Hop til indhold

Hold kæft hvor er jeg træt at løse hunde!!


msici
 Share

Recommended Posts

Så begynder idioten at snakke om opdragelse at politihunde og andet. At de kunne sagtens gå sammen uden problemer..

Lige en lille sidebemærkning - i en af vores to lokale skove møder vi ofte politihunde, der bliver trænet og derfor er løse. Ved synet af folk, med eller uden hund, bliver politihundene ALTID kaldt ind.

 

Denne regel glemte "din" hundeejer vist da lige at nævne. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stefano

Det væreste jeg ved er politihunde med meget rejste børster, den type hund har så meget indædt domi at selv jeg kan lugte testoronen idet.. Det er det væreste at møde på en gåtur, om de lystrer eller er, nikki hader dem som pesten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet eksempel fra i dag. Ejer kommer med to små chi'er i tynde liner. Han virker tøvende, så jeg kalder Silke på plads og giver hende snor på. Hvis jeg ikke havde gjort det, så ville Silke have ignoreret dem og gået en bue udenom dem. Inden jeg overhovedet når at rejse mig op fra hende, har ejeren ladet de to små hunde rende lige hen i hovedet på Silke. Som IKKE er interesseret i små hunde, og som har lært fra ung af, at hun ikke må gå hen til hunde hun ikke kender, der er i snor. Uanset størrelse. Når jeg ber ham om at stoppe dem, så siger klovnen at "de må godt hilse".. :roll:

 

Jeg har ogsaa efterhaanden meget kraftigt understreget overfor de fleste smaahunde ejere i omraadet at jeg IKKE vil have Dexter hilser, han er for voldsom og selvom han kun er 13 kg PT saa bliver der en dag hvor han simpelthen skade dem!

Desvaerre tror mange smaa hundejere at saa laenge hunden er venlig er det okay... Men Dexters legebid kan faktisk goere RET stor skade og har sendt to fuldvoksne hunde til dyrlaegen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KatjaS

Jeg er selv ejer af stor, voldsom hund, som desværre er bange for (primært løse) andre hunde, når han selv er i snor. Han bider ALDRIG men han er stor og hopper i snoren, så det kan gå galt. Jeg arbejder NATURLIGVIS INTENSIVT på at få gjort den adfærd bedre, men det er sgu lidt svært, når han så ofte får løse hunde i hovedet. Det er sjældent, de virker aggressive, men det når min hund desværre ikke altid ikke fange.

 

Som en anden skrev herinde, måske i denne tråd, så kan det hjælpe at råbe "men det kan være min gør!" når folk kommer 100meter efter deres hund og råber "den gør ikke noget!". :klap:

 

Og her snakker jeg ikke om folk, der kalder deres hund til sig på afstand. Hvis ens hund har et godt indkald er det faktisk sjældent, jeg bliver irriteret over løse hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano
men hvorfor skal små hunde i det hele taget have lov at angribe ? jeg synes at ejerne af de små skulle tænke på at det er deres hund det går ud over , en stor hund dør næppe af et bid fra en chihuahua men omvendt er det ikke godt. iøvrigt burde hundeloven gælde for alle, hvilket den nok gør i teorien men i praksis er det kun listehunde der risikerer livet.

 

Vi lever i et meget racistisk land, hvis en tyrker overfalder en gammel dame hører vi om det med forside historier HVER gang -> hetz. Hvis Bjarne overfalder den samme dame så sælger historien ikke lige så godt(fact), og ender kun som forside stof 1gang ud af 50. Det samme gælder hunde, puha den hund ser anderledes ud, afliv det svin... Jeg væmes til tider over mit samfund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lever i et meget racistisk land, hvis en tyrker overfalder en gammel dame hører vi om det med forside historier HVER gang -> hetz. Hvis Bjarne overfalder den samme dame så sælger historien ikke lige så godt(fact), og ender kun som forside stof 1gang ud af 50. Det samme gælder hunde, puha den hund ser anderledes ud, afliv det svin... Jeg væmes til tider over mit samfund.

 

Ofte er skaderne jo også større hvis en stor hund angriber en lille end hvis en lille hund angriber en stor, ikke fordi jeg synes det er okey at små hunde angriber, slet ikke, men hvis en 6 kg hund bider en 20 kg hund så er skaden ofte ikke ret stor, men hvis en kg hund bider en 6 kg hund så kan det ha dødelig udgang.

Men der er jo også forskel på om en stor mand angriber en gammel dame eller om en gammel dame angriber en stor mand, og igen ingen af delene er okey.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano
Ofte er skaderne jo også større hvis en stor hund angriber en lille end hvis en lille hund angriber en stor, ikke fordi jeg synes det er okey at små hunde angriber, slet ikke, men hvis en 6 kg hund bider en 20 kg hund så er skaden ofte ikke ret stor, men hvis en kg hund bider en 6 kg hund så kan det ha dødelig udgang.

Men der er jo også forskel på om en stor mand angriber en gammel dame eller om en gammel dame angriber en stor mand, og igen ingen af delene er okey.

 

Ja ikke i tvivl der. :) Men en lille rottehund uden snor, kan i væreste fald fremprovokere et bid - og så har vi hele tyrkerhistorien på den store hund. Derfor alle burde tage hunden til sig når man møder andre, min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ikke i tvivl der. :) Men en lille rottehund uden snor, kan i væreste fald fremprovokere et bid - og så har vi hele tyrkerhistorien på den store hund. Derfor alle burde tage hunden til sig når man møder andre, min mening.

 

Jeg er helt enig alle skal ha styr på deres hund, ingen hund burde bide eller løbe hen i hoved på andre hunde, lige gyldig race og størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...