Hop til indhold

Har haft den underligste oplevelse...


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

Gæst spitZ

Havde jo besluttet mig for ikke at tage på internat og kigge i dag, men da vi alligevel skulle til Århus i dag, tænkte jeg der ikke kunne ske noget ved at tage ud og kigge, så længe jeg bare huskede at holde hovedet koldt..

 

Ringede forinden og spurgte om de havde nogle yngre hunde, og fik af vide at alle de hunde som var på deres hjemmeside stadig var på internatet, og jeg bare kunne komme, det skulle bare helst være i god tid inden kl 15, hvor de lukkede. Så jeg sagde jeg ville komme med det samme og det var helt i orden.

 

Stedet var meget rent og pænt. Vi gik ind hvor der stod indgang, og efter 5 minutter eller sådan noget kom en kvinde ud og spørger hvad hun kan hjælpe med. Jeg fortæller at jeg har haft ringet i forvejen, og at vi kommer for at kigge på en hund, men ikke nogen speciel da vi gerne vil høre lidt om dem de har. Da jeg sagde vi kom for at kigge på en hund, lavede hun lige elevatorblikket på mig og min kæreste og spørger meget skeptisk om det er sammen med ham jeg skal have hund. Ja svare jeg det er det, og hun ser allerede ret negativ ud. Hun spørger igen skeptisk om hvad vi bor i, og konstatere samtidig at det vel er i lejlighed. Ja siger min kæreste det er en to værelses, men vi har tilladelse til at holde hund. I det han bekræfter at vi bor i lejlighed laver hun sådan en puste lyd, og så ud som om hun mest havde lyst til at lave den her :roll::stupid: - dog uden smilet til sidst, mens hun står og klapper hænderne sammen som om vi bare er det vildeste spild af tid for hende...

Så siger hun at det nok ikke er så godt, for der er jo ikke plads til en stor hund og de små hunde er ofte meget gøende, hvortil jeg svare at hvis de ikke har en hund som passer til os, så er det jo bare sådan det er.

Hun siger vi bare kan gå ind og se dem, de står i rummet for enden af en gang, så vil hun komme lidt efter. Så vender hun sig om og går ud i baglokalet.

Vi går så ind og ser hundene, der er kun fire, to store golden blandinger en lille-bitte langhåret og en dsg som ser meget sød ud. Vi gik lidt frem og tilbage, men efter cirka ti minutter begyndte jeg at føle mig lidt utilpas, kvinden var stadig ikke kommet og den ene hun begyndte at gø, sikkert fordi vi var der uden rigtig at gøre noget.

Da vi kom ud i "butikken" igen sad der en anden dame og spiste frokost ved disken, og jeg spurgte om alle de hunde de havde var inde i rummet, for de 3 jeg havde været intersseret i fra siden var der ikke, men hun svarede at det var alle de hunde de havde.

Så valgte vi så at køre igen, selvom den første damen endnu ikke var dukket op, følte mig helt vildt i vejen...

 

Har hørt om andre der har rigtig gode oplevelser fra samme sted, men puha synes godt nok det var en underlig opførsel. Helt i orden hvis de ikke mener at vi er egnede til at overtage nogen af deres hunde fordi vi bor i lejlighed, men synes det er en lidt underlig måde at sige det på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det var da enormt ubehøvlet? Øv. Hvorfor skulle din kæreste være farlig at have hund med - måske har han tatoveringer, det er vel stadig lidt farligt og rockeragtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Det var da enormt ubehøvlet? Øv. Hvorfor skulle din kæreste være farlig at have hund med - måske har han tatoveringer, det er vel stadig lidt farligt og rockeragtigt :mrgreen:

 

Det har han ikke engang og han er et halvt hoved mindre end mig og har briller :lol:

 

Nej nej, det er meget værre, han har sort hår :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har han ikke engang og han er et halvt hoved mindre end mig og har briller :lol:

 

Nej nej, det er meget værre, han har sort hår :rolleyes:

 

Noooo... ikke sort hår! Ja, så kan jeg da godt forstå at hun reagerede sådan... :klap:

Dear god, altså. Jeg kan forstå hvis han havde kommet rygmærke på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

De burde havde gjort opmaerksom paa hvad de tager afstand fra (bligforhold m.m) paa deres hjemmeside eller i det mindste over tlf naar folk ringer, saa folk ikke spilder deres tid, som I, med at tage derhen.

