Hop til indhold

Er vi alle sarte.....?


Dina
 Share

Recommended Posts

Sådan tager jeg det heller ikke.

Det er muligt min angst er grundet uvidenhed, men jeg er ikke fristet til at gøre noget ved det.

Beklager - men jeg bryder mig ikke om dem.

 

og for mig at se er det noget vi alle skal respektere, folk kan være bange for mange ting, jeg er fx bange for at flyve, det gider jeg ikke gøres til grin for og for mig er det en reel frygt, lige som din frygt er reel og skal respekteres.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Tror det er en udbredt misforståelse at "vi" skulle have lyst til at vores hunde skal hilse på alle og enhver...eller at "vi" har noget der skal bevises ude i den store vide verden...

 

Faktisk oplever jeg at problemet er langt større på nettet hvor folk kan sidde bag deres skærm og pege fingre, end når jeg går ned gennem gågaden...for de fleste mennesker har to ben, og det står dem helt frit for om de vil skifte fortov, eller gå i en bue udenom...ligesom at jeg gerne skifter fortov når jeg møder andre....har ikke noget dybfølt ønske om lige at teste om deres skulle ha lyst til at sætte tænderne i en af mine...

 

Hvis man er bange kan man bare flytte sig...har ladet mig fortælle at snoren er et ret godt redskab, selvom mange andre nægter at bruge den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak Lonny - kan jeg finde undersøgelserne herinde? Hvis det ikke er for meget bøvl må du gerne linke dem igen... Eller på PB - jeg er meget interesseret i at læse dem, da jeg fx aldrig har mødt problemhunde af disse racer og har trænet en del af dem og oplever dem som yderst trænbare hunde...

 

MVH

 

Jeg finder undersøgelserne til dig i løbet af i aften, dog skal jeg lige sige, at selve undersøgelserne er på tysk, men konklusionen er på engelsk, så sig lige til hvis du også vil have det tyske :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Tror det er en udbredt misforståelse at "vi" skulle have lyst til at vores hunde skal hilse på alle og enhver...eller at "vi" har noget der skal bevises ude i den store vide verden...

 

Faktisk oplever jeg at problemet er langt større på nettet hvor folk kan sidde bag deres skærm og pege fingre, end når jeg går ned gennem gågaden...for de fleste mennesker har to ben, og det står dem helt frit for om de vil skifte fortov, eller gå i en bue udenom...ligesom at jeg gerne skifter fortov når jeg møder andre....har ikke noget dybfølt ønske om lige at teste om deres skulle ha lyst til at sætte tænderne i en af mine...

 

Hvis man er bange kan man bare flytte sig...har ladet mig fortælle at snoren er et ret godt redskab, selvom mange andre nægter at bruge den...

 

Jeg flytter mig også hjertens gerne og hvis ejeren har hunden i snor - ja så er alt jo fryd og gammen.

Der ud over vil jeg ikke påduttes, at jeg skal syntes om kamphunde (det er ikke dig der gør det) da jeg absolut ikke bryder mig om dem.

Der er sikkert også nogen der mener mine hunde er noget skravl og ikke har noget med en hund at gøre. Fint med mig - det har man lov til at mene.

 

Er vi ikke bare der at vi skal respektere hinanden og vores forskellighed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan tager jeg det heller ikke.

Det er muligt min angst er grundet uvidenhed, men jeg er ikke fristet til at gøre noget ved det.

Beklager - men jeg bryder mig ikke om dem.

 

Jamen sådan er det da ok at have det, fordi jeg elsker noget, så behøver det jo ikke absolut også være noget for dig.

 

Jeg har ingen problemer med folk der ikke kan lide min race, det der afgør min reaktion er deres måde at formidle det på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg flytter mig også hjertens gerne og hvis ejeren har hunden i snor - ja så er alt jo fryd og gammen.

Der ud over vil jeg ikke påduttes, at jeg skal syntes om kamphunde (det er ikke dig der gør det) da jeg absolut ikke bryder mig om dem.

Der er sikkert også nogen der mener mine hunde er noget skravl og ikke har noget med en hund at gøre. Fint med mig - det har man lov til at mene.

 

Er vi ikke bare der at vi skal respektere hinanden og vores forskellighed?

 

Jeg håber ikke du læser det som om jeg mener du skal synes om kamphunde? For det gør jeg ikke.

 

jeg synes bare det virker lidt omsonst at frygte dem, når der ikke er basis for det. Altså, når det ikke baseres på en tvivlsom ejer, dårlig adfærd fra en hund, eller at dyret er løst - men udelukkende på hundens udseende.

Det er der jeg hopper lidt af.

 

Jeg er fuldstændig ligeglad med om du kan lide hundene - det er jo irrelevant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var naturligvis ikke specielt interesseret i at forhøre mig om, hvorvidt du i det daglige har styr på Luna. Utallige indlæg fra din side har faktisk forlængst overbevist mig om, at du

 

1. Elsker Luna

2. Tager hensyn til andre

 

Så det behøver du altså ikke spørge mig om en anden gang. Dog - skulle trangen komme op i dig, så skal jeg beredvilligt svare. :vinken:

 

Mht hvad det er for en forståelse, jeg søger, kan jeg næsten ikke udtrykke det bedre, end Ascha gjorde ved at sige."Når jeg deltager i debatterne er det for at få andre til at forstå at ikke alle, der er utrygge ved kamphunde, har læst for mange udgaver af EB.

 

Jeg fornemmer, ud fra de ting folk skriver, at der er en holdning blandt mange herinde, at kamphunde er fuldstændig ligesom alle andre hunde og at man er naiv, fordomsfuld og ufølsom, hvis man lufter denne usikkerhed. "

 

Disse ord kan jeg tilfulde tilslutte mig. Og den forståelse synes jeg i høj grad halter fra kamphundeejernes side. I stedet kommer der, måske forståeligt nok, en svada om egne hundes fortræffeligheder, oftest efterfulgt af en forsikring om, at en labrador kan være lige så farlig som en kamphund.

 

Men det var så bare ikke lige det, diskussionen drejede sig om.

 

Jeg skrev jo netop i mit tidligere indlæg, at en kamphund var adræt, hurtig og stærk, og at den dermed ville vinde 95% af slagsmålenen, også selvom den ikke selv startede dem, og det husker jeg da aldrig at jeg skulle have skrevet om en labrador :vedikke:

 

Nu må du altså prøve at huske ordentligt. Du har en gang før beskyldt "alle" herinde for ikke at "gide" læse dine tyske eller engelske links. Du vedhæftede så også et dansk referat fra et møde mellem de fremmeste blandt hundekendere i DK - eller noget. Det kritiserede jeg = jeg havde altså læst det, Lonny! :evil:

 

Du er kommet med den påstand over for mig personligt én gang før, og da måtte jeg minde dig om, at jeg faktisk havde svaret. Det undskyldte du pænt - men nu ryger beskyldningen så atter ud i æteren..

 

Jeg husker fint, som du selv skriver, så læste du et referat fra et møde dyrlægen afholdt, men ingen af de undersøgelser jeg lagde ind, og det var rent faktisk dem jeg refererede til...

 

Heller ikke dette kan du være bekendt. Prøv dog at søge på de gamle kamphundedebatter og du vil finde masser af synspunkter omkring kamphundenes temperament...

 

I de sidste to tråde hvor jeg har debateret kamphundeegenskaber har folk ikke kunne fortælle mig præcist hvor det var de mente at disse hunde var anderledes end andre hunde, så jeg beklager da at du mener det er skrevet i tidligere tråde. Men når jeg nu er så glemsom, kan du så ikke genopfriske min hukommelse og fortælle mig det?

 

Og at skrive, at kamphundene " i tilfælde af at de ryger ind i et slagsmål, ja så vinder de altså. Og at folk har respekt for det", er en arrogant måde at opfatte ikke-kamphundeejere på. Folk har sgutte respekt, Lonny, de frygter for, at deres hunde skal betale for slagsmålet med deres liv.

 

Frygt har intet med respekt at gøre

 

Så du konkluderer hermed at alle der ikke ejer en kamphund frygter dem? Og at alle der ikke ønsker at hilse på en kamphund frygter dem, og at ingen af dem gør det af sund respekt? Måske opfatter du og jeg frygt og respekt forskelligt, men jeg frygter altså ikke alt jeg ikke vil i nærheden af :vedikke:

 

Jeg nægter at køre på motorcykel på trods af at min mand elsker det, dette gør jeg af respekt for hvilke skader jeg kan få hvis det går galt, men jeg frygter det ikke, og jeg ville heller ikke dø af skræk hvis jeg alligevel satte mig op på en motorcykel, og jeg vil heller ikke forbyde ham at køre på den.

 

Så enten har du og jeg hver sin opfattelse af respekt og frygt, eller også aner jeg virkelig ikke hvorfor du mener jeg er arrogant :vedikke:

 

Du må enten klage over sådanne personer eller navngive dem direkte, så vi alle kan pege fingre. At sige, at visse personer gør dit eller dat, er meget uhøfligt - i mine øjne.

 

Nu var mit svar generelt om hvordan "vi" også føler at denne debat er som at slå hovedet imod en mur, og det var et svar til Ascha, så hvorfor du mener det er slemt at jeg påpeger hvorfor jeg nogen gange finder diskutionen frugtesløs og nævner nogle eksempler uden at sætte navne på, det kan jeg ikke gøre så meget ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov, jeg læste nogle af dem og det var der jo flere der gjorde. Men hvad hjælper det hvis de ikke er mere aggressive når man kan læse sådan noget som det her: Blandt de hunde, jeg har haft med at gøre, så er det ikke muskelhundene, der skiller sig ud som særligt farlige for mennesker. De bider oftere andre hunde,

 

Sakset fra denne artikkel:

 

Kamphunde bider ikke mere end andre hunde - www.nordvestnyt.dk - Indland.

 

Jeg kan da sagtens forstå at sådan en artikel kan gøre en nervøs for ens hunde

 

 

Ej, ved du hvad Lonny. Det er sgu da ikke kun aggressivitet det handler om, men også egenskaber der er blevet fremelsket igennem hundredevis af år. Den har vi sgu da diskuteret til hudløshed herinde.

 

Ja, vi har diskuteret det, men jeg har endnu ikke fået noget svar, hvad er det du mener der gør dem så farlige når nu det ikke er aggressivitet?

 

 

Okay, men så udgør de jo også en større risiko for andre hunde, selvom de ikke er mere aggressive..

 

Ja, i de tilfælde hvor de kommer op og slås, men man kunne jo undlade at komme i disse situationer, du kan jo ikke forbyde alle hurtige, adrætte og stærke hunde bare fordi at de ville vinde i en evt. slåskamp.

 

 

Uha uha, det sidste synes jeg bestemt du selv er mester i. Men du insisterer jo på at aggression er det eneste element man bør kigge på og det er jeg bare ikke enig med dig i og så er det da klart at diskussionen stopper. ..

 

Jeg spørger igen, hvad er det så vi skal kigge på?

 

Og hvis jeg har overset nogle spørgsmål du har stillet mig, så beklager jeg, og jeg svarer gerne hvis du stiller dem igen.

 

Men helt ærlig Lonny, mener du alvorligt at det er ligeså farligt for min hund at komme op at slås med en labrador som en amstaff?. Så i mine øjne er der da ikke noget at overbevise om, men at man bare må acceptere at hunde er forskellige alt efter hvad de er avlet til.

 

Jeg skrev netop, at disse hunde ville vinde i 95% af tilfældene, hvor henne har jeg skrevet at en labrador ville det? Jeg har aldrig skrevet at det ville være lige så farligt for din hund at komme op og slås med en lab, så den må stå for egen regning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager sq hatten af for at i gider bilve ved med de her "kamphunde" debatter :5up:

 

 

Jeg syntes ikke jeg er sart, kun når det kommer til edderkopper og flåter :badr:

AMEN! :shock:

 

Og bier og hvepse :genert:

 

Bortset fra det sad jeg i går og læste det nyest medlemsblad fra DB om netop dette emne, altså emnet om "kamphunde", listen og loven og spekulere på om den mon er relevant her når alt kommer til alt - ved ikke om jeg skal se om jeg kan lægge den ind her, eller om det hele er old news alligevel :vedikke: :hmm:

 

Hos mig bekræftede den blot det jeg allerede synes jeg ved, tror og mener om den der lov og de der hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Jeg tager lige bladet fra munden her og undskylder sprogbrug med det samme!

Jeg havde ikke tænkt mig at sige noget, men jeg føler sgu folk diskuterer i cirkler og kommer ingen vegne.

 

Vi har alle vore præferencer, når det kommer til dyr og racer. Jeg kan f.eks ikke lide høns, men jeg elsker kyllinger:D

Jeg kan ikke lide får, men jeg elsker lam.

Jeg kan ikke lide tjiwauwau'er, men jeg elsker labs:D

 

Vi kan sidde og diskutere de her hunde indtil vi er grønne i hovederne.

 

Nu til det mere alvorlige.

 

Jamen det var da også bare det helt rigtige at placere hunden i et hjem med små hunde - og også tæver, går jeg ud fra :roll:

 

Meget upassende i den her lorte situation, undskyld mit sprog, som jeg fandt mig selv rode rundt i i fredags.. Ufølsomt og respektløst overfor mig og hunden.

 

Vi, der er utrygge ved at møde kamphunde, er også sarte! Vi er nemlig bange for, hvad et sådant møde kan ende med, og når man så læser om, at en "dejlig staffordshire bull bl. på 10 mdr....kærlig, børnevenlig, legesyg og vant til andre hunde" skal omplaceres, fordi ejeren ikke længere har tiden til hunden, ja, så bimler alle alarmklokker.

Og det var så desværre ikke falsk alarm!

Til gengæld tager jeg hatten af for TS, der åbent fortæller om den katastrofale udgang på noget, der - skønt illegalt - skulle hjælpe en hund, som hun kendte som en dejlig hund. Hvor nemt havde det ikke været for TS at tie og lade folk tro, at hunden nu tumlede glad omkring et sted ude på landet?

 

Den tidligere ejer gik hjemme med Thia hver dag. Hun gik til lydighed 2 gange i ugen med den PISSEFARLIGE hund og hunden var den bedste på hvalpeholdet:D

Thia kom ud i skoven, kom til vandet, kom til træning kom alle steder. INTET i hendes opførsel kunne forudse dette.

Hold lige alarmklokkerne i ro FØR du ved hvem du udtaler dig om.

 

Jeg FORSTÅR nervøsiteten omk listehunde og jeg forstår hvorfor folk går over på den anden side med Fido. Jeg gør det også selv!

 

Til gengæld tager jeg hatten af for TS, der åbent fortæller om den katastrofale udgang på noget, der - skønt illegalt - skulle hjælpe en hund, som hun kendte som en dejlig hund. Hvor nemt havde det ikke været for TS at tie og lade folk tro, at hunden nu tumlede glad omkring et sted ude på landet?

 

Det var ikke en ulovlig hund:D

 

Tidligere ejer har nu informeret mig om, at det var den anden hund, der gik til angreb på Thia.

Thia havde trukket sig fra "runde 1" og var gået over til sin gård, men den anden hund bestemte, efter 10 min, at den alligevel ikke var færdig med Thia og var faret i hovedet på Thia.

Thias mundvig var revet op næsten 7 cm og det ene øje var ødelagt.

Hun havde "kun" forsvaret sig selv ved at knække halsen på den anden.

Under hele forløbet var ny ejer der, og han har bekræftet forløbet.

 

Kan vi lære noget af dette?

Kan vi beholde bukserne på før vi råber "ULV" (MUSKELHUND DER ER FARLIG OG SKAL HOLDES FANGET I EN KÆLDER INDTIL DYRLÆGEN KOMMER MED EN SPRØJTE)

 

en rodet affære jeg har fået skrevet, men er træt at debatten og alle tanker flyver rundt i hovedet på mig, så dem er der ingen styr på! :D

 

Med venlig hilsen

 

Jepsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber ikke du læser det som om jeg mener du skal synes om kamphunde? For det gør jeg ikke.

