Hop til indhold

Det er da for sygt!

Gæst Katrine
 Share

Recommended Posts

Gæst Katrine

Har lige set billeder af hunde i Kina, som bliver farvet for at ligne andre dyrearter.. Det er altid noget, at kulturen omkring at opdrætte dem under kummerlige vilkår for at spise dem er ved at uddø, men respekten for hunden mangler da når den skal ligne en panda eller en tiger!

Her er et link: http://www.globalpost.com/dispatches/globalpost-blogs/the-rice-bowl/china-panda-pet-culture-dog-tiger-economy

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis det ikke er en skadelig farve eller den risikere at komme ind i øjnene, så er det vel ikke mere synd end at give den et bad? Hunden ved jo ikke den ligner en panda..

Synes det er vildt flot som de har fået malet en tiger på en gul hund...

I øvrigt synes jeg ikke det er mere synd at spise en hund end en gris, selvom alle dyr selvfølgelig bør holdes under ordentlige forhold (hvilket de vist hverken bliver i kina eller danmark ;) )

Link til indlæg
Del på andre sites

[media]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/06/07/article-1284646-09EDF72E000005DC-418_634x474.jpg[/media]

Ej hvor den ligner Tigerdyret :lun:

Er ret splittet i denne sag, som det fremgår af tråden fra 2009 var jeg dybt chokeret den gang, men man kan ikke komme udenom at det er super kreativt :hmm: - er dog stadigvæk modstander, hvis det ikke bliver gjort med giftfrie produkter og på hundens præmisser.. er noget rystet over at se hvordan nogle hunde bliver behandlet på udstillinger, når de står på "operationsbordet" for at blive trimmet osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tror man skal være virkelig streng, hvis man ikke vil indrømme at de "pandaer" bare er det kæreste man længe har set! :lun:

Dertil sagt så bryder jeg mig heller ikke om det sådan basalt set...

Men det sætter da nogle sammenlignings-tanker igang... For er det meget værre end hvad hunden skal igennem når den skal på udstilling? Er det værre end når børn stopper deres hund i udklødningstøj og ligger det i en barnevogn?

Hvor går grænsen for hvad vi kan tilbyde en hund? Jeg tror faktisk, gjort med okay farve uden giftstoffer osv. at hunden nok synes det er mere hyggeligt at blive nusset og få farve i, end den synes det er at bliver stoppet i udklædningstøj og skubbet rundt i en barnevogn.. Og det er der altså mange ejere der lader deres børn gøre mod deres hunde... Og der (i stort set alle tilfælde) bliver hundens grænse jo overskredet, uanset hvor meget den "lader dem gøre det"....

Det kan ikke få mit pis i kog, så længe hundene bliver behandlet ordentligt... De ved ikke om det er en farvning, føntørring, eller et bad de er igennem, og så længe det foregår på hundens præmisser, så det "okay".

(Det er dog i mine øjne ikke noget man bør gøre bare for at gøre det.. Men f.eks. til et show kan jeg sagtens se det sjove i det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

I min verden er det da en tåbelig ting at gøre - ja vel ser hunden sød/sjov ud, men med hvilket formål. Det er da vist kun en måde at gøre sig interessant på;-).

V.H. Sille

Det samme kan jo siges om alle dem der køber hund, og særligt en lille grim én af slagsen, uden at have et egentligt brugsformål med hunden andet end at den skal se sød og dejlig ud og formentlig også være det i større eller mindre grad, ofte afhængig af alderen på hunden, og ejerens formåen........

Ikke rettet mod citatindehaveren, bare helt generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Vores lokale hundefrisor har en hvid stor puddel, med PINK farvede poter:slem: Hun tilbyder ogsaa lakerede negle til hunde og andre posh ting og sager:lol:. Det er ikke noget jeg gider, men hun reklamerer med at det er uskadeligt, saa jeg kan ikke se det store problem.thumbnail.aspx?q=1029021310482&id=5acc0d9a1bbb27953c159743c2754192&url=http%3a%2f%2fwww.palbes.com%2fwp-content%2fuploads%2f2011%2f03%2fUnique-Dog-Poodle-With-Pink-Color.jpgthumbnail.aspx?q=932348508329&id=6cfcc42e02ad9859f7719b8700ffd455&url=http%3a%2f%2fwww.funnychill.com%2ffiles%2fweird-pictures%2fpoodle-in-colors.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke I skal regne med at farvene er giftfrie .

