Hop til indhold

Er vi alle sarte.....?


Dina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Gismo hunden
Jeg må indrømme at efter at have læst HELE tråden igen, så vælger jeg at trække mig fra disse debatter fremover....

 

Jeg føler at visse personer holder så stærkt på deres meninger (og godt for dem) at det eneste de bruger deres tid i disse tråde på er at forsøge at banke den i hovedet på andre, latterliggøre dem som ikke er enige, og ja jeg mener at folk har været decideret nedladende op til flere gange i denne tråd.

 

Sørgeligt at voksne mennesker skal falde til et niveau, hvor vi ikke kan have en debat om et emne, uden at der skal peges fingre og sendes anklager... Selvfølgelig tager nogen tingene mere personligt end andre; fordi det rent faktisk er personligt for dem. Og det synes jeg ikke bliver respekteret ret meget!

 

Selv mig, uden listehund føler mig forfulgt for at have holdninger omkring det, jeg føler at jeg skal trippel tjekke at hvad jeg skriver nu ikke kan misforståes, at jeg ikke bringer noget på banen jeg ikke 100% kan vise hvor jeg har fra.. Ikke engang at skrive "Jeg TROR" eller "Jeg MENER", så får man spørgsmålet om man da lige kan vise nogle undersøgelser, hver gang bliver man mødt med "bevis det eller klap i", og når folk kommer med undersøgelser, bliver de pillet fra hinanden pga. latterlige ting.

 

Så... mig ud af tråden.. Videre til Dina for at få indlægget pillet fra hinanden! :vinken:

 

Jeg gider heller ikke deltage længere - men min mening slipper i ikke for, og så ved jo også hvor jeg står.

 

Jeg er pisse bange for kamphunde og mener bestem den nye hundelov er 100% ok.

Min angst er ikke dannet ud fra en undersøgelse, men fra hvad jeg læser, oplever og lytter mig til. Altså en erfaring opbygget på samme måde som mange af mine andre holdninger til samfundet og verden vi lever i.

 

Så vil nogen mene jeg er med til at få uskyldige hvalpe aflivet - nej det er jeg ikke. Det er derimod de mennesker der stadig avler på deres kamphunde.

Nogen gør det for hurtige penge og andre mere seriøst - yes, men det er stadig ulovligt.

 

Og lad os nu alle være enige om, vi har forskellige holdninger og meninger, det er jo det vores demokrati bygges på.

Men lad os dog for pokker respekter hinanden.

Kan man have respekt for sig selv, hvis man ikke respektere andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Som du meget vel må have læst, så starter jeg med at skrive: Nedenstående er hentet et andet sted fra (Omplacering), men nogle ønskede en ny tråd.....".

 

Hvis denne indledning forekom dig ganske uforståelig, så ville det have været en rigtig god idé at smutte over i Omplacerings-tråden og prøve at få det opklaret.

 

Alle dine kommentarer tyder på en vis...øh, interesse fra din side, så hvis du fortsat er i tvivl om, hvad tråden "Er vi for sarte.....?" handler om, kan jeg anbefale dig at læse fra starten. Jeg er sikker på, at du vil få en aha-oplevelse.

 

Er det derimod selve udtrykket "Er vi for sarte.....?", der driller dig, så tror jeg bare, at jeg vil sige de berømte ord: "Den danske sprog er godt nok. Den skal bare fløjtes."

 

Men måske du kunne oprette en tråd, hvor vi kunne diskutere, hvad forskellige ord og vendinger egentlig betyder....hvor de stammer fra....hvorfor man stadig anvender dem etc.? Vi har jo allerede en god tråd om tale- og stavefejl, og den har været underholdende og lærerig for alle, tror jeg.

 

Så bare klø på.

 

Undskyld at jeg ikke kunne se trådens emne i startindlæget.

 

Men du havde da ikke været nødig at blive sarkastisk og nedladende.

 

Til Startindlæget som jeg tolker det så er svaret : Ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvem latterliggører hvem nu ?

 

Altså, sommetider tror jeg at du er så sikker på hvad jeg mener, at du slet ikke læser hvad jeg skriver. Hvordan i himlens navn kan du komme til den konklusion?.

 

 

.... indtil du lige uddyber det, lader jeg din anden konklusion stå ubesvaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg læser det så går det ud på om ejer af listehunde er sarte når nogen skriver hvad de mener om dissse racer.

Omvendt bliver der også spurgt om dem som er for forbudet, er bange for hundene eller i en dur er sarte.

 

Rigtig forstået?

Redigeret af Gryn
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen helt ærligt, hvor svært kan det være.

 

Kan I ikke bare betragte startindlægget som et svar til den oprindelige tråd, som Dina ikke syntes skulle spammes til?.

 

Det er sgu da noget rigtig mange efterlyser i alle mulige tråde, og når det så endelig sker, så kan folk overhovedet ikke finde ud af det og skal kritiseres både dit og dat. Havde det stået i den oprindelige tråd havde vi da højest hørt at det var malplaceret, eller hva`?.

 

Så har i ikke en mening om det der står, så lad den ligge.

 

Hvor svært det kan være :hmm: nu er vi et par stykker der har spurgt om, hvad tråden her faktisk handler om ?? - men så bliver vi beskyldt for at latterliggøre Dina :confused: Men jeg har ikke spurgt for at latterliggøre nogen som helst.

 

Nej, det er vi jo ikke.. Men hvad vil du så gerne debattere?

 

 

Læs indlæggene, så vil du måske forstå.

 

Øhhh - det er jo netop fordi der er nogen af os der ikke har forstået det - men fair nok.

 

Jeg skal nok lade være med at stoppe debatten, da det åbenbart er utroligt svært for dig bare at fortælle hvad det er du præcist gerne vil debatere, og i stedet bare forsøger at gøre lidt grin med mig, så tror jeg bare jeg daffer ud af din tråd :vinken:

 

Og vi tager lige denne her med i farten - for Lonny ved åbenbart heller ikke hvad der bliver diskuteret om.

 

Det har jeg gjort, og jeg forstår det stadig ikke. Jeg har også læst startindlægget, 4 gange nu. Og det er ikke en kritik eller et forsøg på latterliggørelse - det er en seriøs undren.

 

:5up:

 

Den sætning burde stå indrammet i neon under startindlægget på alle tråde der kunne risikere at løbe ud i en kamphundedebat, sammen med tendensen: at sætte lighedstegn mellem at kamphunde er hunde uden et sprog, er mere aggressive overfor mennesker og kun ser andre hunde og små børn som potentielle byttedyr.

 

Og svar til Ascha - er det din mening eller er det ironisk ?? (og nej, jeg ved ikke hvad du mener, derfor spørger jeg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste spørgsmålstegn der er i startindlægget er i overskriften (og et eller andet skulle tråden jo kaldes), så jeg læser ikke at Dina spørger om noget.

 

Det markeret med rødt: Jamen Lonny, det er jo præcis lige det Dina gør her, ved at fortsætte den del af tråden som folk syntes var upassende i omplaceringstråden. Respekt for det, siger jeg bare, og noget der burde praktiseres mere. Jeg opfatter det som et ganske almindeligt svar på Dogfathers indlæg + lidt personlige overvejelser og det behøver I jo ikke tage stilling til, hvis I ikke kan.

 

Og nu må Dina så lige rette mig hvis jeg har misforstået det.

Det er fuldkommen korrekt forstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at efter at have læst HELE tråden igen, så vælge/QUOTEr jeg at trække mig fra disse debatter fremover....

Jeg deler din holdning her. Jeg forstår tilfulde, hvorfor så få tager del i debatter, der omhandler kamphunde.

 

Selv mig, uden listehund føler mig forfulgt for at have holdninger omkring det, jeg føler at jeg skal trippel tjekke at hvad jeg skriver nu ikke kan misforståes, at jeg ikke bringer noget på banen jeg ikke 100% kan vise hvor jeg har fra.. Ikke engang at skrive "Jeg TROR" eller "Jeg MENER", så får man spørgsmålet om man da lige kan vise nogle undersøgelser, hver gang bliver man mødt med "bevis det eller klap i", og når folk kommer med undersøgelser, bliver de pillet fra hinanden pga. latterlige ting.

Tag det bare helt stille og roligt. Du er ikke den eneste, der tripple checker alting, inden der trykkes på SEND-tasten. Men det er desværre ingen garanti for, at vi forstår det samme ved ordene.

 

Jeg er en af dem, der kækt skriver jeg tror/mener uden samtidig at vedhæfte links. Jeg prøver efter bedste evne at bruge ganske almindelig sund fornuft, velvidende at det ikke kan kaldes videnskabeligt på nogen måde.

 

Til gengæld er jeg blevet tilbudt links, der er helt i skoven, forstået på den måde, at de skulle overbevise mig om, at jeg tog fejl. Det er principielt helt fint, for jeg elsker normalt at lære nye ting.

