Dinah Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Hvordan hjælper eller støtter jeres hunde hinanden.?? - Rosita renser Cocos øjne et par gange om dagen. - Vi var i lyngby Storcenter idag med begge hunde i tasken. Ret vigtigt at Coco også kan det. Til at starte med rystede hun en lille smule:genert: Det fangede Rosita inden for de første 5 meter og Rosita stilte sig rundt om hende, så Coco lå under Rositas bryst og mave:lun: Hun stoppede ret hurtigt, men Rosita forblev dog i den position i ca 20 minutter, hvorefter hun lagde sig ned ved siden af:lun: - Rosita har opfundet et specielt kald, når hun ikke kan høre Coco i haven, vhorefter Coco kommer med det samme - Coco henter Rosita, når der er godbid. Hun går endda fra pølsen for at hente hende, hvis Rosita ikke har opfanget at der er lækker godbid:mrgreen: - Når fx peter kommer hjem og rosita sover, så går Coco hen og dutter til hende, for at fortælle, at far er kommet hjem:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Bastarden ser vildt meget op til Petrine, når Petrine tisser / hømmer / spiser græs, så gør Bastarden straks det samme, når Petrine jagter fugle, fatter Bastarden ikke pointen, men kopierer ivrigt. Der bor en sur rottweiler, han skifter altid fortov, når han ser andre hunde (for ejeren kan næsten ikke holde sin hund), rottweileren bjæffer rasende, Zamzam bliver skrækslagen, Petrine går 'mellem' Zamzam og rottweiler og bjæffer rasende tilbage, virkeligt kært og meget effektivt, Zamzam bliver helt rolig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Bastarden ser vildt meget op til Petrine, når Petrine tisser / hømmer / spiser græs, så gør Bastarden straks det samme, når Petrine jagter fugle, fatter Bastarden ikke pointen, men kopierer ivrigt. Der bor en sur rottweiler, han skifter altid fortov, når han ser andre hunde (for ejeren kan næsten ikke holde sin hund), rottweileren bjæffer rasende, Zamzam bliver skrækslagen, Petrine går 'mellem' Zamzam og rottweiler og bjæffer rasende tilbage, virkeligt kært og meget effektivt, Zamzam bliver helt rolig. Coco tisser også oveni Rositas HVER gang:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Sookie har jo været meget sky og bange for alting - men man kan se, at hun søger støtte hos Alto, så hvis han ikke er bange trækker hun hen mod ham og så kan man "arbejde" med hende :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Hvordan hjælper eller støtter jeres hunde hinanden.?? - Rosita renser Cocos øjne et par gange om dagen. - Vi var i lyngby Storcenter idag med begge hunde i tasken. Ret vigtigt at Coco også kan det. Til at starte med rystede hun en lille smule:genert: Det fangede Rosita inden for de første 5 meter og Rosita stilte sig rundt om hende, så Coco lå under Rositas bryst og mave:lun: Hun stoppede ret hurtigt, men Rosita forblev dog i den position i ca 20 minutter, hvorefter hun lagde sig ned ved siden af:lun: - Rosita har opfundet et specielt kald, når hun ikke kan høre Coco i haven, vhorefter Coco kommer med det samme - Coco henter Rosita, når der er godbid. Hun går endda fra pølsen for at hente hende, hvis Rosita ikke har opfanget at der er lækker godbid:mrgreen: - Når fx peter kommer hjem og rosita sover, så går Coco hen og dutter til hende, for at fortælle, at far er kommet hjem:lun: Årh, hvor er de altså et godt par. Er Peter ikke glad for, at han gav efter og sagde ja til Coco? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Coco tisser også oveni Rositas HVER gang:mrgreen: Det kære er lidt at Bastarden kigger, ser Petrine tisser, straks sætter Bastarden sig og tisser, altså ikke noget ovenpå, bare rendyrket kopiering Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Det er RET sodt, men her hjemme er det mynderne der hjaelper, ved at troste hinanden. dvs hvis en af dem kommer lidt til skade ved f.eks leg, traeder paa en torn, halen i klemme m.m saa kommer den anden med det samme og giver slik kys og omsorg. Virkelig.... fantastik at se. Vores cocker derimod er ligeglad m. de andre hunde og vil kun hjaelpe os mennesker i familien. he he. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Årh, hvor er de altså et godt par. Er Peter ikke glad for, at han gav efter og sagde ja til Coco? jo han er:slem: han mærker s . . ikke, at der er to - tvært imod:mrgreen: Det kære er lidt at Bastarden kigger, ser Petrine tisser, straks sætter Bastarden sig og tisser, altså ikke noget ovenpå, bare rendyrket kopiering :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Hvor er det bare nogle skønne små historier om, hvor meget glæde hundene har ved hinanden! Skriv endelig flere, så jeg kan udnytte jeres gode historier til at overbevise min kæreste om vigtigheden af at få hund nr. 2. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Hvordan hjælper eller støtter jeres hunde hinanden.?? - Rosita renser Cocos øjne et par gange om dagen. - Vi var i lyngby Storcenter idag med begge hunde i tasken. Ret vigtigt at Coco også kan det. Til at starte med rystede hun en lille smule:genert: Det fangede Rosita inden for de første 5 meter og Rosita stilte sig rundt om hende, så Coco lå under Rositas bryst og mave:lun: Hun stoppede ret hurtigt, men Rosita forblev dog i den position i ca 20 minutter, hvorefter hun lagde sig ned ved siden af:lun: - Rosita har opfundet et specielt kald, når hun ikke kan høre Coco i haven, vhorefter Coco kommer med det samme - Coco henter Rosita, når der er godbid. Hun går endda fra pølsen for at hente hende, hvis Rosita ikke har opfanget at der er lækker godbid:mrgreen: - Når fx peter kommer hjem og rosita sover, så går Coco hen og dutter til hende, for at fortælle, at far er kommet hjem:lun: Hvor kært og hvor er det dejligt at høre at de fungerer så godt sammen! :hjerte: Nova hjælper Dumle ved at hilse først på de hunde han er lidt usikker på. Så kan han se an på afstand imens. Dumle hjælper Nova i mørket. Nova hun er en smule mørkeræd og godt på dupperne hvis vi går tur alene om aftenen. Er Dumle med er der ingen problemer. Generelt finder de meget støtte i hinanden i situationer de kan blive usikre på (og det er jo så her jeg er glad for at det er vidt forskellige ting ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Leroy holdt Vinnie øjne rene for "øjenboogere". Det savner vi mennesker ret meget, nu er det nemlig vores opgave Vinnie beskyttede - jeg vil endda sige overbeskyttede - Leroy mod alle farer, reelle såvel som indbildte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Leroy holdt Vinnie øjne rene for "øjenboogere". Det savner vi mennesker ret meget, nu er det nemlig vores opgave Vinnie beskyttede - jeg vil endda sige overbeskyttede - Leroy mod alle farer, reelle såvel som indbildte hvor sødt:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Leroy holdt Vinnie øjne rene for "øjenboogere". Det savner vi mennesker ret meget, nu er det nemlig vores opgave Vinnie beskyttede - jeg vil endda sige overbeskyttede - Leroy mod alle farer, reelle såvel som indbildte AAAAD! jeg synes det er SAA klamt naar hunde renser hinandens ojne osv. (spiser det):syg: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 AAAAD! jeg synes det er SAA klamt naar hunde renser hinandens ojne osv. (spiser det):syg: Når jeg renser mine hunde, så er gevinsten at de får snotklatten som guffer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Når jeg renser mine hunde, så er gevinsten at de får snotklatten som guffer :madtid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zeida Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Vores Border Collie Bella er helt fantastisk med at hjælpe de andre hunde. Da vi stadig havde Max gravbasse på 17,5 år som pga alderdom tissede indenfor, kom hun hen og "fortalte" mig at nu skulle "vi" tørrer op igen. Jeg fik et stort slik af hende hvergang ligesom om hun ville gøre det godt igen på Max vejne. Hun ville ud i haven med Max når han skulle tisse for så kunne hun holde øje med ham og fortælle hvornår han skulle ind igen. Da Max fik et lille tilbagefald vækkede hun os og "fortalte" at nu var den gal igen. De 2 andre hunde sov bare videre men ikke Bella, heldigvis for det. Hun fortalte Max hvornår de 2 skulle spise sammen, putte og nusse sammen, og de sov altid sammen. Nu har Anders så overtaget Max plads hos Bella og han nyder det i fulde drag at blive så forkælet af Bella. Når de mangler vand pga at Basse igen har leget med vandet i skålen så den er tom kommer hun også hen og "fortæller" det. Hvis hun syntes at Basse leger for vildt med Anders så puffer hun Basse væk og sørger for at Anders kan lunte rundt i fred. Bella er utrolig hjælpsom overfor de andre 2 hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Jeg vil også ha' to hunde Bliver helt rørt over at høre hvor meget jeres hunde er der for hinanden... Synes virkelig det er fantastisk. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Jeg får også bare endnu mere lyst til at få hund nr. 2 af at læse den her tråd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Årh Jeg glæder mig til at have 2... Karla har dog et meget tæt forhold til svigernes hunde og hjalp Sif nytårsaften hvert år (Sif var skrækslagen for fyrværkeri).... Indtil Karla kom tissede Sif i kælderen hvert år nytårsaften, for hun turde ikke gå i haven og tisse... Men når mini-bodyguarden var med, til at holde øje, så kunne man godt liiiiiige drøne ud, tisse og så ind igen.... :hjerte: For Ella - som er 11 måneder nu og dobbelt så stor so Karla - er Karla støttepædagog hver gang der er en ny lyd, ting, oplevelse.... Ella kigger på Karla - ser hvordan hun reagerer og forsøger at kopiere... Af og til er hun dog stadig så trykket, så hun må hen og stå helt tæt... Det forstår Karla tydeligvis og lader hende stå og hænge henover hende... Noget hun normalt ikke rigtigt gider når Ella gør.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Hmm - Dolph ved at Bitten er meget utryg når hun skal pølle på turen (noget med at være sådan helt fastlåst og "i fare") så han hænger omkring hende når hun sidder og trykker Dog ikke hvis vi er i forældrenes have eller på banen i Sabro - der er hun åbenbart tryg nok? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts