Hop til indhold

Tænker kun på en ting!

Lenschow
 Share

Recommended Posts

TÆVER!

Hugo altså:lol:

Oplever jer med intakte hanhunde også det pt?

Hugo er forfærdelig. Og jeg har sagt ordet kastration rigtig mange gange de seneste 2-3 uger:mrgreen:

Men jeg gør det nok ikke, for jeg har jo valgt en han selv:-)

MVH

Link til indlæg
Del på andre sites

TÆVER!

Hugo altså:lol:

Oplever jer med intakte hanhunde også det pt?

Hugo er forfærdelig. Og jeg har sagt ordet kastration rigtig mange gange de seneste 2-3 uger:mrgreen:

Men jeg gør det nok ikke, for jeg har jo valgt en han selv:-)

MVH

Nej overhovedet ikke. :banan: Men de nu ikke særligt optaget af den slags med mindre det er en tæve der er absolut HØJløbsk der vrikker med måsen lige foran. Det KAN få Loke til at glemme sin kong - men kun i et ganske kort øjeblik. Jeg er lykkeligt beskåret med en han som ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo aldrig haft fertile hanhunde , der boede her uden der var tæver også.Men fra andre hundeejerers udtalelser´, tror jeg faktisk at disse enligboende hanhunde især i ungdommen stresser mere over duften, end dem, der bor i det.

Men for hanhunde der bor med tæver er det meget forskelligt. Min veninde har 2 stk avlshanner, der jo er familiehunde og de er da også vidt forskellige. Den ene stresser op over alt med duft af løbetid, , den anden venter til han ved, om det er ham der må parre en besøgstæve.

Og ja , i sådanne tider bliver hanhunde let uvenner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Koda er ikke plaget af det og heller ikke Kaos endnu :mrgreen:

Hvis kaos får besvær med at kunne være til uden at tænke på tæver og blive forstyret af hans hormoner så ville jeg nok kastrere ham for hvis han ikke skal bruges i avl synes jeg det ødelægger for meget for ham mig vores træning hans livskvalitet hvis han skal forstyres af sine lyster :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor har alt muligt andet at tænke på. :lol: Han har aldrig været slem hvad angår løbske tæver og han kan sagtens gå løs selv om der er løbske tæver i området hvor vi går og vi har kan også følges med en løbsk tæve, uden at han reagere på det, kun når hun er højløbsk og gør sig lækker, viser han interresse for hende. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine fire første hunde var slet ikke seksuelt aktive.Jeg havde en gravhund af hver køn og en cavalier af hver køn, i de første år alle fertile.

Der var aldrig optræk til parringer hverken mellem de ens racede eller på kryds af racer.

Begge hanhunde kom fra kommerlige forhold og begge tæver var købt som hvalpe.Tror simpelhen af tæverne kunne se, at disse hanner ikke kunne leve op til deres niveau. De var ikke machohanner.

Så selv, når jeg tog på job i løbetiderne gik de sammen.

Dette ville være umuligt med dem jeg fik senere og dem jeg har nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Hvis mine han hunde har problemer med de løbsk, og jeg ikke kan arbejde med dem 100% pga løbskhed, så får de en fin fødselsdaggave, 2 sten i en snor. Jeg synes det er synd for både dem og jeg, nogle hanhunde er bare for præget af kønsdriften, og det er op af bakke at komme i kontakt med dem. Hvis mine han hunde ikke kan arbejde sammen med løbske tæver, så er det i min verden ikke ordentlige "brugs" hunde og jeg kastrere dem. Der er ingen grund til at avle på alt det testestron. Jeg har lige kastereret en border collie. Den kunne ikke arbejde på får med tæver, som ingengang var løb. Han har ellers godt temprament, A/0, super flot etc. men en border c skal kunne arbejde.

Jeg har pt 8 hanhund, 5 intakte og 3 kasteret. Jeg har ikke oplevet at de har forandret sig efter en kasteration. Andet end super bedre koncentration

Link til indlæg
Del på andre sites

Min største bekymring er bare pelsen...

Jeg tror vi må leve med de perioder... Nu er han iøvrigt ved at være sig selv igen:-)

Og klikke? Joh jeg skal bare lige have dig herom og vise mig det først! :-) Hehe - sjove!

:-)

hvor lang er hans pels i forhold til en "rigtig" samojed? Hvis den er forholdsvis kort tror jeg måske ikke det er værre end man kan frisere sig ud af det, med meget regelmæssig børstning/udtønning af pelsen (har selv groomed kastreret samojed som ejerne ikke selv fik redt igennem nogensinde, det var sørme noget af et arbejde :shock:).

hehe... du kommer her og ordner min katte-stalker så fixer jeg lige din dame-glade vuf :cool::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

jeg har 2 hanner , den gamle på 11 år har prøvet at blive parret og har fundet ud af at det kun er nogle dage " damerne " er interessante , den unge er derimod vild i varmen , men kun hvis vi direkte møder en løbsk tæve, så er han tilgengæld ganske ustyrlig indtil den er væk. Han vælger kort og godt at stikke en pote i hvert øre og lukke ALT andet ude !:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites