Hop til indhold

børn der vil lege med hunden...

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

ja det er blevet sommerferietid, og vi har 3 piger på 8-9 år her i kvarteret der åbenbart intet har at tage sig til. De bruger i hvert fald al deres tid på at gå fra hus til hus hvor der bor hunde og tigge om at lege med dem.

Min kæreste var så dum at lade dem komme ind i haven i lørdags og de har været her mindst 2 gange dagligt siden. Hvis ikke de ringer på døren så står de ved havelågen og kalder på skipper. Begge dele resulterer i en hund der gør og en baby der vågner... :damn:

Jeg havde egentlig sagt at når nu kæresten har rodet os ud i det så må han også få sagt til dem at de ikke må komme, men det har vist lange udsigter med ham :rolleyes: og det er mig der går hjemme og skal afvise dem, så nu skal jeg have sagt bestemt fra.

Jeg kan sådan set godt have sympati for pigerne, de keder sig jo tydeligvis og er tydeligvis også glade for hunde, og skipper elsker børn. Men han må under ingen omstændigheder lege med fremmede børn uden det er under opsyn. Og jeg står altså med et 3 uger gammelt spædbarn som kræver rigtig meget tid og opmærksomhed så jeg har ikke overskuddet til at stå og amme mens jeg er legetante for en flok fremmede børn.

Jeg kan se at naboerne enten bare lukker dem ind eller undlader at åbne døren når de ringer på. Men jeg nægter altså at gemme mig indendørs hele ferien.

Hvordan forklarer man sådan en flok børn, på en pæn måde, at skipper ikke kan lege? De ved jo desværre at han ikke er bidsk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Irriterende :genert:

Jeg ville nok fremfor, at udelukke totalt, så forklare dem, at Skipper kun kan lege om fx fredagen - et totalt forbud kan godt være svært at skulle forklare og på den anden måde, kunne det måske gå hen og blive positivt for alle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Irriterende :genert:

Jeg ville nok fremfor, at udelukke totalt, så forklare dem, at Skipper kun kan lege om fx fredagen - et totalt forbud kan godt være svært at skulle forklare og på den anden måde, kunne det måske gå hen og blive positivt for alle :-)

Hihih det lyder da som en ret god ide :klap: (måske man skulle prøve den på vores nabobørn :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for forslagene, det udviklede sig faktisk stort set i samme øjeblik som jeg postede denne tråd... typisk :lol:

kæresten kom hjem fra arbejde og mens jeg sad og brokkede mig over pigerne så kom de fanme igen! Og vækkede alma endnu engang :evil: Ikke engang 2 timer efter at jeg havde sagt de ikke kunne lege med ham :damn:

så kæresten gik ud og forklarede dem at det altså ikke nyttede noget at de vækker alma flere gange dagligt ved at hidse skipper op. Han foreslog dem så at hvis de så at han (kæresten) var ude i haven så måtte de gerne banke på havelågen og komme ind at lege. Nu er jeg så spændt på om de overholder aftalen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for forslagene, det udviklede sig faktisk stort set i samme øjeblik som jeg postede denne tråd... typisk :lol:

kæresten kom hjem fra arbejde og mens jeg sad og brokkede mig over pigerne så kom de fanme igen! Og vækkede alma endnu engang :evil: Ikke engang 2 timer efter at jeg havde sagt de ikke kunne lege med ham :damn:

så kæresten gik ud og forklarede dem at det altså ikke nyttede noget at de vækker alma flere gange dagligt ved at hidse skipper op. Han foreslog dem så at hvis de så at han (kæresten) var ude i haven så måtte de gerne banke på havelågen og komme ind at lege. Nu er jeg så spændt på om de overholder aftalen :x:

Jeg krydser fingre for at de overholder aftalen, selvom det lyder til at deres hukommelse ikke er så go' ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Vi har også en hulens masse børn som gerne vil lege med Carlo. Men jeg har altså sagt nej.. For da de havde fået lov en gang, så begyndte de bare at gå ind i haven selv.. Det gider jeg godt nok ikke.

De må hilse på ham over hegnet ligeså meget de vil, så længe de ikke løber frem og tilbage foran hegnet for at gejle ham op...

Nu er det naboen deres iver går ud over, mens Carlo bare kaster sig i skyggen og ligner en der er glad for ikke at have 8 børns fingre i sin pels.. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en hulens masse børn som gerne vil lege med Carlo. Men jeg har altså sagt nej.. For da de havde fået lov en gang, så begyndte de bare at gå ind i haven selv.. Det gider jeg godt nok ikke.

De må hilse på ham over hegnet ligeså meget de vil, så længe de ikke løber frem og tilbage foran hegnet for at gejle ham op...

Nu er det naboen deres iver går ud over, mens Carlo bare kaster sig i skyggen og ligner en der er glad for ikke at have 8 børns fingre i sin pels.. :rolleyes:

nej min helt store frygt er også at de lukker sig selv ind og skipper så smutter ud... det er på sin vis synd for skipper for han står jo og kigger igennem hækken når de leger med naboens hundehvalp, men de er simpelthen så voldsomme i deres leg at de skal overvåges konstant for at forhindre ulykker.

jeg er sådan set ligeglad med om de bliver væltet omkuld, så kan de lære at være mere rolige, men jeg vil ikke risikere at vi får problemer med forældre der mener han er farlig...!

jeg må så indrømme at jeg ikke fatter forældrene lader deres børn opsøge fremmede hunde... det ville alma aldrig få lov til uden det var en hund vi selv havde observeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår heller ikke de forældre:confused: men tænker da de slet ikke aner hvad de unger render og laver - kunne man evt tage en snak med forældrene, og forklare dem problemet?

Jeg kan sagtens forstå at det er irriterende for dig, eftersom det jo er dig der går hjemme hver dag:genert: men det er da en god løsning at de kan komme ind og lege med Skipper når din kæreste går i haven, det er jo trods alt ham der har "fået jer rodet ud i det her":blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt ærligt ikke have så svært ved at komme ud af det. :genert:Jeg ville bare sige, at min hund ikke måtte lege fordi den bliver stresset af det og ikke kunne falde til ro bagefter, når den kom ind. Eller sige, den har haltet lidt på benet siden sidst, så du tror desværre ikke den kan holde til det fremover. Eller sige, at du er bange for, at den i leg ville komme til at tage for hårdt fat i en af af den (det ER jo en stooor hund :engel:). Man kan jo bilde børn alt ind og intet af det synes jeg er en afvisning. (Medmindre du gerne vil have de kommer ind imellem?)

Jeg vil ikke selv have min hund leger med børn, heller ikke selv om jeg selv er til stede. (Hun kammer fuldstændig over og bliver stresset). Desuden bruger vi det jo i som belønning til træning. Så ville jeg hellere tilbyde, at børnene måtte komme med på en gå-tur (hvor de noget af vejen kunne holde snoren) eller være med til at lave ''søge/ gemme øvelser og andre rolige ting).

Link til indlæg
Del på andre sites

ha, hvis det var min kaereste, var jeg blevet rasende, godt der ikke er nogen legesyge boern i naerheden af os. jeg haaber, at de overholder aftalen. men ellers kan jeg ikke se nogen grund til at binde dem alt muligt paa aermet, din sandhed er da nem at forstaa? nu ved jeg ikke overdrevent meget om boern, men jeg var da hverken retarderet eller totalt uden logisk sans, da jeg var 8. mon ikke de ville forstaa beskeden: "skipper maa ikke vaere sammen med boern uden opsyn, for jeg vil ikke risikere noget, og jeg har altsaa ikke overskud til at holde oeje med jer, for jeg har en lille baby"?

naa, men jeg haaber virkelig for dig, at det loeser sig, har stor sympati, ville selv blive vanvittig, boern i den alder er bare ... irriterende :oops: (undskyld paa forhaand til foraeldre og andre foelsomme gemytter!)

Link til indlæg
Del på andre sites