 

Men i flere tilfælde kunne jeg til min store undren konstatere (og alle, der bare gad, kunne det samme), at disse links understøttede mine antagelser. Er det er dét, du mener med: "bliver de pillet fra hinanden pga. latterlige ting"?

 

Jeg fandt det i hvert fald langt fra latterligt. Jeg fandt det bare mærkværdigt, at man ikke selv forstår de links, man sender som oplysning til andre. Det er da født til at gå galt så.

 

Så... mig ud af tråden.. Videre til Dina for at få indlægget pillet fra hinanden! :vinken:

Det er garanteret positivt ment fra din side. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg læser det så går det ud på om ejer af listehunde er sarte når nogen skriver hvad de mener om dissse racer.

Omvendt bliver der også spurgt om dem som er for forbudet, er bange for hundene eller i en dur er sarte.

 

Rigtig forstået?

Nemlig. For hvis man erkender, at alle er lidt sarte, så kan man på et tidspunkt stikke en forsigtig hånd ud og - måske efter en lidt heftig debat - alligevel finde en form for forståelse for hinandens synspunkter. Måske....

 

Derfor valgte jeg at flytte debatten fra Omplacering, hvor nogle mente, at det ville være forkert at fortsætte debatten. Men det er da godt nok en kende deprimerende, at man skal have nødig at forklare noget så enkelt, for særligt indviklet var det jo ikke. Der stod jo højt og tydeligt, hvorfra tråden var inspireret.

 

Man kan tvinge en hest til truget, men ikke til at drikke. Og så er vi altså nogle, der mener, at så må hesten s'gu tørste, indtil den selv finder ud af det. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg læser det så går det ud på om ejer af listehunde er sarte når nogen skriver hvad de mener om dissse racer.

Omvendt bliver der også spurgt om dem som er for forbudet, er bange for hundene eller i en dur er sarte.

 

Rigtig forstået?

Okay, så har jeg jo ikke noget at gøre her i tråden :mrgreen: Godt du i det mindste kunne forklare det :5up:

 

Nemlig. For hvis man erkender, at alle er lidt sarte, så kan man på et tidspunkt stikke en forsigtig hånd ud og - måske efter en lidt heftig debat - alligevel finde en form for forståelse for hinandens synspunkter. Måske....

 

Derfor valgte jeg at flytte debatten fra Omplacering, hvor nogle mente, at det ville være forkert at fortsætte debatten. Men det er da godt nok en kende deprimerende, at man skal have nødig at forklare noget så enkelt, for særligt indviklet var det jo ikke. Der stod jo højt og tydeligt, hvorfra tråden var inspireret.

 

Man kan tvinge en hest til truget, men ikke til at drikke. Og så er vi altså nogle, der mener, at så må hesten s'gu tørste, indtil den selv finder ud af det. :slem:

Åh nej, undskyld Dina. Jeg er sørme ked af at du er blevet deprimeret over at os mindre begavede ikke forstår dig :rolleyes:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig. For hvis man erkender, at alle er lidt sarte, så kan man på et tidspunkt stikke en forsigtig hånd ud og - måske efter en lidt heftig debat - alligevel finde en form for forståelse for hinandens synspunkter. Måske....

 

Og hvorfor skrev du så ikke bare det en af de utallige gange du blev spurgt om hvad tråden gik ud på, i stedet for at bruge en masse tid på at få det til at fremstå som om vi enten var ude på at generer dig eller måske var lidt smådumme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvorfor skrev du så ikke bare det en af de utallige gange du blev spurgt om hvad tråden gik ud på, i stedet for at bruge en masse tid på at få det til at fremstå som om vi enten var ude på at generer dig eller måske var lidt smådumme...

 

ku' man forestille sig at TS syntes at ideen med tråden var så indlysende at spørgsmålene til det blev opfattet som et forsøg på drilleri?

Jeg må da indrømme at jeg slet ikke kan forstå at man kan være i tvivl om hvorfor TS startede tråden så jeg havde meget svært ved at forstå spørgsmålene;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ku' man forestille sig at TS syntes at ideen med tråden var så indlysende at spørgsmålene til det blev opfattet som et forsøg på drilleri?