Link til indlæg
Del på andre sites

De burde havde gjort opmaerksom paa hvad de tager afstand fra (bligforhold m.m) paa deres hjemmeside eller i det mindste over tlf naar folk ringer, saa folk ikke spilder deres tid, som I, med at tage derhen.
Enig - eller i det mindste forklare det på en ordentligt måde i stedet for bare at sukke af folk og smutte fra dem.. Ikke særlig seriøst :rolleyes:

 

Og ja, hvad er det egentligt for noget pjat med at man ikke kan have en stor hund i en lejlighed.. Der er da mange andre ting, der udgør en god hundeejer fremfor hvilket sted de bor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg ville sende en mail med dit første indlæg til lederen af internatet og spørge om det virkelig er sådan de behandler mulige "kunder" (eller hvad man er i den sammenhæng)

 

'mulige adoptanter':slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Noooo... ikke sort hår! Ja, så kan jeg da godt forstå at hun reagerede sådan... :klap:

Dear god, altså. Jeg kan forstå hvis han havde kommet rygmærke på...

 

Jamen det er jo det som er det smarte ved udlændinge, de behøver ikke rygmærke for at man kan genkende dem, man kigger på på hår- og øjenfarven, så ved man automatisk at der er tale om et bandemedlem:slem:

 

Ej, jeg skal ikke komme og råbe racisme, jeg har bare skrevet hvordan jeg opfattede det, og den måde hun kiggede på os. Der kan jo være mange andre grunde til hendes reaktion ;-)

 

det er vel fordi han ikke er så stor? jeg har da fået enkelte kommentar til min størrelse kontra størrelsen på min hund :stupid:

 

Jamen vi ville jo gerne have en mellem størrelse/mindre hund :blink:

Hun nåede ikke engang så langt som til at spørge om det, men det er jo også lige meget hvis man bor i lejlighed, som ikke er egnet til hverken det ene eller det andet...

 

De burde havde gjort opmaerksom paa hvad de tager afstand fra (bligforhold m.m) paa deres hjemmeside eller i det mindste over tlf naar folk ringer, saa folk ikke spilder deres tid, som I, med at tage derhen.

 

Det er også det jeg synes, for det her helt okay med mig at de på internater gør ALT hvad de kan for at forhindre at de hunde de omplacere, skal ende med at blive omplaceret igen.

 

Jeg ville sende en mail med dit første indlæg til lederen af internatet og spørge om det virkelig er sådan de behandler mulige "kunder" (eller hvad man er i den sammenhæng)

 

Ja, min kæreste blev også ret vred fordi han kunne se hvor ked af det jeg blev... Men gider ærlig talt ikke, jeg vil under ingen omstændigheder have en hund derfra, så får ikke rigtig noget ud af at brokke mig.

Desuden er hele min historie jo set fra min side, der er jo ikke noget galt med at hun spørger om hvor vi bor og hvilke blikke og suk hun kommer med er jo op til modtageren at tolke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg skal ikke komme og råbe racisme, jeg har bare skrevet hvordan jeg opfattede det, og den måde hun kiggede på os. Der kan jo være mange andre grunde til hendes reaktion ;-)

 

Mange udlændinge behandler dyr elendigt (ikke racistisk ment, men du behøver bare tage til Spanien / Grækenland og se), så kan sagtens være fordi hun har lidt tanker i den retning!