 

jeg synes bare det virker lidt omsonst at frygte dem, når der ikke er basis for det. Altså, når det ikke baseres på en tvivlsom ejer, dårlig adfærd fra en hund, eller at dyret er løst - men udelukkende på hundens udseende.

Det er der jeg hopper lidt af.

 

Jeg er fuldstændig ligeglad med om du kan lide hundene - det er jo irrelevant.

 

jeg syntes faktisk det er en arrogant holdning, der er ikke noget logisk i frygt, det vil sige alle de undersøgelser meninger og fakta du måtte mene at have kan man ikke bruge til noget, er man bange så er man bange, jeg er bange for at flyve rent logisk ved jeg da godt at risikoen er mindre end at køre bil, men det forandre altså ikke at jeg er bange!

Er man bange for en bestemt type hunde, for bier, for svaner, for edderkopper eller hvad ved jeg så er man altså bange uanset hvor ulogisk du syntes det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syntes faktisk det er en arrogant holdning, der er ikke noget logisk i frygt, det vil sige alle de undersøgelser meninger og fakta du måtte mene at have kan man ikke bruge til noget, er man bange så er man bange, jeg er bange for at flyve rent logisk ved jeg da godt at risikoen er mindre end at køre bil, men det forandre altså ikke at jeg er bange!

Er man bange for en bestemt type hunde, for bier, for svaner, for edderkopper eller hvad ved jeg så er man altså bange uanset hvor ulogisk du syntes det er.

 

 

Du tænker på fobier.. En fobi er en ubegrundet frygt.

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: Amen det er jo tåbeligt...

 

Jeg vil dog sige at jeg er langt mere opmærksom på en "listehund"s signaler end andre hundes signaler...

 

Jeg ville f.eks. stoppe Dexter hvis han blev ved at provokere en listehanhund, og ikke vente på at den sagde fra :oops:Hvor hvis det var en gravhund ville jeg sige at så må Dexter tage de tæv det nu engang skal til for at han kan lære det :lol: Hvis du forstår mig ret...

 

Dexter skal lære alle hunde at kende.. Og han skal lære at tolke alle hunde racers signaler... Det være sig langhåret, kortsnudet, tykke, tynde eller "listehunde"... Ingen grund til at skabe panik.. Men jeg vil have lov til at frygte et listehundebid mere end et gravhunde bid... De har nu engang et stort og hårdt bid :-D

 

Med fare for at skabe et nyt emne :oops: Jeg håber det går Dina?

 

Markeringen: Om det er en ambull vs labrador eller husky vs gravhund, så er det samme historie, der er en svagere og en stærkere hund!

 

Jeg synes det ikke er kønt af en hundeejer at sige som du. Det underliggende: Min hund må gerne provokere en meget mindre hund for den lille kan ikke skade min!

 

Som gravhundeejer ville jeg blive voldsomt vred over at min hund skulle opdrage din (medmindre vi havde aftalt det på forhånd) - min er den lille og kommer enten skidt ud af det, hvis din ikke acceptere en afvisning - eller næsten lige så slemt - får et skidt forhold til større hunde.

 

Jeg tror ikke du havde gennemtænkt det og set det fra den vinkel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager lige bladet fra munden her og undskylder sprogbrug med det samme!

Jeg havde ikke tænkt mig at sige noget, men jeg føler sgu folk diskuterer i cirkler og kommer ingen vegne.

 

Vi har alle vore præferencer, når det kommer til dyr og racer. Jeg kan f.eks ikke lide høns, men jeg elsker kyllinger:D

Jeg kan ikke lide får, men jeg elsker lam.

Jeg kan ikke lide tjiwauwau'er, men jeg elsker labs:D

 

Vi kan sidde og diskutere de her hunde indtil vi er grønne i hovederne.