Jeg må da indrømme at jeg slet ikke kan forstå at man kan være i tvivl om hvorfor TS startede tråden så jeg havde meget svært ved at forstå spørgsmålene;-)

 

Da jeg spurgte, gjorde jeg det meget pænt, og understregede at hvis det reelt var noget jeg kunne svare på, så gjorde jeg det gerne, hvordan det kunne opfattes som andet end et forsøg på dialog, det forstår jeg så ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg spurgte, gjorde jeg det meget pænt, og understregede at hvis det reelt var noget jeg kunne svare på, så gjorde jeg det gerne, hvordan det kunne opfattes som andet end et forsøg på dialog, det forstår jeg så ikke :vedikke:

næ men det er jo desværre her det oftest går galt, vi tror vi forklarer os så ingen kan tage fejl, for os er det vi skriver så indlysende at det er rigtig svært at forstå hvis andre ikke opfatter det som vi gør;-)

Mange gange kommer man til at opfatte det andre skriver på en helt anden måde end det var tænkt:cry:

Så mange gange skal man nok trække vejret en ekstra gang og måske vælge at tro at svaret er positivt ment:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

næ men det er jo desværre her det oftest går galt, vi tror vi forklarer os så ingen kan tage fejl, for os er det vi skriver så indlysende at det er rigtig svært at forstå hvis andre ikke opfatter det som vi gør;-)

Mange gange kommer man til at opfatte det andre skriver på en helt anden måde end det var tænkt:cry:

Så mange gange skal man nok trække vejret en ekstra gang og måske vælge at tro at svaret er positivt ment:-D

Men det går vel begge veje. Altså, når nogle af os ikke forstår hvad det er Dina gerne vil debattere, er det jo fordi, det ikke er så indlysende for os, som det er for jer. Præcis ligesom når I opfatter spørgsmålene som drilleri, selvom vi synes det er soleklart, at det ikke er tilfældet :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så har jeg jo ikke noget at gøre her i tråden :mrgreen: Godt du i det mindste kunne forklare det :5up:

Og rigtigt godt, at du tilsidst forstod det. :5up:

 

Men at du ikke skulle have noget at gøre i en tråd, der meget gerne skulle ende med en form for forståelse for - eller i det mindste en slags erkendelse af - "hinandens synspunkter", forstår jeg så til gengæld ikke. Men det er selvfølgelig dit valg.

 

Åh nej, undskyld Dina. Jeg er sørme ked af at du er blevet deprimeret over at os mindre begavede ikke forstår dig :rolleyes:

Det behøver du skam ikke at undskylde. Og i øvrigt skal du bestemt ikke føle dig underlegen mht. begavelse. Det er der da sikkert slet ingen grund til.

 

Ups - jeg så lige, at :rolleyes: betød noget med rullende øjne på en sarkastisk vis, så den har jeg lige fjernet. Jeg havde bare kopieret den fra dit svar. Men jeg ønskede nu ikke at være sarkastisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

ku' man forestille sig at TS syntes at ideen med tråden var så indlysende at spørgsmålene til det blev opfattet som et forsøg på drilleri?

Jeg må da indrømme at jeg slet ikke kan forstå at man kan være i tvivl om hvorfor TS startede tråden så jeg havde meget svært ved at forstå spørgsmålene;-)

Jeg har muligvis ikke sagt det før, men....Kleo, JEG ELSKER DIG NÆRMEST. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og rigtigt godt, at du tilsidst forstod det. :5up:

 

Men at du ikke skulle have noget at gøre i en tråd, der meget gerne skulle ende med en form for forståelse for - eller i det mindste en slags erkendelse af - "hinandens synspunkter", forstår jeg så til gengæld ikke. Men det er selvfølgelig dit valg.

Ja, det tog jo også sin tid ;-)

 

Og jeg har da ikke noget at gøre i en tråd, der henvender sig til listehundeejere eller mennesker, der er for forbuddet :confused: Jeg kan da godt læse med på sidelinjen, men da jeg hverken er listehundeejer eller for forbuddet, er det vel begrænset hvor meget jeg kan bidrage med.. Desuden kan jeg sagtens forstå hvorfor folk siger som de gør, når de taler for et forbud :-)

 

 

Det behøver du skam ikke at undskylde. Og i øvrigt skal du bestemt ikke føle dig underlegen mht. begavelse. Det er der da sikkert slet ingen grund til.

 

Ups - jeg så lige, at :rolleyes: betød noget med rullende øjne på en sarkastisk vis, så den har jeg lige fjernet. Jeg havde bare kopieret den fra dit svar. Men jeg ønskede nu ikke at være sarkastisk.

Nej, men det gjorde jeg :mrgreen: Du må endelig ikke tage fejl, det indlæg var skrevet med en voldsom sarkastisk undertone.. Jeg synes nemlig ikke selv jeg er småt begavet :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har da ikke noget at gøre i en tråd, der henvender sig til listehundeejere eller mennesker, der er for forbuddet :confused:

Her kan jeg - som den eneste, hæ - med fuld ret sige, at min tråd aldeles ikke henvendte sig til en speciel gruppe. Såtan! Så der var altså også plads til dig.

