Hop til indhold

Rottweiler eller Labrador


Gæst jeppe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst jeppe
tjoe... Det er ca. det samme... Trægulv skal bare vaskes oftere synes jeg :) (Vi vasker hver anden dag)

ja der jo en del arbejde ved at ha hund men er der ikke det med de fleste ting som man går op i. ?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja der jo en del arbejde ved at ha hund men er der ikke det med de fleste ting som man går op i. ?

 

Jeg tror at havde vi gulvtæppe ville jeg ikke bruge så meget tid på det.. Man kan ikke så nemt se et "beskidt gulvtæppe", som man kan se hundesavl på et træ-gulv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeppe
det er ikke helt tilfældigt, men hvis opdrætteren virker seriøs og har gjort et godt stykke arbejde så skal du ikke fravælge dem fordi de "kun" tager 6000 og en til 8000 så må være bedre. Vi gav selv 7500 for vores og får 500 kr refunderet hvis vi får ham tjekket for hd.

 

 

 

Vores må ikke komme i sofaen, men det er mest fordi gæster ikke skal få hundehår på sig. Til gengæld tilbringer vi meget tid nede på gulvet med ham. Og så er han altid velkommen i sengen :blink:

 

 

 

Jeg ved faktisk ikke om der er en samlet liste men her kan du se hvem der har hvalpe for øjeblikket. Ellers ville jeg bare google labrador kennel de fleste har hjemmesider. Vi kørte selv fra Odense til det sydligste sønderjylland fordi det var der vi havde fundet vores opdrætter, men selvfølgelig er det da på mange måder mere praktisk hvis opdrætteren ligger tæt på.

 

 

 

De fælder bare ekstremt meget det skal du være forberedt på, vi støvsuger hveranden dag og børster ham jævnligt og alligevel ser det tit ud som om det ikke er blevet gjort i ugevis :stupid:

tak der er mange labrador kenneler i det nordjyske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Goldenboy

Hvad angår rengøring, så er man jo vidt forskellig.. Jeg har boet i et hus på 93kvm med en sort og en gul labrador, 2 voksne og et lille barn. Jeg støvsugede hver anden dag og i perioder, hvor de fældede rigtig meget støvsugede jeg hver dag.

Hvad angår gulvvask, så vaskede jeg gulv en gang i ugen, og fjernede løbende pletter, hvis det kom sorte poter på gulvet osv. Man lærer sig hurtigt nogle små fif. Og det var altså ikke en svinesti hos os..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad angår rengøring, så er man jo vidt forskellig.. Jeg har boet i et hus på 93kvm med en sort og en gul labrador, 2 voksne og et lille barn. Jeg støvsugede hver anden dag og i perioder, hvor de fældede rigtig meget støvsugede jeg hver dag.

Hvad angår gulvvask, så vaskede jeg gulv en gang i ugen, og fjernede løbende pletter, hvis det kom sorte poter på gulvet osv. Man lærer sig hurtigt nogle små fif. Og det var altså ikke en svinesti hos os..

 

Tror også det kommer an på hundene faktisk... Nogen hunde sviner bare mere end andre (Indenfor samme race også)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har Du overvejet at kontakte Rottveilerklubben ? de ved sikkert mere om evt kommende forbud -- prøv også at besøge en Dansk Kennelklub udstilling og se de mange racer så kunne I også tale med flere af opdrætterne om fordele og evt ulemper ved deres race, se hvor og hvornår der er udstillig på Dansk Kennelklubs hjemmeside

Link til indlæg
Del på andre sites

Har Du overvejet at kontakte Rottveilerklubben ? de ved sikkert mere om evt kommende forbud -- prøv også at besøge en Dansk Kennelklub udstilling og se de mange racer så kunne I også tale med flere af opdrætterne om fordele og evt ulemper ved deres race, se hvor og hvornår der er udstillig på Dansk Kennelklubs hjemmeside

 

Rottweilerklubben ved hverken mere eller mindre end andre pt. - Rotterne ER på observationslisten og der bliver de indtil hundeloven revideres i 2013....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeppe
Har Du overvejet at kontakte Rottveilerklubben ? de ved sikkert mere om evt kommende forbud -- prøv også at besøge en Dansk Kennelklub udstilling og se de mange racer så kunne I også tale med flere af opdrætterne om fordele og evt ulemper ved deres race, se hvor og hvornår der er udstillig på Dansk Kennelklubs hjemmeside

det med en udstilling er en rod ide :5up: jeg har tænkt mig at besøge en hundeskole for at se hvad de laver så jeg kan få en ide om hvad jeg vil bruge min hund til og for at snakke med folk og høre om deres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

det med en udstilling er en rod ide :5up: jeg har tænkt mig at besøge en hundeskole for at se hvad de laver så jeg kan få en ide om hvad jeg vil bruge min hund til og for at snakke med folk og høre om deres hund.

 

Lad være med at "stirre dig blind" så at sige, hvis du tager til en udstilling. Særligt hvis det er retrievere du kigger på.

Labradoren, og for den sags skyld golden også, er så delte racer, at man kun får én del af racen at se til udstillinger.

 

Den anden del kan du så se til markprøverne.

 

 

 

 

 

Ligesom dén her hvalpeliste der tidligere er linket til, såvel som opdrætterlisen fra DKK...

Lad være at stirre dig blind, for de eneste der ér på de lister, er dém der vil betale for at være på dem. Der er rigtig mange der ikke figurerer på de lister. Dém finder man, hvis man bevæger sig ud og møde folk, og snakke med folk bl.a. på prøverne.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange af de mindre racer kan være superlækre at arbejde med :blink:

 

Tag f.eks Border Collies, Cavallier (som er nævnt), dværgpudel osv.

 

Det kan måske være du/I skulle tage til nogle hundeudstillinger og få studeret de forskellige hunde ? Det tror jeg kunne være rigtig sjovt for din søn og sikkert også for dig :blink:

 

Held og lykke med at finde den helt rigtige hund ! :-D

Eller en Mellempudel.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeppe. jeg mener nu du skal vælge den hund som ligger dit hjerte nærmest, ikke den hund som andre mener er den rigtige for dig, for vælger du den som tiltaler dig mest, så kommer de andre ting af sig selv, du får lyst til at bruge tid på din hund, fordi du er så glad for den, du tager til træning, selv når det regner og vejret mere er til hjemmehygge. En rottweiler er jo også en fantastisk familie hund, i hvertfald dem som jeg kender.

Så kort fortalt, vælg den hund du vil have og oplev en utrolig glæde, i samspillet med hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...