Hop til indhold

unghund som knurrer i snor


Gæst klaushj
 Share

Recommended Posts

Gæst klaushj

Hej,

vi har lige fået en dejlig dansk svensk gårdhund på 10 måneder. Vi fik hende i søndags, og hun er faldet godt til i familien. MEN når vi går tur i snor og møder andre hunde på afstand, knurrer hun som bare pokker. Vi tror det dækker over usikkerhed, men hvad gør man for at løse denne adfærd?

 

hilsen

Klaus

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er helt sikkert folk der er meget mere vidende end mig på dette område, men det lyder som om hun er usikker...

 

I skal nok have det at se andre hunde associaseret (stave ged? det ser da forkert ud?) med noget godt. Mit forslag vil være at hver gang i ser en hund i "horisonten" fange hendes opmærksom og give hende guffere... og så langsomt mindske afstanden til den anden hund inden hun får guffere....

 

Det vil nok hjælpe hvis i kender nogen med en hund der vil træne med jer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene, at Amocca er inde på noget af det rigtige. Det er vigtigt i træningsperioden, at hunden får så få dårlige oplevelser med andre hunde som muligt - det vil sige, at den ikke skal komme i en situation, hvor den føler den behøver at knurre.

 

Jeg ved godt det ikke helt kan undgås i dagens danmark, men forsøg...

 

Ved du noget om hendes fortid? Hvor er hun fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst klaushj

Vi fik hende fra en kennel, som havde købt hende som hvalp til avl. De solgte hende imidlertid, da de ønskede at reducere i de mange hunde, de var nået op på. Imidlertid undersøger vi nu, hvad der er af adfærdstræning/hundeskoler for unghvalpe i Hillerødområdet. Hvis nogen kender gode kurser, er vi meget interesseret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er villig til at køre efter det bedste (efter min mening) kan jeg anbefale dig at tage kontakt til Ninjamor herinde fra. Hun huserer ganske vist i Rønnede/Fakse Ladeplads-området, men så er du tilgengæld også sikret træning og hjælp i topklasse på hundens præmisser :5up:

 

Du kan kigge på hendes hjemmeside på www.hundeliv.dk

 

Det er slet ikke sikkert at det rigtige for jer er at gå på et hold, måske har din hund brug for på længere afstand og i mindre antal at vænne sig til at andre hunde er ok, men det kan Irene (Ninjamor) meget bedre råde dig omkring end jeg kan :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...