Hop til indhold

YES (VM i lydighed!)

Riesenfan
 Share

Recommended Posts

joo de første øvelser er kørt - vist nok fællesøvelserne ??

Maria skriver:

Ylle 301.75, tindra 281.75. En fin start så långt! Inga resultat ännu!

(Ylle er Marias hund og hun fører pt)

Snakker vi FCI's lydigheds-VM i Paris, så ligger det først i starten af juli. Åsa/Busydogs herindefra er udtaget og skal deltage, og hun er i hvert fald hjemme på Fyn endnu! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm..... sorry, men nej..... Gid det var så vel!

Tror du virkelig ikke? Jeg ved godt at jeg er "forkælet", jeg har aldrig oplevet et træningssted hvor man ikke har brugt positive metoder, og de fleste hundefolk jeg kender bruger klikker... De LP-folk jeg kender, heriblandt en del fra LP-landsholdet, gør også. Meeen, jeg ved da godt at der også eksisterer nogle der ikke gør! Men er det ikke alligevel hovedparten, eller er det ren ønsketænkning fra min side..? Og er der forskel på LP og f.eks. IPO?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du virkelig ikke? Jeg ved godt at jeg er "forkælet", jeg har aldrig oplevet et træningssted hvor man ikke har brugt positive metoder, og de fleste hundefolk jeg kender bruger klikker... De LP-folk jeg kender, heriblandt en del fra LP-landsholdet, gør også. Meeen, jeg ved da godt at der også eksisterer nogle der ikke gør! Men er det ikke alligevel hovedparten, eller er det ren ønsketænkning fra min side..? Og er der forskel på LP og f.eks. IPO?

Jeg tror du har ret i at der er en meget stor forskel på klikkertrænings udbredelse i LP og IPO. Og der er sikkert også en forskel på hvordan man træner klikkertræning i LP og IPO (jeg kender i hvert fald nogle som bruger positiv straf selvom de siger de klikkertræner) Hvor mange etc aner jeg ikke men det er bare min personlige oplevelse

Link til indlæg
Del på andre sites