Vi tøver ikke med at putte diverse gift og- allergifremkaldende stoffer i vores egne hårfarveprodukter.

Hvorfor skulle man så tage sig af om hundene tager skade af det ? :vedikke:

Jeg tager stor afstand fra det, og synes faktisk bare det minder om endnu et modefænomen der ødelægger racen.

Det må være populært at eje sådan en lille "pandaunge"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare nysgerrig, hvordan kan farvning ødelægge en race? Eller mener du specifikt pudler? Petrine bruger kun økologiske naturfarver, til gengæld købte jeg en hysterisk dyr solfaktor til børn, uden parabener og alt muligt, den fik Petrine det vildeste udslet af :hmm:

Går ud fra det er mig du spørger :blink:

Fordi racer der bliver modefænomener (tag Cockeren, Dalmatineren, Chihuahuaen) oftest ender med at blive skamavlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men alle med lys pels kan jo farves, så tror ikke du skal være bekymret for skamavl pga farvning :engel:

Jooo det er rigtigt .. Men så ser vi da måske nok snart Panda-Samojeder også ... :roll:

Chow chow'en kan jo rent faktisk ligne en panda uhyggeligt meget, så tænkte bare at den sikkert ville stige i popularitet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Tror ikke I skal regne med at farvene er giftfrie .

Vi tøver ikke med at putte diverse gift og- allergifremkaldende stoffer i vores egne hårfarveprodukter.

Hvorfor skulle man så tage sig af om hundene tager skade af det ? :vedikke:

Jeg tager stor afstand fra det, og synes faktisk bare det minder om endnu et modefænomen der ødelægger racen.

Det må være populært at eje sådan en lille "pandaunge"...

Der staar de er 100 % giftfrie.

• Completely non-toxic
  • CTFA* approved
  • Easy-to-work-with as gel is less messy than liquids
  • Use rubber gloves when applying and our application kit
  • Available in 15 vivid, bright colors
  • Safe for dogs & cats over 12 weeks old
  • Works best with pets who have white or light colored hair
  • Store in a cool, dry place away from excessive heat
  • Additional instructions included
  • Coloring results may vary with coat type and breed
  • Size: 4 oz. jar

* CTFA = Cosmetic, Toiletry, and Fragrance Association

Hair Dye for Dogs, Pet Hair Dye, Fur Hair Dye for Pets

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores lokale hundefrisor har en hvid stor puddel, med PINK farvede poter:slem: Hun tilbyder ogsaa lakerede negle til hunde og andre posh ting og sager:lol:. Det er ikke noget jeg gider, men hun reklamerer med at det er uskadeligt, saa jeg kan ikke se det store problem.thumbnail.aspx?q=1029021310482&id=5acc0d9a1bbb27953c159743c2754192&url=http%3a%2f%2fwww.palbes.com%2fwp-content%2fuploads%2f2011%2f03%2fUnique-Dog-Poodle-With-Pink-Color.jpgthumbnail.aspx?q=932348508329&id=6cfcc42e02ad9859f7719b8700ffd455&url=http%3a%2f%2fwww.funnychill.com%2ffiles%2fweird-pictures%2fpoodle-in-colors.jpg

Gad da godt se Tio i det outfit ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mon Petrine vil se ud som midnats-blå :hmm: (tak for link)

Yndig! Eller i tango turquoise :klap:

Sidder og kigger på den side og begynder helt at ærge mig over at jeg lige skulle vælge den eneste hvalp fra kuldet uden hvid pels

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da... og så tror vi på dén, uden nogensinde at have set en ingrediensliste...

Der står desuden at:

CAUTION: Do not ingest. Do not use on pets that have sensitive, irritated, or damaged skin. Avoid contact with eyes and mouth; if it happens, flush with a large amount of water for 15 minutes, and consult a veterinarian if irritation persists. As with any hair dyes, this product may cause allergic reactions, pain, or severe itching—if any of these occur, discontinue use immediately and consult a veterinarian. Use caution where you are using this product as it can stain fabrics and/or carpeting. Keep out of reach of children.

Giftfri? Yeeees Yeeeees.... Det smager ik' af fisk...

Link til indlæg
Del på andre sites