 

Petrines yndlingsneger gør også indtryk i dyreforretninger, håber jeg en dag kan lokke ham på udstilling, så han kan se, HVOR vanvittige hvide mennesker er :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
Mange udlændinge behandler dyr elendigt (ikke racistisk ment, men du behøver bare tage til Spanien / Grækenland og se), så kan sagtens være fordi hun har lidt tanker i den retning!

 

Petrines yndlingsneger gør også indtryk i dyreforretninger, håber jeg en dag kan lokke ham på udstilling, så han kan se, HVOR vanvittige hvide mennesker er :klap:

 

Ja, det er helt rigtigt, men stadig meget fordomsfuldt og usympatisk hvis det virkelig er den tanke hun har haft, at opføre sig så afvisende uden at stille et eneste spørgsmål som måske kunne opklare vores holdninger for hende.

Hun kunne jo spørge ind til om vi havde tænkt os at gå til træning, om vi viste der kunne gå lang tid inden den kunne være alene hjemme og renlig, om vi ville tage den til dyrlæge eller forsikre den, hvilket foder vi ville bruge eller om den skulle bo i et kælderrum indtil den skulle bruges som foder til vores kamphund :blink:

Er sikker på hendes holdning havde ændret sig hvis hun havde spurgt om bare een af de ting...

 

Og ja, vanvittig det synes han også at jeg er i mit forhold til hunde, men derfor behøver man jo ikke at være ond eller useriøs X)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke hvorfor hun sendte jer ind for at se på hundende, hvis hun allerede på forhånd havde afvist jer ?? :hmm:

 

Meget mærkelig oplevelse.. Hvor mange hunde var der egentlig på hjemmesiden ? I havde jo fået lovning på at de alle var der, men kan forstå at der kun var 3 da I så kom ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ej, jeg skal ikke komme og råbe racisme, jeg har bare skrevet hvordan jeg opfattede det, og den måde hun kiggede på os. Der kan jo være mange andre grunde til hendes reaktion ;-)

 

Ja, min kæreste blev også ret vred fordi han kunne se hvor ked af det jeg blev... Men gider ærlig talt ikke, jeg vil under ingen omstændigheder have en hund derfra, så får ikke rigtig noget ud af at brokke mig.

Desuden er hele min historie jo set fra min side, der er jo ikke noget galt med at hun spørger om hvor vi bor og hvilke blikke og suk hun kommer med er jo op til modtageren at tolke.

 

Du er alt, alt for høflig!

 

Nu læser jeg så intet om rascisme i dit startindlæg, men jeg læser at det var en enormt mærkelig og ubehagelig modtagelse, og det synes jeg er helt forkert.

 

Nej, du ønsker måske ikke at købe hund der (hvilket jeg godt forstår) men NOGLE skal da forhåbentligt købe de 4 hunde der sidder der nu! Og hellere dig end 10.000 andre mennesker som måske har have, men en skræmmende tilgang til hundeopdragelse. Så du gør faktisk hundene en tjeneste hvis du kontakter dem i toppen - jeg er jo sådan en der skriver både godt og skidt, selvfølgelig formulerer jeg det pænt, men jeg har aldrig fået andre end positive svar tilbage og tak fordi jeg gjorde opmærksom på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

Jeg forstår slet ikke hvorfor hun sendte jer ind for at se på hundende, hvis hun allerede på forhånd havde afvist jer ?? :hmm:

 

 

 

Meget mærkelig oplevelse.. Hvor mange hunde var der egentlig på hjemmesiden ? I havde jo fået lovning på at de alle var der, men kan forstå at der kun var 3 da I så kom ?

 

 

Jamen det var det værste ved det, hun sagde jo ikke direkte "det kan altså ikke lade sig gøre". Det havde for mig været fint nok..

