Hop til indhold

Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Jeg forstår det ikke helt :hmm: hele min barndom har jeg kun én gang oplevet en hund angribe og det var et barn der kendte ejerne og derfor bare gik ind mens de var ude. Hun blev frugtelig skambidt og jeg stod og så på, det var en golden retriever :blink:

 

Kan ikke forstå hvorfor hundene pludselig angriber hele tiden :vedikke: forsøger de at fortælle os noget? eller der det i virkeligheden fordi man i gamle dage brugte frygt til at opdrage hunden, og de derfor var for kuede til at bide?? :vedikke:

 

Der må jo være noget der er skyld i at hundene pludselig er blevet frygtelige og biske :hmm:

Det er et yderst relevant spørgsmål, du kommer med - skønt jeg nu ikke tror, at det har noget med fortidens kontra de nye træningsmetoder at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 559
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stefano

Problemet er at store sko koster for meget for et land på vej ud i konkurs, derfor går folk i for små sko. /drummroll Folk kan ikke se længere end deres egen næsetip, og hvis noget virker ubehageligt så skal den nemmeste løsning til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er at store sko koster for meget for et land på vej ud i konkurs, derfor går folk i for små sko. /drummroll Folk kan ikke se længere end deres egen næsetip, og hvis noget virker ubehageligt så skal den nemmeste løsning til.

 

:hmm:hmm...synes nu ikke at skambidte små hunde og børn er for små sko. Men det er så bare mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Problemet er at store sko koster for meget for et land på vej ud i konkurs, derfor går folk i for små sko. /drummroll Folk kan ikke se længere end deres egen næsetip, og hvis noget virker ubehageligt så skal den nemmeste løsning til.

 

Hvad kalder du mig lige for ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er at store sko koster for meget for et land på vej ud i konkurs, derfor går folk i for små sko. /drummroll Folk kan ikke se længere end deres egen næsetip, og hvis noget virker ubehageligt så skal den nemmeste løsning til.

 

Det synes jeg er noget bavl... Jeg tror ikke hundeloven er lavet for at "spare" eller fordi det ville være en nem løsning... Og jeg kunne ikke forestille mig den har noget med DKs økonomi at gøre som sådan :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
tror ikke han kalder dig noget som sådan :blink: han mener vist trommesolo folk - du ved lyden af en trommesolo som lige før et stunt i et cirkus:hmm:

 

Nå okay, he he - var sku lige ved at blive sur der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er at store sko koster for meget for et land på vej ud i konkurs, derfor går folk i for små sko. /drummroll Folk kan ikke se længere end deres egen næsetip, og hvis noget virker ubehageligt så skal den nemmeste løsning til.

 

Hvad kalder du mig lige for ?

 

Det betyder bare 'trommehvirvel' - leveret efter en pointe, ordspil eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunde er udstyret med tænder, ergo alle hunde kan bide.

Hvorfor er det så netop listehunde du er bange for?

 

Er det pga. alle de skrækhistorier der har været i medierne?

 

Det står jo i mit indlæg hvorfor.....

Jeg har ikke oplevet alvorlige angreb af andre typer hunde, derfor.

Men jeg har respekt for alle store hunde, men mest fordi jeg havde en lille hund der nemt blev trådt på eller blev usikker når en stor hund massede sig på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke nogen specielle holdninger i forhold til listehunde, af den simple grund, at jeg ikke kan se, hvorfor det skulle være nødvendigt.

 

Jeg har i mit liv været omkring alt fra rottweiler, til amerikansk bulldog. Dværgpuddel til blodhund. Bull terrier til basset. Chihuahua til Grand danios - og der er intet der har givet mig anledning, til at sige, at kamphunde slås oftere end andre hunde.

 

Tvært imod har jeg oplevet langt flere fatale hundebid fra racer der ikke er på forbudslisten. Det tæller blandt andet fatale bid fra Rottweiler, Schæfer samt Golden Retriever.

 

Jeg har været på utallige udstillinger, hvor fertile kamphunde, har stået side om side, uden den mindste optræk til ballade overhovedet - det ''værste'' jeg har oplevet, var en staffordshire bull terrier, der knurrede advarende, når andre hanner kom for tæt på - hverken mere eller mindre.

 

Derimod har jeg oplevet langt værre episoder med racer som rottweiler, tjekkoslovakisk ulvehund og Riesenschnauzer, når det gælder udstillinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en forfærdelig oplevelse for dig. Men det gør den vel ikke mindre forfærdelig, at reaktionerne på dit indlæg kommer i nedenstående form:

 

 

Det vigtigste for Priceman er at anskueliggøre, at der kan man jo bare igen-igen selv se. ...hundeloven er noget lort....og er marianna nu overhovedet SIKKER på, at det var kamphunde?