 

Nu til det mere alvorlige.

 

 

 

Meget upassende i den her lorte situation, undskyld mit sprog, som jeg fandt mig selv rode rundt i i fredags.. Ufølsomt og respektløst overfor mig og hunden.

 

 

 

Den tidligere ejer gik hjemme med Thia hver dag. Hun gik til lydighed 2 gange i ugen med den PISSEFARLIGE hund og hunden var den bedste på hvalpeholdet:D

Thia kom ud i skoven, kom til vandet, kom til træning kom alle steder. INTET i hendes opførsel kunne forudse dette.

Hold lige alarmklokkerne i ro FØR du ved hvem du udtaler dig om.

 

Jeg FORSTÅR nervøsiteten omk listehunde og jeg forstår hvorfor folk går over på den anden side med Fido. Jeg gør det også selv!

 

 

 

Det var ikke en ulovlig hund:D

 

Tidligere ejer har nu informeret mig om, at det var den anden hund, der gik til angreb på Thia.

Thia havde trukket sig fra "runde 1" og var gået over til sin gård, men den anden hund bestemte, efter 10 min, at den alligevel ikke var færdig med Thia og var faret i hovedet på Thia.

Thias mundvig var revet op næsten 7 cm og det ene øje var ødelagt.

Hun havde "kun" forsvaret sig selv ved at knække halsen på den anden.

Under hele forløbet var ny ejer der, og han har bekræftet forløbet.

 

Kan vi lære noget af dette?

Kan vi beholde bukserne på før vi råber "ULV" (MUSKELHUND DER ER FARLIG OG SKAL HOLDES FANGET I EN KÆLDER INDTIL DYRLÆGEN KOMMER MED EN SPRØJTE)

 

en rodet affære jeg har fået skrevet, men er træt at debatten og alle tanker flyver rundt i hovedet på mig, så dem er der ingen styr på! :D

 

Med venlig hilsen

 

Jepsen

 

Jeg er ked af at du skal stå i denne situation, og jeg kan sagtens forstå at følelserne er uden på tøjet :ae:

 

Og stakkels, stakkels begge hunde :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan man så ikke også have fobier overfor bestemte hunde???

 

Jo, sikkert.. Men så mener jeg bare ikke det er det samme?

Så er vi som udgangspunk enige i at det er en ubegrundet frygt?

 

Men når folk er bange for kamphunde, uden en årsag, må man ikke stille spørgsmålstegn ved det.. Det kan godt være lidt irriterende af og til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, sikkert.. Men så mener jeg bare ikke det er det samme?

Så er vi som udgangspunk enige i at det er en ubegrundet frygt?

 

Men når folk er bange for kamphunde, uden en årsag, må man ikke stille spørgsmålstegn ved det.. Det kan godt være lidt irriterende af og til.

 

hvorfor er det ikke det samme? jeg er bange for at flyve, hvor er forskellen om jeg må spørge, jeg kan sagtens følge at man kan være bange for bestemte typer af hunde,

det kan være du har ret i at det er der ingen grund til, men der er jo så heller ikke nogen grund til at være bange for at flyve.

Man kan ikke bruge alle mulige og umulige forsikringer fra ejere af hundene til noget som helst, angsten er der og så kan du syntes det er lige så ulogisk som du vil det forandre intet.

Respekter det og sørg for at vise hensyn, det er vel det mindste man kan forlange.

Link til indlæg
Del på andre sites

. Jeg vil slet ikke begynde at tolke på hvad der er sket og hvorfor. Jeg var jo ikke til stede, og kender ikke nogle af menneskerne eller hunden, så det er da umuligt udfra så få informationer at tolke på hvad der er gået galt.

 

Og det var en rigtig klog beslutning, set i lyset af at vi nu har fået historien om denne hund, og at den var social, gik til træning, og grunden til den dræbte den anden hun var selvforsvar, og skete først efter den selv var kommet slemt tilskade.