Hun sukkede dybt og sagde at det "ikke var så godt" fordi der ikke var plads til en stor hun og de små hunde gøede. Det var så der jeg sagde at hvis de ikke havde en som passede til os, så var det bare sådan det var. Hun var bare sådan meget ligegyldig omkring det, lavede sådan et træk på skulderne og sagde vi bare kunne gå ind og kigge.

Kan godt være hun var dukket op hvis vi havde ventet i længere tid, men havde bare helt mistet lysten efter den start...

 

Og ja i telefonen sagde de at de alle var der, og jeg spurgte jo direkte om der var nogen yngre hunde, og de 3 var de eneste på under et år...

Vi søger hjem til | Dansk Dyreværn Århus

Kan se de stadig er på siden

...

Du er alt, alt for høflig!

 

Nu læser jeg så intet om rascisme i dit startindlæg, men jeg læser at det var en enormt mærkelig og ubehagelig modtagelse, og det synes jeg er helt forkert.

 

Nej, du ønsker måske ikke at købe hund der (hvilket jeg godt forstår) men NOGLE skal da forhåbentligt købe de 4 hunde der sidder der nu! Og hellere dig end 10.000 andre mennesker som måske har have, men en skræmmende tilgang til hundeopdragelse. Så du gør faktisk hundene en tjeneste hvis du kontakter dem i toppen - jeg er jo sådan en der skriver både godt og skidt, selvfølgelig formulerer jeg det pænt, men jeg har aldrig fået andre end positive svar tilbage og tak fordi jeg gjorde opmærksom på det.

 

Tja, eftersom der kun stod 4 hunde og jeg har hørt om andre som har haft gode oplevelser med dem, så tænker jeg at vi bare har været uheldige at støde ind i en person som måske har haft en dårlig dag eller vi passede på nogle af hendes personlige fordomme, som vi jo alle har...

De skulle ellers være gode til at finde de rigtige familier til deres hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

For lige at leje djævlens advokat, så prøv at forestille dig hvor mange hunde de har taget ind, for "den blev for stor til vores lejlighed" eller "den gør af alle der går i opgangen".

Selvfølgelig skal hun dog forklare sig ordentligt, det hedder kundeservice, og det skal udvises uanset om man kan lide dem der står foran en eller ej!

Jeg ville sende dem en email om din erfaring derude i dag, det kan jo rent faktisk være hun slet ikke reflekterer ledelsens ide om hvordan tingene skal foregå, og hvis de ikke får at vide at folk er utilfredse, hvordan skjal de så kunne ændre det?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ
For lige at leje djævlens advokat, så prøv at forestille dig hvor mange hunde de har taget ind, for "den blev for stor til vores lejlighed" eller "den gør af alle der går i opgangen".

Selvfølgelig skal hun dog forklare sig ordentligt, det hedder kundeservice, og det skal udvises uanset om man kan lide dem der står foran en eller ej!

Jeg ville sende dem en email om din erfaring derude i dag, det kan jo rent faktisk være hun slet ikke reflekterer ledelsens ide om hvordan tingene skal foregå, og hvis de ikke får at vide at folk er utilfredse, hvordan skjal de så kunne ændre det?

 

Jeg har som sagt heller ikke noget imod at de gør deres bedste for at finde blivende hjem til deres hunde, men som du også selv sige, så er det bare måden det gøres på : )

Kan godt være jeg skulle skrive en mail, med en beskrivelse af min oplevelse... Overvejer det lige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo det som er det smarte ved udlændinge, de behøver ikke rygmærke for at man kan genkende dem, man kigger på på hår- og øjenfarven, så ved man automatisk at der er tale om et bandemedlem:slem:

 

Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Det er jo super smart - sådan en slags universelt rygmærke, som man ikke engang behøver at tage på!:blink:

 

Uanset hvad du tolker og hvor meget der i virkeligheden er en subjektiv vurdering, så synes jeg stadig det kunne være fint at skrive en kort mail og forklare, at I ikke følte jer velkomne. Man behøver jo ikke at gå i konkrete detaljer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...