 

Varme, trøstende ord fra den ene hundeejer til den anden. Flot, Priceman!

 

 

Og Umulia antyder kraftigt, at det åbenbart ikke er noget problem for marianna, at hunde bliver flænset af ikke-listehunde.

 

Varme, trøstende ord fra den ene hundeejer til den anden. Flot, Umulia!

 

 

Og Anne-Lise kører sin sædvanlige smøre med de farlige små hunde.

 

Varme, trøstende ord fra den ene hundeejer til den anden. Flot, Anne-Lise.

 

Altså helt ærligt - det kan I s'gu ikke være bekendt. Et listemedlem har lige overværet et kamphundeoverfald med dødelig udgang og så viser I en så udpræget mangel på forståelse. Er I virkelig så pressede, at I slet ikke orker at vise medmenneskelighed? Hvordan ville I selv have haft det, hvis I havde overværet en skrigende hund blive flænset ihjel for øjnene af jer?

 

Det her er noget af det skammeligste, jeg har læst på HF.

 

 

Er helt enig i det du skriver i dette indlæg, det viser lige præcist den mangel på respekt jeg synes der hersker fra muskelhunde siden og det der gør mig bekymret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er "muskelhunde siden"?

 

Ingen af dem der har svaret i dag har været ejere af muskelhunde/kamphunde :vedikke:

 

Derfor jeg ikke skrev muskelhunde ejere, muskelhunde siden er dem der er for muskelhunde..... og som har svært ved at forstå (ud fra hvordan jeg læser deres indlæg) at nogle ikke bryder sig om muskelhundene. kunne ikke lige finde bedre betegnelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Du behøver ikke blinke til mig - jeg er ikke helt idiot. Det er 2 amstaffer.

Rolig nu. Vi har jo før hørt om race-definitioner der var en anelse rustne i kanten. Og som skabte urimeligt sprogbrug her og i pressen, og som desværre kune gik ud over hunde der ikke var skyldige.

 

Og nej forbudet hjælper ikke.

Præcis.

Men du er jo tydeligvis glad for den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det står jo i mit indlæg hvorfor.....

Jeg har ikke oplevet alvorlige angreb af andre typer hunde, derfor.

Men jeg har respekt for alle store hunde, men mest fordi jeg havde en lille hund der nemt blev trådt på eller blev usikker når en stor hund massede sig på.

 

Er du så ikke bange for en lille hund?

Altså de kan jo også angribe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Det vigtigste for Priceman er at anskueliggøre, at der kan man jo bare igen-igen selv se. hundeloven er noget lort....

Hvilket den er og den virker ikke.

 

...og er marianna nu overhovedet SIKKER på, at det var kamphunde?

 

Jeg stillede tvivl ved beskuerens formåen til at definere racen "Kamphund"

Da der så efterfølgende blev forklaret at det øjensynligt var en nabo , må man formode at de kender hinandens hunderacer.

Der har været løgne nok i hunde debatten, løgne nok til at få en urimelig lov vedtaget.

 

Varme, trøstende ord fra den ene hundeejer til den anden. Flot, Priceman!

 

Det er ikke mit job at hverken varme eller trøste en der IKKE har mistet en hund, men blot været beskuer.

Og det er slet ikke op til dig at bedømme det.

Hold venligst dine dømmende bemærkninger for dig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen de er jo mindst ligeså farlige som en stor hund?:hmm:

 

Jeg kan ikke rigtig forstå hvor du vil hen, jeg har svaret på det som ts spørger om, hvorfor skal jeg forsvare det?

Ok så du synes at en lille hund og en stor hund er lige farlig...... så det er ikke ok at jeg ikke bryder mig om muskelhunde typer, hvis jeg ikke er bange for alle hunde????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Er helt enig i det du skriver i dette indlæg, det viser lige præcist den mangel på respekt jeg synes der hersker fra muskelhunde siden og det der gør mig bekymret.

 

Er jeg fra "muskelhundesiden" ??

 

Jeg mener selv at jeg er fra hundesiden. Det er den side der giver plads til alle uanset.

Plads til at vi kan holdee den hund vi måtte være faldet for . Alt sammen under behørig respekt og hensyntagen og ansvar for vore valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger hvem? Jeg vil da hellere bides af fx en chihuahua der går amok end af en broholmer der gør det samme. Alt andet lige må man da formode, at den store hund kan forrette mere skade end den lille

´

Mente nu også mere at både små og store hunde kan bide.

Og jo jeg vil da også helst bides af en lille race end en stor (hvis det nu skulle ske igen) ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...