 

Så ja, det er en god idé at få hele historien før man begynder at udtale sig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor er det ikke det samme? jeg er bange for at flyve, hvor er forskellen om jeg må spørge, jeg kan sagtens følge at man kan være bange for bestemte typer af hunde,

det kan være du har ret i at det er der ingen grund til, men der er jo så heller ikke nogen grund til at være bange for at flyve.

Man kan ikke bruge alle mulige og umulige forsikringer fra ejere af hundene til noget som helst, angsten er der og så kan du syntes det er lige så ulogisk som du vil det forandre intet.

Respekter det og sørg for at vise hensyn, det er vel det mindste man kan forlange.

 

Forskellen er den vi lige er blevet enige om: At en frygt skyldes en årsag. F.eks en basal viden (vi ved alle at ild er farligt, det samme er havet) eller en tidligere erfaring.

Hvorimod en fobi er en ubegrundet frygt. Altså en frygt der ikke er nogen grund til, og som måske nok skal respekteres, men ikke er "rigtig" i mangel af bedre ord. F.eks araknofobi - vi ved jo alle godt at den almindelige danske husedderkop egentlig ikke kan gøre nogen som helst skade på nogen. Alligevel er frygten (altså, fobien) for den meget udbredt.

 

 

Jeg viser den hensyn jeg altid har gjort i forbindelse med mit hundehold. Hverken mere eller mindre. At folk har en frygt (ubegrundet eller ej) er i virkeligheden overhovedet ikke mit problem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, sikkert.. Men så mener jeg bare ikke det er det samme?

Så er vi som udgangspunk enige i at det er en ubegrundet frygt?

 

Men når folk er bange for kamphunde, uden en årsag, må man ikke stille spørgsmålstegn ved det.. Det kan godt være lidt irriterende af og til.

 

 

Oki, ja ubegrundet frygt er fobi det er vi enige skulle bare lige være sikker på at jeg forstod :engel:

 

Men mon ikke at folk finder det svært at forklare og svare på hvis nu det er en fobi altså ubegrundet frygt de har for den type hunde???

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki, ja ubegrundet frygt er fobi det er vi enige skulle bare lige være sikker på at jeg forstod :engel:

 

Men mon ikke at folk finder det svært at forklare og svare på hvis nu det er en fobi altså ubegrundet frygt de har for den type hunde???

 

Tjoeh, der har du nok fat i noget..

 

Men så er det bare en nem konklusion (omend den måske ikke altid er korrekt) at tænke at vedkommende nok har læst for meget EB..

 

Altså, kan man ikke argumentere for det, kan det være rigtig svært for os andre at forstå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjoeh, der har du nok fat i noget..

 

Men så er det bare en nem konklusion (omend den måske ikke altid er korrekt) at tænke at vedkommende nok har læst for meget EB..

 

Altså, kan man ikke argumentere for det, kan det være rigtig svært for os andre at forstå!

 

Forstår dig fuldt ud, og jer muskelbasse ejere er tit forberedte på en del ting, og reagere helt naturligt og menneskeligt ved at træde i forsvar det kan ingen bebrejde jer...

 

Til trådens emne ...

 

sart kan være mange ting, men synes denne her debat og mange af de andre kamphundedebatter egentlig bare indikere at folk er følelsmæssige berørte, det er folk på begge sider, men mest at alt ejerne til disse type hunde som lider under loven og folks øjne og kommentare mod dem.

 

Der er ingen der kan tabe kampen i muskelhunde debatten, omend skal vi huske at der er en del der allerede har tabt en del på loven = dyrevelfærd.

 

Alle elsker deres hunde ikke alle elsker andres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber ikke du læser det som om jeg mener du skal synes om kamphunde? For det gør jeg ikke.

 

jeg synes bare det virker lidt omsonst at frygte dem, når der ikke er basis for det. Altså, når det ikke baseres på en tvivlsom ejer, dårlig adfærd fra en hund, eller at dyret er løst - men udelukkende på hundens udseende.

Det er der jeg hopper lidt af.

 

Jeg er fuldstændig ligeglad med om du kan lide hundene - det er jo irrelevant.

 

Siger du også det til dem der er bange for Edderkopper, slanger, flyve, køre i elevator.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...