 

Hvis hænder skal udstrækkes, skal det ske fra "begge sider", både fra inkarnerede listehunde-elskere og fra folk med skræk for listehunde. Ellers er forståelse da slet ikke mulig.

 

Men den mulighed for fælles forståelse fes vist ud i sandet i denne omgang. Måske en anden gang? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan jeg - som den eneste, hæ - med fuld ret sige, at min tråd aldeles ikke henvendte sig til en speciel gruppe. Såtan! Så der var altså også plads til dig.

 

Hvis hænder skal udstrækkes, skal det ske fra "begge sider", både fra inkarnerede listehunde-elskere og fra folk med skræk for listehunde. Ellers er forståelse da slet ikke mulig.

 

Men den mulighed for fælles forståelse fes vist ud i sandet i denne omgang. Måske en anden gang? :-)

Okay, så misforstod jeg dig :-)

 

Men ja, selvfølgelig skal begge "sider" kunne udtale sig og det vil da være rigtig synd, hvis der sidder nogen, der føler de ikke kan det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor svært det kan være :hmm: nu er vi et par stykker der har spurgt om, hvad tråden her faktisk handler om ?? - men så bliver vi beskyldt for at latterliggøre Dina :confused: Men jeg har ikke spurgt for at latterliggøre nogen som helst.

Nu er det jo ikke mig det går ud over, hvorfor min reaktion så heller ikke kan afspejle af jeg tager det personligt, men jeg synes bare det virker somom det er hvad Lonny, Therese, Priceman og du gør (vi kan jo ligeså godt få navnene på bordet, det er så irriterende at skulle sidde og gætte på hvem der bliver talt om).

 

At spille dum i en diskussion afvæbner jo folk totalt, fordi man jo ikke kan tillade sig at være grim ved folk, der ikke kan gøre ved at de ikke fanger tingene. Metoden er ret godt brugt herinde i denne slags tråde, så derfor er man måske tilbøjelig til at tro at det er dèt der sker.

 

Og svar til Ascha - er det din mening eller er det ironisk ?? (og nej, jeg ved ikke hvad du mener, derfor spørger jeg)

Ja, gu er det da min mening og der er slet ikke ironi blandet ind i det. Jeg syntes det var meget rigtigt det Sagapigen skrev, men samtidig ved jeg jo godt at der er ting der bliver misforstået på den anden side og det tilføjede jeg så lige (fordi det jo er ligeså vigtigt). Kunne seriøst ikke se hvordan ironi skulle kunne vende mit indlæg til at betyde det modsatte, hvilket fik mig til at tro at du havde valgt: "mig ikke forstå" strategien,... og derfor blev jeg lidt gnaven. Det beklager jeg.

 

Men en anden gang kunne du måske spørge hvad jeg mener, hvis du er i tvivl, og ikke bare pege fingre af mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke mig det går ud over, hvorfor min reaktion så heller ikke kan afspejle af jeg tager det personligt, men jeg synes bare det virker somom det er hvad Lonny, Therese, Priceman og du gør (vi kan jo ligeså godt få navnene på bordet, det er så irriterende at skulle sidde og gætte på hvem der bliver talt om).

 

At spille dum i en diskussion afvæbner jo folk totalt, fordi man jo ikke kan tillade sig at være grim ved folk, der ikke kan gøre ved at de ikke fanger tingene. Metoden er ret godt brugt herinde i denne slags tråde, så derfor er man måske tilbøjelig til at tro at det er dèt der sker.

 

 

 

 

Ej, det er overhovedet ikke min hensigt.. Jeg forstår det vitterligt ikke.. Så kan man sige, at jeg selvfølgelig bare kunne have holdt mig ude af tråden, men det kunne jo være en spændende diskussion..
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det er overhovedet ikke min hensigt.. Jeg forstår det vitterligt ikke.. Så kan man sige, at jeg selvfølgelig bare kunne have holdt mig ude af tråden, men det kunne jo være en spændende diskussion..

 

Mon ikke også vi er ved at indse allesammen, at der har været lidt misforståelser hist og pist og kan mødes i nye tråde med en renvasket tavle, hva`?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke også vi er ved at indse allesammen, at der har været lidt misforståelser hist og pist og kan mødes i nye tråde med en renvasket tavle, hva`?.

 

Jeg synes nu stadig ikke det er fair at folk er blevet kaldt dumme og det så forventes de vasker tavlen ren, og bare glemmer :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...