun bordere jeg har set dem på, indtil nu og der ser det super godt ud :5up:. Man skulle så nok lave en række perler til - så ses det bedre.

 

Med hensyn til hvordan og hvorledes - så har jeg tyv stjålet det fra et billede fra nettet og så lige checket ud på min træners hunds halsbånd, hvordan det blev lukket - det er nemlig det sværeste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er lækker - og garanteret fin til din størrelse hunde :5up: Til lidt større (læs ivrige ikke-snor-trænede border collier) fungerer den SLET ikke! Den hund, der trækker mest, får hele linen, mens den anden hænger et eller andet sted oppe ved håndtaget :stupid:

 

 

arh - sådan tror jeg ikke at denne model fungerer:hmm:

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

citeret tekst:

Endelig en lækker line som er perfekt, hvis man har to hunde. Ingen krydsede liner, som hele tiden skal vikles ud. Den øverste del er ca.43 cm. lang og er koblet sammen via en swirvel i solid messing til en line som fra mindten og ud til hver ende er ca. 137 cm. lang. Hundene har bevægelsesfrihed under gåturen.

Lige under swirvlen sidder en "samler". Via denne kan linerne reguleres til forskellig længde eller den kan ganske enkelt flyttes længere ned på linerne, således der er mindre mulighed for bevægelse mellem hundene ved behov, f.eks. mellem træer og i befærdede områder.

Håndtaget har en lækker skumgummirulle omkring sig. Det er utrolig behageligt at gå med.

En rigtig lækker og praktisk line.

Link til indlæg
Del på andre sites

arh - sådan tror jeg ikke at denne model fungerer:hmm:

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

citeret tekst:

Endelig en lækker line som er perfekt, hvis man har to hunde. Ingen krydsede liner, som hele tiden skal vikles ud. Den øverste del er ca.43 cm. lang og er koblet sammen via en swirvel i solid messing til en line som fra mindten og ud til hver ende er ca. 137 cm. lang. Hundene har bevægelsesfrihed under gåturen.

Lige under swirvlen sidder en "samler". Via denne kan linerne reguleres til forskellig længde eller den kan ganske enkelt flyttes længere ned på linerne, således der er mindre mulighed for bevægelse mellem hundene ved behov, f.eks. mellem træer og i befærdede områder.

Håndtaget har en lækker skumgummirulle omkring sig. Det er utrolig behageligt at gå med.

En rigtig lækker og praktisk line.

 

Joooo - det var nøjagtig den, jeg havde! Linen består af én line med en karabinhage i hver ende, som så går igennem et øje og er samlet med et lille stykke line. Den kan således trækkes hele vejen igennem.... og det gjorde Splint, så Kimmi hang helt oppe ved øjet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joooo - det var nøjagtig den, jeg havde! Linen består af én line med en karabinhage i hver ende, som så går igennem et øje og er samlet med et lille stykke line. Den kan således trækkes hele vejen igennem.... og det gjorde Splint, så Kimmi hang helt oppe ved øjet :mrgreen:

 

Så vidt jeg kan se består den af én line, ja. Men der er jo bundet en knude oppe ved den ring hvor du mener at linen bare glider igennem og derved giver hundene forskellig længde snor.

 

For mig ser det ud som om snorelængden er ens og ikke er til diskussion, uanset hvem der trækker mest :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se består den af én line, ja. Men der er jo bundet en knude oppe ved den ring hvor du mener at linen bare glider igennem og derved giver hundene forskellig længde snor.

 

For mig ser det ud som om snorelængden er ens og ikke er til diskussion, uanset hvem der trækker mest :blink:

 

sådan så jeg det også:hmm: og man kan køre en dut på og ned, så man kan bestemme hvormeget line, de skal ha - så går den idé jo af, hvis linen kører frem og tilbage:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se består den af én line, ja. Men der er jo bundet en knude oppe ved den ring hvor du mener at linen bare glider igennem og derved giver hundene forskellig længde snor.

 

For mig ser det ud som om snorelængden er ens og ikke er til diskussion, uanset hvem der trækker mest :blink:

 

Så det faktum, at jeg rent faktisk HAR linen, tæller ikke? Det er ikke en knude, men en lille stump line, der er bundet omkring :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Så det faktum, at jeg rent faktisk HAR linen, tæller ikke? Det er ikke en knude, men en lille stump line, der er bundet omkring :blink:

Fnis, nej ikke når vi virkelig gerne vil høre et andet svar!

 

Men øv, syntes ellers den var så smart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Vi bruger kun K9 sele og sort læderline - er næsten forelsket både i selen og linen :lun::engel:

 

Læderlinen - vores er dog bare med sølv karabin hage i stedet for guld!

Laederline_001a.jpg

 

K9 selen i mørkeblå, som vi har.

idc-k9powersele-blaa.p200

 

Ellers har vi en flexiline, bruger den ikke, hader den lidt :genert: og så har han to halsbånd, men dem bruger vi heller aldrig.

Når vi skal ud i agility konkurrencer, vil jeg dog gerne have fundet en fin agilityline. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis, nej ikke når vi virkelig gerne vil høre et andet svar!

 

Men øv, syntes ellers den var så smart.

 

Det synes jeg jo også.... og den er virkelig lækker! Har dem også i enkeltliner og de er super at holde på :5up: Og håndtaget kan bruges som trækkelegetøj :blink: Men nu er mine hunde heller ikke ret gode til at gå i snor :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...